
Jousipuristin
Sain vihiä että alle kuudella kympillä sais Racersplacesta jonkun sisäpuolisen jousipuristimen, jolla pystyy vaihtamaan mm. Firebirdin, Caprice Classicin, Camaron ja Chevy Vanin suht jämäköitä jousia. Tietääkö kukaan asiasta mitään, saiskohan sen sopimaan Mersuun ja mikä mahtaisi olla tuon puristimen valmistaja / tuotenumero? 

Nappasin tuotekuvaston mukaan kun kävin työkalukaupassa, Lappeenrannan Laakerikeskuksessa siis. ToolPack-nimisessä julkaisussa oli juuri tuollaiset merkkiä Scangrip, hintaa 570,- . Elämä on...PM kirjoitti:320€ tämmönen Canvikin satsi, tais olla Wihuri Autolassa. Samasta setistä pyydetään toisessa paikassa 520€, että näin.
EDIT: samaisessa lehdessä on katsastusmiehen unelmatyökalu: erikoistyöntömitta jarrulevyjen paksuuden mittaamiseen. Ainakin volvomiehet saattaisi tollaista tarttea...hintaa kapineella 85,- .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
OT:
t.
Risto
Tuon voi helposti värkätä Biilteeman muovisista työntömitoista. Dremelillä (tai vaikka puukolla) materiaalia leukojen juuresta pois. Kärkiosa jätetään suht' normaaliksi. Oliko hintaa semmoiset kolmisen euroa.karra kirjoitti:EDIT: samaisessa lehdessä on katsastusmiehen unelmatyökalu: erikoistyöntömitta jarrulevyjen paksuuden mittaamiseen. Ainakin volvomiehet saattaisi tollaista tarttea...hintaa kapineella 85,- .
t.
Risto
E500 – 211.070
Näytä tuo kuva jollekin tutulle metallisepälle kossupullon kera, niin eiköhän se tuollaisen äkkiä tekaise.pärre kirjoitti:tekeekö kukaan niitä puristimiä vai pitääkö ostaa noi saakutan kalliit
mitä häh![]()
![]()
http://www.canvik.dk/uk/images/fjeder/b ... tled-3.jpg
Itselle tein ja aikaa meni pari tuntia. Sen verran yksinkertaistin mallia, että en tehnyt tuosta ruuvista tuollaista kanttipakettia, mikä aiheuttaa sen, että alapuolen laippaa joutuu pitämään kiinni kiristettäessä uutta jousta tai muuten se karkaa.
Puristin
Paksu kierretanko ja lattarautaan poraa reijät, sellainen on kaverilla ja toimii.
ite aattelin alkaa väsään kans, laitan vaan ristikkomallisen sekä stopparit ettei karkaa. vähän uhkarohkeetahan niitä on väsätä, mut ei viitti mokomista puristimista alkaa auton hintaa maksamaan, kypärä päähän ja hommiin
ite aattelin alkaa väsään kans, laitan vaan ristikkomallisen sekä stopparit ettei karkaa. vähän uhkarohkeetahan niitä on väsätä, mut ei viitti mokomista puristimista alkaa auton hintaa maksamaan, kypärä päähän ja hommiin

Vanhassa vara parempi
Samantyyppinen vehjes on valmistumassa. Mitä lujuusluokkaa käyttämäsi kierretanko on (huonompi kuin 8.8, 8.8 vai 12.9)? Ruuvikaupassa sanoivat että "kierretanko-kierretanko" on heikompaa kuin normi ruuvikovuus 8.8. Jos haluaa edes 8.8 kovuista ruuvitankoa niin sitä pitää pyytää erikseen.peehoo7 kirjoitti:Tekaisin itselle alkuperäismallia mukaellen puristimen 16mm kierretangosta ja 8mm latasta.
Oliskohan viisasta hitsata jousipuristimeen kaksi mutteria peräkkäin (-> enemmän kantavaa pinta-alaa kierteille)??? Jos se paska jostain ratkeaa niin kierteistä, vai oonko mä nyt ihan tyhmä.
Sattuisko joku vielä tietämään mikä on W123 300D:n vakio etujousien jousivakio (N/m)? Miltä jousivalmistajalta kantsis kysyä?
Ei taira paljon auttaa, paitti pyöräillessäJamppi79 kirjoitti:kypärä päähän ja hommiin

jousipuristin
Ihan normi 8.8 ne poijjaat on käyttäny, pitää ottaa vaan isointa tankoo mitä löytyy.
paras olis ku löytyis hienokierteisenä, alkaa oleen aika jäykkä kiristää,ku päästään viimesille kierroksille. Kestäähän ohuemmatkin pultit pyssykoneella vääntöö
paras olis ku löytyis hienokierteisenä, alkaa oleen aika jäykkä kiristää,ku päästään viimesille kierroksille. Kestäähän ohuemmatkin pultit pyssykoneella vääntöö
Vanhassa vara parempi
Jostain sorvaamosta tsp. voisi löytyä sitä valmista kierretankoa jota käytetään mm. sorvien automaattisyötön akselissa. En nyt saa virallista nimeä päähäni. Lyhyt pätkä ei luulisi paljoa maksavan ja siihen mutterit joko ostotavarana tai sitten teettää sorvaamossa jostain hieman paremmasta tavarasta. Tuommoisesta kovemmasta tangosta jos tekee, niin on rasituksessakin luultavasti herkempi ruuvata.
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88