Kannattaako mersu?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
goomik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 29.01.2006 16:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Kannattaako mersu?

Viesti Kirjoittaja goomik »

Oon tässä hankkimassa mersua, C180, vm.1997 farkku. Ajettu 189tkm, kaikinpuolin siisti peli. Nyt olisinkin kiinnostunut tämän luokan farmarin kokemuksista, "mallivioista" ja yleensäkin autosta?

Kiitokset etukäteen jos joku viitsii vaivautua kertomaan. Tuolta löytyy muuten kyseinen yksilö - >

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=520413


EDIT: Saiskohan tätä tonne toiselle foorumin osa-alueelle? Jos joku ylläpidosta sais siirrettyä? ;)
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ei kannata. Yhtään sen enempää kuin minkään muunkaan käyttöauton hankinta. :roll:

Rahat menee ja varmasti. :lol:
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Onko muuten alkuperäinen "suomi-mersu", kun en erota lampunpesimiä ja varusteitaki kiitettävästi. Kilvet kuiteski vanhaa mallia :?

Ruostevikaa vois yrittää hakea etuovien kylkilistojen päältä. Ja jos kuiteski vanha tuonti-auto niin kilometrien kanssa tarkkana :roll:
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

jos on "merkkivikaa" havaittavissa,niin kannattaa...muutoin löytyy montakin hyvää ja varmaa käyttöautoa....... no ,mesekin on myös yksi niistä
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
Paikkakunta: varisto city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

kuvissa kaikki näyttää niin hienolta.. farkku on ainaskin käytännöllinen kulkine :D
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

jaines kirjoitti:Onko muuten alkuperäinen "suomi-mersu", kun en erota lampunpesimiä ja varusteitaki kiitettävästi.
Ja minä meinasin kirjoittaa että kovin on perusvarusteilla, ilmastointi ja kattoluukku lisänä. No, ostaja päättää mitä haluaa.
Siistihän tuo kuvissa on.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Matti R kirjoitti:
jaines kirjoitti:Onko muuten alkuperäinen "suomi-mersu", kun en erota lampunpesimiä ja varusteitaki kiitettävästi.
Ja minä meinasin kirjoittaa että kovin on perusvarusteilla, ilmastointi ja kattoluukku lisänä. No, ostaja päättää mitä haluaa.
Siistihän tuo kuvissa on.
No on siinä taas järkevä lause rakentelu itseltäni :lol:
Tarkotin just tota, että ilmastointi ja kattoluukku yhdessä on mielestäni aika harvinainen yhdistelmä suomi-autossa :?
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
goomik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 29.01.2006 16:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Kannattaako.. ?

Viesti Kirjoittaja goomik »

Siis kellään ei varsinaisesti kokemusta kyseisestä mallista?

Tuohan on tuontiauto, kaveri oli itses asunu saksassa ja itse myös ostanut. Kyllä sisustan ja perän osalta kuulosti ihan ok:lta kun kävin koeajamassa,ja vaihteetkaan "rusahdellu". Toisaalta, onhan tämän luokan autossa vaikea korvakuulolta mitään kilometrien paikkaansa pitävyydestä sanoa.

Vielä oisin vailla kokemuksia? Riittääkö tollanen 1.8 farkussa? ´Koeajossa ainakin tuntui et jaksaa liikuttaa, eihän se mikään raketti oo, mut riittävä. Tämähän on taas siitä kii mitä kukanenkin etsii, mutta... ;) Ihan näin käyttöauton kannalta ajateltuna.

Ja kai tollaseen ihan kivat tummennukset löytyy, isommat vallssit kesäksi ja madallussarja. Ainakin näin äkkiseltään tuntuis et ihan näpsäkän sais. Luotettavakin varmaan?
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Ei kai noissa ihmeempiä vikoja taida esiintyä. En ainakaan muista lukeneeni, oisko jollaki jotain öljyvuotoja....Haulla voi tietty kokeilla. Itselläni oli farkku dieseli. Lämppärinmoottori kitisi pakkasilla ja paljon ovat niitä vaihdelleet.Käsijarru jumitteli, putsausta vailla.
Mitä ilmeisemmin ovat hyviä vehkeitä, ja halpa huoltaa.
Kannattaako tota madaltaa, eikö tuo ole espirit-malli eli tehdasmadallusta jo jonkin verran. Saattaa ajettavuus kärsiä :roll:
Ja mielestäni mustaan autoon hillityt tummennukset, ehkä 35%, ettei tule piilofarmarilook.
Mielestäni tuo 1,8 on riittävä jos ei kiire minnekkään ja mihinpä ois. Tietty riippuu myös kyytitettävien määrästä ja koosta ja tavaran paljoudesta.
Itselleni ainakin riittäis.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
goomik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 29.01.2006 16:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Kannattuvuus

Viesti Kirjoittaja goomik »

Mites toi lämppärin moottorin vaihto. Ei vissiin kauhean kallis operaatio. Koeajolla kuulosti kyllä siltä että se "pienesti" sirisee.. ; )
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Ei kannata laittaa tuolla pikkukoneella, kun samaan hintaan saa suoran kuutosen keulalle. Kulutus melkein sama, mutta kulkupuoli ihan eri.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Re: Kannattuvuus

Viesti Kirjoittaja jaines »

goomik kirjoitti:Mites toi lämppärin moottorin vaihto. Ei vissiin kauhean kallis operaatio. Koeajolla kuulosti kyllä siltä että se "pienesti" sirisee.. ; )
No ei tullu vaihdettua. Hintaa voit katella varmaan kl-varaosasta.Jotenki niitä kai voi yhistelläkki, että vanhasta ropelliosa. Ilmastoituun tietty kalliimpi.Arvaan 200-250e. Tinkailet hinnan pois auton hinnassa.

Ei ilmastoituun ainakin ois ollu nätti homma vaihtaa.Oli vänkärin jalkatilas kolmella-neljällä ruuvilla kiinni. Itse annoin rasvakylvyn, suihkutin jotain spray vaseliinia hiilten tienoille, aattelin jotta sama vaikka hajooki. Joko liian kovat hiilet tai liian pehmeä kollektori, sieltä ääni. Rasvavoitelulla saatto pysyä koko talvenki hiljaa. Minkälainen lie systeemit ilmastoidussa :?
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Cmeli kirjoitti:Ei kannata laittaa tuolla pikkukoneella, kun samaan hintaan saa suoran kuutosen keulalle. Kulutus melkein sama, mutta kulkupuoli ihan eri.
Do diin. Ja kun foorumia lueskelee niin tulee vaikutelma että ongelmia eniten varmaan vanhoissa kutosissa. 8)
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Tuo Mersun 1.8 kone on muuten Cee - sarjan kestävin !

Moottorin koko antaa väärän kuvan tehoista, kyllä noilla pikkukoneillakin kerkiää, vääntöä siinä on mahdottomasti, ja jos vertaa esim, 190E 2.0 moottoriin niin uudenpolven 1.8 on tehokkaampi, ja tuo sataysikymppisen 2.0 ruiskukone ei ole tämänpäivän mittapuullakaan mitattuna laiska, joten siihen on hyvä verrata.
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Do diin. Ja kun foorumia lueskelee niin tulee vaikutelma että ongelmia eniten varmaan vanhoissa kutosissa.
hoh hoh! :shock: , v-kutosista en mene sanomaan, mutta nuo rivikoneet varsinkin 2.8 on kestävyydeltään aivan loistava.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

Tuosta kestävyydestä osaa sanoa sen kummempaa, mulla on Mersussa suora kuutonen (c280 vm -94), eipä oo ollut ainakaan vielä mitään ongelmaa.
Mersu on laatupeli ja pienempikin mylly pelaa varmaan niinkuin pitää :lol:
Itseäni ajatellen tuo kone on ehkä hiukka pieni :oops: , mutta osta pois jos itse pidät siitä, sun käyttöösihän tuo tulee (jos ei vaimo vie avaimia) :roll:
Jul
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 15.05.2005 11:00
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Itellä C180 -94, siistikuntoinen Saksan tuonti, sisältä ja päältä tosi nätti, mittarissa nyt 250 tkm. Auto ollut minulla nyt 3 vuotta ja pikku puuhaa on riittänyt, esim:
-Syyläri uusittu
-Laturi uusittu
-Vesipumppu uusittu
-Kaikki etupään puslat ja nivelet vaihdettu, autossa kului renkaat yhdessä kesässä kun ei saanut säädettyä ohjauskulmia! (Etupään remontti toikin sitten hyvät ajo-ominaisuudet takaisin).
-Automaattilaatikko piti käyttää irti ja uusia täysin sököiksi haljenneita stefoja.
-Automaatti-ilmastointia remontoitu pariin otteeseen.
-Useasti muuta pienempää riesaa kuten järkyttävää ääntä pitänyt hihnankiristimen iskari.

Tälläkin hetkellä "pieniä" kestovikoja jotka eivät ajoa estä:
-Kovalla pakkasella kierrokset voi jumia 3000-4000 alueelle kesken ajon.
-Lämmityslaite työntää sen lämpöistä ilmaa, kuin sattuu haluamaan, säädöllä vain satunnaista vaikutusta :shock:
-Toinen pitkävalo palaa aika-ajoin paljon toista pimeämpänä ja samalla pitkät jumii päälle. (Rele/maatto-ongelma?)
-Mittariston viisarit jumivat pohjaan
-Moottorissa öljyvuodot ainakin kampiakselin etupäässä ja öljypohjassa.

Mutta myös positiivista:
-Kun alusta on kunnossa, niin tosi hyvä ajettava pitkääkin matkaa.
-Sisältä laadukkaasti viimestelty ja hyvät materiaali, sisältä auto on tosiaankin vieläkin kuin uusi.
-Monet kulutusosat esim. jarrulevyt ja iskarit vielä hyväkuntoisia.
-Monet osat yllättävän halpoja
-Ja onhan se Merssu! :lol:

Mielestäni liian paljon laadusta johtuvia ongelmia tämän hintaluokan autossa. Joo, onhan se jo vanha, mutta aika luotettavia autoja on osannut esim. Toyota tuohon aikaan tehdä (joo joo, ei voi verrata jne...) Joka tapauksessa tuon Mersun myyntiarvo on lähes puolittunut kolmessa vuodessa, joten eipä kannata alkaa vaihtamaan, pidän tuon pitkään ja korjailen, kun vikaa tulee taas.
Suosittelen hankkimaan jos itse voi tehdä remonttia ja arvostaa hyviä ajo-ominaisuuksia, mutta jos joka "risaus" täytyy käyttää pajalla, voi Ceelle alkaa kertymään hintaa.
C 180 A (oli joskus)
Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

No yksilöitähän nuo autot aina on.. Mutta itse olen laskeskellut että on se minulle ainakin halvempaa ajaa hieman vanhemmalla Mersulla kuin jollain uudemmalla muunmerkkisellä ajoneuvolla.

Oma 202 C180 farkku täyttää ensi toukokuussa 10 vuotta. Auto on "aito" suomi-auto. Aluksi auto on ollut noin vuoden ajan Vehon esittelyautona, ja sen jälkeen ole auton 3 omistaja ( kaikki muuten ESpoolaisia, siis Vehokin :P ). Ostaessani 3 vuotta sitten autolla oli ajettu n 130tkm ja nyt mittarissa on 200tkm. Kulku on ollut vakaata ja turvallista näiden vuosien aikana. Koskaan ei auto ole jättäyt matkaa kesken.
Laskeskelin että auto on ollut erittäin edullinen pitää ( pois lukien arvon aleneminen. Ostohinta n. 20t€, myyntiarvo nyt n, 10t€ ). eli seuraavanlaisia remontteja on tehty:

- Jarrulevyt eteen ja taakse paloineen
- alapallo nivelet
- muutama parkkivalo/vilkkuvalo poltin.
- öljyt, suodattimet ja tulpat 15 tkm välein

Tämän vuoden aikana odotettavissa olevia remontteja, jos tarve ilmenee ??

- iskarit ( alkuperäiset )
- pakoputki ( alkuperäinen )
- akku ( alkuperäinen )
- tuulilasi ( ollut halki ylhäältä jo ainakin 3 vuotta )

Eli jos hyvän yksilön löytää, niin kyllä auton pitokin voi olla edullista.


:roll:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Tyyppivioista vielä tuon moottorityypin(M111) tyypillinen öljyvuoto moottorin etuosassa. haullalöytyy paljonkin tarinaa siitä.
Nimenomaan yksilö ratkaisee: valitettavasti itse en luota noihin saksan kilometreihin yleisesti. Esim. nimim. JUL on joutunut laittamaan kohtuuttoman paljon autoaan, mielestäni ei noilla metreillä tuollaista laittoa pitäisi tarvita.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Joppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.08.2004 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Oma C200, vm 2000, on toistaiseksi osoittautunut vähävikaiseksi ja varmatoimiseksi. Vajaan parin vuoden aikana on vaihdettu tuulilasin pyyhkijän varsi ja taustapeilin säätökytkin. Kumpikaan ei ollut vielä finaalissa, tuulilasin varsi oli jäykkä (kuten uusi vaihdettukin) ja peilien säätö toimi hiukan nykien, mutta valitin kaikesta pienestä kun oli vuoden takuu (vaihtotähti).

No, tuulilasi täytyi vaihtaa äskettäin, kun napsahteli nastoja ruutuun koko syksyn (oli aika edullinen 235 töineen päivineen). Polttimoita jonkun verran vaihdettu ja sulka kerran.

Rouva pettyi pahan kerran, kun ei mennyt katsastuksesta läpi tällä viikolla, vaikka lankomiehen Skodakin meni 90-luvullä läpi :cry: , Hylkäämisen syy: Apusimpukka, oikea etupyörä välyyksellinen. Samoin oli vilkut haalistuneet vuosien saatossa ja valojen suuntaus alaspäin. En usko että kovin paljon kustantaa.
Mercedes jo vuodesta 2004
nöykkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 23.01.2006 12:04
Paikkakunta: Espoo

RUOSTUMINEN

Viesti Kirjoittaja nöykkis »

delete
Viimeksi muokannut nöykkis, To 08.02.2007 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppipoika
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Omassa saksantuonnissa -02 C200K, ei ihmeempiä vielä. Kilometrit reilut 60th. 1 kpl pakosarjan ilmapuhalluksen takaiskuventtiili vaihdettu ja akku meni kans uusiks viime pakkasilla. Ruosteista ei tietoakaan.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Jul
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 15.05.2005 11:00
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Ari V. kirjoitti:Nimenomaan yksilö ratkaisee: valitettavasti itse en luota noihin saksan kilometreihin yleisesti. Esim. nimim. JUL on joutunut laittamaan kohtuuttoman paljon autoaan, mielestäni ei noilla metreillä tuollaista laittoa pitäisi tarvita.
Ainahan on riski että sattuu kohdalle katiska ja mistäpä noita kilometrejä voi varmaksi tietää... Oletetaan että siitä olisi otettu vaikka satatonnia pois (ostaessa mittarissa oli 148 tmk). Eli kun ostin pelin, siinä olisi ollut "todellista" 248 tkm. Jouduin vaihtamaan syylärin, laturin, vesipumpun ja etupuslat/nivelet sekä remontoimaan ilmastointia ensimmäisten 40 tkm aikana eli siis ennen 300 tkm:n täyttymistä, edelleenkin mielestäni liian aikaisin tämän tason autoon.
Edellisellä 80-luvun 124-mallilla ajoin 160 tkm ilman moisia huolia ja sillä oli ajettu ainakin 600 tkm kun sen möin. Isäukon -96 Corollan mittarissa on 398 tkm ja suurin remontti on ollut vaihteensiirtovaijereiden uusiminen. Noihin sitä on tullut tätä omaansa verrattua, hyvä kuitenkin ettei kaikilla ole tullut kohdalle tälläista "yksilöä".

Menee aika offtopic, mutta vastaahan tämä osin alkuperäiseen kysymykseenkin.
C 180 A (oli joskus)
Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia
nöykkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 23.01.2006 12:04
Paikkakunta: Espoo

RUOSTUMISESTA

Viesti Kirjoittaja nöykkis »

delete
Viimeksi muokannut nöykkis, To 08.02.2007 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppipoika
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

ite olen sitä mieltä, että jos muilla on kyseisessä mallissa ollut vikaa, niin vika ei ole välttämättä joka sen mallin autossa! yksilöitähän nämä autot on, niinkun niitten käyttäjätkin. on niitä, jotka pitävät hyvää huolta, ja niitä jotka eivät piittaa autostaan yhtään!

Käy koe ajamassa muitakin c-farkkuja, ja tee sen avulla analyysi autosta, että mitä eroavaisuuksia ostoehdokkaaallasi on muihin! sen avulla saa tietoon jo paljon..
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Meillä oli kotona samanlainen farmari ja hyvä auto oli. Ostettaessa n. 170 tkm ja vaihtoon mennessä muistaakseni n. 210 tkm. Oli suomiauto ja aiemmin yhdellä omistajalla. Muuta vikaa ei ollut kuin että joskus hieman nyki ajettaessa, vika oli tulpanjohdossa. Öljyä ei vuotanut. Niin ja ne ruostemurheet, kuskin puolelta molemmat ovet alkoivat ruostumaan listan alta. Yllättävänkin pirteä kulkuinen peli oli.
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Porukoilta löytyy tuommonen -96 vuoden 1.8 bensa. Kilometrejä on 225tkm ja ainoa onkelma on ollu ku laturin hihna katkes kesken ajon. Ei muita ongelmia. No polttimoita palanu muutama ja bensatankin lukko jumitti. Siinäpä ne sitte olikin. Myös emännän porukoilla ko. malli mutta vm.2000, ja siinä ei ole ollut yhtään mitään. Siinä on kylläkin vasta 140tkm mittarissa. Mutta minusta se on kyllä erittäin kestävä malli ja myös halpa pitää. Noita kun saa jo noinkin halvalla. 8)
Ja ajo-ominaisuudet nyt minusta on loistavat, eivät pärjää mielestäni esim. väyryselle, mutta hyvät kuitenkin.
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Käytiin tänään ihmettelmässä uutta C180 farmaria... Kyllä oli hieno peli, vaan niin oli aika hinnakaskin! :lol: (kun on niihin alle 100tmk autoihin tottunu...)

Tulikin mieleen, et mitenkäs tuollainen c180 kompressori olis ostaa käytettynä, vaikka sieltä "autojen ihmemaasta" saksasta? Tai miksei vaikka suomestakin...? :shock: Toki pitäis olla mieluusti vähän ajettu, kun nykyisillä autoillakin on vasta ajettu se 80tkm, niin jotain 50tkm ja alle pitäis löytää, JOS käyettynä mielis ostaa... Ja mahdollisimman uutta sen puoleen, että ne on varmasti vielä aika hyvässä hapessa, ei pahemmin ruostunu yms... :wink:

Tosin kyllä aina miellyttäisi se ihan uusi auton enemmän... Oisko paha? :D
Mitenkä nää kestää, jos näillä ajetaan jotain 70tkm/10 vuoteen? :shock: Kun on siihen tottunu, että ei tarvi ku öljyt ja tulpatkin joskus vaihtaa, ja voi ajaa aikas huoletta sen ajan, niin päteekö sama mersuun? Ainakin Sprintterin laadusta hienoinen pettymys, mutta on se silti ollu aika auto... :P

Nythän noita C180 komp. sais sillä sport paketilla... Siinä on ilmeisesti urheilullinen alusta ja nahkaa vaihdekepissä? :) Ois kova sana ritsoja kyliltä pyydystettäessä... :lol:

Pitäisi vissiin hakea tuollainen koeajoon ensviikolla, Mazda6 käytiin koeajamassa jo tänään, ja siitä jäi ainakin niin hyvä maku suuhun, hinta/laatusuhteelta ja muutenkin, että saa mersu pistää aika kovasti vastaan jos meinaa saada 16te ylimääräistä pelkästä takavedosta ja mersun merkistä... :twisted: :twisted:
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Työpaikallamme on tai oli parhaimpaan aikaan 3 kpl mazda 6 . Nyt ei enää ole, kuin yksi. :shock: Kahdesta kilahti kone ennekuin oli ajettu 20000km. :cry: Muuten ihan kivoja ropposia. Ruostesuojaukseen vaan kannattaa kiikuttaa heti. Näistä uudemmista C-malleista kertokoon ne joilla niitä on.
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

petri.n kirjoitti:Työpaikallamme on tai oli parhaimpaan aikaan 3 kpl mazda 6 . Nyt ei enää ole, kuin yksi. :shock: Kahdesta kilahti kone ennekuin oli ajettu 20000km. :cry: Muuten ihan kivoja ropposia. Ruostesuojaukseen vaan kannattaa kiikuttaa heti. Näistä uudemmista C-malleista kertokoon ne joilla niitä on.
... :) :shock: :( :cry:
Ei oo todellista? :shock: Mitä te niille ootte tehny? :lol: No kyllähän ne takuuseen menis sitte ainakin! :lol:

Sen olen noista kutosista kuullu, et ohjauksessa on uutena häikkää joissakin, jotkut puoltaa, yheltä oli joku pultti löystyny, niin veteli kiihdytyksessä ja jarrutuksessa hullunaan ja huollossa sanoivatten että ihme et oot hengissä.. :twisted:

Mä oon vähä sitä mieltä, et jokainen uus auto pitää kiikuttaa ensimmäisenä ruostesuojaukseen, on nykyään laatu kyllä niin tasaisen huonoa uusissa autoissa...

Juu, uudemmat C-sarjan omistajat voisivat kertoa miten luotettava/toimiva toi auto on, ja onko farmareissa sitten paljonkin eroa noin muuten kuin tilan kannalta :)
Ja tollanen 200cdi ois aika kiinnostava moottoriksi, mutta kilometrejä vaan ei taida tulla mitenkään päin riittävästi että tänne autojen luvattuun maahan sellanen kannattaisi ostaa... :x
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Vastaa Viestiin