Vitoa hankkimassa 2000>> neuvoa?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Harry67
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 26.01.2006 22:21
Paikkakunta: Piikkiö

Vitoa hankkimassa 2000>> neuvoa?

Viesti Kirjoittaja Harry67 »

Jaahaps Pakettiauto tartis hankkia.
Nyt 2kk etsintä loppusuoralla. Nyt vain tuli hieman uusia ajatuksia vastaan.
Tarjolla olisi 112CDI-00 250 tkm suomi auto, aika siisti vaihtoehto 1.
2 vaihtoehto olisi tuontiauto 108CDI-02 ajetto 50tkm, jos nyt kilometrejä vois uskoo.. hinnat ovat aika samaa luokkaa tuontiauto 1000 euroa halvempi. mutta sit tartis tuo webasto hankkia joten samoissa ovat. ~16.000 egeä on autojen hinta.

108 on kai hieman laiska mutta ajelen c200-94 joten eipäs kiire ole ollut..
Saahan sen piristetty jos oikein ottaa päähän mutta mitäs mieltä olette tai kokemuksia..
No niin korjattu kirjoitus virhe :lol: cid>CDI

Kiitoksia vastauksista.
Viimeksi muokannut Harry67, Ti 31.01.2006 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB C200-94
Vito-112CDI-02
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Ensimmäiseksi: kyseessä on CDI eikä CID...

Mutta nyt vähän omia kokemuksia. Mulla on Vito 112CDI vm -99. 8+1 paikkainen kylläkin. Ostin auton täältä (Eestistä) vuosi sitten, hintaa oli 10900.- €. Ajettu vuoden aikana 35 000 km, yhteensä nyt 252 872 km.

Heti ensimmäiseksi täytyi vaihtaa vetoakselien päät, nyt, 35000 km myöhemmin on taas alkanut raksuttamaan pikkuhiljaa. Olen huomannut, että luistonesto rikkoo aika mukavasti näitä akseleita. Heti, kun rupes olemaan liukasta ja kolmio vilkkui, niin alkoi pikkuhiljaa kuulumaan ääntä. Siitä opin sen, että ei kannata painata kaasua kauheasti liukkaalla vaikka (ja etenkin jos on) onkin luistonesto. Mun Vito on viellä senverran vanha, että luistonestoa ei saa pois päältä. Automaatissa vahvistetut akselit, kuulemma tätä ongelmaa ei ole. Kaverin 108CDI luistonestotta ja siinäkään ei ole mitään ongelmaa vetarien kanssa.

Vetoakselit vetoakseleiksi...

Pääsyy päänsärkyyn on kuitenkin MB-insinöörien laskelmointivirheet CDI moottoreissa, eli nuo SAATANAN 6mm pultit pitämässä suuttimia. Ei ne vaan jaksa pitää riittävän kovaa suutinta kiinni, joten kansi pois, ja suuttimet ulos & pesät uudistettavaksi koneistamolle (korjaamo irroitti, joten täytyy siitäkin maksaa eikä kyllä ollut mitenkään helppo työ, kun venttiilikannen alle oli kerttynyt 3 cm pikeä, joka täytyi varovaisesti 1mm kerrallaan meisselillä takoessa poistaa sieltä. Pien sisällä kun menee kaikkia johtoja ja putkia...) Siinä on viellä sellaiset kupariset prikat, mitkä täytyisi uusia 60 000km välein, niin voisi kestääkin. Merkkihuolto vaan ei ole koskaan mitään sanonut, että täytyisi vaihtaa. Nyt kylläkin sanoivat, että etkö sä sellaista tiennytkään... Onneksi säilyi 3 suutinta ehjänä, 4. meni irrotettaessa rikki. 180€ kpl uusi. Saa nähdä mitä tulee maksamaan kannen entisöinti, ehjä käytetty maksaa about 550€. Jos täytyy ostaa "uusi" kansi, niin korjaus (osat + työ) tulee maksamaan about 1300 € Prkele. No, onneksi irrotetaan juuttuneet hehkut samalla...

Minusta on turhaa jos joutuu maksamaan 10% auton hinnasta pelkästä korjauksesta, etenkin kun on niinkin uusi auto kyseessä. Saattaapi vaihtua merkki tai ainakin malli kun vanhat MB-t ovat paljon halvempia pitää.

Kaiken lisäksi ruostuukin tuo Vito niin saatanasti että...

Eli siinä yksi surullinen tapaus.

Kuitenkin uskon CDI mootoreiden kestävän hyvin jas vaan vaihdat näitä 2€ maksavia prikkoja suuttimien alle ajoissa.
Vastaa Viestiin