W210 200 CDI - uusi vesijäähd. laturi?
W210 200 CDI - uusi vesijäähd. laturi?
150 A vesijäähd. laturi hajosi, eikä ilmeisesti saa korjattua... Vaihto-laturi maksaa 700 e. Ja kyllä potuttaa!!
Onko kenelläkään tiedossa, mistä saisi halvemmalla? Joku on tilannut Saksastakin, onko kokemuksia tai tietoa hyvistä linkeistä / nettikaupoista?
Onko kenelläkään tiedossa, mistä saisi halvemmalla? Joku on tilannut Saksastakin, onko kokemuksia tai tietoa hyvistä linkeistä / nettikaupoista?
Laturi W 210 CDI
Minulta alkuperäinen Bosch hintaan 630,- postikuluineen. Vanha laturi palautettava ostajan kustannuksella.
Asko
0500-381061
Asko
0500-381061
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Onpa hirveän hintainen! 

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Laturi lämmittää samalla moottorin jäähdytysnestettä.
Harkittiin ja mietittiin kyllä korvaamista tavallisella laturilla, mutta kun ei ollut oikein varmaa tietoa, miten sopii kiinnityksiin ja käyttäytyy sitten tuon moottorin lämmityksen yhteydessä, niin jätettiin entiselleen. Todennäköisesti latausteho 115 A laturilla kyllä riittäisi...?
Saksasta löytyisi mersuun latureita esim. linkistä: http://www.lichtmaschine_anlasser.autoteile-info.de
Hinta oli 491,-
Tähän hätään ei ehdi odottelemaan...
Harkittiin ja mietittiin kyllä korvaamista tavallisella laturilla, mutta kun ei ollut oikein varmaa tietoa, miten sopii kiinnityksiin ja käyttäytyy sitten tuon moottorin lämmityksen yhteydessä, niin jätettiin entiselleen. Todennäköisesti latausteho 115 A laturilla kyllä riittäisi...?
Saksasta löytyisi mersuun latureita esim. linkistä: http://www.lichtmaschine_anlasser.autoteile-info.de
Hinta oli 491,-
Tähän hätään ei ehdi odottelemaan...
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Juu. Tuo 1600 oli vaan jostakin takaraivon perukoilta kaivettua...jokilre1 kirjoitti:Oikaistaan noita "vehon" hintoja....laturi 1024.50, - vaihto-osa palautus 122 egee. Aika kaukana 1600, vai.
Tämä ei ole "mutua"
edit: Se oliki KL:ssä se 1600€
17053 laturi W203 vesijäähdytteinen
Hinta: 1600,00 EUR
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Sinä ois laturi http://cgi.ebay.de/Lichtmaschine-Merced ... dZViewItem
W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Onkos se vesilaturi juttu nyt sellanen että se ei varsinaisesti jäähdytä laturia vaan laturi lämmittäisi vastaavasti jäähdytysnestettä.
Kun mulla on sellanen kuva et noi kommonraili koneet käy muuten niin kylmänä että se tarvii eri lämmönlähteitä että kone pääsee "normaali lämpösex".
Taisi olla niin hyvä hyötysuhde CDI koneissa että ei pääse hukkalämpöö syntymään kun kaikki polttoaine menee suoraan voimaksi.
Eikös siellä ole vielä erillinen sähkövastus mikä vielä lisäksi lämmittää jäähdytysnestettä webaston kaverina?
Veholla taisi yksi mersun asentaja kertoa (vuonna nappi ja vasara) että tämän sähkövastuksen takia ainakin ruotsissa on joskus muutamia väyrysiä palanut sillon kun väykyt tuli markkinoille.

Kun mulla on sellanen kuva et noi kommonraili koneet käy muuten niin kylmänä että se tarvii eri lämmönlähteitä että kone pääsee "normaali lämpösex".
Taisi olla niin hyvä hyötysuhde CDI koneissa että ei pääse hukkalämpöö syntymään kun kaikki polttoaine menee suoraan voimaksi.
Eikös siellä ole vielä erillinen sähkövastus mikä vielä lisäksi lämmittää jäähdytysnestettä webaston kaverina?
Veholla taisi yksi mersun asentaja kertoa (vuonna nappi ja vasara) että tämän sähkövastuksen takia ainakin ruotsissa on joskus muutamia väyrysiä palanut sillon kun väykyt tuli markkinoille.
Niin, jäi kertomatta, että auto on täällä Pohjanmaalla, joten täällä sen joutuu myös korjata.
Ammattilaiset selvitteli muuten myös sen, että ko. laturiin ei helposti varaosia saa eivätkä niitä heti ainakaan löytäneet. En tiedä sitten, oliko heillä kaikki paikat tiedossakaan.
Laturi tilattiin Tampereelta, mallia Bosch ja takuu 2 v. Niitä kuulemma menee aika hyvin kaupaksi...! Samoin kuin 115 A mallia.
Nyt myös huomattiin, että ko. autoon on jo kerran vaihdettu laturi, ja se on vaihdettu ennen kuin 150 tkm on ollut täynnä. Kyllä täytyy ihmetellä, miten tämä on mahdollista. Ja vielä se, ettei normaalit "laturinkorjaajat" ts. autosähkömiehet saa näille mitään keinoa.
Kiitoksia muuten linkeistä ja vinkeistä!
Ammattilaiset selvitteli muuten myös sen, että ko. laturiin ei helposti varaosia saa eivätkä niitä heti ainakaan löytäneet. En tiedä sitten, oliko heillä kaikki paikat tiedossakaan.
Laturi tilattiin Tampereelta, mallia Bosch ja takuu 2 v. Niitä kuulemma menee aika hyvin kaupaksi...! Samoin kuin 115 A mallia.
Nyt myös huomattiin, että ko. autoon on jo kerran vaihdettu laturi, ja se on vaihdettu ennen kuin 150 tkm on ollut täynnä. Kyllä täytyy ihmetellä, miten tämä on mahdollista. Ja vielä se, ettei normaalit "laturinkorjaajat" ts. autosähkömiehet saa näille mitään keinoa.
Kiitoksia muuten linkeistä ja vinkeistä!
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
mistä liikkeestä hommasit laturin ja paljonko makso?petri2004 kirjoitti:Niin, jäi kertomatta, että auto on täällä Pohjanmaalla, joten täällä sen joutuu myös korjata.
Ammattilaiset selvitteli muuten myös sen, että ko. laturiin ei helposti varaosia saa eivätkä niitä heti ainakaan löytäneet. En tiedä sitten, oliko heillä kaikki paikat tiedossakaan.
Laturi tilattiin Tampereelta, mallia Bosch ja takuu 2 v. Niitä kuulemma menee aika hyvin kaupaksi...! Samoin kuin 115 A mallia.
Nyt myös huomattiin, että ko. autoon on jo kerran vaihdettu laturi, ja se on vaihdettu ennen kuin 150 tkm on ollut täynnä. Kyllä täytyy ihmetellä, miten tämä on mahdollista. Ja vielä se, ettei normaalit "laturinkorjaajat" ts. autosähkömiehet saa näille mitään keinoa.
Kiitoksia muuten linkeistä ja vinkeistä!
V-mallin Vitoissa on tavallinen boshin 143 A laturi, sopisko semmonen sinne ? Kuvia aparaatista löytyy haulla.petri2004 kirjoitti:Todennäköisesti latausteho 115 A laturilla kyllä riittäisi...?
Lisää tietoa: www.skg.fi