Autona Vanha 200d 124w -88 ja mobil vastaavilla arvoilla olevilla nesteillä ei ainakaan syö 8000km välillä yhtään öljyä. Ikinä ennen en oo edes aatellut asiaa, mutta kertokaapas mielipiteenne/kokemuksenne..
Uskaltaakohan laittaa valvolinen öljyt mobilin jälkeen?
Uskaltaakohan laittaa valvolinen öljyt mobilin jälkeen?
Monet puhuu paljon öljyjen eroista ( tieto lisää tuskaa,pershana kun sattuikin silmään ettei kannata merkkiä vaihtaa
, ,vaan mutta kun emäntä sattui tuomaan valvolinen 5w/40 syn powerin öljyt. Aika halvat 8 litraa maksoi 30 e.
Autona Vanha 200d 124w -88 ja mobil vastaavilla arvoilla olevilla nesteillä ei ainakaan syö 8000km välillä yhtään öljyä. Ikinä ennen en oo edes aatellut asiaa, mutta kertokaapas mielipiteenne/kokemuksenne..
Autona Vanha 200d 124w -88 ja mobil vastaavilla arvoilla olevilla nesteillä ei ainakaan syö 8000km välillä yhtään öljyä. Ikinä ennen en oo edes aatellut asiaa, mutta kertokaapas mielipiteenne/kokemuksenne..
Kyllä se valvoline on varmaan ihan hyvää tavaraa en usko että ainakaan mitään vahinkoa tulee.Oma kohtaisia kokemuksia ei ole mutta en ole kuullut että olisi sattunut mitään vahinkoa öljy merkin vaihtamisesta.Eri asia olisi jos moottorilla olisi ajettu paljon huonoilla mineraali öljyillä ja sitte laitettais jotku parhaat 0w öljyt siinä voi käydä huonosti.
auto w123 200D/300DT vm, -81
voisko joku antaa minkään näköistä selvitystä,että miten öljymerkin vaihdolla voisi olla mitään haitallisia vaikutuksia??
kovasti jotkut puhuvat että jos vaihtaa merkkiä, (huom. ei viskositeettia) saattaa öljynkulutus lisääntyä?
yhtään selitystä ei ole kuulunut vielä.
itse vaihdan öljyt n.7500km välein, ja joka kerta eri öljyä kaadan sisään.
ainoa mitä tietysti katson, että öljy täyttää laatuluokitukset, viskositeetit sopiviksi omaan käyttöön, ja tietysti täyssynteettistä, hydr.nostimien takia.
ei ole mielestäni mitään syytä, miksi pitäisi pitäytyä samassa merkissä ja mallissa koko ajan.
kovasti jotkut puhuvat että jos vaihtaa merkkiä, (huom. ei viskositeettia) saattaa öljynkulutus lisääntyä?
yhtään selitystä ei ole kuulunut vielä.
itse vaihdan öljyt n.7500km välein, ja joka kerta eri öljyä kaadan sisään.
ainoa mitä tietysti katson, että öljy täyttää laatuluokitukset, viskositeetit sopiviksi omaan käyttöön, ja tietysti täyssynteettistä, hydr.nostimien takia.
ei ole mielestäni mitään syytä, miksi pitäisi pitäytyä samassa merkissä ja mallissa koko ajan.
Samaa mieltä! Ei auton moottori nyt niin kehittynyt härveli vielä ole, että erottaisi eri öljymerkit toisistaan. Kun laatu ja viskositeettivaatimukset täyttyvät, niin voipi hyvin käyttää. Jos huomaa, että jollakin tietyllä merkillä kuuluu vaikka nostimien naputusta, kannattaa käyttää toista merkkiä. Onneksi vaikka 124 mersut eivät ole öljyn kanssa niin ronkeleita kuin uudet Fordin tai VAG:n koneet. On tuo valinnanvara vähän suurempi eikä litrahintakaan ole niin päätähuimaava.
Itse olen Valvolinen 5w/50 öljyjä käyttänyt pari vuotta ja ihan hyviksi todennut. Huomattavasti halvempaa kuin Mobilin aineet ja kuitenkin "merkkiöljy".
Kyllähän öljyissä on eroja. Jokaisella valmistajalla on omat lisäaineensa ja seossuhteensa, mutta näiden vaikutusten selvittämiseen vaadittaisiin laboratorio-olosuhteet...
Kyllähän öljyissä on eroja. Jokaisella valmistajalla on omat lisäaineensa ja seossuhteensa, mutta näiden vaikutusten selvittämiseen vaadittaisiin laboratorio-olosuhteet...
Varmaan uskallat kaataa, ainoa asia minkä huomaat aika pian toimiiko vai ei jos öljyä joutuu lisäämään vaihtovälillä enemmän kuin ennen se on osoitus viskositeetin pudotuksesta.
Itse ajoin pari kesää Porschella noilla Valvolinen Max Life öljyillä toimi ihan hyvin.
Viime kesänä vaihdoin ELF:in Competition öljyyn kun oli tarjouksessa ja
Varaosamailman kaveri joka itsekin harrastelee vanhempia autoja suositteli.
Kierrän kesät kartingmekaanikkona ja maahantuojamme käski käyttää Shelliä, no puolivälissä kesää saimme kokeiltavaksi Castrolia, joka tuntui paljon paremmalta. Maahantuojan kommentti oli: hajotatte keskilaakerin, ei pysy koneet enää nipussa no ihan yhtä hyvin ne kiersi sen 19.000 rpm. Joten se siitä.
Itse ajoin pari kesää Porschella noilla Valvolinen Max Life öljyillä toimi ihan hyvin.
Viime kesänä vaihdoin ELF:in Competition öljyyn kun oli tarjouksessa ja
Varaosamailman kaveri joka itsekin harrastelee vanhempia autoja suositteli.
Kierrän kesät kartingmekaanikkona ja maahantuojamme käski käyttää Shelliä, no puolivälissä kesää saimme kokeiltavaksi Castrolia, joka tuntui paljon paremmalta. Maahantuojan kommentti oli: hajotatte keskilaakerin, ei pysy koneet enää nipussa no ihan yhtä hyvin ne kiersi sen 19.000 rpm. Joten se siitä.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
entäs laatikko
käykö Valvolinen öljyt automaatti laatikkoon??(pehmentää kuulema vaihtoja??)
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Merkin vaihto => hetkellinen kulutus
Terve!
Joskus olen kuullut urbaanin legendan, jotta öljymerkin vaihto saattaa aiheuttaa hetkellistä öljyn kulutusta. Mistä lie sitten johtuukin...
Ensimmäinen vaihto uudella öljymerkillä ei kerro koko totuutta käyttöominaisuuksista. Eli, 'kokeilin kerran vaihtaa öljyyn X ja se ei pysynyt koneessa' -tyyppisen lausunnon voi antaa vasta useamman vaihdon jälkeen.
MItä tulee laatikon toimintaan Valvolinen tavaralla, niin ainakin tuo S124:n loota toimii mainiosti Mjotonjetistä ostetulla ko. merkin dextron 3 -luokitetulla kamalla.
Joskus olen kuullut urbaanin legendan, jotta öljymerkin vaihto saattaa aiheuttaa hetkellistä öljyn kulutusta. Mistä lie sitten johtuukin...
Ensimmäinen vaihto uudella öljymerkillä ei kerro koko totuutta käyttöominaisuuksista. Eli, 'kokeilin kerran vaihtaa öljyyn X ja se ei pysynyt koneessa' -tyyppisen lausunnon voi antaa vasta useamman vaihdon jälkeen.
MItä tulee laatikon toimintaan Valvolinen tavaralla, niin ainakin tuo S124:n loota toimii mainiosti Mjotonjetistä ostetulla ko. merkin dextron 3 -luokitetulla kamalla.
Terveisin
Tero
Tero
- Ari66
- Valvoja

- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Merkin vaihto => hetkellinen kulutus
Omalla kohdallani ainakaan kyse ei ole legendasta, pilasin kaksi Toyotan 2,2 -litraista dieselmoottoria perä perää, kun en aikanaan tajunnut asiayhteyttä.dieselflosse kirjoitti:Joskus olen kuullut urbaanin legendan, jotta öljymerkin vaihto saattaa aiheuttaa hetkellistä öljyn kulutusta. Mistä lie sitten johtuukin...
(Öljynkulutus luokkaa 4 litraa per 40 kilometriä).
Siitä viisastuneena pyrin autoa hankkiesssa aina selvittämään, mitä öljyä on aikaisempi omistaja käyttänyt ja pitäydyn samassa.
Näin ei tietenkään kaikkien tarvitse toimia, omat "kokeiluni" kuitenkin päätin jättää niihin kahteen koneeseen
Ja voihan se olla, että mersun kone moista sietääkin paremmin. Mene ja tiedä...
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *





