W124: Paljonko olet maksanut omasta autostasi?
W124: Paljonko olet maksanut omasta autostasi?
Moi.
Tulipa tuossa mieleen, että olisi mielenkiintoista kuulla paljonko ihmiset ovat maksaneet omasta w124:staan, mitä vuosimallia on ollut ja milloin ostanut? Noiden hinnat näyttävät olevan tippuneet kyllä aikamoista vauhtia ja katselin tuossa vuoden 2000 käytettyjen autojen hinnastoa ja v. 1993 mallista saattoi joutua maksamaan yli 100.000 mk.
Voi joitakin ottaa päähän kun nyt joku tarjoaa samasta autosta 2-3000 €. Etenkin jos on ostanut auton uutena ja maksanut siitä 250-300.000 mk. On selvää, että käytettyjen autojen hinta laskee, mutta tuntuu että noita mersuja menee kyllä hyväkuntoisenakin pilkkahintaan nykyään.
Tulipa tuossa mieleen, että olisi mielenkiintoista kuulla paljonko ihmiset ovat maksaneet omasta w124:staan, mitä vuosimallia on ollut ja milloin ostanut? Noiden hinnat näyttävät olevan tippuneet kyllä aikamoista vauhtia ja katselin tuossa vuoden 2000 käytettyjen autojen hinnastoa ja v. 1993 mallista saattoi joutua maksamaan yli 100.000 mk.
Voi joitakin ottaa päähän kun nyt joku tarjoaa samasta autosta 2-3000 €. Etenkin jos on ostanut auton uutena ja maksanut siitä 250-300.000 mk. On selvää, että käytettyjen autojen hinta laskee, mutta tuntuu että noita mersuja menee kyllä hyväkuntoisenakin pilkkahintaan nykyään.
1,5 vuotta sitten allekirjoituksen farmari muistaakseni jotakuinkin 13 000 €. Sen ajan pyynneistä halvimmasta päästä. Tai siis pyynti oli jotain yli 14 000 mutta tuota luokkaa maksettiin.
Vedinkö pohjat?
Vedinkö pohjat?

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Noin 4.5 vuotta sitten ostin tuon kuvan Mersun, maksoin muistaakseni 62000mk.
Oli sen aikaisen hintatason mukaan halpa, kuolinpesä myi ja piti auto saada nopeasti rahaksi.
Oli sen aikaisen hintatason mukaan halpa, kuolinpesä myi ja piti auto saada nopeasti rahaksi.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
300 TE-24 virheetön 10 000 EUR aj. 150 000
300 TE-24 virheetön 10 000 EUR aj. 150 000juhape kirjoitti:Noin 4.5 vuotta sitten ostin tuon kuvan Mersun, maksoin muistaakseni 62000mk.
Oli sen aikaisen hintatason mukaan halpa, kuolinpesä myi ja piti auto saada nopeasti rahaksi.
Vuonna -96 koin ahaa-elämyksen huomatessani ettei komeana pitämäni w123 enää välttämättä hirveitä maksa.Niinpä toteutin haaveeni 24000 markalla.Hieman ylihinta kyllä ja auto vanhempi kuin olin ajatellut.
Herätti kauheasti mielenkiintoa ihmisissä(koko seuraavan kuuden vuoden ajan),mitä ihmettelin kun kuitenkin vanha auto kyseessä.
Nuorempien on ehkä vaikea täysin eläytyä siihen faktaan,että vielä tuohonkin aikaan Mersu oli alle kolmikymppisellä miehellä "harvinaisempi" peli(vanhakin Mersu)...toisin kuin nykyään.Monen teki varmaan mieli ostaa mutta oli järkevämpää(?) ostaa puolet nuorempi japsi.
Joku kun osti vanhemmankin Mesen,niin se oli kuitenkin Mersu ja täten suuren mielenkiinnon kohde.No,taitaa päteä edelleen,vaikka mersuja onkin paljon enemmän nuorillakin.
Nykyisen ostin juuri ennenkuin veromullistus tapahtui ja tuonti alkoi.Hinta oli ikäistensä haitarin yläpäässä(ja tippui tietenkin "yhdessä yössä"),mutta aika hyväksi tuo on oikeastaan osoittautunut.Pestynä loistaa komeammin kuin useimmat uudet.Realistinen myyntihintahan ei enää ole missään suhteessa kuntoon,joten ei tee mieli myydä..ja miksi myydäkään:
Vuosimalli ei harmita,kun auto on hyväkuntoinen,ja uudemmat 190:set ovat kuitenkin ihan samalla tekniikalla.Kaunis on ja pienellä kulkee.
Mersun ihanuus onkin juuri tässä:pilkkahinnalla voi saada maailman kuuluisimman automerkin ,(ja vieläpä usein hyvän sellaisen),jos ei perusta autonostoa vain mittarilukemaan ja ikään.Tähän perustuu se tarunhohtoinen Mersun maine ja imago:todelliseen kestävyyteen..sitä tosiasiaa eivät ilkeämieliset voi kiistää.
Herätti kauheasti mielenkiintoa ihmisissä(koko seuraavan kuuden vuoden ajan),mitä ihmettelin kun kuitenkin vanha auto kyseessä.
Nuorempien on ehkä vaikea täysin eläytyä siihen faktaan,että vielä tuohonkin aikaan Mersu oli alle kolmikymppisellä miehellä "harvinaisempi" peli(vanhakin Mersu)...toisin kuin nykyään.Monen teki varmaan mieli ostaa mutta oli järkevämpää(?) ostaa puolet nuorempi japsi.
Joku kun osti vanhemmankin Mesen,niin se oli kuitenkin Mersu ja täten suuren mielenkiinnon kohde.No,taitaa päteä edelleen,vaikka mersuja onkin paljon enemmän nuorillakin.
Nykyisen ostin juuri ennenkuin veromullistus tapahtui ja tuonti alkoi.Hinta oli ikäistensä haitarin yläpäässä(ja tippui tietenkin "yhdessä yössä"),mutta aika hyväksi tuo on oikeastaan osoittautunut.Pestynä loistaa komeammin kuin useimmat uudet.Realistinen myyntihintahan ei enää ole missään suhteessa kuntoon,joten ei tee mieli myydä..ja miksi myydäkään:
Vuosimalli ei harmita,kun auto on hyväkuntoinen,ja uudemmat 190:set ovat kuitenkin ihan samalla tekniikalla.Kaunis on ja pienellä kulkee.
Mersun ihanuus onkin juuri tässä:pilkkahinnalla voi saada maailman kuuluisimman automerkin ,(ja vieläpä usein hyvän sellaisen),jos ei perusta autonostoa vain mittarilukemaan ja ikään.Tähän perustuu se tarunhohtoinen Mersun maine ja imago:todelliseen kestävyyteen..sitä tosiasiaa eivät ilkeämieliset voi kiistää.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Viime elokuussa tuli vaihdettua mersu mersuun
Nykyinen peli on 124 200d -86
Ostohetkellä ajettu n. 740 000km.
Vanha taxi Ivalosta, joten ruostetta ei ole.
Katsastuksessa päästöt 0.96
Loistava peli jokapäiväisessä ajossa, nyt olen ajanut sillä n.17 000 km ilman ongelmia.
Hienoa hommassa se, että kaikki kuitit on tallessa ostohetkestä asti.
Yksi poro kolarikin näytti olevan takana .)
Peli maksoi 2300€. Mielestäni ihan kohtuu hinta.
Nykyinen peli on 124 200d -86
Ostohetkellä ajettu n. 740 000km.
Vanha taxi Ivalosta, joten ruostetta ei ole.
Katsastuksessa päästöt 0.96
Loistava peli jokapäiväisessä ajossa, nyt olen ajanut sillä n.17 000 km ilman ongelmia.
Hienoa hommassa se, että kaikki kuitit on tallessa ostohetkestä asti.
Yksi poro kolarikin näytti olevan takana .)
Peli maksoi 2300€. Mielestäni ihan kohtuu hinta.
Oma E220 -94 maksoi vajaa viisi vuotta sitten 118.000,- FIM, kalleimmasta päästä niin kun pitääkin olla. Itse olen aina ollut liikkeellä sillä mielellä, että "parasta" osetaan, muttei järjettömällä hinnalla eli siihen aikaan tuokin oli "kohtuuhinta" - metrjäkin oli vain 122 tkm ja yksi omistaja . Auto on ollut erittäin hyvä ja vähävikainen. Ostan autoja sillä silmällä, että viitsin katsella niitä sen kymmenkunta vuotta.
Ässää ostaessa en viitsinyt edes tarjota satalankkua vaihdossa, koska tiesin, ettei siitä mitään järkevää kuitenkaan tarjota ja sillä on muutenkin paljon annettavaa vielä meidän perheelle, ja miksi hyvää pitäisikään myydä??.
Maksoin autosta siis aika paljon, mutta on siinä kyllä aika paljon autoakin näihin nykyhilavitkuttimiin verrattuna.
Ja vielä sen verran, että kyllä pitää todella lykästää, jos joku vielä löytää HYVÄN, vähän ajetun satalankun halvalla tai vaikka kalliilla, niitä kun(todella hyviä) on aika harvakseltaan myynnissä.
Ässää ostaessa en viitsinyt edes tarjota satalankkua vaihdossa, koska tiesin, ettei siitä mitään järkevää kuitenkaan tarjota ja sillä on muutenkin paljon annettavaa vielä meidän perheelle, ja miksi hyvää pitäisikään myydä??.
Maksoin autosta siis aika paljon, mutta on siinä kyllä aika paljon autoakin näihin nykyhilavitkuttimiin verrattuna.
Ja vielä sen verran, että kyllä pitää todella lykästää, jos joku vielä löytää HYVÄN, vähän ajetun satalankun halvalla tai vaikka kalliilla, niitä kun(todella hyviä) on aika harvakseltaan myynnissä.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Viime syksynä ostettu 230 CE 1988. 130tkm ajettu invalidiauto. Tuli maksamaan n.6000€.
"Tyhmä olet! Samalla rahalla olisit saanut kymmenen vuotta uudemman Toyota Avensiksen. Olisi paljon pienempi kulutus ja vielä neliovisena. Tuo on vaan kaksiovinen"
Olisko sittenkin pitänyt ostaa ah, niin tyylikäs Toyota?
"Tyhmä olet! Samalla rahalla olisit saanut kymmenen vuotta uudemman Toyota Avensiksen. Olisi paljon pienempi kulutus ja vielä neliovisena. Tuo on vaan kaksiovinen"
Olisko sittenkin pitänyt ostaa ah, niin tyylikäs Toyota?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Omasta 300E vm85 sedanista maksoin 04 syyskuussa 6000€.Autolla mittarissa sillon 167 000.Todella siistissä kunnossa ja edellisen omistajan tuoma saksasta muutamia vuosia sitten.Nyt mittarissa 190 000 ja aijon vielä laittaa toisen mokoman lisää sinne 

"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Alle 200th ajettu ja kohtalaisesti varusteltu -86 300DA tais kustantaa -97 119000mk vai olikohan se 117000mk, Vehosta. Ei muuten ollut silloin montaa 3-satkua myynnissä, turboista puhumattakaan.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Halvalla ja verot kiertäen...
No vuonna 2000 ostin -89 230 E:n, jonka saksalainen kollega toi muuttaessaan suomeen, hintaan 40 000 mk. Seisotin vuoden tallissa ja kaveri käytti karenssin loputtua papereita tullissa. Omistajan vaihto ja vuoden odotus palkittiin: Sain virallisesti itse astua rattiin. Silloiset pyynnit lienee ollut em. autolla n. 80 000 - 90 000 mk. Tämä oli virheetön, joten maltoin odottaa vuoden, olihan edellinen kuljetin vielä käytössäni.
Nyt pyynnit 4-6 k€ kunnosta riippuen. Lienee ollut silloin kannattava ostos, ellei huomioi rahan seisomista jouten tallissa vuoden sijoitettuna tuotteeseen, jolla ei ollut kuin näyttöarvoa
Nyt pyynnit 4-6 k€ kunnosta riippuen. Lienee ollut silloin kannattava ostos, ellei huomioi rahan seisomista jouten tallissa vuoden sijoitettuna tuotteeseen, jolla ei ollut kuin näyttöarvoa

S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Tuo coupe 9 tonttua -03 kesällä...oli siihen aikaan suomen halvin? ilmoitusten perusteella - hetkeekään en ole katunut...pelkästään nauttinut 
Ja jos vielä vähentää autopuskurirahaston edellisestä 3500 - niin autohan oli suorastaan ilmainen

Ja jos vielä vähentää autopuskurirahaston edellisestä 3500 - niin autohan oli suorastaan ilmainen

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
2004-kesällä ostin ton 124 300te:n 6000€. Ajettu oli n 260 000.
automaatti ja ilmastointi ja täydellinen huoltokirja + lisäksi autosta kuvia vuosien varrelta, ollut firman nimissä mutta yksityiskäyttö ja megahyvin tehty huoltoja. autossa ei oo ollu mitään moitittavaa. Oli yhdessä huoltamon laskussa kirjoitus : tuotu huoltoon kun ehkä vähä raksuttaa, nii olipa vaihettu hydraulinostimet ja kaikki muu siihen kuuluva 1700€.
on vaan rantaruottia noi holtokirjan ja kuittien tekstit ku ollu pietarsaaressa
ei meinaa ymmärtää!!!! Mutta on pidetty mallikelpoiseti ja vähä paremmin.
nyt on mittarissa 285 000.
Jutusta saattaa ehkä ymmärtää olenko tyytyväinen ensimmäiseen mersuuni
automaatti ja ilmastointi ja täydellinen huoltokirja + lisäksi autosta kuvia vuosien varrelta, ollut firman nimissä mutta yksityiskäyttö ja megahyvin tehty huoltoja. autossa ei oo ollu mitään moitittavaa. Oli yhdessä huoltamon laskussa kirjoitus : tuotu huoltoon kun ehkä vähä raksuttaa, nii olipa vaihettu hydraulinostimet ja kaikki muu siihen kuuluva 1700€.
on vaan rantaruottia noi holtokirjan ja kuittien tekstit ku ollu pietarsaaressa

nyt on mittarissa 285 000.
Jutusta saattaa ehkä ymmärtää olenko tyytyväinen ensimmäiseen mersuuni

MB W124 300 TE -86
W124 200D -88 ostettu -91talvella 87000 mittarissa oli tuolloin 250 tkmXUX63 kirjoitti:W124 200D -86, ostin joskus vuosituhannen vaihteessa alle 50000mk ja möin viime kesänä alle 2t€:lla. Aikas paljon tippui arvo juuri tuona ajanjaksona kun ajatellaan että 80-90-luvun vaihteesta melkein vuosituhannen vaihteeseen 200D 1. versiot maksoi noin 70000mk
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
EEEdullinen!johturpe kirjoitti:Ostin tammikuussa kuvassa näkyvän mesen ja maksoin siitä tosi tiukkaan tingittynä 8000 €
Oma E220T pari vuotta sitten meni päisin 2000 mallin Rellu Megane farkkuun. Toki Rellu piti ensin myydä alta pois ja saaduilla rahoilla ostaa vanha Mersu. Kyllä suku ja ystävät ajatteli, että


Vaan hetkeäkään ei ole harmittanut

Nyt vaan kumma kyllä Rellu taitaisi olla jopa paremmassa kurssissa

No, suurin osa ihmisistä ei ymmärrä hyvän päälle

Elokuu 2005, C124 300CE -88, ajettu 273 tkm, tuotu Suomeen keväällä 2005. Todella hyväkuntoinen. Hintaa vaikea sanoa, koska oli vaihtoauto (190E 2.5-16 -89), maksoin 1000€ väliä. 190E oli huonokuntoinen teknisesti.
Käytännössä autolle hintaa tuli 8000€ jos 190:n hinnoittelee kuntonsa mukaan.
Helvetin hyvät kaupat tein, tyytyväinen olen.
Käytännössä autolle hintaa tuli 8000€ jos 190:n hinnoittelee kuntonsa mukaan.
Helvetin hyvät kaupat tein, tyytyväinen olen.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Ostin coupen Saksasta -91 noin 100tmk hintaan merkkiliikkeestä, ajettu 40 tkm. Toin muuttoautona Suomeen, ja möin pois vuonna -96 hintaan 170 tmk. Elämäni paras autokauppa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24