Katalysaattorin vaihto??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pinion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: La 30.07.2005 13:49

Katalysaattorin vaihto??

Viesti Kirjoittaja pinion »

Mitenkäs on noiden korvauskatalysaattorien laita, toimiiko sellaset mersuissa??

Ja sitten toinen juttu, eli mites noi vapaavirtauskatalysaattorit toimii, eli voiko tavallisen katin korvata tollasella vapaasti virtaavalla? Pysyykö päästöt kurissa?

Olis tarkoitus ehkä vaihtaa tollaseen Magnaflow:n vapaavirtauskattiin.
MB 190E 2.3 -92
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Katalysaattorin vaihto??

Viesti Kirjoittaja Roisto »

pinion kirjoitti:Mitenkäs on noiden korvauskatalysaattorien laita, toimiiko sellaset mersuissa??
Ja lisäkysymystä...

Ainakin minulla on pakosarjalta lähtevissä putkissa pienet paksunnokset. Ovatko ne jotain esikatalysaattoreita tms., onko niillä mitään virkaa ja kuinka helposti ne menevät tukkoon?

t.
Risto
E500 – 211.070
jannelep
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Katalysaattorin vaihto??

Viesti Kirjoittaja jannelep »

Terve! Itelläni on tollanen 300E -88 myöskin kattimalli ja ajattelin kysellä et onko sulla jotain oireita ilmenny ajossa vai muuten vaan vaihtamassa katteja? Ku itellä meinaa välillä mietiskellä et mitä pitää tehdä ku kaasua painaa...

Jos on jotain oireita ilmennyt niin voitko vähän selvittää mitä tekee niin pystyy vertaan omiin oireisiin..


Kiitti 8)

Itseäni myös kiinnostaisi tietää vähän enemmän noista "pallukoista" tossa putken alkupäässä... Mikä virka yms!?
pinion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: La 30.07.2005 13:49

Viesti Kirjoittaja pinion »

Mulla vika on lähinnä kosmeettinen, katalysaattorin "kuori" on irti ja rämisee aika kivasti. saisihan sen hitsattua kiinni, mutta kun on alkuperäinen katti niin voisi sen vaihtaminenkin olla jo ajankohtaista.
MB 190E 2.3 -92
Avatar
mikron
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 15.06.2004 18:50
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Katalysaattorin vaihto??

Viesti Kirjoittaja mikron »

jannelep kirjoitti:Terve! Itelläni on tollanen 300E -88 myöskin kattimalli...
Tuli mieleen että tarviiko tuon vuosimallin autossa vielä edes olla kattia pakolla? Itellä oli -89 520i bemari ja siinä oli katti otettu pois. Eikä katsastuksessa ikinä siihen puututtu.
C 220D -95
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Katalysaattorin vaihto??

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

mikron kirjoitti:
jannelep kirjoitti:Terve! Itelläni on tollanen 300E -88 myöskin kattimalli...
Tuli mieleen että tarviiko tuon vuosimallin autossa vielä edes olla kattia pakolla? Itellä oli -89 520i bemari ja siinä oli katti otettu pois. Eikä katsastuksessa ikinä siihen puututtu.
Jos autoa ei oo merkitty rekisteriotteeseen vähäpäästöiseksi ni kattia ei sitten tarte. Katti tuli vuonna 1990 tai 1991 pakolliseksi.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
kaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: To 10.02.2005 19:02
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja kaasu »

"Pallukat" lienevät vaimentimia. Ei niissä mitään kattia ole.
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: Katalysaattorin vaihto??

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Kinnunen kirjoitti:Jos autoa ei oo merkitty rekisteriotteeseen vähäpäästöiseksi ni kattia ei sitten tarte. Katti tuli vuonna 1990 tai 1991 pakolliseksi.
Paitsi jos rekisteriotteessa lukee, että autossa katti on, silloin sitä ei saa poistaa, vaikka autoa ei olisi merkitty vähäpäästöiseksi. Toisaalta (ja mikäli toisessa ketjussa keskusteltu kaikkien kattiautojen muuttuminen katsastusteknisessä mielessä vähäpäästöisiksi ei ole toteutunut) arvojen raja oli niin korkea, että katin tuskin tarvitsee toimia, että menee läpi arvojen puolesta.
-A-J-
Vastaa Viestiin