lastu 96v väyryseen 220d

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

lastu 96v väyryseen 220d

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

siis onko tohon vapari koneeseen saatavana minkäänlaista lastua....?eli siihen perus 220d koneeseen ei cdi malliin!!jos on niin onko siittä minkälainen hyöty?kiitos jos joku viitsis kertoa kellä on siittä tietoa :D
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Terve
Autossasi on lucaksen pumppu, jota ei voi lastuttaa/boxittaa...
Tuttavani kysyi samaa hiljattain ja tuomio oli tämä.
t.Jussi
W212
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

niinpä tietenkin :cry: kiitos tiedosta!!
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

timi.lin kirjoitti:niinpä tietenkin :cry: kiitos tiedosta!!
Eikös se ole vain positiivista että tehoja voi roplata suoraan pumpun kyljestä? Tuotakin pumppua voi säätää vaikka lucas onkin. Koskaan oo tuollaista pumppua nähnyt mutta lienee jakaja toisin kuin nämä rivi boschit?
Avatar
matti virta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: To 17.04.2003 14:50

lastu

Viesti Kirjoittaja matti virta »

Terve, kyselit E220D:n lastuttamisesta. Laitatin omaani vastaavaan, vuotta uudenpaan autoon ,mekaanisen rivipumpun OM601moottorista.
Pumpussa on 6mm elementit, ulkopuolinensyötön säätö, moottori vetää suuremmalle kierrosluvulle kuin ennen, max kierrosluku on sama kuin ennen.
Selkeä tehonlisäys.
Polttoaineen kulutus normaaliajossa jopa hieman tippui.
Hommasta ei tietenkään selviä pelkällä syöttöpumpun vaihdolla, lisäksi
vaihtoon menevät ruiskutusputket, öljynputsarinjalka, alipainepumppu,
polttoainesuodattimenjalka ym.
Muutoksen jälkeen autolla on ajettu nyt n. 4000km. ja olen tyytyväinen.

Muutoksen teki pp diesel.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lastu

Viesti Kirjoittaja veskola »

Noita pumppuja kuulemma saa parilla kolmella satkulla romuttamolta, kannattaa kysellä Viton turbodieselkoneen rivipumppua niin pitäisi sopan riittää vaparissa mainiosti.
Viimeksi muokannut veskola, Su 12.02.2006 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: lastu

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

matti virta kirjoitti:Terve, kyselit E220D:n lastuttamisesta. Laitatin omaani vastaavaan, vuotta uudenpaan autoon ,mekaanisen rivipumpun OM601moottorista.
Pumpussa on 6mm elementit, ulkopuolinensyötön säätö, moottori vetää suuremmalle kierrosluvulle kuin ennen, max kierrosluku on sama kuin ennen.
Selkeä tehonlisäys.
Polttoaineen kulutus normaaliajossa jopa hieman tippui.
Hommasta ei tietenkään selviä pelkällä syöttöpumpun vaihdolla, lisäksi
vaihtoon menevät ruiskutusputket, öljynputsarinjalka, alipainepumppu,
polttoainesuodattimenjalka ym.
Muutoksen jälkeen autolla on ajettu nyt n. 4000km. ja olen tyytyväinen.

Muutoksen teki pp diesel.
Muistatko, paljon tuli kaikkineen maksamaan?..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

n. 1500€:stä olen kuullut puhuttavan.
Joku mersupurkaamo??
Toispuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 11.12.2005 16:53

Viesti Kirjoittaja Toispuoli »

Täältä ainaski löytyis lastu

http://www.digituning.com/fi/tuotteet/mb.htm

E 220 D W210

vakio: 70 kW/95 hp 150 Nm 177 km/h
lastutettu: 84 kW/114 hp 190 Nm 181 km/h

ja hinta: 599,-
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

kiitos kaikille jotka vastas!!tuli aika paljon hyvää tietoa lisää,nyt vaan täytyy miettiä mihin ratkaisuun sitä päätyy ennen kesää...joko lastu tai lucaksen vaihto..... :roll:
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
matti virta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: To 17.04.2003 14:50

hinta

Viesti Kirjoittaja matti virta »

Muistatko, paljon tuli kaikkineen maksamaan?..

Kyllä muistan , mutta hinta on varmaan aikalailla 'tapauskohtainen'
Eli mistä ja mihin hintaan saa hankituksi muutokseen tarvittavia osia.
Sen verran voin sanoa, että hinta oli kilpailu-kykyinen pelkkään Lucas- remonttiin
verrattuna.
Tässä minun tapauksessa Lucaskin oli vielä voimissaan, tarkoituksena oli hieman piristää, muuten niin laiskaa autoa....
Nyt pienillä ilmanotto ja pakoputkimuutoksilla ainakin samankorinen (vakio) 200CDI
jää mustaan savupilveen! Tämä on testattu.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: lastu 96v väyryseen 220d

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Re: hinta

Viesti Kirjoittaja vilkku »

matti virta kirjoitti:Muistatko, paljon tuli kaikkineen maksamaan?..

Kyllä muistan , mutta hinta on varmaan aikalailla 'tapauskohtainen'
Eli mistä ja mihin hintaan saa hankituksi muutokseen tarvittavia osia.
Sen verran voin sanoa, että hinta oli kilpailu-kykyinen pelkkään Lucas- remonttiin
verrattuna.
Tässä minun tapauksessa Lucaskin oli vielä voimissaan, tarkoituksena oli hieman piristää, muuten niin laiskaa autoa....
Nyt pienillä ilmanotto ja pakoputkimuutoksilla ainakin samankorinen (vakio) 200CDI
jää mustaan savupilveen! Tämä on testattu.
Kysyn tästä vielä, että miten on kone toiminut pitemmällä jaksolla?
Vastaa Viestiin