
s500 vm.1993?
- velluh1
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: To 19.05.2005 19:08
- Paikkakunta: Siellä missä on mansikat tuoreita
s500 vm.1993?
Olen aikeissa hankkia tällaisen pelin ja olisi mukava tietää käyttökokemuksia kulutuksesta maantiellä ja kaupungissa ym. autoon liittyvää. Kiitos jo etukäteen. 

Ostamme,myymme,vaihdamme,Ota vaimosi mukaan ja tee elämäsi kaupat!!!
------------------------
W140 S500
Volvo 240 DL
------------------------
W140 S500
Volvo 240 DL
Hakua kehiin.............
Foorumilla ei varmaankaan oo montaa, jolla juuri 500 ässä löytyyy, mutta pikkukasivehkeitä lienee useampikin.
Pikkukasi (420) voisi olla kyllä hyväkin vaihtoehto. Jos itse olisi nyt ässää ostamassa, olisi se hyvinkin varteenotettava vaihtoehto - kulutus vain hieman suurempi(ainakin maantiellä) kuin kutosissa, mutta kuitenkin täysmosa.
Foorumilla ei varmaankaan oo montaa, jolla juuri 500 ässä löytyyy, mutta pikkukasivehkeitä lienee useampikin.
Pikkukasi (420) voisi olla kyllä hyväkin vaihtoehto. Jos itse olisi nyt ässää ostamassa, olisi se hyvinkin varteenotettava vaihtoehto - kulutus vain hieman suurempi(ainakin maantiellä) kuin kutosissa, mutta kuitenkin täysmosa.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
- velluh1
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: To 19.05.2005 19:08
- Paikkakunta: Siellä missä on mansikat tuoreita
Kiitos vinkistä täytyy katella.Loppuviikosta tulee ässä taloon.Menee tuo kakkosnelonen kaverille vaihdossa kauppa- autoksi.Löytyi oikein huippuyksilö.Pakko oli hankinta tehdä etteivät pilaa sitä 

Ostamme,myymme,vaihdamme,Ota vaimosi mukaan ja tee elämäsi kaupat!!!
------------------------
W140 S500
Volvo 240 DL
------------------------
W140 S500
Volvo 240 DL
Mulla molemmat ässät kuluttaa n.15-17litraa kaupungissa, sellasen ns. normaaliajon puitteissa. Meinaa sitä, ettei jäädä jalkoihin seisomaan, muttei myöskään suditella tai lähdetä pedaali pohjassa liikkeelle joka paikasta. Siis lähellä mukavaa ajoa.
Maantiellä SEC kuluttaa n.130km/h vauhdilla ja cruisen kanssa aika tasan 10litraa / 100km. 420S:n kulutusta ei ole vielä matkalla kokeiltu, on sen verran uusi vaunu meillä.
Luulisin että aika samoihin menee.
420S on todella hiljanen ja mukava ajaa, missä vaan, todellinen perheauto. Vaikka massaa on n.2tonnia, niin silti erittäin näppärä ja hyvä käsitellä, eikä tarvii ujostella ns. ahtaissakaan paikoissa.
SEC on pikkasen äänekkäämpi, onhan se luonteeltaankin erilainen, hiukan sporttisempi. Ääneen saattaa vaikuttaa myös rosteriputkisto, joka on ollu siinä pari vuotta. Ja oli muuten halvempi kuin alkuperäiset tuubit. Tämä on teetetty ihan alan ammattilaisella, takuut ja laput on.
Molemmat kyllä lähtee, jos "tarve" yllättää...
Maantiellä SEC kuluttaa n.130km/h vauhdilla ja cruisen kanssa aika tasan 10litraa / 100km. 420S:n kulutusta ei ole vielä matkalla kokeiltu, on sen verran uusi vaunu meillä.
Luulisin että aika samoihin menee.
420S on todella hiljanen ja mukava ajaa, missä vaan, todellinen perheauto. Vaikka massaa on n.2tonnia, niin silti erittäin näppärä ja hyvä käsitellä, eikä tarvii ujostella ns. ahtaissakaan paikoissa.
SEC on pikkasen äänekkäämpi, onhan se luonteeltaankin erilainen, hiukan sporttisempi. Ääneen saattaa vaikuttaa myös rosteriputkisto, joka on ollu siinä pari vuotta. Ja oli muuten halvempi kuin alkuperäiset tuubit. Tämä on teetetty ihan alan ammattilaisella, takuut ja laput on.
Molemmat kyllä lähtee, jos "tarve" yllättää...

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Minuakin on poltellut jo pitkän aikaa W140:n ostaminen vaimolle kauppakassiksi / omaksi harrasteautoksi. Vaimolle tulee varmaan noin 2000km vuodessa ajoa joten bensakuluihin homma ei ainakaan kaatuisi.
Se vaan pelottaa että Mesen laatu yllättää ja kauppakassiin on tehtävä korjaus jonka hinta vastaa jaappanilaista riisipussia. Tosin 10 riisipussia ei suojaa kuin ässä kolaritilanteessa - ja lapsiahan sillä kauppiksella nimenomaan kuljetellaan.
Se vaan pelottaa että Mesen laatu yllättää ja kauppakassiin on tehtävä korjaus jonka hinta vastaa jaappanilaista riisipussia. Tosin 10 riisipussia ei suojaa kuin ässä kolaritilanteessa - ja lapsiahan sillä kauppiksella nimenomaan kuljetellaan.
W140
Katselet ruosteettoman yksilön, niin ei noilla metreillä ylläpito kovin kalliiksi tule. Toimintatonni kuitenkin pitää aina olla lakkarissa valmiina jos joku alustan hela, laakeri tms. sanoo sopimukset irti.e320 kirjoitti:Minuakin on poltellut jo pitkän aikaa W140:n ostaminen vaimolle kauppakassiksi / omaksi harrasteautoksi. Vaimolle tulee varmaan noin 2000km vuodessa ajoa joten bensakuluihin homma ei ainakaan kaatuisi.
Se vaan pelottaa että Mesen laatu yllättää ja kauppakassiin on tehtävä korjaus jonka hinta vastaa jaappanilaista riisipussia.
Hyvä kohtuuhintainen huoltopaikka on tietysti tarpeen, itse olen käyttänyt pääsääntöisesti Rollen palveluja.
Haulla löytyy foorumilta varsin paljon vinkkejä W140-mallista, mutta ostovaiheessa kannattaa tarkistaa kaikkien herkuttimien toiminta mielellään kahteen kertaan, niiden korjaaminen nimittäin maksaa. Eli imuovet, ilmastointi , ruosteet, ikkunan nostimet jne.
S320L -97
Pari pikku vinkkiä;
Imuovien toiminta saattaa olla puhditonta ainakin huonon akun takia. Omassani oli akku surkea ja vaihdon jälkeen toimi taas ovien imu komeesti.
Toinen on tosiaan ne ruosteet. Käytiin kattelemassa alkusyksyllä -05 tuossa paikallisella "ränta-jupilla" yhtä hopeeta 320:stä, ja pitää vieläkin ihmetellä miten joku idiootti voi pitää kallista autoa niin saatanan huonosti. Joka ikinen oven aukasu toi ruosteiset saumat näkyviin ja todellakin koko matkalta kun saumoja pystyi näkemään. Sen lisäksi kuskin peili lerpatti miten sattuu, molempien peilien kuoret oli rikki kun joku kusipää oli kai yrittäny työtää sitä vauhdilla tipparellun talliin.
Ja maalipinta, voi kilinvehkeet sentään. Miten huonosti ja vähäjärkisesti voi autoa pitää, että hopea väri saadaan kuppasen näköseksi; nuhjaantunu, mattapinta, kauhtunu väri.
Koneesta; se tikitti lämpösenäkin ku aikapommi, kävi kyllä tasasesti mutta ne äänet muuten... kilometrejä taisi olla n.170.000km, en muista tarkkaan.
Kokonaisuutena karmee paska ja hintaakin oli vielä n.17.000€
Myyjälle kerroin vaikutelman. Tämä hätääntyi ku jäi kaupat ja koeajotkin tekemättä, lupasi moneen kertaan korjauttaa kaikki viat ja heti. Mielestäni tollaset perusviat kuten ulkopeilien toimivuus, pitää olla korjattuna ennenku ässää edes työnnetään myyntiriviin. Perkele, että joku kuvittelee tähdellä voitavan myydä mitä tahansa, vaikka kuinka saatanan huonokuntoista autoa.
Jäi kyllä paska olo, taas kerran sieltäpäin...
Imuovien toiminta saattaa olla puhditonta ainakin huonon akun takia. Omassani oli akku surkea ja vaihdon jälkeen toimi taas ovien imu komeesti.
Toinen on tosiaan ne ruosteet. Käytiin kattelemassa alkusyksyllä -05 tuossa paikallisella "ränta-jupilla" yhtä hopeeta 320:stä, ja pitää vieläkin ihmetellä miten joku idiootti voi pitää kallista autoa niin saatanan huonosti. Joka ikinen oven aukasu toi ruosteiset saumat näkyviin ja todellakin koko matkalta kun saumoja pystyi näkemään. Sen lisäksi kuskin peili lerpatti miten sattuu, molempien peilien kuoret oli rikki kun joku kusipää oli kai yrittäny työtää sitä vauhdilla tipparellun talliin.

Ja maalipinta, voi kilinvehkeet sentään. Miten huonosti ja vähäjärkisesti voi autoa pitää, että hopea väri saadaan kuppasen näköseksi; nuhjaantunu, mattapinta, kauhtunu väri.
Koneesta; se tikitti lämpösenäkin ku aikapommi, kävi kyllä tasasesti mutta ne äänet muuten... kilometrejä taisi olla n.170.000km, en muista tarkkaan.
Kokonaisuutena karmee paska ja hintaakin oli vielä n.17.000€

Myyjälle kerroin vaikutelman. Tämä hätääntyi ku jäi kaupat ja koeajotkin tekemättä, lupasi moneen kertaan korjauttaa kaikki viat ja heti. Mielestäni tollaset perusviat kuten ulkopeilien toimivuus, pitää olla korjattuna ennenku ässää edes työnnetään myyntiriviin. Perkele, että joku kuvittelee tähdellä voitavan myydä mitä tahansa, vaikka kuinka saatanan huonokuntoista autoa.



Jäi kyllä paska olo, taas kerran sieltäpäin...

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
e320 kirjoitti:
Minuakin on poltellut jo pitkän aikaa W140:n ostaminen vaimolle kauppakassiksi / omaksi harrasteautoksi. Vaimolle tulee varmaan noin 2000km vuodessa ajoa joten bensakuluihin homma ei ainakaan kaatuisi.
Se vaan pelottaa että Mesen laatu yllättää ja kauppakassiin on tehtävä korjaus jonka hinta vastaa jaappanilaista riisipussia.
Tuollaiseen ajoon oikein passeli peli. En usko, että laatu noissa kovin huonoa on. Tuo oma on nyt ollut noin vuoden päivät, kilsoja tullut noin 7-8 tonnia. Vikoja ei juurikaan ole ollut, takaluukun jousi on pamahtanut poikki siinä kaikki. Sitten teetin siihen täydellisen ruostesuojauksen ja samalla myös laitatin etulokasuojien kaaret, niisä kun oli hieman alkavaa kuppaa (tuttujuttu monellekin ässämiehelle, vai mitä Markku)., niin eli tuohon se ns. toimintatonni menikin. Eiku Ässää kehiin, ei pääse kyytiä moittimaan.
Minuakin on poltellut jo pitkän aikaa W140:n ostaminen vaimolle kauppakassiksi / omaksi harrasteautoksi. Vaimolle tulee varmaan noin 2000km vuodessa ajoa joten bensakuluihin homma ei ainakaan kaatuisi.
Se vaan pelottaa että Mesen laatu yllättää ja kauppakassiin on tehtävä korjaus jonka hinta vastaa jaappanilaista riisipussia.
Tuollaiseen ajoon oikein passeli peli. En usko, että laatu noissa kovin huonoa on. Tuo oma on nyt ollut noin vuoden päivät, kilsoja tullut noin 7-8 tonnia. Vikoja ei juurikaan ole ollut, takaluukun jousi on pamahtanut poikki siinä kaikki. Sitten teetin siihen täydellisen ruostesuojauksen ja samalla myös laitatin etulokasuojien kaaret, niisä kun oli hieman alkavaa kuppaa (tuttujuttu monellekin ässämiehelle, vai mitä Markku)., niin eli tuohon se ns. toimintatonni menikin. Eiku Ässää kehiin, ei pääse kyytiä moittimaan.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Re: s500 vm.1993?
Juu, ei muuta, kuin hanki ihmeessä toinen samanlainen tänne Forumille näin "Möhkö-Mersun" 15 vee synttärivuoden kunniaksi.velluh1 kirjoitti:Olen aikeissa hankkia tällaisen pelin ja olisi mukava tietää käyttökokemuksia kulutuksesta maantiellä ja kaupungissa ym. autoon liittyvää. Kiitos jo etukäteen.

