W 210 Webaston kytkentäongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hopo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 05.10.2004 21:19

W 210 Webaston kytkentäongelma

Viesti Kirjoittaja Hopo »

Siis ongelmana on löytää oikea johto kuskinpuolen kynnyslistan alta, johon lämmityslaitteen puhaltimen ohjaus kytketään haluttaessa käynnistää Webasto manuaalisesti esim. kellolaitteella. Täältä foorumista olen löytänyt joitain ohjeita joissa kuskinpuoleisen kynnyslistan alta pitäisi löytyä 3-napainen liitin johon tulee 3 johtoa ja siitä lähtee vain 2 johtoa eteenpäin ja ohjausjohto pitäisi kytkeä siihen orpoon johtoon (harma/valkoinen). Tuntuu helpolta mutta eipä löydy minun autosta sellaista johtoliitintä johon kuvaus passaisi. Auto on -97 w210 290td manuaali-ilmastoinnilla. Ainut liitin johon tulee harmaa/valkoinen johto on sellainen vihreä 6-napainen josta kaikkia napoja ei ole kytketty mm. se harmaa/valkoinen ei jatku liittimen läpi, mutta ohjeen mukaan kyseisen liittimen muut 2 johtoa pitäisi olla paksuja punakeltaisia ja minulla ei sellaisia löydy.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

mä kytkin ohjaukset suoraan puhaltimen ja kiertovesipumpun johtoihin, saattaapi olla et noi johdot on vaan jossain malleissa? kirjoitin ohjeetkin johkin tänne sivuille. liitin ne jatkoks tohon alle!
Viimeksi muokannut oilhand, To 02.02.2006 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Liittynyt: 11 Tam 2004
Viestejä: 127
Paikkakunta: ruovesi

Lähetetty: Lau 26.11, 2005 21:33 Viestin aihe:
täältä jostain foorumin kätköistä löyty linkki firmaan joka myy kaukoohjaus systeemejä esim lisävaloille. Ostin sieltä pari sarjaa 40 egee kappale. Siitä rekentelin ohjauksen webastolle. Väykyssä on webaston lämpötila anturi jäähdyttimen vieressä(pyöreä mötti), se antaa luvan webastolle käynnistyä kun lämpötila laskee alle viiden. Siitä lähtee kaks johtoo, toinen webastolle ja toinen laturin heräte johtoon. Siihen webastoon menevään kun yhdistää 12v niin johan toimii. Diodi täytyy muistaa laittaa siihen laturille menevään tai mielummin 5 napainen rele jota kaukoohjaus systeemi ohjaa (eli releen jatkuva napa laturille menevään ja vaihtava kakelle. 30 navasta webastolle. releen ohjaus kakelta. Toinen diodi tai rele tarvitaan vielä kiertovesipumpulle, jota ohjataan miinuksella! kolmas diodi/rele ohjaa puhallinta. Puhaltimen heräte johtoon tinasin potikan pyörimisnopeuden säätöö varten, maksimi pyörimis nopeus saavutetaan jo 7 voltin jännitteellä, mulla tällä hetkellä 4v. En sit tiiä kestääkö syöttää vahingossa akkujännitettä...en suosittele kokeileen.
tää patentti toimi mulla pari kuukautta, kunnes diodi palo ja otti maihin kiinni sillä seurauksella että poltti kolme metriä johtoo ja diodisillan laturista(47 egee) eli EN SUOSITTELE DIODIA, laittakaa rele niin ei vaaraa. rele kytkee aina joko kaken tai sit auton oman herätyksen webastolle.
Toivottavasti edes joku ymmärtää nää ohjeet, on hienoo kun herää töihin ja painaa nappia...syö....lähtee lämpösellä autolla töihin.
hintaa tolle tuli reilu 50 egee
Hopo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 05.10.2004 21:19

Re: W 210 Webaston kytkentäongelma

Viesti Kirjoittaja Hopo »

siis tarkoitan nyt nimenomaan kyseiseen malliin(e 290 td) tietoa siitä lämmityslaitteen puhaltimen ohjausjohdon kytkennästä. Se johto/liitin pitäisi löytyä sieltä jostain seisontajarrupolkimen seudulta kynnyslistan alta ja Vehon, Webaston c-kitin ja mersufoorumista löytämieni ohjeiden mukaan sellainen liitin/harmaa-valkoinen johto pitäisi sieltä löytyä, mutta eipä löydy vaikka kuinka etsisi, monta muunlaista liitintä kylläkin mm. yksi 6-napainen vihreä liitin johon kyllä tulee yksi harmaa/valkoinen johto, mutta enpä uskalla sitä summassa kytkeä kun ei tiedä mistäpäin alkaa savu nousta. Onkohan vuosimalleissa eroja tms. Kaikki muut asennukset on tehty ja Webasto pelaa, mutta olis kiva saada sekin puhallin pyörimään niin lämpiäisi myös sisätilat.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

mulla samanlainen/samanikäinen mege ja en viitsinyt vissiin tarpeeks kauaa etsiä kun en kans löytänyt ja kytkin itte ohjaukset.
juu summassa ei kannata kytkee tässä autossa edes radioo, siltä jos palaa sulake, joutuu käymään nollauttamassa turvatyynyn valon! on insinööri ollut vissiin unessa suunitellessaan?
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

http://i22.photobucket.com/albums/b342/ ... G_0007.jpg

Avaa johtokotelo kynnyskotelosta. Tuo johtoliitin suunnilleen penkin etulaidan kohdalla.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

Mun käsittääkseni -97 väyrysessä ei ole kynnyskotelossa sitä ohjausjohtoa, vaan joutuu kytkemään suoraan lämmönsäätöpaneelin taakse kuten kaikissa W202:sissakin. Ohjausjohto tulee kynnyskoteloon samalla kun cdi-koneet tai sähköinen virta-avain "luulisin". W202 :sen kytkentä ohje mulla on jossain ja luulisin , että se on sama kun väyrysen . Se liitin on joko 18 tai 29 napainen riippuen onko ilmastointi vai ei. Yritän etsiä sen ohjeen kun en muista ulkoa mihin nastaan piti kytkeä.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Avatar
Pasi H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 11.05.2004 15:08
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Pasi H »

Tämä on w202:een, se pitäis käydä myös w210

Liitäntä Heizungsautomatik versioon:
- Heizungsautomatikissa liitin on 18-napainen ja ilmastoiduissa versioissa 29-napainen
- Pelkkä lämmityslaite: Liitä johdin nastaan Pin 8
Liitäntä Temperaturautomatik versioon:
- Liitä johdin nastaan Pin 23
Liitäntä Klimaautomatik versioon:
- Liitä johdin nastaan Pin 26
Pasi

Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74

Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Hopo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 05.10.2004 21:19

Re: W 210 Webaston kytkentäongelma

Viesti Kirjoittaja Hopo »

No niin, nyt oikea liitin on tiedossa ja puhallin pyorii(paikallinen Webastoasentaja varmisti etta se johto jota epailinkin oli oikea) . Se oli sitten se 6-napaisen vihrean liittimen harmaa/valkoinen johto johon kytketaan +12v ja on tosiaankin vaan heratetyyppinen ohjaus, ottaa virtaa vain n. 15mA. Liitin sijaitsee kynnyskotelossa olevassa liitinpaneelissa etuosassa. Otin siita kuvan varulta jos vaikka joku tarvitsee avuksi liitinta metsastaessaan. (Sori a:n ja o:n pisteet puuttuu.)
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Oliskos tää lämppärin puhaltimen kytkentäpiuha webastolle/eberille kuvassa näkyvä harmaa/valkoinen?W210 olis korimalli.

Kuva
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin