Käykö 508:n mylly 207:aan?
Käykö 508:n mylly 207:aan?
Moks,
Pari vanhaa pakuvanhusta olisi, ja josko niistä saisi yhden kohtuullisen. Käykö siis 508:n kone 207:n keulalle? Vieläparempaa lue helpompaa olisi, jos pelkän laatikon kytkimineen voisi istuttaa 207:an myllyyn.
Onko tietoa?
Pari vanhaa pakuvanhusta olisi, ja josko niistä saisi yhden kohtuullisen. Käykö siis 508:n kone 207:n keulalle? Vieläparempaa lue helpompaa olisi, jos pelkän laatikon kytkimineen voisi istuttaa 207:an myllyyn.
Onko tietoa?
Ei käy 508: kone 207:aan. Aivan eri sukua nuo koneet. 508:n kone on suiraruiskutteinen kuorma-auton moottori, tosin vain nelisylinterinen. Samaa sarjaa kuin kuusisylinteriset moottorit, joita on vaikkapa 814 kuorma-autossa. 207:n kone on sama, kuin w123:en 240d:n. Apulaitteissa ja esim. venttiilikopassa on pieniä eroja, mutta onnistuu risteyttää.
Epäilen suuresti, että kytkinkopan jako yms. on täysin eri, sillä noissa kuorma-autoissa on järeämmät laatikot, sekä vauhtipyörä/kytkinpaketti.
w123:n/pakun koneita / koko autoja löytyy todella edullisesti.
Epäilen suuresti, että kytkinkopan jako yms. on täysin eri, sillä noissa kuorma-autoissa on järeämmät laatikot, sekä vauhtipyörä/kytkinpaketti.
w123:n/pakun koneita / koko autoja löytyy todella edullisesti.
kyseessä ei ole 508 vaan superturbojen kantaisä 406. siinä on 220d kanssa sama moottori ja sama koppa 508:n kanssa.jari_w123 kirjoitti:Ammattikoulussa ollessani oli kuljetus puolella vanha 508 mersu vm 69 ja siinä oli 2,2 litrainen diisseli,aivan sama kuin w115 220d moottori.jos sulla on tuommonen vanha 508 niin pitäs laatikon käydä.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Ettei vaan olisi kyltillä tunetettu isolohko 508:ksi? Siinä on ollut naapurit kateellisia.jari_w123 kirjoitti:Eikö, siinä kyllä oli 508 kyltit ja se oli rekisteröity kuorma autoksi.Melko isokin oli vielä.Oli siinä 220d:llä kiskomista.Ja vielä saman näköinen kori kuin tuossa uudemmassa 508:ssa.eikös 406 ole paljon pienempi.
http://www.bilnorge.no/vis_bilder.php3? ... 2096&tid=8
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
asuntoautona, mahtaa matka taittua sukkelaan 55hv:n turvin:
http://www.mersu67.k-netti.nu/main/fron ... ?wid=11710
http://www.2dehands.nl/top/12194572-mer ... -vrij.html
http://www.theclassictimes.com/marketpl ... /csm43.asp
Ajovalo.net lainattua:
"Tuorein mallisto oli esitelty vuonna 1967 ja sen kevyin malli L 406 D mahtui kokonaispainoltaan pakettiautoluokkaan, joskin kantavuus jäi 1270 kiloon. Moottorina oli vuosina 1968-74 MB:n 2,2-litrainen diesel tai mallissa L 408 samankokoinen bensamoottori (85 hv). Vuosina 1974-82 käytettiin 2,4-litraista dieseliä ja 2,3-litraista bensakonetta (90 hv) ja mallitunnukset olivat L 407 D ja L 409. Mallisto säilyi tuotannossa vuoteen 1986."
http://www.ajovalo.net/Historia/Pakettiautoja3.htm
Legendaarinen korimalli tunnetaan myös nimellä "Düsseldorfer"
http://www.lkw-infos.net/mb-t1.htm
http://www.mersu67.k-netti.nu/main/fron ... ?wid=11710
http://www.2dehands.nl/top/12194572-mer ... -vrij.html
http://www.theclassictimes.com/marketpl ... /csm43.asp
Ajovalo.net lainattua:
"Tuorein mallisto oli esitelty vuonna 1967 ja sen kevyin malli L 406 D mahtui kokonaispainoltaan pakettiautoluokkaan, joskin kantavuus jäi 1270 kiloon. Moottorina oli vuosina 1968-74 MB:n 2,2-litrainen diesel tai mallissa L 408 samankokoinen bensamoottori (85 hv). Vuosina 1974-82 käytettiin 2,4-litraista dieseliä ja 2,3-litraista bensakonetta (90 hv) ja mallitunnukset olivat L 407 D ja L 409. Mallisto säilyi tuotannossa vuoteen 1986."
http://www.ajovalo.net/Historia/Pakettiautoja3.htm
Legendaarinen korimalli tunnetaan myös nimellä "Düsseldorfer"
http://www.lkw-infos.net/mb-t1.htm
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Nyt mä alan uskomaan siihen mallikyltti tuunaukseen kun omin silmin näin minkälainen tuo 406:nen on.Tuo koulun auto oli semmonen sekajuna tyyppinen jossa oli pitkä hytti ja lava, keulasta saman näköinen kuin nuo kuvan autot.Tosiaan tuo oli kuorma autoksi rekisteröity.Mukava saada lisää tietoa vanhoista mersun pakuista.Ei mulla itellä tuommosta oo mutta kiinnostaa kuitenkin.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Ei se niin hyvä ole!
Kuormana on 6 karvaista äijää, perätilallinen renkaita, kompressori, työkaluja ja muita tarvittavia vehkeitä. Tämän lisäksi koukussa vielä kilpa-auto trailerilla!
Ei silti, Mese kiskoi sitä ihan kiitettävästi kesällä ennen kuin saa..nan runkku tuli ja pölli sen.
[/quote]
Saunan takana on tilaa...

Kuormana on 6 karvaista äijää, perätilallinen renkaita, kompressori, työkaluja ja muita tarvittavia vehkeitä. Tämän lisäksi koukussa vielä kilpa-auto trailerilla!
Ei silti, Mese kiskoi sitä ihan kiitettävästi kesällä ennen kuin saa..nan runkku tuli ja pölli sen.

Saunan takana on tilaa...
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
aikamoisia vehkeitä
Minulla oli kaverin kanssa yhteinen 406:nen lava-auto vuodelta 1974. Korjattiin se kun siitä oli kone rikki. Kone otettiin pystylamppuisesta henkilöauto Mersusta, joka muistaakseni aika ok, mutta siinä taisi olla verovelkoja.
2,2:sella koneella auto oli aivan saamarin laiska kulkemaan. Siitä jäi mieleen, että olisi ollut kiva kokeilla 508:sia, kun siinä sentään kone hiukan järkevämmän oloinen autoon nähden.
Kaverilla on asuntoautossa 5,7 litrainen Mersun kuusisylinterinen diesel. Harmi kun sitä konetta ei ole laitettu tuohon samaan Mersun pakuun / lava-autoon. 613:sessahan se ymmärtääkseni on, mutta se taitaa olla aavistuksen isompi.
2,2:sella koneella auto oli aivan saamarin laiska kulkemaan. Siitä jäi mieleen, että olisi ollut kiva kokeilla 508:sia, kun siinä sentään kone hiukan järkevämmän oloinen autoon nähden.
Kaverilla on asuntoautossa 5,7 litrainen Mersun kuusisylinterinen diesel. Harmi kun sitä konetta ei ole laitettu tuohon samaan Mersun pakuun / lava-autoon. 613:sessahan se ymmärtääkseni on, mutta se taitaa olla aavistuksen isompi.