Liekköhän menossa ohj.teh.pumppu?
ohjausteh. säiliö tulvii yli
- jukkis__71
- Sisäänajossa

- Viestit: 19
- Liittynyt: To 04.08.2005 19:03
- Paikkakunta: Varkaus
ohjausteh. säiliö tulvii yli
Mistäköhän voipi johtua kun ohjaustehostajan säiliö tulvii yli? Ikäänkuin säiliössä ois vastapaine. Mersu onpi ny 124 korimallinen 300D -91.
Liekköhän menossa ohj.teh.pumppu?

Liekköhän menossa ohj.teh.pumppu?
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
ehkä...
Luulisin, että jumii sen takia kun öljyt on vaihtokunnossa. Mulla on sama vika, ja se johtuu varmaan jäätymisestä kun ei tee lämpimänä. Onhan sekin mahdollista että venttiilikin ois finito.. eli osat ja öljyt vaihtoon.
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Miten tuo vaihto tapahtuu, mistä vanhat liemet valutellaan ulos ?Anasaa kirjoitti:Noh - suljettu systeemihän se on; eli ei se neste millään lisäänny, joten sitä lienee liikaa.
Tarkista määrä _kuumana_ - tälläisen ongelmatilanteen sattuessa varmaan kannattaisi vaihtaa se neste ja samalla siellä säiliön pohjassa oleva suodatin.
/Ana
mitenkö
Re: mitenkö
Loistavaa, hyvä ohje. Olin jo kiikuttamassa bemaria litkujen vaihtoon, kun luulin, että pitää jostain hammastangon lähettyviltä aukaista putki (ja näin sanoi paikallisen Teboilin huoltoukko) jos haluaa koko järjestelmään uudet öljyt.cuuno kirjoitti:....ime kuppi tyhjäksi ....ja vaihda suodatin ......jonka jälkeen kaada kuppi aivan täyteen uutta öljyä .....irroita kuppiin tuleva paluu putki ....laita se läpinäkyvään 0,5l. limsapulloon .....ja pyydä kaverisi käynnistämään kone ja samalla kääntämään rattia ....huomaat kun pulloon alkaa tulla kirkasta/ puhdasta öljyä ( HUOM huolehdi että kupissa riittää kokoajan uutta öljyä ) ....heti tämän huomattuasi sammuta kone ....ja eiku letku kiinni ja öljyn pinta oikeaan kohtaan
.....niin kupin kannen pidät auki kokoajan että voit seurata pitääkö sinun samalla lisätä öljyä ettei se lopu
![]()
Oheisesta linkissä bemarin tehostimen putket/letkut. Näillä ohjeilla siis paluuputki (no: 14) irti ja sitä kautta saa kaiken vanhan öljyn pois, kun säiliössä on uudet öljyt?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20
C 220D -95
- jukkis__71
- Sisäänajossa

- Viestit: 19
- Liittynyt: To 04.08.2005 19:03
- Paikkakunta: Varkaus
No nyt se vika tais selvitä. Koska meikän mesessä on tää hydraulinen peräpään automaattinen säätö, (farmari). Ja kun nokka-akselin päässä on
meinaan hydraulipumppu ,sen stefa kun menee,
niin koneen öljyt sekoittuu hydrauliöljyyn
niin se lisää öljymäärää hydraulisäiliössä. Se selittää myös sen kun ne öljyt oli aivan mustat. Tilasin stefan KL-varaosista. 15 ekua vaan , ja eikun ite vaihtamaan

meinaan hydraulipumppu ,sen stefa kun menee,
niin koneen öljyt sekoittuu hydrauliöljyyn
niin se lisää öljymäärää hydraulisäiliössä. Se selittää myös sen kun ne öljyt oli aivan mustat. Tilasin stefan KL-varaosista. 15 ekua vaan , ja eikun ite vaihtamaan
- jukkis__71
- Sisäänajossa

- Viestit: 19
- Liittynyt: To 04.08.2005 19:03
- Paikkakunta: Varkaus
stefa
Oletko jo vaihtanut stefaa?
Minulla on samanlainen ongelma, öljy lisääntyy säiliössä ja vähenee moottorissa. Stefa on ostettuna mutta en ole ehtinyt vaihtamaan. Mietin vain pitääkö venttiilikopan kansi irroittaa vai ei?
Minulla on samanlainen ongelma, öljy lisääntyy säiliössä ja vähenee moottorissa. Stefa on ostettuna mutta en ole ehtinyt vaihtamaan. Mietin vain pitääkö venttiilikopan kansi irroittaa vai ei?
W124 250TD -89
- jukkis__71
- Sisäänajossa

- Viestit: 19
- Liittynyt: To 04.08.2005 19:03
- Paikkakunta: Varkaus



