Viton sulakkeet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viton sulakkeet

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Olen tässä viikonpäivät koettanut selvittää viton ( 110D-98 ) takalasin lämmittimen sulakkeen sijaintia ja mikä sulake se ko. paikassa on, tulosta ei ole syntynyt... eli eipä ole löytynyt...

Kaksi ohjekirjaa ja bucheli eivät tarjonneet käypää ratkaisua :o

ELi mikä voisi olla oikea sulake?
Viimeksi muokannut vanttom, Pe 16.12.2005 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Viton sulakkeet

Viesti Kirjoittaja veskola »

V-mallin manuaalista poimittua.

Takalasinlämmitys (virtapiiri30)
Paikka B
Nro: 1.2
Tunnus: F63
30 A
Lisää tietoa: www.skg.fi
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Paikka B
Nro: 1.2
Tunnus: F63
30 A

Paikka lienee siis kuskin penkin alla... kiitos tiedosta, tarkistan onko karvalakissa samalla tavalla.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

jep, tarvittaessa nappaan valokuvan tuosta huomenna samalla kun asennan tuliterän boshin akun autoon...onhan se kallista mutta elämä on :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Laitetaan nuo kuvat paikalleen, kun nämä Viton sulakkeet aina aika ajoin aiheuttaa hämmennystä eikä mikään ihme. Ymmärtääkseni nuo sulakkeet menevät näin ja laitan myöhemmin sen listauksen mitä mitkäki sulakkeet ovat. Toinen setti sulakkeitahan löytyy sieltä ohjauspylvään alta ja uudemmissa Vitoissa pelkääjän puolelta jalkatilasta.

Kuva

Kuva

Eli tuo vihreä sulake tuossa B1:n päässä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Luna termica... jep-jep :D

On se hyvä jotta hispaania on noin helppo kieli.

Aika paljon näkyy V:ssa olevan sähkövermeitä karvalakkiin verrattuna.

Kuinka ison akun tuonne penkin alle saa sovitettua? Onko muuten se istuinlaatikko samanalainen p-a:ssa ja V:ssa?....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sama 100 Ah akku käy, eiköhän tuo penkkisydeemi ole sama, V:ssä on tuo plyyshi siinä päällä, joten ruosteet ei näy.

Akussa pitääs olla se tuuletusliitäntä, eli semmonen akku, jossa on ne kaksi kantokahvaa käy tuonne hyvin. Motonetin luettelo tuntee sen.

mutta eikö näytäkkin sähköt siltä kuin joku amis olisi ne käynyt laittamassa, ja tuo on täysin koskematon sähköjohtonippu :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Kyllä kai espanjalainen sähkösuunnittelu ja toteutus varsin hyvin korreloi kotomaisen amis-assemblyn kanssa. :D

Aamulla tuli taas mieleen tuossa vorssan ja salon välillä, jotta onkohan hispaaniassa kupari kallista, kun ei ole laitettu kunnollisia johtoja valoihin :shock: ... lisävaloilla kun valo on kirkkaudeltaan ihan eri lukemissa kuin viton omat valot. :shock: Viikkonloppuna vaihdoin uudet polttimot, mutta ei alkuperäisvalot siitä parantuneet... ne johdothan on ihan naurettavat :D
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Olipa hyvä, etten vielä ehtinyt kajota tuohon lämppärin sulakkeeseen... tänä aamuna kävi ABSin valo loistamaan jouluisen kuusen lailla... :lol: HIanoo, ettei tartte yhtä vikaa ruveta kerralla korjaamaan, ja valovaihtimessakin tuntuu esiintyvän satunnaistoimintoa. Onneksi kohta on Joulu ja ihmisellä runsaasti aikaa paneutua näihin pienongelmiin 8) :lol: :oops: :roll:
MikaA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 30.01.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja MikaA »

Sulake F105, pitäis olla automaattilaatikon ohjainpoxin sulake. Oisko kellään tietoa missä päin kyseinen sulake sijaitsee, että vois tarkistaa sen tutun Vitosta -98. :?
MikaA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 30.01.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja MikaA »

Ilmeisesti muillekkin tuntematon tuo Viton F105 sulake. :( Vikahan tuossa autossa on sellainen, että laatikko ei vaihda ollenkaan neloselle, ja heittää jonkun hätäohjelman päälle. Vikakoodi ilmoittaa tuota laatikon ohjain-poxia. Kytkentä kaavion perusteella on mitattu että syöttö/ohjain jännite puuttuisi poxilta, kunhan vielä löytäis tuon sulakkeen. Manuaalista tuota ei löytynyt.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Juu valitettavasti ei ole havaintoa kyseisestä sulakkeesta, kaiken järjen mukaisesti sen pitäisi olla tuossa yllä olevassa sulakehässäkkäkuvassa. V-mallin ohjekirja ei kerro siitä, vaikka auto on automaatilla varustettu.

Tosin en ymmärrä yhtä juttua, vikakoodinhan pitäisi minun maalaisjärjen mukaan ilmoittaa se tietokone, joka myös ohjaa sitä automaattilaatikkoa, joten tuntuu oudolta jos kyseinen tietokone ilmoittaa, ettei sillä ole sähköä. Vai onko siellä kaksi ohjainta, toisessa lymyää tietokone ja toinen hoitelee niitä isoja sähköjä, jotka ruksuttavat laatikon solenoideja ? Missähän se luuraa... :roll:

Syttyykö punainen vaihdelaation vikavalo heti kun käynnistät auton ?

Minulta muuten löytyy kaavio mitä pitää näkyä zf4hp20:n sähköpistokkeesta kun mittaillaan yleismittarilla, eli niiden solenoidien resistanssit yms. Onko niistä apua ? Vittuilua ei ole, ettenkö laita sitä samantien, vaan pitää ensin piirtää se tuolta puhtaaksi ja laittaa sähköiseen muotoon, eli teen sen mikäli uskot siitä olevan oikeasti apua.

Laatikon ohjainhan menee heti vikatilaan, esimerkiksi kun se kytkee vaihteen päälle ja kyseisen vaihteen solenoidin käämi on rikki, eli resistanssiarvo on väärä.

...niin eikös olekkin kettumainen ajettava vikatilassa, turbiininlukko ei kytke jne.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

ei tietoo, mutta vastataan silti, luulis sulakkeen olevan penkin alla, ratin suojuksissa tai konetilan keskellä on ainakin jotain bokseja, releitä ja yks sulake. Odotellaan oikeeta tietoa..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Piti ottaa vielä yksi neuvoa antava punaviinilasillinen. Kun katsotaan buchelin kytkentäkaaviota selviää, ettei kyseessä ole sulake F105 vaan sulakeryhmä F105.

Klick

Samassa ryhmässä on esimerkiksi ABS:n sulakkeet...no buchelin mukaan tuo F105 sijaitsee kuljettajan penkin alla, mutta vaikka kuinka sinne olen katsellut kun penkki oli pois en ole moista ryhmää havainnut. Tosin siellä on sellainen musta boxi, joka voisi sisältää nuo moottorin ja ihmisten kannalta elintärkeät sulakkeet.

Ohjauspylvään juuressa on nämä, eli hmmm mikähän:

Kuva

[edit]...ja tämähän selvitetään vaikka joutuu tuolla pakkasessa hyppimään :twisted:

Ohjauspilarin alapuolella sijaitsevan sulakerasian sulakkeet:

Koodi: Valitse kaikki

Nro		A		Virrankulutin
1		15 A	Oikeat seisonta- ja takavalot
2		15 A	Oikea kaukovalo
3		15 A	Vasen kaukovalo, kaukovalojen merkkivalo
4		15 A	Peruutusvalo, äänitorvi
5		15 A	Jarruvalot
6		15 A	Etu- ja takalasinpyyhkimet, vilkkuvalo
7		15 A	Mittaristo, lisävarusterele (virtapiiri 15)
8		20 A	Sisävalot, savukkeensytytin, radio (virtapiiri 30)
9		15 A	Kello, hätävilkut
10		15 A	Mittarivalaistus,rekisterikilvenvalo, ajovaloautomatiikka
11		15 A	Vasemmat seisonta- ja takavalot
12		15 A	Oikea lähivalo, sumutakavalo
13		15 A	Vasen lähivalo
14		15 A	Sumuvalot
15		15 A	Radio (virtapiiri 15 R), turvatyynyjen merkkivalo
16		10 A	ABS/ETS
17		10 A	Ilmastointilaite
18		10 A	Ilmastointilaite (virtapiiri 30)
Mikäli jokin asia on saatu sekaisin niin tämä Viton sulakeasia ja buschelin kytkentäkaavia, tässä on pakko olla ollut nainen asialla :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
S@M
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 30.10.2004 20:14
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja S@M »

Ja mullahan on siellä hanttarin puolella niitä sulakkeita, enkä tiedä vieläkään mihin ne liittyy :shock:

Ei siinä mitään, mutta ei tienneet astrumin pojatkaan. :lol:
Ja se ei ole mikään ihme.
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

Sulakkeet pelkääjän puolella kojetaulun alla ainakin minun Vitossa

F1 7,5A Sähköset takasivuikkunat
F2 30A Pelkääjän puolen sivikkuna+kattoluukku

F3 30A Kuskinpuolen sivuikkuna+taka kattoluukku

F4 25A Keskuslukko+kaukolukituksen ohjaus

F5 10A Sisävalot+meikkipeilin valo

F6 20A Sähkön ulossyöttö oikealla ja vas.

F7 7,5A Matkapuhelin

F8 20A Varashälyttimen ohjaus (EDW)

F9 10A Lisälämmittimen rele

F10 10A Sireeni varashälyttimelle

F11 7,5A Vilkku vas. (EDW)

F12 7,5A Vilkku oik. (EDW)

F13 20A EDW 2

F14 20A EDW 2

F15 7,5A Sensori EDW Kompura hälyttimelle

F16-F18 Ei käytössä
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
MikaA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 30.01.2006 00:28

Viesti Kirjoittaja MikaA »

veskola kirjoitti:Juu valitettavasti ei ole havaintoa kyseisestä sulakkeesta, kaiken järjen mukaisesti sen pitäisi olla tuossa yllä olevassa sulakehässäkkäkuvassa. V-mallin ohjekirja ei kerro siitä, vaikka auto on automaatilla varustettu.

Tosin en ymmärrä yhtä juttua, vikakoodinhan pitäisi minun maalaisjärjen mukaan ilmoittaa se tietokone, joka myös ohjaa sitä automaattilaatikkoa, joten tuntuu oudolta jos kyseinen tietokone ilmoittaa, ettei sillä ole sähköä. Vai onko siellä kaksi ohjainta, toisessa lymyää tietokone ja toinen hoitelee niitä isoja sähköjä, jotka ruksuttavat laatikon solenoideja ? Missähän se luuraa... :roll:

Syttyykö punainen vaihdelaation vikavalo heti kun käynnistät auton ?

Minulta muuten löytyy kaavio mitä pitää näkyä zf4hp20:n sähköpistokkeesta kun mittaillaan yleismittarilla, eli niiden solenoidien resistanssit yms. Onko niistä apua ? Vittuilua ei ole, ettenkö laita sitä samantien, vaan pitää ensin piirtää se tuolta puhtaaksi ja laittaa sähköiseen muotoon, eli teen sen mikäli uskot siitä olevan oikeasti apua.

Laatikon ohjainhan menee heti vikatilaan, esimerkiksi kun se kytkee vaihteen päälle ja kyseisen vaihteen solenoidin käämi on rikki, eli resistanssiarvo on väärä.

...niin eikös olekkin kettumainen ajettava vikatilassa, turbiininlukko ei kytke jne.

Auto ei ole omani, joten varmasti en pysty sanomaan oireita/ominaisuuksia, mutta tuo varotusvalo syttyy käsittääkseni silloin, kun laatikko yrittää vaihtaa neloselle.
Vikakoodin jonka auto antoi oli AGN, joka huollon mukaan on vaihdevalvonta. Lohkokaavion auton omistaja oli saanut hommattua tuohon boxiin josta tuo surullisen kuuluisa sulake/sulakeryhmä F105 (10A) löytyi.
Kaaviosta näki että siihen pitäistulla jatkuva sähkö(30). Tuo johto menee boxiin
nastaan 55.
Hyvä tietää että kaavio löytyy, mutta en usko että sitä VIELÄ tarvitaan. :roll: Kiitoksia.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sellainen vika on siis mahdollinen, että solenoidin johto on irti tai itse solenoidi viallinen ja punavalo syttyy juuri silloin kun ohjain yrittää käyttää kyseistä solenoidia, eli kytkeä vaihdetta.

Noita solenoidejahan saa sitten irtotavarana ja vaihtaminen onnistuu purkamatta koko autoa. Kysele sitten vaikka YV:llä lisätietoja mikäli tulee ajankohtaiseksi.

Luulisi sulakevian pimentävän kaikki vaihteet.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Olisko mahdollista, että laatikossa liian vähän öljyä -> ei vaihda/lukitu -> alkaa herjaan. Halpa ainakin tarkastaa ja pois sulkea.
S@M
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: La 30.10.2004 20:14
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja S@M »

mnkki kirjoitti:Sulakkeet pelkääjän puolella kojetaulun alla ainakin minun Vitossa

F1 7,5A Sähköset takasivuikkunat
F2 30A Pelkääjän puolen sivikkuna+kattoluukku

F3 30A Kuskinpuolen sivuikkuna+taka kattoluukku

F4 25A Keskuslukko+kaukolukituksen ohjaus

F5 10A Sisävalot+meikkipeilin valo

F6 20A Sähkön ulossyöttö oikealla ja vas.

F7 7,5A Matkapuhelin

F8 20A Varashälyttimen ohjaus (EDW)

F9 10A Lisälämmittimen rele

F10 10A Sireeni varashälyttimelle

F11 7,5A Vilkku vas. (EDW)

F12 7,5A Vilkku oik. (EDW)

F13 20A EDW 2

F14 20A EDW 2

F15 7,5A Sensori EDW Kompura hälyttimelle

F16-F18 Ei käytössä

Kiitos. 8) Nämä tuli tarpeeseen
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onko kaikissa CDI etuveto Vitoissa sulakkeita apukuskin puolella? Itse en puusilmänä ainakaan löytänyt mitään. Ohjauspylvään juuressa olevat sulakkeet menevät niinkuin tuossa aikaisemmin jo olikin, mutta tässä nuo kuskin penkin alla olevat ovat ihan erilaiset. Jos jollain noita sulakekaavioita niin kelpaisi tännekin :roll:
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Re: Viton sulakkeet

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

Tänne kanssa kelpaisi tuon vanhemman viton sulakekaaviot.
Siis ratin alta ja kuskin penkin alta. Löytyykö näitä mistään? Koitin googlettaakkin jo mutta aika hiljaista tuntuu olevan???
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Viton sulakkeet

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös ne kaikkein vanhimman Viton sulakkeet jo ole täällä :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Re: Viton sulakkeet

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

veskola kirjoitti:Eikös ne kaikkein vanhimman Viton sulakkeet jo ole täällä :roll:

Woot? Ne jotka on kuskin penkin alla??? Missä? Siis CDI mallin?
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Viton sulakkeet

Viesti Kirjoittaja veskola »

CDI malli ei ole kaikkein vanhin, sehän on ihan tuore kampe :clap: mutta jotenkin on muistikuva, että senkin sulakekaaviot voisi olla täällä.

Mulla ne muuten on siinä auton muovipaneelissa, sulakkeiden edessä...joo tuosta alkuun jotain:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 44#p270344" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: :lol: Ai hitto, toi osoittaakin tähän samaan thrediin :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Re: Viton sulakkeet

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

veskola kirjoitti:CDI malli ei ole kaikkein vanhin, sehän on ihan tuore kampe :clap: mutta jotenkin on muistikuva, että senkin sulakekaaviot voisi olla täällä.

Mulla ne muuten on siinä auton muovipaneelissa, sulakkeiden edessä...joo tuosta alkuun jotain:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 44#p270344" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: :lol: Ai hitto, toi osoittaakin tähän samaan thrediin :lol:
Hah, joo kyllä mä tätä thrediä kattelin ja nuo ratin alla olevat kaiketi pitää paikkaansakin, mutta kiinnostaa tosiaan nuo kuskin penkin alla olevat sulakeryhmät lontooksi tai suomeksi.

Ja valitettavasti en omista vanhempaa olisi murheitakin ollu vähemmän. :oops:

Ja paneeleita on turha mun autosta etsiä kun siellä on herra "autosähkömies" käynyt ja kaikki irti saatavat muovipaneelit puuttuu ja johdot roikkuu molemmilta puolilta jaloissa ja täynnä rosvo-liittimiä. Niitä tässä nyt sit niputetaan ja kolvaillaan niin samalla nyt tuli vaan mieleen tuo sulakepoliitiikka.
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Viton sulakkeet

Viesti Kirjoittaja veskola »

jarrutan kirjoitti:Ja valitettavasti en omista vanhempaa olisi murheitakin ollu vähemmän. :oops:
No tuskinpa sentään...jos sulla on vanhempi Vito niin sulla on 3 kertaa enemmän murheita mutta jos sulla on uudempi Vito niin silla on 3 kertaa enemmän murheita :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Re: Viton sulakkeet

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

veskola kirjoitti:
jarrutan kirjoitti:Ja valitettavasti en omista vanhempaa olisi murheitakin ollu vähemmän. :oops:
No tuskinpa sentään...jos sulla on vanhempi Vito niin sulla on 3 kertaa enemmän murheita mutta jos sulla on uudempi Vito niin silla on 3 kertaa enemmän murheita :shock:
:D Joo tuntuu olevan vito kuin vito niin murheita riittää. Tiedossa oli ja silti piti ostaa. On ihminen tyhmä :oops:
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Vastaa Viestiin