Erikoinen seisontajarrun vapautuskahva

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Erikoinen seisontajarrun vapautuskahva

Viesti Kirjoittaja Jyry »

http://classiccarfair.com/1976mercedesb ... 02x302.jpg

Missä markkina-alueilla/malleissa on kuvan mukainen seisontajarrun vapautuskahva? Onko ainoastaan multa jäänyt huomaamatta, että tuommosiakin on?
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Kaikissa oikeanpuoleisella ohjauksella varustetuissa autoissa.
Aika veikeän törkeä. R.h.d-versiostahan puuttuu kokonaan poljin ja seisontajarru kytketään kahvasta vetämällä. :)
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Leka kirjoitti:Kaikissa oikeanpuoleisella ohjauksella varustetuissa autoissa.
Aika veikeän törkeä. R.h.d-versiostahan puuttuu kokonaan poljin ja seisontajarru kytketään kahvasta vetämällä. :)
Jaahas. No eipä ole yhtään rhd:tä tullut livenä nähtyä. Tuon täytyy olla jonkun kesätyöntekijän suunnittelema.
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Hauska pakkoliike syöpyy aivoihin tuosta mesen käsijarrusta. Aivan sama millä muulla autolla ku lähtee, niin vasen käsi haroo koelaudan alareunaa ja parkkiin ku pistät, niin aina vasen jalka polkasee tyhjää :?
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Tuota. Toimiikos tuo sit samalla periaatteella ku joissain japskipakuissa, et kahva vedetään ulos ja jarru jää päälle. Vapautus tapahtuu sitte kahvasta kiertämällä. Saattas kyllä Mersussa pikkase hankaloittaa kulkua...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jackie kirjoitti:Tuota. Toimiikos tuo sit samalla periaatteella ku joissain japskipakuissa, et kahva vedetään ulos ja jarru jää päälle. Vapautus tapahtuu sitte kahvasta kiertämällä. Saattas kyllä Mersussa pikkase hankaloittaa kulkua...
Kyllä tietääkseni.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jaines kirjoitti:Hauska pakkoliike syöpyy aivoihin tuosta mesen käsijarrusta. Aivan sama millä muulla autolla ku lähtee, niin vasen käsi haroo koelaudan alareunaa ja parkkiin ku pistät, niin aina vasen jalka polkasee tyhjää :?
Ai joku muukin kärsii tästä kuin minä? Heheh.

Olipa löytö tuo. Siis käppäri pelaa tuossa kuten mm. W111:ssa ja Hiluxissa.... Mitähän perusteita tuolle ratkaisulle on aikanaan ollut, se olisi kiva tietää. Lähinnä olisi olettanut että jenkkilään tuollainen "turvakahva" (kauhean näköinen kauha muuten) tehdään.... :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin