OM352 vaprista OM352A turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
wmix
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 11.08.2004 17:48

OM352 vaprista OM352A turbo

Viesti Kirjoittaja wmix »

Elikkäs tollanen OM352 vapari ois tossa bussissa paikallaan, pajasta löytys OM352A eli turbo versio tästä koneesta joka on myös ollut autossa paikallaan aikaisemmin mutta vaihdettu tilalle vapari OM352, koska turbo koneesta on menny kampiakseli poikki.
Elikkäs miten tohon vapariin onnistuis laittaa noi turbo hilut kiinni?! on tutkiskellu että turbo koneessa on öljy suuttimet jäähdyttämässä mäntiä vaparista kun näitä ei löydy, kävi vaan tässä mielessä et eikös ton jäähdytyken vois korvata miehekkäällä coolerilla jostain kuorma-autosta koska tilaa piisaa. vai onko näissä koneissa jotain muutakin eroa?! puristukset?! nokkaakseli?! syöttöpumppu?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos tuomoseen remontiin alkaa niin eikö olisi paras vaihtaa se vaparin kampura sinne turbolohkon uumeniin :D Melkeimpä voisin väittää että on sama osa.
Avatar
Petkutus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 13.02.2006 19:15

Viesti Kirjoittaja Petkutus »

Noista sun kysymyksistä en tiedä, mutta meillä on kaks MB tracia jossa on tuo OM352A ja on pirun luja kone vaikka on piristetty molempia.
Ja jos niitä tehtäs vielä niin ostaisin uuden.
Eikö kannattais kysellä kampiakselia on varmaan tarjolla koko koneita ku vähän vanhanaikainen tuo 352A.
Sprinter 313 cdi w906
ex ML 400 cdi
ex Sprinter 316
ex E 290 tdi ex
Vastaa Viestiin