124 vastaan volvo

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Kokemusta Volvo 740 GL automaticista. Erittäin lämmin, varmatoiminen,tilava, tilavampi kuin 124 mersu. Ajoin kyseisellä merkillä 304000 km ja korjauksia tein ainoastaan laturin hiilet ja kässärin jarruhihnat. Polttoainetta söi reilun kympin, mutta noilla remonteilla ei paljon merkitse. Erittäin varma käynnistymään arktisista olosuhteista. Uusilla talvirenkailla selviää kelissä kuin kelissä. Paremmin menee umpi lumessa kuin 124 mersu. Ruoste vaurioita ei ollenkaan. Vaihtaissani pois, jota olen kyllä katunut useamman kerran, niin saman tien lähti jatkamaan matkaa.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

monet "vouhottavat" ettei (audin) sinkityt korit ruostu...se on kyllä p*ska puhetta--> kun esim. helmoissa kivet hakkaavat maalin ja sinkityn kerroksen puhki,niin ruostuminen on samanlaista kuin muissakin peltilehmissä...
Johan noita 100 audeja näkee raakastikkin ruostuneita..
:roll: kaikki resut ne ruostuu näissä olosuhteissa...-->tärkeintä on huolenpito
(säännöllinen pesu,ruostesuojaus,paikkamaalaus yms.)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

Jyry kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
Jyry kirjoitti: -Todella kylmä, ei kykene 45km:n ajon aikana sulattaamaan tuulilasia jäästä 20 asteen pakkasella. Tosin kyseessä on farmarimalli, sedan lienee lämpösempi.
Aika mielenkiintoinen väite, 740-voles on kuitenkin lämpöisen auton maineessa ja kokemukset mokoman kyydistä kyllä ovat samansuuntaiset - - sitä löylyä tulee todella paljon. :?
Oliko se myös farmari? Tässä yksilössä on (koska on GLE) ilmastoinninvalmiudella oleva lämppäri. Onkohan kenno pienempi?
Itselläni on kokemuksia 740 farmarista jossa myös ilmastointivalmius ja kyllä lämpenee huomattavasti nopeammin ja paremmin kuin 300D.
Ajossakaan ei ole 740 sarjassa kummemmin valittamista, menee sinne mihin kuski haluaa eikä edes puolla mihinkään suuntaan. Jonkinverran hiljaisemmaksi väittäisin 740 bensafarkkua kuin w123 300D:tä mutta tiivisteiden kunto vaikuttaa tuohon sen verran ettei kykene tarkkaan vertailuun.
Ajoasento on mersussa parempi kuin volvossa, siihenkin vaikuttanee tämä minun ruumiinrakenne (lyhyet jalat, iso vatsa).
Kokonaisuudessa noista molemmista löytyy hyviä ja huonoja puoliaja suoraa vertailua on hyvin vaikeaa tehdä vaan yhden ihmisen näkökulmassa joten vertailu kannattaa suorittaa ihan itse, siis se ihan viimeinen vertailu.
Itselleni tulee 2 viikon päästä luultavasti 740 farkkuvolvo pihalle ja volkkari lähtee, jotenkin ennakkoon uskon että monet kerrat pihalta valitaan menoa varten edelleen mersu...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Jani Haataja kirjoitti:
Ajoasento on mersussa parempi kuin volvossa, siihenkin vaikuttanee tämä minun ruumiinrakenne (lyhyet jalat, iso vatsa).


Tuo ruumiinrakenne ongelma vollessa on aivan totta. Vaimoni ootti esikoistamme viimeisillään ja ei oikein voinut enää ajaa 740:llä, kun vatta oli ratissa kiinni ja polkimille ei yltänyt. Mutta mahtuipa ihan hyvin silloiseen 2.autoomme Nissan Micraan. Itsellä taas kun oli hirveä selkäkramppi, niin Micraan kulku oli helpompaa. Eli ei se iso autokaan aina joka suhteessa iso ole.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Ehkä vähän ohi aiheen, mutta kun volvoista on puhe...

Onko teillä mitään kokemuksia vanhan mallisesta V70 Volvosta, vuosimallin ollessa joku 97 - 99, ja koneena 2.5 20v bensa(170hv). Tollainen kiinnostaisi huimasti, täytyisi jostain vaan löytää koeajattavaksi asti... Meillä on töissä vaihtoautona 850 volvo samalla koneella, sen voisi ottaa koeajoon niin saisi ainakin jotain tuntumaa tuohon moottoriin, sehän on sama kone kuin V70 volvossa.

Alkaa olemaan farmarille tarvetta, ja rahat ei mieleiseen mersu farkkuun riitä, niin täytyy katsoa tarjontaa vähän avarakatseisemmin, ja volvo tuntuisi tarjoavan parhaiten rahalle vastinetta ainakin varusteiden osalta, eikä varmaan mitään paskoja vehkeitä muutenkaan ole... ?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

jaines kirjoitti:Jani Haataja kirjoitti:
Ajoasento on mersussa parempi kuin volvossa, siihenkin vaikuttanee tämä minun ruumiinrakenne (lyhyet jalat, iso vatsa).


Tuo ruumiinrakenne ongelma vollessa on aivan totta. Vaimoni ootti esikoistamme viimeisillään ja ei oikein voinut enää ajaa 740:llä, kun vatta oli ratissa kiinni ja polkimille ei yltänyt. Mutta mahtuipa ihan hyvin silloiseen 2.autoomme Nissan Micraan. Itsellä taas kun oli hirveä selkäkramppi, niin Micraan kulku oli helpompaa. Eli ei se iso autokaan aina joka suhteessa iso ole.
Itsekkin jouduin taannoin ajamaan nissan sunnyllä selkäkivun takia kun röntässä ei saanut sellaista istumasentoa etteikö olisi sattunut pirusti...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Ei varsinaisesti liity aiheeseen mutta itse vaihdoin viimein volvosta mersuun kun en enää jaksanut ostaa varaosia ja olla joka viikko räpläämässä ja korjaamassa jotain, tuntui että vaikka miten huoltaa ja korjaa niin silti rapistuu vaan käsiin ja hajoaa.

Murheenkryyninä oli strömbergin kaasutin ja volvon sekundamallin maamoottori, aina sai olla säätämässä jotain, vaihtamassa kärkiä, ja muita sytytyksen osia, purkamassa ja kasaamassa kaasutinta, vaihtamassa kalvoja kaasariin, säätämässä seoksia, korjaamassa sisustan räminöitä ja pärinöitä, liimailla käsiin jääneitä sisustanosia, hitsaamassa poutapäivinä takakaaria, varapyöränkoteloita ja lattioita.

Ja se rassasi kaikista eniten että ikinä ei tuntunu siltä että hei tää saattas kestää helsingin reissun ilman remonttia, aina sai ajaa pelkopersiissä että millon tulee taas jäähdytysnesteet kajuuttaan tai matkanteko loppuu jostain muusta yhtä isosta syystä.

Paljon työnsin rahaa, ja paljon korjasin, viimein loppui hermoni ja jätin oman onnensa nojaan...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Vastaa Viestiin