w210 300td, naputus,hytkytys,pumppu?
w210 300td, naputus,hytkytys,pumppu?
Moottori on alkanut naputtaa aika terävästi varsinkin ensimmäisen sylinterin kohdalta. Kun lähtee nostaa kierroksia niin naputus vaan lisääntyy, mutta kun pääse johonkin yli 1500 kiekan niin alkaa kehrää just niin ku pitääkin.
En ole ainakaan aikaisemmin huomannut että siinä olisi ollut noin karkea ääni.
Dieselihän kyllä paukuttaa omalla tavallaan ja usein juuri korostuu kun painaa vain vähän kaasua.
Vaihdoin kaikki suodattimet (ilma,polttoaineen ym.)
Auto on seissyt muutaman viikon, mutta ei kai se voi olla syy?
Joku sanoi että liika öljykin voi aiheuttaa.?
Ei luulisi että ton ikänen vehje on vielä mistään väljä tai laakerit kulunu.
Onko kenelläkään mitään ajatusta, mikä sen voisi noin äkkiä aiheuttaa??
En ole ainakaan aikaisemmin huomannut että siinä olisi ollut noin karkea ääni.
Dieselihän kyllä paukuttaa omalla tavallaan ja usein juuri korostuu kun painaa vain vähän kaasua.
Vaihdoin kaikki suodattimet (ilma,polttoaineen ym.)
Auto on seissyt muutaman viikon, mutta ei kai se voi olla syy?
Joku sanoi että liika öljykin voi aiheuttaa.?
Ei luulisi että ton ikänen vehje on vielä mistään väljä tai laakerit kulunu.
Onko kenelläkään mitään ajatusta, mikä sen voisi noin äkkiä aiheuttaa??
Viimeksi muokannut pekalahd, Ma 20.02.2006 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
- jytäkkä
- Mersumies

- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Mites alipainepumpun vuoristorata tai hydr.ketjunkiristin 
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Mitä meinaa kammiovika??
Miten vaikuttaa, kuinka iso työ, haitat??
Kuinka paljon muuten maksaa kun paineistetaan sylinterit? Aattelin sulkee pois eka sen pahimman eli männät tai niiden renkaat.
Entä mitä maksaa suuttimein testaus?
Kysyisin myös miten nämä toimenpiteet tehdään?
Mistä kannattaisi alkaa selvittää vikaa ensiksi????
Ettei taas perse edellä mennä puuhun. Niin kun yleensä.
Alkaa tuntuu, et tän auton takia saanu olla taas ihan liikaa foorumilla.
Miten vaikuttaa, kuinka iso työ, haitat??
Kuinka paljon muuten maksaa kun paineistetaan sylinterit? Aattelin sulkee pois eka sen pahimman eli männät tai niiden renkaat.
Entä mitä maksaa suuttimein testaus?
Kysyisin myös miten nämä toimenpiteet tehdään?
Mistä kannattaisi alkaa selvittää vikaa ensiksi????
Ettei taas perse edellä mennä puuhun. Niin kun yleensä.
Alkaa tuntuu, et tän auton takia saanu olla taas ihan liikaa foorumilla.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Kovastihan tuo kuulostaa "pesän" puolelta tulevalta ääneltä jos se on tuollaista pajavasaran kalkatusta.Palaminen ei tapahdu niinkuin pitäis. Syttyy ilmeisesti hitaasti.pekalahd kirjoitti:Ei oikeen tunnu sellaselta. Edelliseen autooni vaihdoin ja tää ei kuullosta samalta.
Ääni on tasasta karkeaa kalkatusta.
Voiskohan olla suutin.
Asian voi varmistaa ja paikallistaa löysäämällä koneen käydessä eri sylinterien suuttimille tulevaa paineputkea n.1/4 kierrosta, jos kolina loppuu jonkin sylinterin kohdalla niin siitä sitä voi sitten jatkaa häiriön paikallistamista.
Tuohon syttymiseen vaikuttaa taasen suutimesta tuleva suihku (suutin, paineventiili tai pumppu) sekä sylinterin puristuspaine (saa painetta riittävästi vasta kun kierrokset nousee vähän ylemmäs).
Tuohon syttymiseen vaikuttaa taasen suutimesta tuleva suihku (suutin, paineventiili tai pumppu) sekä sylinterin puristuspaine (saa painetta riittävästi vasta kun kierrokset nousee vähän ylemmäs).
No voihan per...e.
Jos se riippuu puristus paineesta niin ei jää paljon muuta vaihtoehtoa kuin männänrenkaat. En vaan tajuu miten ne olis voinu katketa.
Täytyy huomenna kokeilla sitä putken löysäämistä. Kiitti vinkistä.
Hihnan kiristinvipu on myös vaihdettu.
No voihan per...e.
Jos se riippuu puristus paineesta niin ei jää paljon muuta vaihtoehtoa kuin männänrenkaat. En vaan tajuu miten ne olis voinu katketa.
Täytyy huomenna kokeilla sitä putken löysäämistä. Kiitti vinkistä.
Hihnan kiristinvipu on myös vaihdettu.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
No nyt on sitte käyty testerissä.
Mitään vikaa ei löytyny eli sen täytyy olla mekaaninen, ehkä?
Vika on pahentunut koko ajan. Kylmänä ei huomaa mitään, mutta mitä lämpimämmäksi kone tulee niin sen huonommin käy. Eli noin tuhatta kierrosta ei oikein lainkaan ja heiluttaa konetta. Varsinkin ykkösestä kuuluu myös hieman terävää naputusta. Suuremmilla kierroksiaa pelaa ihan hyvin. Tyhjäkäynillä myös lämpimänä hieman yskähtelee.
Ei taida jäädä enää paljon mahdollisuuksia kuin pumppu.
Voiko sen ohjaus seota ilman että näkyy testerissä???
Onko joku anturi joka voisi huijata, mutta ei näy vikana???
Mistä voi tietää onko pumpussa vikaa?? Ei viittis turhaan työtä tehdä ja se on todella kalliskin.
Onko pumppu hankala ottaa irti??
Mitään vikaa ei löytyny eli sen täytyy olla mekaaninen, ehkä?
Vika on pahentunut koko ajan. Kylmänä ei huomaa mitään, mutta mitä lämpimämmäksi kone tulee niin sen huonommin käy. Eli noin tuhatta kierrosta ei oikein lainkaan ja heiluttaa konetta. Varsinkin ykkösestä kuuluu myös hieman terävää naputusta. Suuremmilla kierroksiaa pelaa ihan hyvin. Tyhjäkäynillä myös lämpimänä hieman yskähtelee.
Ei taida jäädä enää paljon mahdollisuuksia kuin pumppu.
Voiko sen ohjaus seota ilman että näkyy testerissä???
Onko joku anturi joka voisi huijata, mutta ei näy vikana???
Mistä voi tietää onko pumpussa vikaa?? Ei viittis turhaan työtä tehdä ja se on todella kalliskin.
Onko pumppu hankala ottaa irti??
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
- Ari66
- Valvoja

- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kilometrit kiinnostaa minuakin.
Luulenpa, että koneen sisäpuolelta ei vikaa löydy.
Jos ei sitten ihan kaltoin ole aiemmin kohdeltu....
Laittelepa yv:llä tietojasi, niin Porissa usein poiketessa vois käydä samalla vertailemassa käyntiääniä ja tuntumaa omaan samanlaiseen.
Luulenpa, että koneen sisäpuolelta ei vikaa löydy.
Jos ei sitten ihan kaltoin ole aiemmin kohdeltu....
Laittelepa yv:llä tietojasi, niin Porissa usein poiketessa vois käydä samalla vertailemassa käyntiääniä ja tuntumaa omaan samanlaiseen.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tarkistuta ne suuttimet nyt ensin ennen kuin pumppua rupeat irrottelemaan.pekalahd kirjoitti:No nyt on sitte käyty testerissä.
Mitään vikaa ei löytyny eli sen täytyy olla mekaaninen, ehkä?
Vika on pahentunut koko ajan. Kylmänä ei huomaa mitään, mutta mitä lämpimämmäksi kone tulee niin sen huonommin käy. Eli noin tuhatta kierrosta ei oikein lainkaan ja heiluttaa konetta. Varsinkin ykkösestä kuuluu myös hieman terävää naputusta. Suuremmilla kierroksiaa pelaa ihan hyvin. Tyhjäkäynillä myös lämpimänä hieman yskähtelee.
Ei taida jäädä enää paljon mahdollisuuksia kuin pumppu.
Voiko sen ohjaus seota ilman että näkyy testerissä???
Onko joku anturi joka voisi huijata, mutta ei näy vikana???
Mistä voi tietää onko pumpussa vikaa?? Ei viittis turhaan työtä tehdä ja se on todella kalliskin.
Onko pumppu hankala ottaa irti??
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
..
Vilkaiseppa varalta vielä tuo http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &highlight
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Autolla ei ole ajettu kuin 215tkm ja niiden pitäis olla tosi lähellä todellisia.
Sen verran on dokumenttia ja taustaa tiedossa. Vaikka ei niistä koskaan tiedä. Kaikki on ainakin ollut alkuperästä osaa, kun olen vaihtanut.
Suuttimen tarkistukseen ja sylinterien puristuspainemittaukseen aika on jo varattu, mutta menee taas parin viikon päähän. Sekin vaan kustantaa taas sen pari sataa.
Se mikä on merkillistä että vika on vaan pahentunut ajan myötä. Jos kyseessä olisi väärä kiertokanki niin luulisi että vika pysyy vakiona. Eikö??
Hehkut on muuten kans vaihdettu.
Tekisi kyllä mieli vaihtaa ilmamassamittari ja kokeilla miten vaikuttaa.
Ei taida olla mitään järkeä. Myös lämpötila-anturi on käynyt mielessä vaikka ei näkynyt testerissä mitään.
Taidanpa ottaa yhteyttä Mynään!
Sen verran on dokumenttia ja taustaa tiedossa. Vaikka ei niistä koskaan tiedä. Kaikki on ainakin ollut alkuperästä osaa, kun olen vaihtanut.
Suuttimen tarkistukseen ja sylinterien puristuspainemittaukseen aika on jo varattu, mutta menee taas parin viikon päähän. Sekin vaan kustantaa taas sen pari sataa.
Se mikä on merkillistä että vika on vaan pahentunut ajan myötä. Jos kyseessä olisi väärä kiertokanki niin luulisi että vika pysyy vakiona. Eikö??
Hehkut on muuten kans vaihdettu.
Tekisi kyllä mieli vaihtaa ilmamassamittari ja kokeilla miten vaikuttaa.
Ei taida olla mitään järkeä. Myös lämpötila-anturi on käynyt mielessä vaikka ei näkynyt testerissä mitään.
Taidanpa ottaa yhteyttä Mynään!
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
- Ari66
- Valvoja

- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ilmamassamittarissa tuskin on vikaa, jos auto kuitenkin kiihtyy normaalisti.
Lueskelin tuota korjausopasta ja siinäkin kyllä kyseiseen vikaan tarjotaan vaihtoehdoksi viallista ruiskutussuutinta.
Toisena tekijänä saattaisi olla imuilmavuoto, mutta ääni puoltaisi vahvasti sitä suutinta.
Nyt onkin sitten onni onnettomuudessa, että OM606:ssa käytetään perinteisiä suuttimia, jotka eivät vaihdettaessa konkurssiin vie
En nyt itse mikään diesel-guru ole, mutta kuulostaisi siltä että yhden sylinterin suutin avautuisi liian alhaisessa paineessa (=liian aikaisin), josta syystä tuo rytkytys.
Viisammat vesittäkööt hienon teoriani
Lueskelin tuota korjausopasta ja siinäkin kyllä kyseiseen vikaan tarjotaan vaihtoehdoksi viallista ruiskutussuutinta.
Toisena tekijänä saattaisi olla imuilmavuoto, mutta ääni puoltaisi vahvasti sitä suutinta.
Nyt onkin sitten onni onnettomuudessa, että OM606:ssa käytetään perinteisiä suuttimia, jotka eivät vaihdettaessa konkurssiin vie
En nyt itse mikään diesel-guru ole, mutta kuulostaisi siltä että yhden sylinterin suutin avautuisi liian alhaisessa paineessa (=liian aikaisin), josta syystä tuo rytkytys.
Viisammat vesittäkööt hienon teoriani
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mulla oli kahdessa suuttimessa laskenut avautumispaine ja suihkun muoto oli huono, ei kylläkään vaikuttanut käyntiin. Ja ajettu oli 250tkm.
Tuossa koko juttu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tuossa koko juttu: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Suihkun muoto tuskin vaikuttaa ääneen, mutta kun suutin on viallinen ei ole enään suihkua vaan pisaroita.
Löysää vaan niitä suutinputkia yksi kerrallaan, kun kolina lakkaa on viallinen suutin löytynyt. Suutin irti ja pajalle, niin ei tarvi odottaa kahta viikkoa ja maksaa sitä 200 egeä. Pajalla näkevät heti onko suuttimessa vikaa.
Löysää vaan niitä suutinputkia yksi kerrallaan, kun kolina lakkaa on viallinen suutin löytynyt. Suutin irti ja pajalle, niin ei tarvi odottaa kahta viikkoa ja maksaa sitä 200 egeä. Pajalla näkevät heti onko suuttimessa vikaa.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
[quote="pekalahd"]
Vika on pahentunut koko ajan. Kylmänä ei huomaa mitään, mutta mitä lämpimämmäksi kone tulee niin sen huonommin käy. Eli noin tuhatta kierrosta ei oikein lainkaan ja heiluttaa konetta. Varsinkin ykkösestä kuuluu myös hieman terävää naputusta. Suuremmilla kierroksiaa pelaa ihan hyvin. Tyhjäkäynillä myös lämpimänä hieman yskäht
Onko pumppu hankala ottaa irti??[/quote
Jos kone hytkyykin 6-sylinterisessä niin tuskin pelkästään yksi suutin vaan on rikki, voihan niitä tietysti olla useampikin. Etkai lisää öljyä naftaan. Vesi nimittäin liukenee siihen ja ruostuttaa polttoainepuolta.
Jos vika paikallistuu 6 sylinteriin tai 6 ja 5 sylenteriin (suuttimien putkia löysätessä) niin voi se pumpun laakerikin olla sökö. Huono käynti kuumana ja hytkytys viittaisi siihen.
Vika on pahentunut koko ajan. Kylmänä ei huomaa mitään, mutta mitä lämpimämmäksi kone tulee niin sen huonommin käy. Eli noin tuhatta kierrosta ei oikein lainkaan ja heiluttaa konetta. Varsinkin ykkösestä kuuluu myös hieman terävää naputusta. Suuremmilla kierroksiaa pelaa ihan hyvin. Tyhjäkäynillä myös lämpimänä hieman yskäht
Onko pumppu hankala ottaa irti??[/quote
Jos kone hytkyykin 6-sylinterisessä niin tuskin pelkästään yksi suutin vaan on rikki, voihan niitä tietysti olla useampikin. Etkai lisää öljyä naftaan. Vesi nimittäin liukenee siihen ja ruostuttaa polttoainepuolta.
Jos vika paikallistuu 6 sylinteriin tai 6 ja 5 sylenteriin (suuttimien putkia löysätessä) niin voi se pumpun laakerikin olla sökö. Huono käynti kuumana ja hytkytys viittaisi siihen.
En ole lisäillyt öljyä polttoaineeseen.
Vika tosiaan alkoi jo ilmoittamaan itsestään viime syksynä. Tuolloin kuitenkin ongelma oli pientä, eikä vielä vaikuttanut auton käyntiääneen. Eli naputusta ei ollut ja kone kävi tasaisesti. Ainoastaan kuumana hieman välillä ravisutti.
Viikonloppuna aion tutkia paremmin, kun on aikaa. Kokeilen avata putkia ym.
Sitten korjaamolle ensiviikolla.
Pumppuvika tuntuu ihmeelliseltä, mutta ei sitäkään pois voi sulkea.
Vika tosiaan alkoi jo ilmoittamaan itsestään viime syksynä. Tuolloin kuitenkin ongelma oli pientä, eikä vielä vaikuttanut auton käyntiääneen. Eli naputusta ei ollut ja kone kävi tasaisesti. Ainoastaan kuumana hieman välillä ravisutti.
Viikonloppuna aion tutkia paremmin, kun on aikaa. Kokeilen avata putkia ym.
Sitten korjaamolle ensiviikolla.
Pumppuvika tuntuu ihmeelliseltä, mutta ei sitäkään pois voi sulkea.
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Mulla on sellanen vika tuossa 24V:ssä kun nostaa kierroksia tasesti niin 2500 paikkeilla kone "pätkisi" ja tärisyttää koko autoa.
Johtuukohan tuo suuttimista vai mistä??
Muori on kyllä ajanu autolla koko talven lyhyttä matkaa pintakaasulla.
Pitää käydä antamassa kunnolla tennaria tuolle autolle ja toivoa että ois vaan tukossa...
~KOS~
Johtuukohan tuo suuttimista vai mistä??
Muori on kyllä ajanu autolla koko talven lyhyttä matkaa pintakaasulla.
Pitää käydä antamassa kunnolla tennaria tuolle autolle ja toivoa että ois vaan tukossa...
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti



