W210 200 CDI - uusi vesijäähd. laturi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petri2004
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 25.10.2004 21:46

W210 200 CDI - uusi vesijäähd. laturi?

Viesti Kirjoittaja petri2004 »

150 A vesijäähd. laturi hajosi, eikä ilmeisesti saa korjattua... Vaihto-laturi maksaa 700 e. Ja kyllä potuttaa!!

Onko kenelläkään tiedossa, mistä saisi halvemmalla? Joku on tilannut Saksastakin, onko kokemuksia tai tietoa hyvistä linkeistä / nettikaupoista?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

saksasta saa noin 400 € ,en tiedä mistä mutta oli ebayssa tähän hintaan jokin aika sitten.
Voiko näihin laittaa tavallisen laturin ,jos laittaa vesiletkut yhteen.?
Miksi niitä ei voi korjata?
Tuntuisi samanlaiselta sisuskalut kuin ilmajäähdys laturitkin.
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Laturi W 210 CDI

Viesti Kirjoittaja aseva »

Minulta alkuperäinen Bosch hintaan 630,- postikuluineen. Vanha laturi palautettava ostajan kustannuksella.

Asko
0500-381061
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Onpa hirveän hintainen! :shock:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tomi S. kirjoitti:Onpa hirveän hintainen! :shock:
Joo. Veholla1600€, sitä voi sanoa jo kalliiksi...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Soita Pukinmäen Essolle. Niillä on myöskin oma laturi korjaamo "konsernissa".

Puh. 020 471 4424
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Tomi S. kirjoitti:Onpa hirveän hintainen! :shock:
0

...mutta kauppiallehan pitää jäädä aina puolet voittoa.
Tässä tapauksessa ei ihan puolta. Tuon Vehon hinnan jos saisi, niin sitten kyllä.
Hieman ylikin.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
petri2004
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 25.10.2004 21:46

Viesti Kirjoittaja petri2004 »

Laturi lämmittää samalla moottorin jäähdytysnestettä.

Harkittiin ja mietittiin kyllä korvaamista tavallisella laturilla, mutta kun ei ollut oikein varmaa tietoa, miten sopii kiinnityksiin ja käyttäytyy sitten tuon moottorin lämmityksen yhteydessä, niin jätettiin entiselleen. Todennäköisesti latausteho 115 A laturilla kyllä riittäisi...?

Saksasta löytyisi mersuun latureita esim. linkistä: http://www.lichtmaschine_anlasser.autoteile-info.de

Hinta oli 491,-

Tähän hätään ei ehdi odottelemaan...
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

petri2004 kirjoitti: Tähän hätään ei ehdi odottelemaan...
Aamuksi ehtii perille melkein mihin päin Suomea, jos tilaus ennen klo 16.30.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Unohtui mainita, että Helsingin Malmilla noutovarasto avoinna klo 17 asti.

Asko
0500-381061
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
jokilre1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.05.2004 15:00
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jokilre1 »

Oikaistaan noita "vehon" hintoja....laturi 1024.50, - vaihto-osa palautus 122 egee. Aika kaukana 1600, vai.

Tämä ei ole "mutua"
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

jokilre1 kirjoitti:Oikaistaan noita "vehon" hintoja....laturi 1024.50, - vaihto-osa palautus 122 egee. Aika kaukana 1600, vai.

Tämä ei ole "mutua"
Juu. Tuo 1600 oli vaan jostakin takaraivon perukoilta kaivettua...

edit: Se oliki KL:ssä se 1600€
17053 laturi W203 vesijäähdytteinen
Hinta: 1600,00 EUR
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
koff
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Ma 06.06.2005 01:52
Paikkakunta: Schweden

Viesti Kirjoittaja koff »

W176 A200 cdi Cls 350 cdi-11 w218 sl 500-93 Vito-15
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Onkos se vesilaturi juttu nyt sellanen että se ei varsinaisesti jäähdytä laturia vaan laturi lämmittäisi vastaavasti jäähdytysnestettä. :?
Kun mulla on sellanen kuva et noi kommonraili koneet käy muuten niin kylmänä että se tarvii eri lämmönlähteitä että kone pääsee "normaali lämpösex".
Taisi olla niin hyvä hyötysuhde CDI koneissa että ei pääse hukkalämpöö syntymään kun kaikki polttoaine menee suoraan voimaksi.
Eikös siellä ole vielä erillinen sähkövastus mikä vielä lisäksi lämmittää jäähdytysnestettä webaston kaverina?
Veholla taisi yksi mersun asentaja kertoa (vuonna nappi ja vasara) että tämän sähkövastuksen takia ainakin ruotsissa on joskus muutamia väyrysiä palanut sillon kun väykyt tuli markkinoille.
petri2004
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 25.10.2004 21:46

Viesti Kirjoittaja petri2004 »

Niin, jäi kertomatta, että auto on täällä Pohjanmaalla, joten täällä sen joutuu myös korjata.

Ammattilaiset selvitteli muuten myös sen, että ko. laturiin ei helposti varaosia saa eivätkä niitä heti ainakaan löytäneet. En tiedä sitten, oliko heillä kaikki paikat tiedossakaan.

Laturi tilattiin Tampereelta, mallia Bosch ja takuu 2 v. Niitä kuulemma menee aika hyvin kaupaksi...! Samoin kuin 115 A mallia.

Nyt myös huomattiin, että ko. autoon on jo kerran vaihdettu laturi, ja se on vaihdettu ennen kuin 150 tkm on ollut täynnä. Kyllä täytyy ihmetellä, miten tämä on mahdollista. Ja vielä se, ettei normaalit "laturinkorjaajat" ts. autosähkömiehet saa näille mitään keinoa.

Kiitoksia muuten linkeistä ja vinkeistä!
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Polttomoottoreissa on kulutettuun pa-määrään nähden aina huono hyötysuhde, vaikka cdi parantanut onkin, mutta se kylmyys johtuu muista ominaisuuksista... Huono jäähdystyskierto talvolämpimyyden kannalta jne...
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Make K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 09.11.2003 00:14
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Make K »

petri2004 kirjoitti:Kyllä täytyy ihmetellä, miten tämä on mahdollista. Ja vielä se, ettei normaalit "laturinkorjaajat" ts. autosähkömiehet saa näille mitään keinoa.
Mikäs näistä latureista yleensä menee hajalle?

-Make-
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

LICHTMASCHINE WASSERGEKÜHLT MERCEDES W210 W220 *CEFA
150 AMPERE Kaufpreis: NUR EUR 349,90 + EUR 50,- Pfand
Aika lailla jo perus laturin hintaa .
Pitää ottaa huomioon laturin teho .
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

petri2004 kirjoitti:Niin, jäi kertomatta, että auto on täällä Pohjanmaalla, joten täällä sen joutuu myös korjata.

Ammattilaiset selvitteli muuten myös sen, että ko. laturiin ei helposti varaosia saa eivätkä niitä heti ainakaan löytäneet. En tiedä sitten, oliko heillä kaikki paikat tiedossakaan.

Laturi tilattiin Tampereelta, mallia Bosch ja takuu 2 v. Niitä kuulemma menee aika hyvin kaupaksi...! Samoin kuin 115 A mallia.

Nyt myös huomattiin, että ko. autoon on jo kerran vaihdettu laturi, ja se on vaihdettu ennen kuin 150 tkm on ollut täynnä. Kyllä täytyy ihmetellä, miten tämä on mahdollista. Ja vielä se, ettei normaalit "laturinkorjaajat" ts. autosähkömiehet saa näille mitään keinoa.

Kiitoksia muuten linkeistä ja vinkeistä!
mistä liikkeestä hommasit laturin ja paljonko makso?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

petri2004 kirjoitti:Todennäköisesti latausteho 115 A laturilla kyllä riittäisi...?
V-mallin Vitoissa on tavallinen boshin 143 A laturi, sopisko semmonen sinne ? Kuvia aparaatista löytyy haulla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin