ruostemurheita

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mronka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 04.04.2004 12:11

ruostemurheita

Viesti Kirjoittaja mronka »

Tiedän, että on olemassa topic "päivitettyä tietoa väyrysen" jne. - mutta se on paisunut pitkäksi ja painautunut kauas.. siksi avasin uuden aiheen.

Any way - ltiivistelmä tapahtumista tähän saakka.
Ostin v. 2004 farmari-väyrysen v.99, ajettu tuolloin 80 tkm, huollot tehty ja Suomi-auto. Näin ostaessani, että onpa kummallinen pintaruostekuplinta kuskin oven yläpinnassa, tiivisteen alla, ja ajattelin, että harmillinen homma, täytyypä fiksata. Muutoin auto oli terve ja hyvä, siispä uskalsin ostaa.
Onneksi sattui tuttu kaveri katsomaan autoa ja tiesi neuvoa, että oven ruoste on selvä takuujuttu. Ja alkavaa ruostetta oli piilossa muissakin ovissa.
Vein Veholle (Suutarila), otettiin kuvat ja parin kuukauden kuluttua päätös - vaihdetaan kaikki ovet.
Pari kuukautta tämän jälkeen huomasin, että takaluukku kuplii avainpesän ympäriltä. Taas Veholle, kuvat, päätös parin kuukauden päästä - "kunnostetaan".
Taas pari kuukautta, istuin tyytyväisenä maalla rappusilla, kun aloin ihmetellä, miksi takalokasuoja näyttää puskurin päältä likaiselta, juuri pestysssä autossa. No sehän kupli ruostetta. Tutkin läpi, muissakin lokasuojissa kaarissa pientä kuplimista ja edessä maali oli lohkeillut ja jättänyt pellin paljaaksi. Veholle jne. - päätös "kunnostetaan".
Näin tehtiin, mutta hakiessani autoa tämän remontin ja maalauksen jälkeen, huomasin, että takalokasuojaan oli jäänyt näkyväö ja sormella tunnettava naarmu - kyselin että "mihinkään saakka tämä lokasuoja on maalattu, eli onko naarmu kotipihan ruusupuskasta vai täältä pajalta", työnjohtaja sanoi, että "nytpä teit vaikean kysmyksen, ei hän tiedä mihin rajaan se on maalattu", soitti sitten päivän päästä perään, että kyllä he sen ovat naarmuttaneet.
Vein auton parin viikon päästä maalattavaksi, homma ok, mutta kun olivat pesseet auton Veholla, näin takaluukun valumajäljestä, että keskellä takaluukkua, ikkunan tiivisteen alla, oli uusi ruoste.
Kävelin sisälle ja sanoin työnjohtajalle, että minähän en ehdi pihasta ulos, kun auto jo ruostuu uudelleen.

Hommat ovat hoituneet muuten asiallisesti, mutta kertaakaan ei selitetä, mitä tarkkaan ottaen on tehty (kysyin lokarityön jälkeen, mitä tehtiin? vastaus: kunnostettiin. Kysyin mitä tehtiin, miten kunnostettiin, sitä ei osattu minulle selittää.)
Samoin olen kysynyt minkä takuun nojalla näitä korjataan ja mitä on edessä? Takuuperusteita täytyy kuulema kysellä "isommilta viskaaleilta".
(Huolto ja takuukirjani on englanniksi, alunperin diplomaattiauto). Ymmärrän kyllä kieltä, mutta termit eivät tietenkään ole yhteneväiset ja selkeät - koritakuu/puhkiruostumattomuus jne.
Eka kerralla en saanut sijaisautoa, muilla kerroilla kyllä.

Tämä touhu pännii aika lailla aikuista miestä, joka autoilee ihan omalla rahalla, ja olisipa vielä kiinnostunut tietämään, mitä hänen autolle tehdään ja mitä sillä on edessä.
Koetin viimeksi vitsailla, että mikähän ruostuu seuraavaksi - vastaus oli että "me ei ennusteta, me vaan korjataan näitä". Sekä viedessäni että hakiessani autoani, sattui samaan aikaan kaksi anteeksipyytävää herrahenkilöä, jotka valittelivat, että kun olisi tämmöinen ruosteasia.

Päättelen jo tämänkin forumin ruostekirjoitusten perusteella, että kokemusta ja tietoa Veholla asiasta on, mutta sitä halutaan hyssytellä.

Ilmeistä on myös, että mitkään suojaustemput tms. eivät auta - ruostuminen alkaa osin aivan järjettömistä paikoista, vaikka keskeltä tasaista pintaa.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

vesivärejä

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Ikävältä kuulostaa !

Tästä tuli mieleeni että kenellä on tietoa, tuleeko
se ensi vuonna vai sitä seuraavana pakolliseksi noille
automaaliliikkeille myydä noita vesivärejä, kun tinnerimaalit
poistuu säädösten myötä valikoimista ?

Nimi. pitääkö juosta äkkiä maalikauppaan ja ostaa autoon
kunnon maalit kun vielä saa
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: vesivärejä

Viesti Kirjoittaja kleitos »

MikaVeee kirjoitti:Ikävältä kuulostaa !

Tästä tuli mieleeni että kenellä on tietoa, tuleeko
se ensi vuonna vai sitä seuraavana pakolliseksi noille
automaaliliikkeille myydä noita vesivärejä, kun tinnerimaalit
poistuu säädösten myötä valikoimista ?

Nimi. pitääkö juosta äkkiä maalikauppaan ja ostaa autoon
kunnon maalit kun vielä saa
:roll: Terve! Tietääkseni jo 90-luvun puolestavälistä ovat "lateksimaalit" olleet enemmän tai vähemmän pakollisia :?: Ainakin edelliseni Opel Omega -94 oli jo silloin aikanaan n. parivuotiaana maalattu ainakin kerran kokonaan uudelleen :cry: Nykyistäkin = allekirjoituksen mukaista jouduttiin korjaileen maalivikojen takia :evil:
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Edellistä autoa käytin Suutarilan Veholla kolme kertaa takuu korjauksissa.

Otin siitä opikseni ja syynäsin tästä uudemmasta kaikki mahdolliset paikat ja vielä mahdottomat päälle. Niinpä auto oli pajalla kaksi viikkoa ja siitä maalattiin kaikki muut paikat paitsi katto ja puskurit - näyttää ainakin vielä hyvältä - hain auton pajalta perjantaina.

Minä kiitän kyllä Suutarilan Vehon kavereita hyvästä informaatiosta ja hyvästä palvelusta.

Mutta vinkkinä kannattaa käydä etukäteen autoa korjaukseen jättäessä työnjohtajan kanssa läpi kaikki korjattavat kohdat, niin on helpompi hahmottaa.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Mane kirjoitti:Edellistä autoa käytin Suutarilan Veholla kolme kertaa takuu korjauksissa.

Otin siitä opikseni ja syynäsin tästä uudemmasta kaikki mahdolliset paikat ja vielä mahdottomat päälle. Niinpä auto oli pajalla kaksi viikkoa ja siitä maalattiin kaikki muut paikat paitsi katto ja puskurit - näyttää ainakin vielä hyvältä - hain auton pajalta perjantaina.

Minä kiitän kyllä Suutarilan Vehon kavereita hyvästä informaatiosta ja hyvästä palvelusta.

Mutta vinkkinä kannattaa käydä etukäteen autoa korjaukseen jättäessä työnjohtajan kanssa läpi kaikki korjattavat kohdat, niin on helpompi hahmottaa.
:evil: Niinpä! Jotain täytyy nyt kyllä kommentoida= Kävin autoani näyttämässä Lohjalla, Tynninharjun autohuollossa viime keväänä! Otettiin kuvat ja tsekattiin huoltokirja= jossa vaiheessa kerroin olleeeni valtuutetulla " mersukorjaamolla" töissä ja tehneeni ko. huollot itse periaattella että tulisi kaikki oikeasti tehtyä= oma auto :) No kuvat otettiin ja lähetettiin jonnekkin, maybe= vastaus tuli muutaman kk. kuluttua ja vastaus oli että korvataan 50% korjauskustannuksista= jotka olivat heidän mielestään n. 2200€ :twisted: No lopputulos oikeaastaan ihan ok! Kaveri korjasi, ne vähät ja ruostesuojasi ja maalasi and kiillotti koko auton ja Ja Hyvä tuli= :lol:
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: vesivärejä

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Jesh, näin on, eli uudemmat autot on maalattu vesiväreillä. Mutta
automaaliliikkeistä saa vielä toistaiseksi ostettua tinneriohenteisia
maaleja, mutta ei kait enää kauaa. Enkä halua sutata wanhaa
peliäni vesiväreillä....

kleitos kirjoitti: :roll: Terve! Tietääkseni jo 90-luvun puolestavälistä ovat "lateksimaalit" olleet enemmän tai vähemmän pakollisia :?: Ainakin edelliseni Opel Omega -94 oli jo silloin aikanaan n. parivuotiaana maalattu ainakin kerran kokonaan uudelleen :cry: Nykyistäkin = allekirjoituksen mukaista jouduttiin korjaileen maalivikojen takia :evil:
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Lienee nuo maalit kehittyneet jonkin verran, kun näissä 203:ssa ei ole nuita maalinkuplimis ongelmia?
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Tuosta vesiväristä sen verran ettei se ruostuminen johdu siitä tai olisi muutenkaan huonompi maali.Pohjamaalit ja pintalakat on kuitenkin samoja.Tuolla värimassalla luodaan vain sävy,on aivan sama haihtuuko siitä väristä maalattaessa vesi tai tinneri.Näissä mersuissa kuten monissa muissakin merkeissä on korin sinkityksessä joku erehdys.Olen maalannut kyseisen merkin alla.
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Suhteellisen nopean ruostumisen erääksi syyksi voisi todeta, että kun autoa kasataan eri peltiosista tehtaalla ja siihen peltiin jää orgaanisia aineita kuten rasvaa jne. ja sitten kun se kori on suhteellisen valmis auto käy sähkögalvaanisessa kylvyssä ja galvanointi ns.epäonnistuu niiltä osin missä pellissä on rasvaa tai muita kuonaaineita. Ja joittenkin liimojen ja silikoonien on todetu lisäävän ruostumista. Lisänä tietenkin metallin epätasaista laatua, jota ei niin vain pystytä todentamaan.

Ruostuminen puhdasta kemiallista reaktiota ja luonnollista luonnon kiertokulkua, jota vastaan ihminen yrittää tehdä kaikkensa.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

jesh

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Onkos tuo lakka thinderiohenteista ?
Luultavasti zinkkikerros on liian ohut..
Mielenkiintoista muuten jos tällainen sinkitty auto kolarikorjataan
ja siihen hitsaamalla vaihdetaan peltiosa, autohan
pitäisi tietääkseni saada vastaavaan kuntoon kun
se on ennnen kolari ollut..
rokka kirjoitti:Tuosta vesiväristä sen verran ettei se ruostuminen johdu siitä tai olisi muutenkaan huonompi maali.Pohjamaalit ja pintalakat on kuitenkin samoja.Tuolla värimassalla luodaan vain sävy,on aivan sama haihtuuko siitä väristä maalattaessa vesi tai tinneri.Näissä mersuissa kuten monissa muissakin merkeissä on korin sinkityksessä joku erehdys.Olen maalannut kyseisen merkin alla.
Ex monta W-kirjainta.
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Lakat on 2-komponenttisia tinneri ohenteisia, tosin kaikissa lakoissa ei tarvita ohennetta ollenkaan,esim. uusimmat DuPond lakat.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

missähän sitä sinkittyä peltiä esim. väyrysessä on? hioin auton pellille asti ennen maalausta ja en kyllä törmännyt sellaseen kerrokseen. ruostetta oli kyllä ehjänkin maalin alla keskellä konepeltiä. pysysköhän edes kevääseen ilman kukkia. happoväri..eriste/täyteväri.....pari kerrosta maalia lakan kaa, siinä kerrokset.
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Jos olet saanut ruosteen täysin puhtaaksi,pitäis kyllä noilla maaleilla kestää vuosia.Itse käytän pohjalla epoxi-maalia.
APH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 29.08.2005 19:54
Paikkakunta: Espoo

C-Mallin ruosteet -99

Viesti Kirjoittaja APH »

Suutarilan Veholta soittivat että mun auton ruosteviat eli takaluukun saranoiden ympäristössä ja ovien tiivisteiden alla olevat ruosteet menevät takuuseen. Takalampun yläpuolella, keskellä peltiä maalissa oleva kupla ei menisi takuuseen. Tulos jää nähtäväksi, tammikuussa menee korjattavaksi.

PS: Auto on saksan tuonti
MB C220T CDI -99 Esprit
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No jonkun verran itsekkin olen tutustunut näihin maali hommiin ja olen sen huomannut että varsinkin nämä C-sarja (pikku koppa olisko w202?) ruostuu todella helposti juuri ovien luota tiivisteen alueelta mukaan lukien peilit.
Tämä on näköisesti ihan tyyppivika ja tehdas korjaa mielellään nämä viat.
En tiedä mistä tämä ruostuminen johtuu. Voisiko olla just näistä vesiväreistä johtuvaa?
Osa maalaus liikkeistä "korjaa" maali virheet pelkällä värillä eli pohjavärit puuttuu alta ja muutkin pohjatyöt. Ja vuoden tai jopa aijemmin jälkeen kukkaa alkaa olla kyljissä samoilla kohdilla.
Henk.koht. olen tehnyt näitä oikeita maalaus hommia ja seurannut sivusta myös muutakin maalausta.
Osa voi jättää pohjat tekemättä kokonaan jos ei asiakas käy katsomassa välillä tilannetta. (voi mennä tällä tyylillä maalarin hermot!!! :lol: )
Piru periköön vesivärit ja EU:n!! :twisted:
nöykkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 23.01.2006 12:04
Paikkakunta: Espoo

Ruostumisen yleisyys

Viesti Kirjoittaja nöykkis »

edit
Viimeksi muokannut nöykkis, To 08.02.2007 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppipoika
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Joo, itellä kans menee helmikuun alussa tuo -00, w202:n Suutarilaan ovien takia (tiivisteiden aluset ylhäällä). Kertokaa mitä muita paikkoja kannattaisi syynätä !!! Ilmeisesti tuo takaluukun lukon ympäristö on yksi ?
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
VILI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2004 20:46
Paikkakunta: PERTTELI

Viesti Kirjoittaja VILI »

Jep Jep! Olkaahan tarkkana niiden takuu maalauksien kanssa. :roll:
Ruotsissa maahantuoja lähetti kirjelmän kyseisten autojen omistajille.
Ja kaikki myös tuontiautot pitää korjata, se ei ole maahantuojan takuu vaan TEHDAStakuu :!:
EX W123 MB 280 E automatic
EX Volvo 960 3.0
W124 200d -95
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Otan kantaa tohon topikin alkuun.

Vaikuttaa että kyseinen liike on ainakin yrittänyt hoitaa homman kunnialla. On todennäköistä että tehtaalta on tullut ohjeet korjat se mitä pyydetään, mutta ei aktiivisesti hakea lisävikoja. Ovat pojat joutuneet tasapainoittelemaan tehtaan ja asiakkaan väillä. - Tollaista toi on, olen itsekkin hoitanut asiakaspalvelua ja joutunut leikkimään vastaavien asioiden kanssa.

Jos ennustuksia haluat niin tarkista etupään jousituet. (kiinnityskorvakkeet) Saattavat olla se seuraava takuukorjaus :roll:
W210 290TD T
penttiko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 10.11.2004 19:09
Paikkakunta: Paltamo

Ruostetta

Viesti Kirjoittaja penttiko »

Tervehdys!

Eikös ole niin, että juuri vuosituhannen vaihteen jonkun aikavälin Mersuissa on tuo ruotumis ongelma. Alkaa ovien tiivisteiden alta. Muistaakseni oli joku pohjamaali tai pohja- ja pintamaalin sovitus ongelma. Vanhemmissa tai uudemmissa malleissa ei pitäisi olla samaa vaivaa.

Ollaan onnellisia Mersun omistajina, että takuu korvaa vielä 6 vuotta vanhan auton ruoste vaivoja. Monien muiden merkkien huollot nauraa pihalle, jos menee valittamaan koulu ikäisen auton ruostumista.
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

No jaa ! Onhan se hienoa, että tehdas korjaa. Täytyy nyt kuitenkin pitää mielessä että tässäkin asiassa on pioneerit taistelleet ennekuin muille on korjauksia ruettu jakamaan :( Olis voinut tehdas itse rehellisesti ilmoittaa noista sinkitysongelmista. :evil:
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Manu300cea24 kirjoitti:No jonkun verran itsekkin olen tutustunut näihin maali hommiin ja olen sen huomannut että varsinkin nämä C-sarja (pikku koppa olisko w202?) ruostuu todella helposti juuri ovien luota tiivisteen alueelta mukaan lukien peilit.
Tämä on näköisesti ihan tyyppivika ja tehdas korjaa mielellään nämä viat.
En tiedä mistä tämä ruostuminen johtuu. Voisiko olla just näistä vesiväreistä johtuvaa?
Osa maalaus liikkeistä "korjaa" maali virheet pelkällä värillä eli pohjavärit puuttuu alta ja muutkin pohjatyöt. Ja vuoden tai jopa aijemmin jälkeen kukkaa alkaa olla kyljissä samoilla kohdilla.
Henk.koht. olen tehnyt näitä oikeita maalaus hommia ja seurannut sivusta myös muutakin maalausta.
Osa voi jättää pohjat tekemättä kokonaan jos ei asiakas käy katsomassa välillä tilannetta. (voi mennä tällä tyylillä maalarin hermot!!! :lol: )
Piru periköön vesivärit ja EU:n!! :twisted:

W202:sen ja mahdollisesti E-mallin maalausta/pohjakäsittelyä on todennäköisesti muutettu jossain -98 vaiheilla koska tiedän useita vanhempia -93-96 mallisia W202:sia joissa ei ole minkäänlaisia ruosteongelmia ovissa, takaluukun lukon ympäristössä tai muuallakaan. Omallakin on ikää 11 vuotta (tuplaten verrattuna -00 vuosimalliin ) ja virheetön peli tuossa suhteessa. Olen myös seurannut saksalaisia keskustelupalstoja ja siellä on myös tullut esille että vanhemmat kestää hyvin korroosiota vastaan...
MB C180 vm -95
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

W202:sen ja mahdollisesti E-mallin maalausta/pohjakäsittelyä on todennäköisesti muutettu jossain -98 vaiheilla koska tiedän useita vanhempia -93-96 mallisia W202:sia joissa ei ole minkäänlaisia ruosteongelmia ovissa, takaluukun lukon ympäristössä tai muuallakaan. Omallakin on ikää 11 vuotta (tuplaten verrattuna -00 vuosimalliin ) ja virheetön peli tuossa suhteessa. Olen myös seurannut saksalaisia keskustelupalstoja ja siellä on myös tullut esille että vanhemmat kestää hyvin korroosiota vastaan...
näinhän se menee, itselläkin oli tuo edellinen w202 -94 vuosimallia ja ei siinä ollut ruosteongelmia. Sinällään tuo maalausjuttu on pieni asia, mutta lähinnä vi...taa tuo tehtaan asenne kaikkiin vikoihin. 'Takuu ummessa ei kuulu meille'
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ei sen pitäisi ketuttaa, et saa edes mesen antamaa takuuta mihinkään kymmenen vuotta vanhaan tuotteeseen.

Pikemminkin pitäisi olla kiitollinen jos saa yleensä mitään.
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Tinneri ohenteiset on direktiiveihin kirjoitettu, vuonna 2008 viimeistään poistuu.
eli sitten ei saa maalamoistakaan kuin vesiväriä, mutta virosta ei poistu vielä 2008. Elikkä sieltä voi hakea vielä muutaman vuoden...sen jälkeen Norjasta tai venäjältä. Samalla voi ostaa koritinaa, kun sehän kielletään kesällä 2006, kiitos Eu:n. Jyijyttömällä ei tee kori hommissa mitään.

Kaippa kaikki on hamstrannu tinaa ja maalia tallin perukoille ?
nöykkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 23.01.2006 12:04
Paikkakunta: Espoo

RUOSTUMISESTA

Viesti Kirjoittaja nöykkis »

edit
Viimeksi muokannut nöykkis, To 08.02.2007 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oppipoika
Avatar
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 06.08.2005 11:07
Paikkakunta: Tampere

Jaahans

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

Meikälainen käytti kanssa -99 suomi202 farkun oven maalauksessa VEHOlla
tampereella, työnjohto kehui että ongelma on väärän työmenetelmän ja
maalin yhteisvaikutus... :cry:
S202 C180T A -99
AHIS
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ti 22.11.2005 22:06
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Jaahans

Viesti Kirjoittaja AHIS »

Veikko D kirjoitti:Meikälainen käytti kanssa -99 suomi202 farkun oven maalauksessa VEHOlla
tampereella, työnjohto kehui että ongelma on väärän työmenetelmän ja
maalin yhteisvaikutus... :cry:
Niin olikos niin että olisi koko ovi hommaongelmat johtuneet siitä, että robbotti veti suoja-aineen n.2mm väärään kohtaan. Ja onko muuten totta että esimerkiksi Ford focuksen (esim. vm.-99) ovet tulevat samalta ovivalmistajalta kuin mersun , nimittäin kuulin että näin olisi ja kokemusta asiasta sen verran että appiukolle tuli Fordilta kirje jossa todettiin että nyt lähti vm.99 Focuksen kaikki ovet takuu vaihtoon. Näin tehtiin myös ilmeisen usealle Focukselle.

t. AHIS
nöykkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 23.01.2006 12:04
Paikkakunta: Espoo

MYYJÄN/VALMISTAJAN VASTUU

Viesti Kirjoittaja nöykkis »

edit
Viimeksi muokannut nöykkis, To 08.02.2007 15:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
oppipoika
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

joo on nähty jo 99vm 530tkm ajettu väyrynen jossa oli helvetinmoisia reikiä pohjassa,aivan paskoja :evil:
RED POWER IHC DT-358
Vastaa Viestiin