190e mittariston irroitus vinkkejä kaivataan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

190e mittariston irroitus vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja lottesse »

eli tarviis vaihdella vähän polttimoita ja mittaritaulussa ei näy ruuveja missään. onko jollain klipsuilla kiinni tietysti mittarivaijeri on niin lyhyt et yltää juuri ja juuri paikoilleen :?:
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Nopeusvaijaijeri irti laatikosta ja sitten koukuilla vetää mittariston pois paikoilttan. On kiinni vähän niinkuin pyhällä hengellä :D .Ei maar mittaristo ei ole millään kiinni.

Toinen vaihtoehto on että purkaa sen alalevyn pois ja työntää takaa mittariston pois paikoiltaan.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lottesse »

hyvä homma ettei sen pahempi rojekti. saa taas vähän valoa tauluun ja kannattaa varmaan vaihtaa kaikki kerralla ettei tarvi montaa kertaa repiä irti koko mittaria :lol:
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Itse sain sen irti irrottamatta vaijeria laatikosta. Purkaa vain sen rattipylvään alapuolisen muovin ja sieltä sitten kädellä kiertää sen mittarinvaijerin irti. Ja sitten työntää mittariston takaapäin ulos.
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

sain irti ilman mitään purkamisia..mittarista vaan kiinni reilusti ja kohti takapenkkiä ja käsi mittaritaulun takaa nopeusvaijerille ja auki vaan vähä voi sahalaita(siis koukkujen kiinnitys kohta) nahkaa kuoria ekalla kertaa..ei ehkä lapion kokoinen käsi sinne mahdu.oon ottanu jotain 6 kertaa taulun irti ilman mitään purkamisia/kautta vaijerin irroittelua vaihdelaatikosta..diisteli koneisista oon ottanu en bensa ja kori 201
mutta ehkä joku purkaminen voi olla helpompaa..en tiiä..kaikki kun minun pitää tehdä mahdollisimman pienellä purkamisella:)ja vaikka vähä vaikeimman kautta
jomi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Pe 02.09.2005 21:42
Paikkakunta: Pärnu, EST

Viesti Kirjoittaja jomi »

Kaikkein helpoin tapa on ottaa polkimien yläpuolella oleva suojamuovi irti, sen jälkeen mittarinvaijeri ja työntää käsin sieltä mittaritaulun takaa. Mittarinvaijeria ei kannata pahemmin venytellä, muuten tulee väpättävä mittarin neula. Ja sen seurauksena vaijerin vaihto, kun kyllästyy katseleen moista.
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Samalla voi ruuata mittaria,että on vähän ajettu.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

ruuvaaa

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

ruuvaa kuka ruuvaa :roll:
edesmennyt
W201
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lottesse »

joo ei tarvi ruuvata on jo 400 000 mittarissa ja aito suomi peli.
tunnus merkit :
ruostetta vähän joka paikassa.
kännykkä telineen asennus reikiä noin 20:lle erilaiselle telineelle koetaulussa ja keskikonsolissa .
hetekka malli penkit.
veivi ikkunat ja kaikki missä vaan on voinut säästää niin edellinen omistaja on sen tehnyt ( huollot,korjaukset)
mut rämä mutta oma peltilehmä :D
Vastaa Viestiin