TUULILASINPYYHKIJÄ - RAHANARVOINEN VINKKI C-SARJAAN
TUULILASINPYYHKIJÄ - RAHANARVOINEN VINKKI C-SARJAAN
Itselläni ja moinilla muilla on mennyt tuulilasinpyyhkijän moottorin muovinen hammasratas ja kaikki ovat tuskailleet uuden osan kallista hintaa, varsinkin viimeisissä W202 malleissa.
Tätä asiaa pohtiessa luin aikaisempaa keskustelua foorumilta jossa kerrottiin että Merteil myy ns. välimallin moottoria hintaan 185e ja tämä käy myös uudempaan malliin.
Tämä tieto piti paikkansa, ns. välimallin moottori meni heittämällä paikoillen, ei mitään ongelmia.
MUTTA HUOMIO - moottoria ei kannata ostaa Merteilistä vaan suoraan Veholta jossa moottorin ovh on 172e. (Merteil ilmoitti nyt hinnaksi 200e)
Tässä vielä tuotenumerot.
Orginaali 202 820 2308 Hinta veholla 370e
Välimalli 202 820 0408 Hinta veholla 172e
Melkoinen hinta ero, ja vaikuttaa vielä siltä että tämä ns. välimallin moottori on parempi, sillä siinä on isompi hammaspyörä ja muutenkin tukevampaa tekoa.
Tätä asiaa pohtiessa luin aikaisempaa keskustelua foorumilta jossa kerrottiin että Merteil myy ns. välimallin moottoria hintaan 185e ja tämä käy myös uudempaan malliin.
Tämä tieto piti paikkansa, ns. välimallin moottori meni heittämällä paikoillen, ei mitään ongelmia.
MUTTA HUOMIO - moottoria ei kannata ostaa Merteilistä vaan suoraan Veholta jossa moottorin ovh on 172e. (Merteil ilmoitti nyt hinnaksi 200e)
Tässä vielä tuotenumerot.
Orginaali 202 820 2308 Hinta veholla 370e
Välimalli 202 820 0408 Hinta veholla 172e
Melkoinen hinta ero, ja vaikuttaa vielä siltä että tämä ns. välimallin moottori on parempi, sillä siinä on isompi hammaspyörä ja muutenkin tukevampaa tekoa.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Toinen vinkki
Multa meni kyseinen tuulilasinpyyhkijän moottorin hammasratas sileäksi myös. Pienen selvittelyn jälkeen hankin käytetyn moottorin (70 eur) tilalle uudemmasta kolari-autosta.
Varaosanumero 202 820 5342 sopi omaani vaikka Vehon mukaan ei sopisi.
Laitteen liittimessä oli vain yksi napa enemmän, ehkä sadetunnistimen.
Varaosanumero 202 820 5342 sopi omaani vaikka Vehon mukaan ei sopisi.
Laitteen liittimessä oli vain yksi napa enemmän, ehkä sadetunnistimen.
MB C220T CDI -99 Esprit
lasin pyyhkijä
omaani vaihdoin pelkän hammasrattaan makso 11euroo, lohjalla mekanex myy, tosin sitä joutu hieman modifioimaan ,mutta hyvin toimii.
Hyviä vinkkejä noiden moottorien ja hammaspyörien suhteen !!!! Jatkaakseni tätä edelleen.... täytyy nostaa esille vinkki miten ko osia ei tarvisi ostaa ollenkaan. Jokaisen öljynvaihdon yhteydessä tehdään seuraavaa: Otetaan pois pyyhkimen varren ala-osassa oleva muovinen suoja. Pysäytetään pyyhkijä tuulilasin yläkulma asentoon ja rasvataan varren luisti voiteluaineella. Näin vältytään osien vaihdoilta koska suurin syy moottorien ja hammaspyörien rikkoutumiseen on jumittava pyyhkimen luisti !!! Koskee myös W124 mallia.
MB C180 vm -95
Re: TUULILASINPYYHKIJÄ - RAHANARVOINEN VINKKI C-SARJAAN
Mane kirjoitti:Itselläni ja moinilla muilla on mennyt tuulilasinpyyhkijän moottorin muovinen hammasratas ja kaikki ovat tuskailleet uuden osan kallista hintaa, varsinkin viimeisissä W202 malleissa.
Tätä asiaa pohtiessa luin aikaisempaa keskustelua foorumilta jossa kerrottiin että Merteil myy ns. välimallin moottoria hintaan 185e ja tämä käy myös uudempaan malliin.
Tämä tieto piti paikkansa, ns. välimallin moottori meni heittämällä paikoillen, ei mitään ongelmia.
MUTTA HUOMIO - moottoria ei kannata ostaa Merteilistä vaan suoraan Veholta jossa moottorin ovh on 172e. (Merteil ilmoitti nyt hinnaksi 200e)
Tässä vielä tuotenumerot.
Orginaali 202 820 2308 Hinta veholla 370e
Välimalli 202 820 0408 Hinta veholla 172e
Melkoinen hinta ero, ja vaikuttaa vielä siltä että tämä ns. välimallin moottori on parempi, sillä siinä on isompi hammaspyörä ja muutenkin tukevampaa tekoa.




kleitos
Voisi olla hyvä jutska, jos olet varma
ettei koteloon mene yhtään lastua porasta/kierretapista.
Itellä on montakertaa ollut mielessä kyseinen asia
niveleiden kanssa , kun niistä on tehty mukamas
ikuisia.
ettei koteloon mene yhtään lastua porasta/kierretapista.
Itellä on montakertaa ollut mielessä kyseinen asia
niveleiden kanssa , kun niistä on tehty mukamas
ikuisia.
MB 190E 2,6 Sportline
Re: kleitos
Omassakin meinasi tehdä kepposen toissapäivänä, kauhea kaatosade ja yhtäkkiä vain vaivoin meni sulka toiselle puolelle ja takas. Onneksi löytyi CRC:tä peräkontista, eli jotain roskia yms oli vain esteenä mutta pienet savut
pukkasi, taisi hammaspyörä siloittua hieman
pukkasi, taisi hammaspyörä siloittua hieman

MB W202 C200 Kompressor -97