Vanhan ässän turvallisuus ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Tarkoitin tuota ylempää esimerkkiä, kerkesit postaamaan väliin.
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Ok. Itse taitaisin valita väyrysen. Perus fysiikasta liikemäärän lain mukaan johonkin sen törmäysenergian on sitouduttava. Taitaa mennä etupäässä ihmiskehoon tossa smartissa...
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Hyvin pitää Smart muotonsa; vois ajella ihan vaikka huvikseen tukkirekan nokkaan. :idea:
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ainut ongelma on että tukkirekan puskuri on Smartin kattopalkin kohdalla :arrow: giljotiinimies leikkaa.
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

No voi hyvää päivää, mikä ketju.

Mitenhän sitä 80-luvulla tai aikaisemmin ajettiin kuolemanpelossa? en jaksa selvittää, miten tilastollisesti liikenneturmat ja varsinkin -kuolemat ovat "kehittyneet", jos joku tietää niin valaiskoon sitä täällä ihmeessä.

Muistan lapsuudestani ne puuttuvat niskatuet ja turvavyöt takaa, silti ajettiin 120km/h hiekkateillä ja elossa tässä ollaan. Joskus aikaisemmin turvallisuus oli kuskista kiinni, nyt se näyttää olevan pelkästään NCAP-tuloksista. Taitaa olla niin, että nykyään ajetaan kuin idiootit näillä 5 tähden NCAP-autoilla, koska vammautuminen tai kuoleminen on niiiiin epätodennäköistä. Muiden vammautumisilla tai kuolemilla ei ole niinkään väliä, kunhan oma perse on turvassa.

Turvallisuutta voi parantaa vanhasta autosta esimerkiksi jäykemmällä alustalla ja parantamalla pitoa sekä jarruja. Silloin kuski voi itse vaikuttaa erilaisiin tilanteisiin - reagoimalla. Eli käytetään sitä pääkopan sisällä olevaa NCAP-tähditystä. Kaikkea ei voi estää, tietenkään, mutta ei se Corsa sieltä kylkeen tule jos ehtii alta pois. Voihan sen kypäränkin laittaa päähän jos pelottaa niin kauheasti. (edit: tai vaikka haarniskan)

Ja jos se Corsa sieltä oman hienon ässän kylkeen kolauttaa, aion pitää itseni vaikka pakkoväkisin hengissä ja mukilointikunnossa.. :lol:
Viimeksi muokannut corepressor, La 21.03.2009 21:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

harvemmin kuolleita mukiloidaan :D :lol:
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

xr5t kirjoitti:harvemmin kuolleita mukiloidaan :D :lol:
:lol: hahaah..

Tähdennetään nyt vielä, että tämän ketjun mukaan tämä Corsakuskiveikko joutuu korkeintaan kampaamaan tukkansa uudestaan tappaessaan ässäkuskin. Sama taisi olla kevarikuskin osalta, mikä minua hivenen epäilyttää, vaikka se kypärä onkin (siellä) päässä ;D

Ajattelin siis itse pysytellä siinä kunnossa, että ennen omaa kuolemaani voin mukiloida tämän hurjapää-Corsakuskin siiten kuntoon, että vähintään ne Corsakaupanpäälliset Opel- 8) shadet menevät vaihtoon. Eli linkkaan ruhjoutuneesta ässästä siihen Corsan ikkunalle, koputan, odotan että se sähköisesti aukeaa, annan viimeisen "tapoit mun kullan" litsarin ja liityn itse ilmavoimiin.. :roll: :lol:

ps mitä tähän kevarikuskiin tulee, niin en todennäköisesti löydä häntä sieltä pusikosta tätä "valistustani" varten ajoissa, vaikka linkkaisin viimeistä päivää.. ja vaikka olisin jotenkin jännästi onnistunut selviämään siinä kunnossa, että kykenisin juoksemaan, en kuitenkaan saisi sitä kevarikuskia kiinni, eihän poliisikaan saa :D

Joo, leikki sikseen - kuskit ovat mielestäni vaarallisempia kuin itse autot ja nykyajan turvallisuus luo kuolemattomuus-asennetta liikenteeseen. Tämä on vaarallista, mutta kun on ensisijaisesti kuitenkin siellä kuskin päässä. Omalla ajotavalla ja ennakoinnilla voi vaikuttaa suurestikin siihen, mitä tapahtuu. Kyllä museoautollakin voi ajaa rauhassa, mutta täytyy ennakoida nykypäivänä juuri tästä syystä aikaisempaa enemmän, hurjapäitä löytyy aina vaan enemmän kun tekniikka kehittyy..

...tekisi mieli verrata tätä lääketieteeseen - ihmisten keskimääräinen elinikä joko pysyy samana tai pitenee lääketieteen kehityttyä hurjaa vauhtia samalla kun elintavat laskevat, liikunta ja aktiviteetit vähenevät ja päivittäinen ruoka perustuu pakastepitsoihin tai McDonaldsin valikoimaan, mutta en tee kuitenkaan tätä vertausta koska kukaan ei todennäköisesti sitä ymmärrä :shock: :lol:
Avatar
teija &kurtonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja teija &kurtonki »

Mielenkiintoista läppää!
Nostan Mariinille olematonta hattua että uskaltaa puhua järjellä eikä pelkällä tunteella :wink: Mutta onhan se suomessa niin että akkaa saa haukkua mutta ei autoa :D ymmärän ja arvostan harrasteautoilijoita ja ennakoivaa ajotapaa mutta ajelin muutaman vuoden 600:lla cebarilla ja prätkissähän se passiivinen turvallisuus on huipussa... tuli niin monta kertaa mielestäni minusta riippumattomia läheltä piti tilanteita että perheellisenä miehenä hankin "lelukseni" slk:oon (ainakin peltiä ympärillä) Muut ajot sitten w 220:ellä. (vähän enenmmän peltiä eikä lompakko antanut myöten uudempaan, hyvä jos tähän) :cry: Ei minullakaan nuorena ollut varaa hankkia viimesen päälle vehkeitä vaikka mieli olisi tehnyt... Eikä nytkään... Mutta en kyllä paljon pullistellut fiat regattan turvallisuudella vm 84, vaikka auton manuaali käytti hienoja sanoja modernista turvakorista,yms. heko,heko.. Ajakoot porukat niin uusilla autoilla kun on varaa, jos taas harrastus, se onkin asia erikseen :D
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Jaksaa se tämäkin ketju kiipiä aina tietyin väliajoin ylös :o
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

Mariini kirjoitti:Jaksaa se tämäkin ketju kiipiä aina tietyin väliajoin ylös :o
Jep, täytyisi varmaan säätää omia asetuksia kun viestien päivämääräksi palsta näyttää esimerkiksi oman viestisi osalta "bf962298322f32pm3" ;)

Toiset kehottavat aina käyttämään hakua, sitten kun käyttää hakua ja nostaa tietyn threadin ylös, jotkut mesoavat siitä että se nostettiin ylös :D

(tällä en tietenkään tarkoita tuota sun kommenttia, vaan tiedät-varmaan mitä.. :) )
Vastaa Viestiin