Saatuani tarpeeksi epämääräisiä puheluita ja vieläkin epämääräisempiä sähköposteja tulin siihen tulokseen, että vien armaastani kilvet konttorille ja teen tallin perukoille tilaa. Yritän toimia viisaammin nyt kuin ne useat vanhemmat herrasmiehet jotka surkuttelevat sitä, kun se heidän ensimmäinen autonsa tuli myytyä...
Katsotaan sitten parin vuosikymmenen päästä olivatko he oikeassa ja minä saan ajaa hymy huulillani nuoruuden rakkauteni kanssa
Ongelmaksi vain muodostuu se, että pitää hankkia hänelle talliin seuraa. Ei kai kukaan yksinään viitsi vuosikymmentä odotella
Jep, suosittelen lämpimästi!, jos vain säilytystilaa riittää, eikä ole tarvetta niitä vimosia euroja lypsää irti autosta. Ja jos autokin on vielä iskussa ja koppa kunnossa niin mikä ettei.......... on se sitten hienoa tempasta esiin vuosien päästä. Toki siinä saa varautua yhteen ja toiseen ylläriin vuosien varrella, autot kun ei välttämättä tykkää pelkästä makuuttamisesta.
Itseäni on aina harmittanut kun menin myymään tuon ENSIMMÄISEN mersuni, mikä ihan oikeasti olisi ollut säilyttämisen arvoinen auto, mutta mutta........
Ari V. kirjoitti: tseäni on aina harmittanut kun menin myymään tuon ENSIMMÄISEN mersuni, mikä ihan oikeasti olisi ollut säilyttämisen arvoinen auto, mutta mutta........
Niinhän se on..vanhemmiten mieli palaa takaisin tänne nuoruusaikaan ( kuulopuheiden perusteella ainakin... Pitäähän sitä autoa aina välillä salaa ulkoiluttaa
Hienoa! Mullekin on tullut mieleen sama asia oman auton kohdalla. 124:n hinnat ovat tulleet niin paljon alas että ihan turhaa alkaa myymään kenellekään puoli-ilmaiseksi. Pannaanpa 10-20 vuotta eteenpäin, niin alkaa 124:kin saamaan klassikon asemaa kuten 123 nykyään. Jospa omankin auton arvo olisi jonain päivänä enemmän kuin mitä siitä pari vuotta sitten maksoi.
Onhan nuo varsinkin viimeisten vuosimallien 200D:t ponkaisseet hintatasossa melkoisen loikan alaspäin viimeisen vuoden aikana.
Mitä olen kuitenkin hintoja seuraillut, niin nyt pahimmat pohjahintanoteeraukset, jotka vuodenvaihteen kieppeillä olivat myynnissä näyttäisivät poistuneen uusille onnellisille omistajilleen. Taisi tuo loppuvuoden bensan ja diisselin hintasuhde, joka alkoi jo lähennellä 15 senttiä litralta, säikäyttää muutamat myymään dieselautonsa hätäpäissä älyvapaaseen pohjahintaan pois. Hintaeron nyt näyttäessä vakiintuvan taas tuonne 24-28 senttiin litralta ajelevat nämä pohjahintaisen dieselin ennakkoluulottomasti ostaneet taas tyytyväisinä kauas näkymättömiin partoihinsa myhäillen.
RH kirjoitti:Onhan nuo varsinkin viimeisten vuosimallien 200D:t ponkaisseet hintatasossa melkoisen loikan alaspäin viimeisen vuoden aikana.
Niinhän ne on kautta linjan tehneet. Silloin kun ( 16-kesäisenä ) tuon omani ostin kuusi vuotta sitten, niin siitä sai maksaa vielä nykyrahaan muutettuna tuollaisen 7500€
Silloin auto laitettiin alkuperäiseen asuunsa huolellisesti ja se maksoi noin 1500€.
Nyt siitä olis saanut enää tuon silloiseen korjaukseen mennen rahan...
RH kirjoitti:Onhan nuo varsinkin viimeisten vuosimallien 200D:t ponkaisseet hintatasossa melkoisen loikan alaspäin viimeisen vuoden aikana.
Niinhän ne on kautta linjan tehneet. Silloin kun ( 16-kesäisenä ) tuon omani ostin kuusi vuotta sitten, niin siitä sai maksaa vielä nykyrahaan muutettuna tuollaisen 7500€
Silloin auto laitettiin alkuperäiseen asuunsa huolellisesti ja se maksoi noin 1500€.
Nyt siitä olis saanut enää tuon silloiseen korjaukseen mennen rahan...
Talliin sanon minä
No, lohdutukseksi. Eihän tuossa pääomakuluille tule vuositappiota kuin asialliset noin satanen kuukaudessa. Sukulaismies vaihtoi juuri vajaan nelivuotiaan neljäkymppiä ajetun C-mallinsa uuteen ja laskeskeltiin, että bensa on sentään halpaa, kun pelkkä auton arvonalennus oli noin 400 rysselin ruplaa kuukaudessa.
E.E.J Ukkonen kirjoitti:
Toi C-mallin arvonalennus on kyllä jotain hirmuista....kalliita kuukausia olleet
Niinpä. Ehti autonsa ostamaan 2002 loppuvuonna ennen autoveroremonttia. Tosissaan laskettiin, että auton tosiasiallinen hyvityshinta oli kolmessa ja puolessa vuodessa pudonnut ostohinnasta jotain 18000€ eli taitaa siihen neljäänsataan saada heittää jonkun kympin vielä nokkiinkin. Eikä siitä autosta merkkiliikkeessä paljon enempää myytäessä näkynyt hintapyyntiäkään olleen kuin mitä siitä hyvittivät.
Niin tuossa taas nähdään miten käy kun kaikki liikenevät rahat sijoitetaan autoon. Esim. sijoittamalla rahat riskipitoiseen rahastoon vuonna 2000 olisi tuo 7500€ sijoitettuna esim. FIM Russia rahastoon tänä päivänä vaivaiset 52500€. Tai hieman pienemmällä riskillä 7500€ vaikka johonkin yhdistelmärahastoon esim. OP-Pirkkaan olisi tuo pääoma tänä päivänä 12750€.
Olisi varmaan kannattanut ostaa ekaksi autoksi joku kohtuullinen pystäri niin olisi voinut puhua jopa kohtuullisesta sijoituksesta.
lai kirjoitti:Niin tuossa taas nähdään miten käy kun kaikki liikenevät rahat sijoitetaan autoon. Esim. sijoittamalla rahat riskipitoiseen rahastoon vuonna 2000 olisi tuo 7500€ sijoitettuna esim. FIM Russia rahastoon tänä päivänä vaivaiset 52500€. Tai hieman pienemmällä riskillä 7500€ vaikka johonkin yhdistelmärahastoon esim. OP-Pirkkaan olisi tuo pääoma tänä päivänä 12750€.
Olisi varmaan kannattanut ostaa ekaksi autoksi joku kohtuullinen pystäri niin olisi voinut puhua jopa kohtuullisesta sijoituksesta.
Kuka sanoi, että kaikki liikenevät rahat siihen meni ? Enkä usko jälkiviisauteen. Millä todennäköisyydellä FIM Russia olisi todellakin tuottanut tuon verran..taitaa olla suurempi todennäköisyys, että tämä auto oli kannattavampi sijoitus kuin tuollainen riskirahasto.