W203 mersu paljon ajettu?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W203 mersu paljon ajettu?

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Olen tuossa jälleen siirtymässä parin välivuoden jälkeen takaisin mersu puolelle.

Olen omistanut nyt reilun parivuotta Volvo V70 tdi -97 ja nyt tuntuu siltä että on kyllä viimeinen Volvo mitä meidän perheeseen tulee. Aivan käsittämättömän kallis yllä pidettävä.

Alapallo nivelen vaihto -> koko tukivarsi uusiksi ja hintaa reilusti >100e. Nokkahihnan vaihto, rullat, pumpunhihna ja siihen rullat, vesipumppu + työt >1000e Volvon merkkiliikkeessä ja kaikki tämä 90tkm välein, välissä vielä 45tkm välein pumpun hihnan vaihto. Itse vaihto onnistuu itsetehtynäkin, mutta ajoitukset täytyy sitten kuitenkin käydä tarkistuttamassa merkkiliikkeessä. Volvo kun on sellainen että ei lähde käyntiin kylmänä jos on vähänkin ajoitus pielessä, jopa jo hihnan venyminen aiheuttaa ko. ilmiön.

Kaikenlaista pikku juttua koko ajan, ja nyt alkaa kyllästyttämään.

Sitten itse aiheeseen. Yritin haeskella tuossa haulla jotain tietoja noista W203 mersuista ja jotain löytyikin.

Ilmeisesti vähän tilavampi sisältä kuin W202 (tälläisen olen joskus omistanut)

Samoin ilmeisesti myös hiljaisempi.

CDI koneella olevaa haeskelen, onko -02 mallissa sama kone kuin noi W202:n cdi:t?

Ilmeisesti niitä suuttimen juuria kannattaa seurailla, eli jos alkaa kostumaan niin heti joku tiiviste? vaihtoon?

Onko 380tkm jo paljon ajettu? (hauska kysymys sinällään, mutta ainakaan vanhemmissa mersuissa ei kilometrit ole koskaan ollut ongelma, mutta lieneekö se nyt näissä uudemmissa?)

Koiranluita jne joutunee vaihtelemaan myös näihin aika lailla? Mutta näin se on kaikissa muissakin automerkeissä nykyään.

Onko tuollaisilla kilometreillä tulossa ongelmia automaatti-askin kanssa?

Miten mersujen ilmastoinnit on pelannut? Näistä ei ole omakohtaisia kokemuksia edes vanhemmista?

Kumpi kone 200 vai 220? Miksi? Vai onko muuta eroa kuin tehot?

Onko näin "uusi" mersu vielä edullinen huoltaa? Ainakaan vanhemmissa ei osat juurikaan maksanut mitään ja kun kerran korjasi niin ei tarvinnut toista kertaa samaa paikkaa ruuvata.

Tässä vähän kyssäreitä nyt näin alkuun, josko tästä nyt saataisiin jonkinlainen keskustelu aikaiseksi.
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Aika hankalia kyselet :wink:
380Tkm ajettu w203 voi olla ihan täys lintta tai sitten erittäin hyvä, koska kaikki mahd. "lastentaudit" on saatu jo kitkettyä noille metreille.
Moottori noissa on se uudempi cdi, eli ei sama kuin w202:ssa. Tehoa vähän enempi yms.
Suutin viat olikin jo tiedossa. Lisäksi imusarjan läpissä on ollut joskus ongelmaa, lämmityslaitteessa halkeilee vipuja.
Etupäässä on hieman erilainen akselisto mitä mersuissa yleensä ollut. Jousitus on mac-pherson tyyppinen ja tukivarsia on ristiin rastiin. Eli alapallon vaihdossa joudut vaihtamaan koko varren. Ruosteiden kanssa saa olla ostaessa tarkkana. Keulamerkin juuressa ja takaluukussa yms. voi olla kuppaa maalin alla.
Ei varmasti ole yhtä halpaa huoltaa mitä vanhempia mersuja, mutta eihän se autokaan ole yhtä halpa kuin vanhemmat mersut :wink:
Joku mersupurkaamo??
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Jaa, että mersukin on lähtenyt tuohon samaan kuin volvo on ollut että alapallon vaihton yhteydessä on koko tukivarsi vaihdettava :( onhan se tietysti helppovaihtaa mutta tulee vain "halvalle" nivelelle paljon hintaa.

Miten toi imusarjan läppävika ilmenee? Onko kallis korjata?

Hyvä että tietää noi mahdolliset ruostepaikatkin. Luulin että mersun kaverit olisi oppinut jotain noista vanhemmista E ja C sarjasta, mutta ilmeisesti ei.

Ruoste jutuista onkin ollut juttua forumilla jo ennemminkin. Mutta miten se käytännössä on takuut pelannut? Pitääkö olla täydellinen huoltokirja ennenkuin niitä aletaan takuuseen korjailemaan?
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Noissakin lienee sähkölaatikko 722.6, joissa myös ollut jotakin neulalaakeriongelmaa, ei kai kuitenkaan kovin yleinen?. Kannattaa selvittää miten laatikon huollot on tehty? Virallisen ohjelman mukaan laatikkoon ei tarvitse vaihtaa öljyjä koskaan, mutta käytännössä Vehokin nykyään suosittelee öljynvaihtoa 90 tkm välein. Haulla löytyy paljon aiheesta.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kyllä 380 ajettu alkaa olla aika hyvin sisäänajettu. Mutta en sano että se olisi loppuunajettu. Tämä asia riippuu niin paljon siitä, miten autoa on pidetty. Auton kuin auton saa hyvin pienilläkin kilometreillä aika kauheaan kuntoon, jos sille ei anna lainkaan rakkautta.

Minulla on ollut 2 kpl 203-Mersuja. Kummallakaan en ole ajanut likimainkaan mainitsemillesi kilometreille saakka, mutta pienemmillä ajomäärillä voin sanoa auton olevan

-Kokonaisuudessaan oikein luotettava.
-Määräaikaishuoltojen puolesta tuttua edullista Mersu-linjaa.
-Häiriöiden korjailun kalliimpi ylläpidettävä kuin 124, koska moni asia edellyttää huoltotietokoneen käyttämistä, ja sitä ei löydy kaikilta nyrkkipajoilta saati omasta autotallista.

Ainoat oikeat viat mitä minulla on ollut ovat liittyneet automaatti-ilmastointiin ja COMAND:iin. Toisessa autossa alkoi COMAND sekoilla. Onneksi takuuaikana. Ja se vaihdettiin uuteen. Molemmista autoista on ilmastoinnin venttiilejä liikuttavan mekanismin muovitanko mennyt rikki. Tämä on tyyppivika, jossa Mersu ei kuulemma tule vastaan vaikka asiasta on service bulletingkin. Korjaaminen on Dealerin kokemukseen viitaten työlästä. Ja siksi kallista.

Näiden vikojen lisäksi juuri mitään muuta oikeaa ei ole ollut. Loput ovat olleet hienosäätöä.

Itse tykkään 203:sta kovasti. Se on erittäin käteen istuva auto ja nautin sen ajettavuudesta. Erityisesti alustasarjan kanssa. Selvä kai se - enhän muuten olisi ensimmäisen jälkeen toista ostanut.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Minäkin olen tykännyt kovasti.
Hyvä, ja hiljainen ajettava.
Kun tosiaan hiukan sijoittaa alustaan, niin suorastaan erinomainen.

Moottorin koosta (200/220) ei kannata välittää.
Auton kunto on tärkeämpi. (minun mielestäni)
Perumoottori on sama, tekniikassa voi olla eroja, riippuu siitä, mitä rukseja on ostoajankohtana tehty.
Ohjelmoinnilla tehoeroista pääsee.
Mukavan pitkät välitykset matka - ajuun.

Ainakin minun silmää miellyttää farkku paremmin.
Tilaa ei ole liikaa, mutta on riittänyt.
Jos huollot veholla teetättää, niin hinnat 300-500€ välissä.
Riippuen vaihdettavien juttujen tarpeesta.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
TJM
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja TJM »

Mun täytyy kyllä sanoa, että tuo meidän perheen W203 220 cdi aut. on ollut kyllä suuri murheenkryyni. Kalliiksi on tullut korjaukset. Pari päivää sitten katkes joku hihna ja kiristinrulla meni sököks ja matkan varrelle jäätiin. Autolle oli juuri pari viikkoa sitten tehty 130tkm huolto. Polttimoita rikkuu jatkuvasti ja sulakkeita saa uusia, kun nekin paukahtelee. Kuljettajan sähköpenkki ei toimi, siihenki on sulake vaihdettu useampaan otteeseen. Vähän aikaa se kestää ja sitte taas pimenee. Kerran se ei suostunut käynnistymään ja meisseli hinattiin autotallista ulos ja hinausautolla huoltoon. Oli muuten kova työ saada se ulos autotallista :lol: Noh, auto on ensimmäisiä uudempi korisia C-malleja, eli vuosimallia 2000. Kai niissä sitten on eniten huolia.

Muuten auto on kyllä todella hyvä ajaa ja suht ripeäkin. Tilaa on todella vähän takana, jos esim. minä istun kuljettajan penkillä (185cm). Mittaristo on mun mielestä jotenki vanhanaikainen ja ruma.Mutta onhan autolla jo ikääkin. Huollot teetettiin aikaisemmin Porissa merkkiliikkeessä, mutta sinne ei viedä enää. Palvelu oli suoraan sanottuna perseestä ja hinnat älyttömiä. Näillä näkymin taitaa jäädä viimeiseksi Mersuksi.
W203 220cdi
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

tuikku kirjoitti:.
Minäkin olen tykännyt kovasti.
Hyvä, ja hiljainen ajettava.
Kun tosiaan hiukan sijoittaa alustaan, niin suorastaan erinomainen.
Itselläni ei S203:sta ole kokemusta kuin vajaan 200 km:n matkalta, mutta tuolla Valkeala-Mli-Juva -reitillä en ainakaan voi yhtyä väitteeseen hiljaisuudesta.

Auto oli C 180 Kompressor T, jonkun vuoden vanha, ei faceliftattu. Suurin metelöinti tuli renkaista, jotka tosin olivat muistaakseni 17". Oman S124:n sisämelu on huomattavasti miellyttävämpi, sedanista puhumattakaan. Siltä osin auto oli pettymys, mutta muuten pienessä bensassa oli mukavasti puhtia ja auto oli mukava ajaa. Kuskin jalkatila oli aika ahtaanoloinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mariini
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Mariini »

TJM, onko autos hopeinen? Jos on, sanotko reksarin kirjaimet, ei numeroita...
Tiedät paikan, kokeile
TJM
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja TJM »

Mariini kirjoitti:TJM, onko autos hopeinen? Jos on, sanotko reksarin kirjaimet, ei numeroita...
Mitäs sä sillä rekkarilla ? :)
W203 220cdi
Mariini
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Saatan tietää mikä auto se on...
Tiedät paikan, kokeile
Vastaa Viestiin