Kaksi ohjekirjaa ja bucheli eivät tarjonneet käypää ratkaisua

ELi mikä voisi olla oikea sulake?
Koodi: Valitse kaikki
Nro A Virrankulutin
1 15 A Oikeat seisonta- ja takavalot
2 15 A Oikea kaukovalo
3 15 A Vasen kaukovalo, kaukovalojen merkkivalo
4 15 A Peruutusvalo, äänitorvi
5 15 A Jarruvalot
6 15 A Etu- ja takalasinpyyhkimet, vilkkuvalo
7 15 A Mittaristo, lisävarusterele (virtapiiri 15)
8 20 A Sisävalot, savukkeensytytin, radio (virtapiiri 30)
9 15 A Kello, hätävilkut
10 15 A Mittarivalaistus,rekisterikilvenvalo, ajovaloautomatiikka
11 15 A Vasemmat seisonta- ja takavalot
12 15 A Oikea lähivalo, sumutakavalo
13 15 A Vasen lähivalo
14 15 A Sumuvalot
15 15 A Radio (virtapiiri 15 R), turvatyynyjen merkkivalo
16 10 A ABS/ETS
17 10 A Ilmastointilaite
18 10 A Ilmastointilaite (virtapiiri 30)
veskola kirjoitti:Juu valitettavasti ei ole havaintoa kyseisestä sulakkeesta, kaiken järjen mukaisesti sen pitäisi olla tuossa yllä olevassa sulakehässäkkäkuvassa. V-mallin ohjekirja ei kerro siitä, vaikka auto on automaatilla varustettu.
Tosin en ymmärrä yhtä juttua, vikakoodinhan pitäisi minun maalaisjärjen mukaan ilmoittaa se tietokone, joka myös ohjaa sitä automaattilaatikkoa, joten tuntuu oudolta jos kyseinen tietokone ilmoittaa, ettei sillä ole sähköä. Vai onko siellä kaksi ohjainta, toisessa lymyää tietokone ja toinen hoitelee niitä isoja sähköjä, jotka ruksuttavat laatikon solenoideja ? Missähän se luuraa...![]()
Syttyykö punainen vaihdelaation vikavalo heti kun käynnistät auton ?
Minulta muuten löytyy kaavio mitä pitää näkyä zf4hp20:n sähköpistokkeesta kun mittaillaan yleismittarilla, eli niiden solenoidien resistanssit yms. Onko niistä apua ? Vittuilua ei ole, ettenkö laita sitä samantien, vaan pitää ensin piirtää se tuolta puhtaaksi ja laittaa sähköiseen muotoon, eli teen sen mikäli uskot siitä olevan oikeasti apua.
Laatikon ohjainhan menee heti vikatilaan, esimerkiksi kun se kytkee vaihteen päälle ja kyseisen vaihteen solenoidin käämi on rikki, eli resistanssiarvo on väärä.
...niin eikös olekkin kettumainen ajettava vikatilassa, turbiininlukko ei kytke jne.
mnkki kirjoitti:Sulakkeet pelkääjän puolella kojetaulun alla ainakin minun Vitossa
F1 7,5A Sähköset takasivuikkunat
F2 30A Pelkääjän puolen sivikkuna+kattoluukku
F3 30A Kuskinpuolen sivuikkuna+taka kattoluukku
F4 25A Keskuslukko+kaukolukituksen ohjaus
F5 10A Sisävalot+meikkipeilin valo
F6 20A Sähkön ulossyöttö oikealla ja vas.
F7 7,5A Matkapuhelin
F8 20A Varashälyttimen ohjaus (EDW)
F9 10A Lisälämmittimen rele
F10 10A Sireeni varashälyttimelle
F11 7,5A Vilkku vas. (EDW)
F12 7,5A Vilkku oik. (EDW)
F13 20A EDW 2
F14 20A EDW 2
F15 7,5A Sensori EDW Kompura hälyttimelle
F16-F18 Ei käytössä
veskola kirjoitti:Eikös ne kaikkein vanhimman Viton sulakkeet jo ole täällä
Hah, joo kyllä mä tätä thrediä kattelin ja nuo ratin alla olevat kaiketi pitää paikkaansakin, mutta kiinnostaa tosiaan nuo kuskin penkin alla olevat sulakeryhmät lontooksi tai suomeksi.veskola kirjoitti:CDI malli ei ole kaikkein vanhin, sehän on ihan tuore kampemutta jotenkin on muistikuva, että senkin sulakekaaviot voisi olla täällä.
Mulla ne muuten on siinä auton muovipaneelissa, sulakkeiden edessä...joo tuosta alkuun jotain:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 44#p270344" onclick="window.open(this.href);return false;
edit:Ai hitto, toi osoittaakin tähän samaan thrediin
No tuskinpa sentään...jos sulla on vanhempi Vito niin sulla on 3 kertaa enemmän murheita mutta jos sulla on uudempi Vito niin silla on 3 kertaa enemmän murheitajarrutan kirjoitti:Ja valitettavasti en omista vanhempaa olisi murheitakin ollu vähemmän.![]()
veskola kirjoitti:No tuskinpa sentään...jos sulla on vanhempi Vito niin sulla on 3 kertaa enemmän murheita mutta jos sulla on uudempi Vito niin silla on 3 kertaa enemmän murheitajarrutan kirjoitti:Ja valitettavasti en omista vanhempaa olisi murheitakin ollu vähemmän.![]()