W210 korimallien ruosteongelmat
W210 korimallien ruosteongelmat
Onko Suomessa ollut vastaavia ongelmia?
Tällaista Ruåtsinmaalla:
http://www.vibilagare.se/nyhet.asp?guid ... EEF2B97AE4
Rise
Tällaista Ruåtsinmaalla:
http://www.vibilagare.se/nyhet.asp?guid ... EEF2B97AE4
Rise
Joo, on ollut. Kävin kesällä ostattelemassa -96 mallista 300D:tä Raision Auto- ja venekeskuksella. Auto oli tuotu ruottin puolelta. Lisäksi kaikki lokasuojan kaaret olivat pientä kukkaa täynnä ja sivulistojen yläpuoliset osat myös. Vähän ihmettelin, sillä alapuoleltahan ne useinmiten täällä ruostuvat. Ilmeisesti Ruotsissa auto oli ollut kosteimmissa olosuhteissa, talli ym seikat olivat ehkä edesauttaneet korrooosiota. Huoletonpito oli ollut vähän laiminlyöty, joka näkyi muutenkin. Tässä ehkä yksi syy länsinaapurin kaluston mätänenmiseen. Auto on vain käyttöesine, ei niinkuin meillä, kallis ja tarkoin varjeltava.
Elähän sano mitään, näkisitpä sen w123:n, mistä otin tuon 300D-koneen. Oli tuotu Ruåtsista, oli sitten TODELLA laho. Tuosta lahoudesta oli kyllä iloa meikäläiselle, otin nimittäin etupenkitkin siitä ja ne lähtivät nostamalla poisJussi L. kirjoitti:Vanhassa taitaa olla vara parempi..

w115,123,124,126,140, 210 yms.
Moi!
Mulla tosta ruostumisesta oli vastaavanlaisia kokemuksia.
Eli alkavaa ruostetta oli molemmissa etuovissa tiivisteiden alla. Takaluukun lukon ympäristö on vielä siisti mutta sen ruostuminen on enemmänkin sääntö kakskympissä kuin poikkeus.
Kävin asiasta rutisemassa paikallisessa mersuliikkeessä, ja vaikka takuu on jo loppu niin korjasivat ruosteviat maksutta silti. Miellyttävää palvelua!
Eli alkavaa ruostetta oli molemmissa etuovissa tiivisteiden alla. Takaluukun lukon ympäristö on vielä siisti mutta sen ruostuminen on enemmänkin sääntö kakskympissä kuin poikkeus.
Kävin asiasta rutisemassa paikallisessa mersuliikkeessä, ja vaikka takuu on jo loppu niin korjasivat ruosteviat maksutta silti. Miellyttävää palvelua!

Kyllähän kaikki autot ruostuvat, jos niitä ei hoideta.
Ja varsinkin ruotsalaiset. Ruotsalaisilta nimittäin puuttuu varsinainen aurauskalusto tiehoitopiiriltä. Tai onhan niitä, muttei yhtä paljon kuin Suomessa.
Ja kun Ruotsissa ei ole talvirengaspakkoa, yritetään saada aikaan keinotekoisesti kesäkeli, eli suolaa lykätään teille talven aikana n.10 kertaa enemmän kuin meillä.
Itsekin muinoin ajatellessani auton tuontia, ajattelin hakea Ruotsista, mutta...
Mitä isoveli kertoi Sven-autoista niin ei kiitos..
Ja autoihin vielä... Vaikka kori olisi kuinka kalvanoitu, ei tarvitse suurtakaan naarmua kun kalvanointi pinta on rikki. Tai sorateillä ajettuaan pitkään auton kotelot ovat kuin hiekkapuhalluksen jälkeen. Ja suolalaukka pääsee haukkaamaan puhdasta peltiä altapäin.
Ja varsinkin ruotsalaiset. Ruotsalaisilta nimittäin puuttuu varsinainen aurauskalusto tiehoitopiiriltä. Tai onhan niitä, muttei yhtä paljon kuin Suomessa.
Ja kun Ruotsissa ei ole talvirengaspakkoa, yritetään saada aikaan keinotekoisesti kesäkeli, eli suolaa lykätään teille talven aikana n.10 kertaa enemmän kuin meillä.

Itsekin muinoin ajatellessani auton tuontia, ajattelin hakea Ruotsista, mutta...
Mitä isoveli kertoi Sven-autoista niin ei kiitos..

Ja autoihin vielä... Vaikka kori olisi kuinka kalvanoitu, ei tarvitse suurtakaan naarmua kun kalvanointi pinta on rikki. Tai sorateillä ajettuaan pitkään auton kotelot ovat kuin hiekkapuhalluksen jälkeen. Ja suolalaukka pääsee haukkaamaan puhdasta peltiä altapäin.
Gyl määki Turuus..
SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
SL320 24V
Ex-E240 V6
Ex-C230 Kompressor
Ex-MB 300CE 24V
Ex-MB 300 E
Onhan noita nähty juu itsekin.. Kaveri osti kesällä leikki/varaosamersuksi aivan täysin lahonneen W123:n.. Pari vuotta maannu ja lähti kone hyvin käymään vetämällä, mutta koppa on...jarski kirjoitti:Elähän sano mitään, näkisitpä sen w123:n, mistä otin tuon 300D-koneen. Oli tuotu Ruåtsista, oli sitten TODELLA laho. Tuosta lahoudesta oli kyllä iloa meikäläiselle, otin nimittäin etupenkitkin siitä ja ne lähtivät nostamalla poisJussi L. kirjoitti:Vanhassa taitaa olla vara parempi..


On se silti vanhassa vara parempi, ku aattelee että noinki uudet väyryset jo mätänee käsiin.. En osta ikuna uutta mersua, nii kauan ku autolla ajan se tulee olemaan toivottavasti vaikka viimeisin laho W123.. No ei vaa....


Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Macelle
Missäpäin korjasivat sun takuuloppuneen pirssin ? Miten korjasivat ? Uutta osaa vai paikailua ? Miten kävi värisävyjen ?
E250 CDi W212
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
300E W124
230CE W124
280CE W123
Vaimolla:
A160CDI W168
Harrastepeleinä:
BMW Z3,
2 x Honda Accord Coupe MkI
2 x Honda Prelude mkII
Kupla 1300 museoituna
5 x Kupla 1303S,
2 x Kupla 1200 Jeans,
Mini 1000,
Taunus 1600L
+ muita projekteja...
Heips!
Asun tässä Hyvinkäällä joten paikallinen M-B liike/korjaamo hoiti asian.
Värisävyistä ei onneksi ollut huolta koska paikattavat kohdat sijaisivat ovissa/yläkarmeissa tiivisteiden alla. Joten uusi pinta jäi piiloon.
Ruoste oli ns. alkavaa kukkasta ja jo puhkinaista kukkaa. Eli sikäli hyvä kun tulin havainneeksi ne ajoissa!
Mitään ei tarvinnut vaihtaa vaan karmit hiottiin "auki" ja maalattiin uudelleen.
Auto on vm. 2001 joten kummastelin asiaa peltipäällikön kanssa, ystävällinen setä kertoi että tehtaalla on ollut paljon vaikeuksia saada ruostesuojausta toimimaan kunnolla W & S 210 sarjan kanssa. Joten asiakastyytyväisyyden nimissä vanhempienkin eemeleiden ruostevikoja vielä korjaillaan.
(Asiaan tietty vaikutti varmaan sekin että hankin auton ko. liikeestä.)
Lupasi herra vielä lopuksi että takakontin lukon ympäryskin tehdään sitten joskus KUN se alkaa ruostumaan!
Asun tässä Hyvinkäällä joten paikallinen M-B liike/korjaamo hoiti asian.
Värisävyistä ei onneksi ollut huolta koska paikattavat kohdat sijaisivat ovissa/yläkarmeissa tiivisteiden alla. Joten uusi pinta jäi piiloon.
Ruoste oli ns. alkavaa kukkasta ja jo puhkinaista kukkaa. Eli sikäli hyvä kun tulin havainneeksi ne ajoissa!

Mitään ei tarvinnut vaihtaa vaan karmit hiottiin "auki" ja maalattiin uudelleen.
Auto on vm. 2001 joten kummastelin asiaa peltipäällikön kanssa, ystävällinen setä kertoi että tehtaalla on ollut paljon vaikeuksia saada ruostesuojausta toimimaan kunnolla W & S 210 sarjan kanssa. Joten asiakastyytyväisyyden nimissä vanhempienkin eemeleiden ruostevikoja vielä korjaillaan.
(Asiaan tietty vaikutti varmaan sekin että hankin auton ko. liikeestä.)
Lupasi herra vielä lopuksi että takakontin lukon ympäryskin tehdään sitten joskus KUN se alkaa ruostumaan!
