Viton akunvaihto!
Viton akunvaihto!
No tietysti akku sanoi sopimuksen irti näin pakkasella(alkuperäinen akku 2000) vaan kertokaapa pitääkö penkki kaivaa irti kun akun vaihtaa?
penkki niin eteen kuin mahdollista,jolloin on helpompi ottaa kaapelit irti siitä muovikannen alta,akku ulos siitä oven puolella istuimen sivussa olevasta luukusta,niin ainakin minä tein.Oli kuitenkin aika tiukka paikka,"vähän kuin olisi laskettelukengän paskantanut"
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Joo sen verran oli tiukkaa, että suosiolla otin penkin pois. Vaikka penkki on pois niin akku pitää liu'uttaa siitä reuna-aukosta ulos.
Penkki on kiinni torx pulteilla.
Penkki on kiinni torx pulteilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä kyllä, aamulla motonettiin ja uusi zap akku kainaloon ja kohti kassa.
Auto isoontalliin (pihalle) -20 eikun penkki eteen ja sivuluukku auki ja akkua repimään pois
kyllä se sieltä tuli mutta kävi mielessä ettei se 5:n tuuman paska mahdu 3:en tuuman putkeen, aivan järjettömän ahdas ja eihän se uusi akku sen pienempi ollut mutta sinne meni. Maksoin muuten tuosta akusta 88,50 eskoo, oliko paha hinta?
Auto isoontalliin (pihalle) -20 eikun penkki eteen ja sivuluukku auki ja akkua repimään pois

Minkä kokoinen akku oli kyseessä??löpöttäjä kirjoitti:Kyllä kyllä, aamulla motonettiin ja uusi zap akku kainaloon ja kohti kassa.
Auto isoontalliin (pihalle) -20 eikun penkki eteen ja sivuluukku auki ja akkua repimään poiskyllä se sieltä tuli mutta kävi mielessä ettei se 5:n tuuman paska mahdu 3:en tuuman putkeen, aivan järjettömän ahdas ja eihän se uusi akku sen pienempi ollut mutta sinne meni. Maksoin muuten tuosta akusta 88,50 eskoo, oliko paha hinta?
Omassa 508:sissa taisi kanssa akut kyrvähtää kovien pakkasten aikaan... ..Viddu kun uudet maksaa siinä ~140€ kpl!! ja vielä kun niitä tarvitaan 2!
Siis jos siihen laittaa 140Ah
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
varta
Mulla makso varta blue dynamic 100ah akku 110€ Siihen sit piti ottaa vielä asennus ku totesin että on niin kettumainen vaihtaa etten itse viitsi vaivautua, asennus oli 10€
---vito 108d 98----
--en suosittele kenellekään--
--en suosittele kenellekään--
w638 Vito akun vaihto
Laitetaas omat vinkit jakoon, ku näit herkkui o ehkä hyväl säkäl viel jollai muullaki ajos, vai joko tää miun on viimene
Ei tarvii ottaa koko penkkii pois, yks ruuvi vaa. Ja sit lyhentää sen samalla, ku sitä torx-avainta ei kuiteskaa oo sillo matkas ku tuo uus akku (vähän käytetty eli huippu hyvä) sippaa
Sit sulakerasia irti kiinnikkeistää ja vääntää sitä vähä sivuun. Pakko mahtuu ku o vihitty
Maajohdon liitäntä koriin o vähintääki typerä, ku se o akun kiinnikkeen ruuvin alla. Hyvihä se akku kestää muissaki mersuis paikoillaa yhellä kiinnikkeellä, joten laitoin tonne taaempaa kiinnityspisteesee pelkän pinnapultin mihi maajohdot tulee kiinni - kiristysmutterin alle prikka tai kaks, ni maajohdon laippa nousee sen verran ylemmäs et sen saa käännettyy oikeesee asentoo et akku mahtuu paikoillee. Just ja just mahtuu akku sujahtaa sen pinnapultin ja maakaapelin ohi. Ens kerral akun vaihto onki sit jo yhtä juhlaa

Ei tarvii ottaa koko penkkii pois, yks ruuvi vaa. Ja sit lyhentää sen samalla, ku sitä torx-avainta ei kuiteskaa oo sillo matkas ku tuo uus akku (vähän käytetty eli huippu hyvä) sippaa

Sit sulakerasia irti kiinnikkeistää ja vääntää sitä vähä sivuun. Pakko mahtuu ku o vihitty

Maajohdon liitäntä koriin o vähintääki typerä, ku se o akun kiinnikkeen ruuvin alla. Hyvihä se akku kestää muissaki mersuis paikoillaa yhellä kiinnikkeellä, joten laitoin tonne taaempaa kiinnityspisteesee pelkän pinnapultin mihi maajohdot tulee kiinni - kiristysmutterin alle prikka tai kaks, ni maajohdon laippa nousee sen verran ylemmäs et sen saa käännettyy oikeesee asentoo et akku mahtuu paikoillee. Just ja just mahtuu akku sujahtaa sen pinnapultin ja maakaapelin ohi. Ens kerral akun vaihto onki sit jo yhtä juhlaa

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)