0W - 40 öljyt ylimainostettuja ?
0W - 40 öljyt ylimainostettuja ?
Täälläkin on kovasti mainostettu että pitää olla ehdottomasti talvella 0w-40 öljyt.
Mutta jos katsoo 0w-40 ja 5w-40 öljyjen kinemaattista viskositettia esimerkiksi 20...25 asteen pakkasella ei niissä ole käytännöllisesti katsottuna lainkaan eroa. Ero tulee vasta -30 asteen jälkeen ja sellasia pakkasia ei juuri tunnu enää olevan.
Eli onko kysymyksessä 0w-40 öljyjen ylimainostaminen?
Mutta jos katsoo 0w-40 ja 5w-40 öljyjen kinemaattista viskositettia esimerkiksi 20...25 asteen pakkasella ei niissä ole käytännöllisesti katsottuna lainkaan eroa. Ero tulee vasta -30 asteen jälkeen ja sellasia pakkasia ei juuri tunnu enää olevan.
Eli onko kysymyksessä 0w-40 öljyjen ylimainostaminen?
W124 - klassikko
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
Re: en tiedä
Minulla ei ole tuollaisia öljyjä ja nyt ei tipu öljyä kotipihalle, toisaalta auto kestää polkemistakin enemmän mitä tehdas on ajatellut, ja öljyä ei pala minnekkään. Ajan pitkää matkaa sekä lyhyttä päivittäin, kesät talvet. Mitä muuta pitää vielä öljyltä vaatia ?
[Öljyjä ei tiputa enää kun korjasin merkkiliikkeen jättämän mokan, eli tiivistevuodon]
[Öljyjä ei tiputa enää kun korjasin merkkiliikkeen jättämän mokan, eli tiivistevuodon]
Lisää tietoa: www.skg.fi
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eroa on
Kyllä kokemukseni mukaan kylmällä (< -5C) 0wX -öljyllä 5wX-öljyä herkemmin pyörähtää. Konetta suojatakseni kyllä heitän hinnasta huolimatta 0wX:t koneeseen. Eihän tuota kuitenkaan mene kuin 12L /vuosi (kaksi dieselautoa).
Kesällä riittää sitten 5wX:t.
Erityisesti eron huomaa 123:n dieselkoneessa.
Jos konetta ei koskaan tarvitse käynnistää pakkaslämpöisenä, eli käytössä on lohkari tai lämmin talli, niin silloin 5w on ihan käypäistä ja 0w tuhlausta.
Kesällä riittää sitten 5wX:t.
Erityisesti eron huomaa 123:n dieselkoneessa.
Jos konetta ei koskaan tarvitse käynnistää pakkaslämpöisenä, eli käytössä on lohkari tai lämmin talli, niin silloin 5w on ihan käypäistä ja 0w tuhlausta.
Terveisin
Tero
Tero
Tuskimpa öljyllä saadaan kansipahvia paskaksi.PM kirjoitti:Jostain luin / kuulin joskus muinoin että OM603:sen kansipahveja olisi saatu tuhottua Mobilin 0W-40:llä. Lieköhän asiassa mitään perää?
Itsekkään en cdi koneessa käytä 0-40W vaan 5-40W. Eipä noilla ole käytännön eroa väittäisin.
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa