lämpökiekkojen polttimot
lämpökiekkojen polttimot
Terve vaan kaikille.
Tällaista tässä mietin, että kerran eräs kaveri näytti miten 124-koppaisessa vaihdetaan polttimo niihin rulliin, josta valitaan, että mistä päin lämpö tulee.
Sitä hän ei sitten tiennytkään, että kuinka niihin lämpökiekkoihin vaihdetaan polttimot. Eli niihin, josta säädetään minkäasteista lämpöä tulee. Enkä minäkään tiennyt. Pitääkö sitä ottaa koko konsoli auki, vai onko joku helpompi tapa?
Tällaista tässä mietin, että kerran eräs kaveri näytti miten 124-koppaisessa vaihdetaan polttimo niihin rulliin, josta valitaan, että mistä päin lämpö tulee.
Sitä hän ei sitten tiennytkään, että kuinka niihin lämpökiekkoihin vaihdetaan polttimot. Eli niihin, josta säädetään minkäasteista lämpöä tulee. Enkä minäkään tiennyt. Pitääkö sitä ottaa koko konsoli auki, vai onko joku helpompi tapa?
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
me purettiin se keskikonsoli guulan 124sesta eli se irtoo parilla ruuvilla hyvin helposti (pari oon nähny mersuja mistä on yritetty nykiä niitä kuppeja auki niinkuin w201sestä ja siitähän ei tuu ku kipeitä muistoja) ja siten saa käsiin sen missä on ne säätimet ja sieltä heti löytyy ne polttimotkin siitä ku irrottaa sen, ei oo monen ruuvin takana se ja eikä mee ku 20min ku vaihtaa, jos sitäkää
...tosi selvästi taas selitetty. ei siinä muuta ku lähtee purkaa vaan ja vaihtaa polttimot ja nakkaa takas kasaan sen 


X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Muistia
Muistikuvallisesti polttimo taisi olla pystyssä siinä kiekon vieressä eli itse kiekkoa ei tarvitse härvelin esiinoton jälkeen edes irrotella. Valo kulkee kiekon "sisään" siitä kiekon kyljen kautta. Näin dementian mukaan, on jo aikaa kun 124:n sielunelämää on tullut tutkittua edes tuon vertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: lämpökiekkojen polttimot
Eli siis se lämmönsäätöpaneeli tarvitsee irroittaa:SEC-500 kirjoitti:Terve vaan kaikille.
Tällaista tässä mietin, että kerran eräs kaveri näytti miten 124-koppaisessa vaihdetaan polttimo niihin rulliin, josta valitaan, että mistä päin lämpö tulee.
Sitä hän ei sitten tiennytkään, että kuinka niihin lämpökiekkoihin vaihdetaan polttimot. Eli niihin, josta säädetään minkäasteista lämpöä tulee. Enkä minäkään tiennyt. Pitääkö sitä ottaa koko konsoli auki, vai onko joku helpompi tapa?
Ensin vedät irti ne lämmönsuunnan ja puhallinnopeuden säätönupit,
Sitten ne suuret mutterit pois pohjalta ja kaksi ruuvia radion yläpuolelta, puulistan alta pois (ovat piilossa)
Nyt se puukansi lähtee nostamalla pois, on yhläältä vaan sellaisilla muovikynsillä kiinni.
Taustojen valot heijastetaan optista muovia pitkin, ja kummallekin taustalle on vain yksi 0,4W poltin, Irroita nuo läpinäkyvät muovit varovaisesti pienellä talttapäämeisselillä nostamalla niitä kiinnipitäviä muovikynsiä ylhäältä ja alhaalta, kun muovit ovat irti voit vaihtaa lamput, samat lamput valaisevat myös lämmönsäätökiekot omilla puolillaan. Eli siis lämppärin paneelissa on vain 4 valoa (jos ei ole ilmastointia) ja kaikki 0.4 W, älä laita suurempia, polttaa mittariston takana olevaa sulaketta muuten jatkuvasti.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ke 05.11.2003 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
niin juu se piti se optinen muovi irrottaa siitä, ku mie muistelin että se tojottaa siinä pystyssä silleen se polttimo että sen saa heti siitä irti, ei sitä perkele joka asiaa muista
-diibadaaba-..

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Joo, voi sen polttimon saadakin irti joillain ohuilla kärkipihdeillä ilman että irroittaa muoveja, mutta ainakin itsellä se hajosi ja sirpaleita oli sitten joka paikassa...tovayryn kirjoitti:niin juu se piti se optinen muovi irrottaa siitä, ku mie muistelin että se tojottaa siinä pystyssä silleen se polttimo että sen saa heti siitä irti, ei sitä perkele joka asiaa muista-diibadaaba-..
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
juuh, mut yleisesti ei tuo paha homma oo tehdä, ku onneks on taas vähän mietitty ku tehty tuota autoo, niin osaa maallikkokin ne ite vaihtaaMauri H. kirjoitti:Joo, voi sen polttimon saadakin irti joillain ohuilla kärkipihdeillä ilman että irroittaa muoveja, mutta ainakin itsellä se hajosi ja sirpaleita oli sitten joka paikassa...

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi