ruostemurheita
ruostemurheita
Tiedän, että on olemassa topic "päivitettyä tietoa väyrysen" jne. - mutta se on paisunut pitkäksi ja painautunut kauas.. siksi avasin uuden aiheen.
Any way - ltiivistelmä tapahtumista tähän saakka.
Ostin v. 2004 farmari-väyrysen v.99, ajettu tuolloin 80 tkm, huollot tehty ja Suomi-auto. Näin ostaessani, että onpa kummallinen pintaruostekuplinta kuskin oven yläpinnassa, tiivisteen alla, ja ajattelin, että harmillinen homma, täytyypä fiksata. Muutoin auto oli terve ja hyvä, siispä uskalsin ostaa.
Onneksi sattui tuttu kaveri katsomaan autoa ja tiesi neuvoa, että oven ruoste on selvä takuujuttu. Ja alkavaa ruostetta oli piilossa muissakin ovissa.
Vein Veholle (Suutarila), otettiin kuvat ja parin kuukauden kuluttua päätös - vaihdetaan kaikki ovet.
Pari kuukautta tämän jälkeen huomasin, että takaluukku kuplii avainpesän ympäriltä. Taas Veholle, kuvat, päätös parin kuukauden päästä - "kunnostetaan".
Taas pari kuukautta, istuin tyytyväisenä maalla rappusilla, kun aloin ihmetellä, miksi takalokasuoja näyttää puskurin päältä likaiselta, juuri pestysssä autossa. No sehän kupli ruostetta. Tutkin läpi, muissakin lokasuojissa kaarissa pientä kuplimista ja edessä maali oli lohkeillut ja jättänyt pellin paljaaksi. Veholle jne. - päätös "kunnostetaan".
Näin tehtiin, mutta hakiessani autoa tämän remontin ja maalauksen jälkeen, huomasin, että takalokasuojaan oli jäänyt näkyväö ja sormella tunnettava naarmu - kyselin että "mihinkään saakka tämä lokasuoja on maalattu, eli onko naarmu kotipihan ruusupuskasta vai täältä pajalta", työnjohtaja sanoi, että "nytpä teit vaikean kysmyksen, ei hän tiedä mihin rajaan se on maalattu", soitti sitten päivän päästä perään, että kyllä he sen ovat naarmuttaneet.
Vein auton parin viikon päästä maalattavaksi, homma ok, mutta kun olivat pesseet auton Veholla, näin takaluukun valumajäljestä, että keskellä takaluukkua, ikkunan tiivisteen alla, oli uusi ruoste.
Kävelin sisälle ja sanoin työnjohtajalle, että minähän en ehdi pihasta ulos, kun auto jo ruostuu uudelleen.
Hommat ovat hoituneet muuten asiallisesti, mutta kertaakaan ei selitetä, mitä tarkkaan ottaen on tehty (kysyin lokarityön jälkeen, mitä tehtiin? vastaus: kunnostettiin. Kysyin mitä tehtiin, miten kunnostettiin, sitä ei osattu minulle selittää.)
Samoin olen kysynyt minkä takuun nojalla näitä korjataan ja mitä on edessä? Takuuperusteita täytyy kuulema kysellä "isommilta viskaaleilta".
(Huolto ja takuukirjani on englanniksi, alunperin diplomaattiauto). Ymmärrän kyllä kieltä, mutta termit eivät tietenkään ole yhteneväiset ja selkeät - koritakuu/puhkiruostumattomuus jne.
Eka kerralla en saanut sijaisautoa, muilla kerroilla kyllä.
Tämä touhu pännii aika lailla aikuista miestä, joka autoilee ihan omalla rahalla, ja olisipa vielä kiinnostunut tietämään, mitä hänen autolle tehdään ja mitä sillä on edessä.
Koetin viimeksi vitsailla, että mikähän ruostuu seuraavaksi - vastaus oli että "me ei ennusteta, me vaan korjataan näitä". Sekä viedessäni että hakiessani autoani, sattui samaan aikaan kaksi anteeksipyytävää herrahenkilöä, jotka valittelivat, että kun olisi tämmöinen ruosteasia.
Päättelen jo tämänkin forumin ruostekirjoitusten perusteella, että kokemusta ja tietoa Veholla asiasta on, mutta sitä halutaan hyssytellä.
Ilmeistä on myös, että mitkään suojaustemput tms. eivät auta - ruostuminen alkaa osin aivan järjettömistä paikoista, vaikka keskeltä tasaista pintaa.
Any way - ltiivistelmä tapahtumista tähän saakka.
Ostin v. 2004 farmari-väyrysen v.99, ajettu tuolloin 80 tkm, huollot tehty ja Suomi-auto. Näin ostaessani, että onpa kummallinen pintaruostekuplinta kuskin oven yläpinnassa, tiivisteen alla, ja ajattelin, että harmillinen homma, täytyypä fiksata. Muutoin auto oli terve ja hyvä, siispä uskalsin ostaa.
Onneksi sattui tuttu kaveri katsomaan autoa ja tiesi neuvoa, että oven ruoste on selvä takuujuttu. Ja alkavaa ruostetta oli piilossa muissakin ovissa.
Vein Veholle (Suutarila), otettiin kuvat ja parin kuukauden kuluttua päätös - vaihdetaan kaikki ovet.
Pari kuukautta tämän jälkeen huomasin, että takaluukku kuplii avainpesän ympäriltä. Taas Veholle, kuvat, päätös parin kuukauden päästä - "kunnostetaan".
Taas pari kuukautta, istuin tyytyväisenä maalla rappusilla, kun aloin ihmetellä, miksi takalokasuoja näyttää puskurin päältä likaiselta, juuri pestysssä autossa. No sehän kupli ruostetta. Tutkin läpi, muissakin lokasuojissa kaarissa pientä kuplimista ja edessä maali oli lohkeillut ja jättänyt pellin paljaaksi. Veholle jne. - päätös "kunnostetaan".
Näin tehtiin, mutta hakiessani autoa tämän remontin ja maalauksen jälkeen, huomasin, että takalokasuojaan oli jäänyt näkyväö ja sormella tunnettava naarmu - kyselin että "mihinkään saakka tämä lokasuoja on maalattu, eli onko naarmu kotipihan ruusupuskasta vai täältä pajalta", työnjohtaja sanoi, että "nytpä teit vaikean kysmyksen, ei hän tiedä mihin rajaan se on maalattu", soitti sitten päivän päästä perään, että kyllä he sen ovat naarmuttaneet.
Vein auton parin viikon päästä maalattavaksi, homma ok, mutta kun olivat pesseet auton Veholla, näin takaluukun valumajäljestä, että keskellä takaluukkua, ikkunan tiivisteen alla, oli uusi ruoste.
Kävelin sisälle ja sanoin työnjohtajalle, että minähän en ehdi pihasta ulos, kun auto jo ruostuu uudelleen.
Hommat ovat hoituneet muuten asiallisesti, mutta kertaakaan ei selitetä, mitä tarkkaan ottaen on tehty (kysyin lokarityön jälkeen, mitä tehtiin? vastaus: kunnostettiin. Kysyin mitä tehtiin, miten kunnostettiin, sitä ei osattu minulle selittää.)
Samoin olen kysynyt minkä takuun nojalla näitä korjataan ja mitä on edessä? Takuuperusteita täytyy kuulema kysellä "isommilta viskaaleilta".
(Huolto ja takuukirjani on englanniksi, alunperin diplomaattiauto). Ymmärrän kyllä kieltä, mutta termit eivät tietenkään ole yhteneväiset ja selkeät - koritakuu/puhkiruostumattomuus jne.
Eka kerralla en saanut sijaisautoa, muilla kerroilla kyllä.
Tämä touhu pännii aika lailla aikuista miestä, joka autoilee ihan omalla rahalla, ja olisipa vielä kiinnostunut tietämään, mitä hänen autolle tehdään ja mitä sillä on edessä.
Koetin viimeksi vitsailla, että mikähän ruostuu seuraavaksi - vastaus oli että "me ei ennusteta, me vaan korjataan näitä". Sekä viedessäni että hakiessani autoani, sattui samaan aikaan kaksi anteeksipyytävää herrahenkilöä, jotka valittelivat, että kun olisi tämmöinen ruosteasia.
Päättelen jo tämänkin forumin ruostekirjoitusten perusteella, että kokemusta ja tietoa Veholla asiasta on, mutta sitä halutaan hyssytellä.
Ilmeistä on myös, että mitkään suojaustemput tms. eivät auta - ruostuminen alkaa osin aivan järjettömistä paikoista, vaikka keskeltä tasaista pintaa.
vesivärejä
Ikävältä kuulostaa !
Tästä tuli mieleeni että kenellä on tietoa, tuleeko
se ensi vuonna vai sitä seuraavana pakolliseksi noille
automaaliliikkeille myydä noita vesivärejä, kun tinnerimaalit
poistuu säädösten myötä valikoimista ?
Nimi. pitääkö juosta äkkiä maalikauppaan ja ostaa autoon
kunnon maalit kun vielä saa
Tästä tuli mieleeni että kenellä on tietoa, tuleeko
se ensi vuonna vai sitä seuraavana pakolliseksi noille
automaaliliikkeille myydä noita vesivärejä, kun tinnerimaalit
poistuu säädösten myötä valikoimista ?
Nimi. pitääkö juosta äkkiä maalikauppaan ja ostaa autoon
kunnon maalit kun vielä saa
Ex monta W-kirjainta.
Re: vesivärejä
MikaVeee kirjoitti:Ikävältä kuulostaa !
Tästä tuli mieleeni että kenellä on tietoa, tuleeko
se ensi vuonna vai sitä seuraavana pakolliseksi noille
automaaliliikkeille myydä noita vesivärejä, kun tinnerimaalit
poistuu säädösten myötä valikoimista ?
Nimi. pitääkö juosta äkkiä maalikauppaan ja ostaa autoon
kunnon maalit kun vielä saa




Edellistä autoa käytin Suutarilan Veholla kolme kertaa takuu korjauksissa.
Otin siitä opikseni ja syynäsin tästä uudemmasta kaikki mahdolliset paikat ja vielä mahdottomat päälle. Niinpä auto oli pajalla kaksi viikkoa ja siitä maalattiin kaikki muut paikat paitsi katto ja puskurit - näyttää ainakin vielä hyvältä - hain auton pajalta perjantaina.
Minä kiitän kyllä Suutarilan Vehon kavereita hyvästä informaatiosta ja hyvästä palvelusta.
Mutta vinkkinä kannattaa käydä etukäteen autoa korjaukseen jättäessä työnjohtajan kanssa läpi kaikki korjattavat kohdat, niin on helpompi hahmottaa.
Otin siitä opikseni ja syynäsin tästä uudemmasta kaikki mahdolliset paikat ja vielä mahdottomat päälle. Niinpä auto oli pajalla kaksi viikkoa ja siitä maalattiin kaikki muut paikat paitsi katto ja puskurit - näyttää ainakin vielä hyvältä - hain auton pajalta perjantaina.
Minä kiitän kyllä Suutarilan Vehon kavereita hyvästä informaatiosta ja hyvästä palvelusta.
Mutta vinkkinä kannattaa käydä etukäteen autoa korjaukseen jättäessä työnjohtajan kanssa läpi kaikki korjattavat kohdat, niin on helpompi hahmottaa.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Mane kirjoitti:Edellistä autoa käytin Suutarilan Veholla kolme kertaa takuu korjauksissa.
Otin siitä opikseni ja syynäsin tästä uudemmasta kaikki mahdolliset paikat ja vielä mahdottomat päälle. Niinpä auto oli pajalla kaksi viikkoa ja siitä maalattiin kaikki muut paikat paitsi katto ja puskurit - näyttää ainakin vielä hyvältä - hain auton pajalta perjantaina.
Minä kiitän kyllä Suutarilan Vehon kavereita hyvästä informaatiosta ja hyvästä palvelusta.
Mutta vinkkinä kannattaa käydä etukäteen autoa korjaukseen jättäessä työnjohtajan kanssa läpi kaikki korjattavat kohdat, niin on helpompi hahmottaa.




Re: vesivärejä
Jesh, näin on, eli uudemmat autot on maalattu vesiväreillä. Mutta
automaaliliikkeistä saa vielä toistaiseksi ostettua tinneriohenteisia
maaleja, mutta ei kait enää kauaa. Enkä halua sutata wanhaa
peliäni vesiväreillä....
automaaliliikkeistä saa vielä toistaiseksi ostettua tinneriohenteisia
maaleja, mutta ei kait enää kauaa. Enkä halua sutata wanhaa
peliäni vesiväreillä....
kleitos kirjoitti:Terve! Tietääkseni jo 90-luvun puolestavälistä ovat "lateksimaalit" olleet enemmän tai vähemmän pakollisia
Ainakin edelliseni Opel Omega -94 oli jo silloin aikanaan n. parivuotiaana maalattu ainakin kerran kokonaan uudelleen
Nykyistäkin = allekirjoituksen mukaista jouduttiin korjaileen maalivikojen takia
Ex monta W-kirjainta.
Tuosta vesiväristä sen verran ettei se ruostuminen johdu siitä tai olisi muutenkaan huonompi maali.Pohjamaalit ja pintalakat on kuitenkin samoja.Tuolla värimassalla luodaan vain sävy,on aivan sama haihtuuko siitä väristä maalattaessa vesi tai tinneri.Näissä mersuissa kuten monissa muissakin merkeissä on korin sinkityksessä joku erehdys.Olen maalannut kyseisen merkin alla.
Suhteellisen nopean ruostumisen erääksi syyksi voisi todeta, että kun autoa kasataan eri peltiosista tehtaalla ja siihen peltiin jää orgaanisia aineita kuten rasvaa jne. ja sitten kun se kori on suhteellisen valmis auto käy sähkögalvaanisessa kylvyssä ja galvanointi ns.epäonnistuu niiltä osin missä pellissä on rasvaa tai muita kuonaaineita. Ja joittenkin liimojen ja silikoonien on todetu lisäävän ruostumista. Lisänä tietenkin metallin epätasaista laatua, jota ei niin vain pystytä todentamaan.
Ruostuminen puhdasta kemiallista reaktiota ja luonnollista luonnon kiertokulkua, jota vastaan ihminen yrittää tehdä kaikkensa.
Ruostuminen puhdasta kemiallista reaktiota ja luonnollista luonnon kiertokulkua, jota vastaan ihminen yrittää tehdä kaikkensa.
jesh
Onkos tuo lakka thinderiohenteista ?
Luultavasti zinkkikerros on liian ohut..
Mielenkiintoista muuten jos tällainen sinkitty auto kolarikorjataan
ja siihen hitsaamalla vaihdetaan peltiosa, autohan
pitäisi tietääkseni saada vastaavaan kuntoon kun
se on ennnen kolari ollut..
Luultavasti zinkkikerros on liian ohut..
Mielenkiintoista muuten jos tällainen sinkitty auto kolarikorjataan
ja siihen hitsaamalla vaihdetaan peltiosa, autohan
pitäisi tietääkseni saada vastaavaan kuntoon kun
se on ennnen kolari ollut..
rokka kirjoitti:Tuosta vesiväristä sen verran ettei se ruostuminen johdu siitä tai olisi muutenkaan huonompi maali.Pohjamaalit ja pintalakat on kuitenkin samoja.Tuolla värimassalla luodaan vain sävy,on aivan sama haihtuuko siitä väristä maalattaessa vesi tai tinneri.Näissä mersuissa kuten monissa muissakin merkeissä on korin sinkityksessä joku erehdys.Olen maalannut kyseisen merkin alla.
Ex monta W-kirjainta.
missähän sitä sinkittyä peltiä esim. väyrysessä on? hioin auton pellille asti ennen maalausta ja en kyllä törmännyt sellaseen kerrokseen. ruostetta oli kyllä ehjänkin maalin alla keskellä konepeltiä. pysysköhän edes kevääseen ilman kukkia. happoväri..eriste/täyteväri.....pari kerrosta maalia lakan kaa, siinä kerrokset.
C-Mallin ruosteet -99
Suutarilan Veholta soittivat että mun auton ruosteviat eli takaluukun saranoiden ympäristössä ja ovien tiivisteiden alla olevat ruosteet menevät takuuseen. Takalampun yläpuolella, keskellä peltiä maalissa oleva kupla ei menisi takuuseen. Tulos jää nähtäväksi, tammikuussa menee korjattavaksi.
PS: Auto on saksan tuonti
PS: Auto on saksan tuonti
MB C220T CDI -99 Esprit
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No jonkun verran itsekkin olen tutustunut näihin maali hommiin ja olen sen huomannut että varsinkin nämä C-sarja (pikku koppa olisko w202?) ruostuu todella helposti juuri ovien luota tiivisteen alueelta mukaan lukien peilit.
Tämä on näköisesti ihan tyyppivika ja tehdas korjaa mielellään nämä viat.
En tiedä mistä tämä ruostuminen johtuu. Voisiko olla just näistä vesiväreistä johtuvaa?
Osa maalaus liikkeistä "korjaa" maali virheet pelkällä värillä eli pohjavärit puuttuu alta ja muutkin pohjatyöt. Ja vuoden tai jopa aijemmin jälkeen kukkaa alkaa olla kyljissä samoilla kohdilla.
Henk.koht. olen tehnyt näitä oikeita maalaus hommia ja seurannut sivusta myös muutakin maalausta.
Osa voi jättää pohjat tekemättä kokonaan jos ei asiakas käy katsomassa välillä tilannetta. (voi mennä tällä tyylillä maalarin hermot!!!
)
Piru periköön vesivärit ja EU:n!!
Tämä on näköisesti ihan tyyppivika ja tehdas korjaa mielellään nämä viat.
En tiedä mistä tämä ruostuminen johtuu. Voisiko olla just näistä vesiväreistä johtuvaa?
Osa maalaus liikkeistä "korjaa" maali virheet pelkällä värillä eli pohjavärit puuttuu alta ja muutkin pohjatyöt. Ja vuoden tai jopa aijemmin jälkeen kukkaa alkaa olla kyljissä samoilla kohdilla.
Henk.koht. olen tehnyt näitä oikeita maalaus hommia ja seurannut sivusta myös muutakin maalausta.
Osa voi jättää pohjat tekemättä kokonaan jos ei asiakas käy katsomassa välillä tilannetta. (voi mennä tällä tyylillä maalarin hermot!!!

Piru periköön vesivärit ja EU:n!!

Ruostumisen yleisyys
edit
Viimeksi muokannut nöykkis, To 08.02.2007 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppipoika
Joo, itellä kans menee helmikuun alussa tuo -00, w202:n Suutarilaan ovien takia (tiivisteiden aluset ylhäällä). Kertokaa mitä muita paikkoja kannattaisi syynätä !!! Ilmeisesti tuo takaluukun lukon ympäristö on yksi ?
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Otan kantaa tohon topikin alkuun.
Vaikuttaa että kyseinen liike on ainakin yrittänyt hoitaa homman kunnialla. On todennäköistä että tehtaalta on tullut ohjeet korjat se mitä pyydetään, mutta ei aktiivisesti hakea lisävikoja. Ovat pojat joutuneet tasapainoittelemaan tehtaan ja asiakkaan väillä. - Tollaista toi on, olen itsekkin hoitanut asiakaspalvelua ja joutunut leikkimään vastaavien asioiden kanssa.
Jos ennustuksia haluat niin tarkista etupään jousituet. (kiinnityskorvakkeet) Saattavat olla se seuraava takuukorjaus
Vaikuttaa että kyseinen liike on ainakin yrittänyt hoitaa homman kunnialla. On todennäköistä että tehtaalta on tullut ohjeet korjat se mitä pyydetään, mutta ei aktiivisesti hakea lisävikoja. Ovat pojat joutuneet tasapainoittelemaan tehtaan ja asiakkaan väillä. - Tollaista toi on, olen itsekkin hoitanut asiakaspalvelua ja joutunut leikkimään vastaavien asioiden kanssa.
Jos ennustuksia haluat niin tarkista etupään jousituet. (kiinnityskorvakkeet) Saattavat olla se seuraava takuukorjaus

W210 290TD T
Ruostetta
Tervehdys!
Eikös ole niin, että juuri vuosituhannen vaihteen jonkun aikavälin Mersuissa on tuo ruotumis ongelma. Alkaa ovien tiivisteiden alta. Muistaakseni oli joku pohjamaali tai pohja- ja pintamaalin sovitus ongelma. Vanhemmissa tai uudemmissa malleissa ei pitäisi olla samaa vaivaa.
Ollaan onnellisia Mersun omistajina, että takuu korvaa vielä 6 vuotta vanhan auton ruoste vaivoja. Monien muiden merkkien huollot nauraa pihalle, jos menee valittamaan koulu ikäisen auton ruostumista.
Eikös ole niin, että juuri vuosituhannen vaihteen jonkun aikavälin Mersuissa on tuo ruotumis ongelma. Alkaa ovien tiivisteiden alta. Muistaakseni oli joku pohjamaali tai pohja- ja pintamaalin sovitus ongelma. Vanhemmissa tai uudemmissa malleissa ei pitäisi olla samaa vaivaa.
Ollaan onnellisia Mersun omistajina, että takuu korvaa vielä 6 vuotta vanhan auton ruoste vaivoja. Monien muiden merkkien huollot nauraa pihalle, jos menee valittamaan koulu ikäisen auton ruostumista.
No jaa ! Onhan se hienoa, että tehdas korjaa. Täytyy nyt kuitenkin pitää mielessä että tässäkin asiassa on pioneerit taistelleet ennekuin muille on korjauksia ruettu jakamaan
Olis voinut tehdas itse rehellisesti ilmoittaa noista sinkitysongelmista. 


ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Manu300cea24 kirjoitti:No jonkun verran itsekkin olen tutustunut näihin maali hommiin ja olen sen huomannut että varsinkin nämä C-sarja (pikku koppa olisko w202?) ruostuu todella helposti juuri ovien luota tiivisteen alueelta mukaan lukien peilit.
Tämä on näköisesti ihan tyyppivika ja tehdas korjaa mielellään nämä viat.
En tiedä mistä tämä ruostuminen johtuu. Voisiko olla just näistä vesiväreistä johtuvaa?
Osa maalaus liikkeistä "korjaa" maali virheet pelkällä värillä eli pohjavärit puuttuu alta ja muutkin pohjatyöt. Ja vuoden tai jopa aijemmin jälkeen kukkaa alkaa olla kyljissä samoilla kohdilla.
Henk.koht. olen tehnyt näitä oikeita maalaus hommia ja seurannut sivusta myös muutakin maalausta.
Osa voi jättää pohjat tekemättä kokonaan jos ei asiakas käy katsomassa välillä tilannetta. (voi mennä tällä tyylillä maalarin hermot!!!)
Piru periköön vesivärit ja EU:n!!
W202:sen ja mahdollisesti E-mallin maalausta/pohjakäsittelyä on todennäköisesti muutettu jossain -98 vaiheilla koska tiedän useita vanhempia -93-96 mallisia W202:sia joissa ei ole minkäänlaisia ruosteongelmia ovissa, takaluukun lukon ympäristössä tai muuallakaan. Omallakin on ikää 11 vuotta (tuplaten verrattuna -00 vuosimalliin ) ja virheetön peli tuossa suhteessa. Olen myös seurannut saksalaisia keskustelupalstoja ja siellä on myös tullut esille että vanhemmat kestää hyvin korroosiota vastaan...
MB C180 vm -95
näinhän se menee, itselläkin oli tuo edellinen w202 -94 vuosimallia ja ei siinä ollut ruosteongelmia. Sinällään tuo maalausjuttu on pieni asia, mutta lähinnä vi...taa tuo tehtaan asenne kaikkiin vikoihin. 'Takuu ummessa ei kuulu meille'W202:sen ja mahdollisesti E-mallin maalausta/pohjakäsittelyä on todennäköisesti muutettu jossain -98 vaiheilla koska tiedän useita vanhempia -93-96 mallisia W202:sia joissa ei ole minkäänlaisia ruosteongelmia ovissa, takaluukun lukon ympäristössä tai muuallakaan. Omallakin on ikää 11 vuotta (tuplaten verrattuna -00 vuosimalliin ) ja virheetön peli tuossa suhteessa. Olen myös seurannut saksalaisia keskustelupalstoja ja siellä on myös tullut esille että vanhemmat kestää hyvin korroosiota vastaan...
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tinneri ohenteiset on direktiiveihin kirjoitettu, vuonna 2008 viimeistään poistuu.
eli sitten ei saa maalamoistakaan kuin vesiväriä, mutta virosta ei poistu vielä 2008. Elikkä sieltä voi hakea vielä muutaman vuoden...sen jälkeen Norjasta tai venäjältä. Samalla voi ostaa koritinaa, kun sehän kielletään kesällä 2006, kiitos Eu:n. Jyijyttömällä ei tee kori hommissa mitään.
Kaippa kaikki on hamstrannu tinaa ja maalia tallin perukoille ?
eli sitten ei saa maalamoistakaan kuin vesiväriä, mutta virosta ei poistu vielä 2008. Elikkä sieltä voi hakea vielä muutaman vuoden...sen jälkeen Norjasta tai venäjältä. Samalla voi ostaa koritinaa, kun sehän kielletään kesällä 2006, kiitos Eu:n. Jyijyttömällä ei tee kori hommissa mitään.
Kaippa kaikki on hamstrannu tinaa ja maalia tallin perukoille ?
RUOSTUMISESTA
edit
Viimeksi muokannut nöykkis, To 08.02.2007 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppipoika
Re: Jaahans
Niin olikos niin että olisi koko ovi hommaongelmat johtuneet siitä, että robbotti veti suoja-aineen n.2mm väärään kohtaan. Ja onko muuten totta että esimerkiksi Ford focuksen (esim. vm.-99) ovet tulevat samalta ovivalmistajalta kuin mersun , nimittäin kuulin että näin olisi ja kokemusta asiasta sen verran että appiukolle tuli Fordilta kirje jossa todettiin että nyt lähti vm.99 Focuksen kaikki ovet takuu vaihtoon. Näin tehtiin myös ilmeisen usealle Focukselle.Veikko D kirjoitti:Meikälainen käytti kanssa -99 suomi202 farkun oven maalauksessa VEHOlla
tampereella, työnjohto kehui että ongelma on väärän työmenetelmän ja
maalin yhteisvaikutus...
t. AHIS
MYYJÄN/VALMISTAJAN VASTUU
edit
Viimeksi muokannut nöykkis, To 08.02.2007 15:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
oppipoika
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City