Väyrynen E 290 TD vai E 300 TD ?
Väyrynen E 290 TD vai E 300 TD ?
Olen ajatellut hankkia W210 farmarin vuosimallia 96-97 Saksasta. Kumpi kone olisi parempi : E 290 TD = 95 kW (129 hv) koneella vai E 300 TD = 130 kW (177 hv) koneella?
Onko väyrysen ruostumisessa eroa eri vuosimallien välillä? Muita kommentteja tai hyviä vinkkejä?
Onko väyrysen ruostumisessa eroa eri vuosimallien välillä? Muita kommentteja tai hyviä vinkkejä?
W124 - klassikko
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Väyrynen E 290 TD vai E 300 TD ?
Kolmesatasessa olis rivipumppu.E250TD94 kirjoitti:Kumpi kone olisi parempi
Ja yksi sylinteri enemmän.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
No hieman taisi tulla yleistystä, ei tuo omani 290 nyt käsiin tunnu mätänevän, mutta olen kyllä tietoinen ruoste-ongelmista.Dieselpower kirjoitti:Muuten hyvä kaikin puolin mutta mätänee käsiin, 5v päästä noita löytää jo varmaan stena kuormasta.
On muuten 5 vuoden päästä ensimmäisillä E-malleilla ikää jo 16 vuotta, että haittaisko se vaikka niitä jo oliskin romukuormassa, mutta ei se tarkota että ne kerralla kaikki viedään sulattoon.
290 vie litran vähempi keittoa, mutta 6 on aina 6.
No itse asiassa virallisten kulutuslukemien mukaan ero on suurempi 290:n hyväksi. Tosin kyseisille malleille ilmoitettujen kulutuslukemien mittaustapa ei ole sama(ks. osoitteesta http://www.mercefreaken.com - Modellene - 210 E-klasse). 290:lle ilmoitetaan maantiekulutus 90(5,1 l) ja 120(6,8 l) km/h nopeudella, kun taas 300:lle näitten sijaan ilmoitetaan maantiekulutus(7,0 l) ja keskikulutus(8,6 l). Onko tämä nyt se EU-kulutuslukema, jota 300:n kohdalla käytetään? Eivät taida olla vertailukelpoisia keskenään. Joka tapauksessa ero kaupunkikulutuksessa on huima 4,1l/100km(7,3-11,4).Timo J kirjoitti:290 vie litran vähempi keittoa, mutta 6 on aina 6.
Käytännössä siis ero saattaa olla ainakin maantieajossa tuo Timo J:n mainitsema litra. Itse päättelisin noista lukemista, että todellinen ero maantieajossa on 1,5l ja kaupungissa ehkä 2,5l. Kyseisten mallien omistajat kertonevat omat laskelmansa siitä mikä käytännön tilanne on.
Itse kyllä hankkisin nuukana miehenä tuollaisen 290 td:n, jossa on pienempi hankintahinta ja kulutus, ja laittaisin lastun, mutta kieltämättä kuutosen kehräys on pehmeämpi ja meno varmasti ripeämpää.
W201 190 D 2.5 Turbo IC -88 [url=http://www.nettiauto.com/783440]Myynnissä[/url]
ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
ex W124 200 D -87
ex W124 E 300 D aut -94
ex W201 190 E 2.0 -88
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kymppi kaupungissa ja 7,4 matka-ajossa johon lukemaan reippaasti ohitellaan ja nopeus on suurempi kuin 90 km/h.
Edit: Nämä siis kesälukemia.
Edit: Nämä siis kesälukemia.
Viimeksi muokannut Ari66, Pe 03.02.2006 09:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
10 -11 kaupungissa, 8 - 9 maantiellä sekalaisessa ajossa. Omien laskujen mukaan ei koskaan ole mennyt alle 8 l.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tietojeni mukaan E300TD/TDT:tä valmistettiin vain vuosina 1997 ja 1998. Muut vuosimallit on "ensirekisteröintejä" kuten 1996 tai "ylivuotisia" kuten 1999.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Mikä sun autossa on ensirekisteröinti päivämäärä?Rassaaja kirjoitti:Juha R, mulla on edelleen vuosimallikoodilla vuoteen 1999 viittaava 300TDT.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Oman käsitykseni mukaan mallia on tehty myös vuoden '99 puolella muutamia kuukausia.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
dt290 kirjoitti:morojens!Juha R kirjoitti:10 -11 kaupungissa, 8 - 9 maantiellä sekalaisessa ajossa. Omien laskujen mukaan ei koskaan ole mennyt alle 8 l.
290 farm.aut. viimmeiset 10000 km
7.6l/100km
ja ajetaan vähä miten sattuun.
Huumorimiehiä...






S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Hain frankfurtista pari vuotta sitten oman 290 td.n ja mieleen on jäänyt eka tankkaus köpiksessä takana autopaanaa ja kaupunkiajoa 6,5 l/100km, seuraava tankkaus ruotsin läpi ajettuna kun taas oli Elimäellä tankki tyhjä 5,5l/100km.
Joku mainitsi että yhdeksänkymmentäluvun kestävin mb kone.
ok, onhan se vähän karkeakäyntisempi kun kutonen.
Kumpikin on hyviä pelejä kun ei päästä mätänemään.
Joku mainitsi että yhdeksänkymmentäluvun kestävin mb kone.
ok, onhan se vähän karkeakäyntisempi kun kutonen.
Kumpikin on hyviä pelejä kun ei päästä mätänemään.