Kahvimaan Auto Oy

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Kahvimaan Auto Oy

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Foorumin vuoden 2006 -sponsorikorjaamo tuli katsastettua tänään päivällä.
Eli Kahvimaan Auto Oy, josta oli maininta jo täälläkin:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=32465

Yhteystiedot:
Kahvimaan Auto Oy
Kotikallionkuja 11
03100 Nummela (Lohja, jolla valinnalla karttahaku tuntee ehkä paremmin)
Puh. 019-335322

Vaihdettiin tuohon avattaressa näkyvään mersuun takajarrupalat ja pysäköintijarrukengät.

Alunperin piti vaihtaa takalevytkin, mutta ne havaittiin hyviksi vielä, vaikka Veho tuomitsi ne kadotukseen jo lähes satatuhatta kilometriä sitten :shock:
Eli niin olisi merkkiliike niistänyt köyhää duunaria taas nenästä, hyviltä nuo levyt minustakin näyttivät vielä tänääkin.

Korjaamotilat tyypilliset perinteiset tilat.
(Bonuksena: sisällä sai tupakoida, jonka mahdollisuuden kiitollisena hyödynsin näillä pakkaslukemilla joita nyt oli).

Homma kävi sutjakkaan ja mukavan jutustelun kera.
(Veholla moinen ei onnistuisi).
Asiantuntemuskin ainakin jarrujen ja yleensäkin alustan osalta tuntui olevan hyvinkin kohdallaan.
(Muusta ei itselläni vielä kokemusta, koska muuta laitettavaa ei tällä erää ollut. Reissulla opin silti jopa uutta hyödyllistä).
Jopa niin hyvin kohdallaan, että jatkotoimistakin vielä sovittiin ja osia siihen toimenpiteeseen laitettiin valmiiksi tilaukseen.
Seuraavaksi keskitytään siis alustaan ja samassa korjaamossa, totta kai.

Hyvältä näyttää siis kaikin puolin.
Varausajatkin lyhyet (kunhan ette nyt kaikki sitten sinne ryntää että miekin ehdin ensin alta pois) :D

Valokuvausalan vastaavin testitermein, joissa siis vastaavanlaisia arvosteluja suoritetaan, maininta olisi:
Highly Recommended
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jari Haikara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: To 22.09.2005 20:47

Viesti Kirjoittaja Jari Haikara »

.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, La 29.09.2012 08:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jari Haikara kirjoitti:Mikä oli muuten hintataso?
52 e/tunti.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Miksi ajaa turun motarin päähän, kun tohon hintaan saa tuommoisia peruskorjauksia ihan mistä vaan? En suosittele kenellekkään jos ei asu ihan vieressä. Korjaamotilat ovat melko vaatimattomat vaikka ei se työn laatuun vaikutakkaan. Täällähän pitäisi kehua kaikkia paikkoja jos peruste on 52 e/tunti ja taito puhua ja vaihtaa takajarrupaloja/kenkiä.
Kai moderaattorien tehtävä on kehua sponsoreita!?
Kehukaa aiheesta ja paremmalla kokemuksella!
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

...sillä lailla :shock:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

kardaani kirjoitti:Miksi ajaa turun motarin päähän
No jo on matka, oikeen turun motarin päähän.. :shock: :shock: :shock:
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Asiaan...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Ari66 kirjoitti:
Jari Haikara kirjoitti:Mikä oli muuten hintataso?
52 e/tunti.
Saako udella että kauan meni aikaa tuohon operaatioon? Osaa hieman hahmottaa että mitä tekee tuossa tunnissa? Kuinka monelta tunnilta siis sinua veloitti?
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Asiaan...

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aki H. kirjoitti:Kuinka monelta tunnilta siis sinua veloitti?
1,3 h

Kuskin puoli oli jumissa, sen herättelyssä vierähti tovi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Vähän aiheen sivusta. Ari66 kertoi, että Veho tuomitsi jarrulevyt jo 100 tkm. sitten, vaikka ovat vieläkin kelpo kunnossa.Meidän tapauksessa Veho vaihtoi W210:een 200 Cdi:hin etujarrulevyt 2,5 kuukauden ikäisenä-autolla oli siis ajettu vain 29 tkm.
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

kardaani kirjoitti:Vähän aiheen sivusta. Ari66 kertoi, että Veho tuomitsi jarrulevyt jo 100 tkm. sitten, vaikka ovat vieläkin kelpo kunnossa.Meidän tapauksessa Veho vaihtoi W210:een 200 Cdi:hin etujarrulevyt 2,5 kuukauden ikäisenä-autolla oli siis ajettu vain 29 tkm.
Tosta tulikin mieleen,kun serkulla oli aikanaan primera niin eka huollossa asenta suositteli etulevyjen vaihtoa :shock: :shock: ok ok,meni vähän ooteeks :lol: .
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jossain on vikaa, jos alle 250 tkm pitää levyjä vaihdella :shock:
No, automaatissa tosin menee jarruosia rivakampaan tahtiin, varsinkin etupäästä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Näin on 250 tkm pitäs hyvin päästä normaaliajossa. Jatkuva käyttö on hyväksi jarruille.
Mutta eikö siitä saa jonkun provikan asentajakin, kun saa myytyä osia. Näin kuulin Alppilan autohuollon pikahuoltomestarilta. Vehossa myydään osia tietämättömille liian aikaisin.
Viime vuonna ajettiin pari päivää taksilla loppuneilla takajarrupaloilla (kauhea rahina). Jarrulevyihin oli jäänyt jo ikävät urat ja olivat kuluneet selvästi. Ajattelin, että nyt menee levytkin vaihtoon, mutta AA:ssa sanottiin, että palat vaan ja kovaa ajoa. Ja hyvinhän ne toimii vieläkin.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Ari66 kirjoitti:Jossain on vikaa, jos alle 250 tkm pitää levyjä vaihdella :shock:
No, automaatissa tosin menee jarruosia rivakampaan tahtiin, varsinkin etupäästä.
Jos oikein tarkasti mitataan ,noissa mersun levyissä ei kauheasti ole kulumisvaraa .. C-mallin normijarrulevyt(etu) ovat uutena 12mm ja hylsyn raja kulkee 10mm :ssä ...
Vaihdoin juuri 200tkm:ssä ja levyt näytti hyvältä päällepäin , mutta paksuutta ei ollut kuin 8,5mm . Mieluusti vaihdan levytkin samalla (kauhee kustannus a' 26€ kappale) ...
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Minulla oli levyt hapettuneet niin että pinta oli mennyt epätasaiseksi, alkoivat täristää sekä ajossa että jarrutuksessa.

Kun kaikki levyt oli vaihdettu niin oli taas kumman mukava ajella kun auto meni suoraan ja tärinöittä.

Jos autossa on jäähdytetyt levyt, kannattaa muuten sitten vaihdella ne ajoissa. Minulta meinasi kerran mennä henki kun läpisyöpyneet jäähdytyslamellit levyssä pettivät äkkijarrutuksessa ja koko levy halkesi kahdeksi erilliseksi lieriöksi joista ulommainen jäi vierimään akselin kehälle.

Sanomattakin on selvää että jarrupaineet sekä jarrut katosivat sen sileän tien ja vain kova yritys ja pieni säkä mahdollisti ison onnettomuuden välttämisen.
Jari Haikara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: To 22.09.2005 20:47

Viesti Kirjoittaja Jari Haikara »

.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, La 29.09.2012 08:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itse vaihdoin 15tkm ajettuun A6 Audiin etujarrupalat viime viikolla :lol:
Ja ainakin kahteen uuteen passattiin on jo vaihdettu etulevyt alle 10tkm ajettuna. Audin palat oli kulunut epätasaisesti, ulkopalat kuin uudet, sisäpalat jo varottimelle asti kuluneet. Sama vika jatkuu automallista toiseen. On se perkele kun ei osata jarruja tehdä siten, että ne kuluisi tasaisesti. Passatin levyt oli kuluneet pirun syville urille sisäpuolelta, molemmat puolet. Tiedä häntä, onko levyissä tai paloissa joku valmistevika.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tilasin ajan tonne :D niin tulee testattua sekin paja :wink: .
Narinahelat ja alapallot vaihdetaan.
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

EzKo kirjoitti:Tilasin ajan tonne :D niin tulee testattua sekin paja :wink: .
Narinahelat ja alapallot vaihdetaan.
Mersu korjattu :D ja mukavasti kävi.
Narinahelat perskeles olivat hitonmoisen tiukassa ja aivan sökönä.
Hyvä korjaamo :D vielä jäi tehtävää seuraavaan kertaan,joten sinne siis :D .
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Kolmannelta reissulta minäkin hetki sitten palasin.
Vaikka matkaa kotipihasta 50 km suuntaansa tuleekin, niin ilokseen siellä käy.

Alustan osien vaihdolla auto taisi hiljentyä 20 db ja hymy oli korvissa pihasta lähdettäessä jo ennen kuin sataa metriä kauemmas pääsi :D
Konetiellä vakaa kulku jatkui, itse asiassa vasta puolessa matkassa huomasin ajaneeni nelosella siihen saakka... :oops:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Hauska kuulla, että Ari66;lla menee vaihteeksi hyvin (siis autorintamalla) :D .
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Nyt on alusta kunnossa :D eikä väljää oo enää missään,kelpaa ajella 8) .
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Jari Haikara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: To 22.09.2005 20:47

Viesti Kirjoittaja Jari Haikara »

.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, La 29.09.2012 08:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
julle.o
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 21.12.2005 18:02

Viesti Kirjoittaja julle.o »

Oon kuullut myös muista merkeistä, että jarrut kuluvat nopeasti. Kait se tekee kun ei asbestia ole enään käytössä. Kuinka usein muuten vaihdatte jarrunesteet? Kommenttia kiitos!!
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

julle.o kirjoitti:Kuinka usein muuten vaihdatte jarrunesteet? Kommenttia kiitos!!
2 vuotta tuli edellisestä.
Eikös huoltokirja.... :D

Sorry vähän ohi alkuperäisestä aiheesta, oli pakko...
autodidakti
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Jep, pisteet Kahvimaan Autolle nopeasta ja hyvästä palvelusta :D
Matikin vasemman pyörän takalaakeri oli kaputt ja se hoidettiin mallikkaasti edellä mainitussa paikassa.

Seuraavaksi sitten oikea alapallonivel, koiranluut takaata, ...

:wink:
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
JarmoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 06.05.2006 23:24
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja JarmoK »

Tervehdys vain kaikille Mersuihmisille

Kannattaako tuolla Kahvimaalla huollattaa myös hieman tuoreemmat M-B:t. Kyseessä siis W203 C200K, vuosimallia 2002.

OT: Tässä jonkin aika sitten alkuun huollossa väitettiin, että auton (ei MB) jarrulevyt olisivat finaalissa, eikä takuu enää korvaa. Mittarissa oli tällöin 45 tkm. Asiallisen kirjeenvaihdon jälkeen todettiin takuun korvaavan.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei kai tuohon yhtä oikeaa vastausta ole. Tuntuu siellä olevan merkkikohtaista tuntemusta aika hyvin, joten varmaan hyvä vaihtoehto merkkikorjaamolle jos haluaa säästää ja tietää mitä autolle oikeasti tehdään. Ei tosin tule niitä vehon leimoja huoltokirjaan. Se pitää sitten miettiä jokaisen itse pitääkö niitä tärkeänä. Niin on siellä Boschin testeri jolla nyt aika paljon saa irti jopa mersusta. Muutenhan paja on aika kauhean näköinen paikka Vehon silkkihansikas tunnelman jälkeen. Ei kuitenkaan kannata pelästyä ensivaikutelmasta.
W213 220d +W242 electric drive
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

ja taas mennään Kahvimaalle, vuorossa se vaihtamaton takalaakeri eli oikea puoli. :cry:
Ilmeisesti tuli kilsat täyteen takalaakereilla kun kuukauden välein joutuu vaihtamaan...

No sitten jos koittaisi se autuas hiljaisuus 8)
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
JarmoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: La 06.05.2006 23:24
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja JarmoK »

markoala kirjoitti:Ei kai tuohon yhtä oikeaa vastausta ole. Tuntuu siellä olevan merkkikohtaista tuntemusta aika hyvin, joten varmaan hyvä vaihtoehto merkkikorjaamolle jos haluaa säästää ja tietää mitä autolle oikeasti tehdään. Ei tosin tule niitä vehon leimoja huoltokirjaan. Se pitää sitten miettiä jokaisen itse pitääkö niitä tärkeänä. Niin on siellä Boschin testeri jolla nyt aika paljon saa irti jopa mersusta. Muutenhan paja on aika kauhean näköinen paikka Vehon silkkihansikas tunnelman jälkeen. Ei kuitenkaan kannata pelästyä ensivaikutelmasta.
Monet kiitokset infosta. Täytynee teettää huolto-ohjelman mukaiset asiat valtuutetulla ja auton rantautumisen jälkeen ylimääräinen öljynvaihto, peräöljyjä myöten Kahvimaalla. Samallahan saisi vaihdettua nuo kuuluisat "narinahelat", ennen kuin nirinnarin alkaa. Heillähän taisi olla KL-varaosien edustuskin.

Ei "karkean" näköiset korjaamot säikäytä, monen olen todennut merkkihuoltoa paremmaksi, paitsi sen, jossa vedettiin autonosturilla muovihelmat solmuun varoituksistani huolimatta ja taaskaan ei ollut kyseessä M-B :wink:
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

No niin, toinenkin takalaakeri vaihdettu - by Kahvimaan Auto 8)

Ja kuullostaa taas mersulta - eli hiljaisuus kabiinissa :D
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Vastaa Viestiin