ei vaan käynnisty!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

ei vaan käynnisty!

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

mikä h******* mun autoa vaivaa?w124 260e -89 aut.
tossa kovilla pakkasilla ajattelin käydä kioskilla muttei auto startannut,akku tyhjä.. sain virtaa ja auto kävi..
laivalta tultuani sama juttu, mutta nyt ei käy..
olen jo vaihtanut puolan johdon, virranjakajan kannen, pyörijän.
mutta ei.
onko tuo jettronic jotenkin linkissä sytytyksen ajoitukseen?
tuntuisi ettei uusien suuttimien läpi tule bentsaa juurikaan..
olkaa niin mukavia poikia tai naisia( :oops: ) ja kertokaa mikä mättää..
kahvilippu lähtee sille joka ratkaisee ja saa auton pelaamaan...
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Pitää kai tässä aloittaa arvailuosio.

Pelaakohan polttoainepumppu?
Onko suodattimia vaihdettu?

Löysää hieman polttoaineen tuloputkea ja virta päälle. Pitäisi ruutata aika kovalla paineella jos pumppu pelaa ja suodattimet eivät ole tukossa.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Lisätään vielä edelläoleviin polttoainepumpun rele.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

siis tänne..

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

kyllä sieltä paineella tulee.. välillä se lupaa käynnistyä mutta sitten taas se on ku kipeä lada..missä on pumpun rele?
ja kyllä tulpan päät aina kostuneet on ku niitä haistelen..
:shock:
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

entäs?

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

millaisella paineella pitäis tuota pentsiiniä tulla kun ottaa jakopukin päältä suuttimien letkut irti ja starttaa?
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

tuleeko tulpille asti kipinä ?
jos on märät niin ei kai sit tule joten vika sähköpuolelle viittais, kai :shock:
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

kipinä tulee kyllä.. mutta sekin tuntuu aina jossain vaiheessa häviävän..
en kyllä ymmärrä miten.. jotenkin laiska kipinä..
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

kuinkas puola , onko bensakoneessa hall-anturi vai mikäs se oli kun ei oo kärkiä.....
elikäs kipinä ei kestä puristuksia , sanottiin ennenvanhaan.
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

no onpas tuossa noita antureita pahuksen paljon kun katoin sähkökuvista ,
jotta tuota pitää oikeen kohta alkaa miettiin .
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

antureita prkl.

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

niitä tuntuu juu kyllä olevan..revin kohta joka johdon irti ja nakkaan pesään..
:twisted:
kylää tässä nyt joku fiksu vika on kun ei oikein mistään ota selvää.. et näistä paineista tiedä,jonka pukki antaa ku letkut ottaa irti?
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

ei kyllä ole mitään havaintoo mb:n bensapaineista kun itellä on toi dsl, mut joskus noiden muiden automerkkien bensakoneiden kanssa on tullut ihmeteltyä.
Ettei olis kuitenkin sähköpuolen häiriö jos tulpat on märät. Ei niitä kuiteskaan
vielä kannata pesään heittää :shock:
Toivotaan että ilmaantuu bensakoneista enemmän tietävä paikalle.
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

kiitos sinulle yritämisestä..
yritän saada jotain aikaiseksi... joleen muuta niin edes trailerin päälle tuon tilipäivänilon..kiitän ja kumarran..
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Ok homma , toivotaan mersulle pikaista paranemista .
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

akun napajännite alhainen voi olla finaalissa toi akku kokeile jollai täydellä tai kunnossa olevalla akulla
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

juh..

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

virtaa akulla kyllä on ollut.. on vielä toinen akku kyljessä et varmasti pyörittäis..
suutuin äsken sen verran että vetäisin pistokkeen oikein miehisesti irti seinästä, niin eikösd se osunut jumalauta tuulilasiin ja halkeama syntyi.. :x :x :shock: :x :evil: :wink:
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

vaiha uudet tulpat vai ootko jo kokeillu joskus motikassa ja eteenkin 2 tahtisissa ei toimi paineen alla vaikka irrallaan näyttää toimivan ja se akku vaikka se niin hullulta tuntuuki voi olla oikosulussa tai melkein eli kokeile sitä mistä annat lisävirtaa ni autoon kiinni
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Avatar
wictro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 22.11.2005 01:20
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja wictro »

siellä polttoaineen syöttöputkessa tulee olla ihan käsittämätön paine.
joku 6-8 bar.

mulla ainakin painemittari paukkui pohjiin, oisko ollu joku 6bar mitä se näytti.

Heti bensatankin vieressä, punpun jälkeen, on bensansuodatin, ja ainakin määräjakajassa on sihti siinä "adapterissa", millä bensansyöttö siihen ruuvataan.

vaikka voihan se vika olla sähköpuolellakin.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Jos se kerran kastaa tulppia niin sähköpuolelle se vika menee. Toimiiko YKK-anturi, on siinä ajoitusmerkin vieressä edessä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

niinpä..

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

eli,jos otan nyt otan letkut irti jakopukista ja starttaan,sieltä pitäs tulla aivan solkenaan bensaa,vaiko? näin minä ymmärtäisin..
tulpat ovat uudet ja virtaa olen nyt saanut akusta joka pyörittäis pari vanhaa diesel-recordiakin..
entäs,mjo33400, mites olisi,tiedätkö saanko testattua sen ykk-anturin jollain tavalla?
ei huvittais enää maksaa maltaita korjaamoille jostain aivan lapsentason viasta.. :oops: :evil:
Avatar
ex-voortman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 14.07.2004 22:46
Paikkakunta: Kankaanpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ex-voortman »

Paljo sulla kuluttelee/100km...?
MB 190E 2.3-16 :mrgreen: EFi.stellää jahka keriitään...EX...
VW Bora 1.8T Wetterauer

044-3300492
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

noh.

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

siinä se pyörii apaut 7,5-9,5.. riippuu millä tuulella olen ja millainen ilmasto vallitsee..
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

eräs opettajan autosähköpuolella sano joskus et 90 %:ssa polttoaine-vioista,
vika löytyy sähköpuolelta! on pitänyt todella hyvin paikkansa. jos on kipinä tulee ajallaan ja bensaa tulee polttoaineputkista riittävällä paineella, ei vika voi olla kun k-jetronicissa tai ohjauksessa.
painetta pitäs olla noin 5.5 bar ja ykk anturin vastus pitäs olla n.860 ohm.

irroita lämpötilatunnistimen johto ja kokeile auttaako yhtään.
starttispraytä imusatsiin(varovasti)
testeriin kiinni ja saattaapi löytää jotain
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

kiitos..

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

kiitos kaikille jotka osaa tähän ottivat, en voi kylliksi kiittää.tietoa on tullut kiitettävästi ja minä viisastunut vaan.
auto kuitenkaan ei minun sormillani lämpiä, joten korjaamolle se on vietävä..
jos siellä sitten ymmärrettäisiin.. :cry: :wink: 8)
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

ahhaa!!

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

no perhanan perhana.. siellä se vika oli.. virtalukko..
eipä käynyt ekana mielessä..
onneks huomasin ennen ku lavetti tuli pihalle.. ilmoitan kun saan uuden paikalle niin että käynnistyykö..
Vastaa Viestiin