Olin ruokatunnilla lähdössä työpaikalta kunnes huomasi että auton avain ei reagoi millään tavoin autossa olevaan taustapeilin vastaanottimeen.
Muistin että patterit ovat luultavasti lopussa koska viime viikon aikana vastaanottimen punainen/vihreä ovat vilkkuneet hetken aikaa aina kun olen lukinnut ovet.
Tiesin myös että auton vara-avaimet ovat autossa sisällä joten yritin avata apumiehen oven manuaalisesti avainta käyttäen, mutta kuinkas ollakaan lukon patruunapesä oli jumittunut ja avain ei kääntynyt pesässä milliäkään.
Seuraavaksi pyysin kaverilta autoa lainaksi että haen avaimeen uudet patterit...mutta mersunliikkeessä kerrottiin että avain on mennyt rikki eikä pattereiden vaihto auttanut.
Seuraavaksi ongelma miten saada vara-avain autosta!!!
Hain lukkosepänliikkeestä oven aukaisemiseen tarvittavan raudan ja tämän avulla ovi aukesikin melkein kahdessa minuutissa. MUTTA vara-avaimen saatuani huomasin että sekään ei toiminut vaikka vaihdoin siihen patterit. Tässä vaiheessa soitin ent. omistajalle joka vahvisti vara-avaimen toimimattomuuden.!!!!
APUA!!! Tämän jälkeen marssin epätoivoisena takaisin mese-liikkeeseen ja kerroin tilanteen. Ainut vaihtoehto oli kuulemma tilata avain saksasta joka maksaisi VAIN 210 euroa!!!!!
Meinasi itku päästä tämän kuultuani.. Pistin kuitenkin avaimen tilaukseen koska myyjät vakuuttivat että niitä ei voi korjata suomen maassa.

SEURAAVAKSI vein lainaamani murtautuja-raudan takaisin lukkosepälle ja kerroin tilanteesta johon tämä vastasi olevan kiinnostunut aukaisemaan toisen rikkimenneistä avaimista . Annoin luvan ja kuinka ollakaan kahden juotoksen korjaamisen jälkeen avain alkoi pelittämään!!!!!
Tästä ilahtuneena soitin mese-shoppiin takasana avaimien tilauksesta johon myyjä vastasi rakentavasti: Ei auta enää koska avain on jo tilattu...JOUDUT maksamaan 216 euroa. P----kele!!!!!!
Tänään sain sovittua paikan päällä asian ja täten minun ei tarvitse lunastaa avainta...
Notta tälläänen tarina avaimista......