tuning box onko kokemuksia?
tuning box onko kokemuksia?
Elikkäs törmäsin tollaseen tuning box merkkiseen teho boxiin.
Hinnaltaan olis halvimmasta päästä mitä oon nähny mutta tehoja tulee samat kun muillakin.
E 290 :iin tolla tulis 155hv ja 370nm eli lisää tulis 26hv ja70nm.
Onko kellään tietoa/kokemusta tosta toosasta?
www.nnprodukts.net on sen puljun sivut joka sitä kauppaa[/url]
Hinnaltaan olis halvimmasta päästä mitä oon nähny mutta tehoja tulee samat kun muillakin.
E 290 :iin tolla tulis 155hv ja 370nm eli lisää tulis 26hv ja70nm.
Onko kellään tietoa/kokemusta tosta toosasta?
www.nnprodukts.net on sen puljun sivut joka sitä kauppaa[/url]
MB 290 TD
Kaveri kauppaa myös noita tuning boxeja. Kahdella kaverilla taas on 2.9 sprintterissä tuning boxi. Vetoja saa säädettyä boxixsta uskomattoman paljon.
Reilusti yli tuon luvatun.
312D rintterinki saa kulkemaan kuormattuna, 2500kg umpitraileri perässä ja ralliauto kyytissä yli 140 km/h
Eikä hyydy ylämäkiin. Kulutuskin on pysynyt ralli reissuilla maltillisena noin 11l/100km.
Jos boxilla saa saman vaikutuksen henkilömallin 290seen niin hyvä keksintö.
Ja mikä paraasta. Tunnetusti rumasti käyvä 290nen alkaa käymään erittäin siististi.

312D rintterinki saa kulkemaan kuormattuna, 2500kg umpitraileri perässä ja ralliauto kyytissä yli 140 km/h

Jos boxilla saa saman vaikutuksen henkilömallin 290seen niin hyvä keksintö.
Ja mikä paraasta. Tunnetusti rumasti käyvä 290nen alkaa käymään erittäin siististi.
Tee kerralla kunnon työ.jussi290 kirjoitti:just just mä kun oon aina lullu että niitä ei sen kummemmin pysty säätään.
Elikkäs siis katsastukseen säätö nollaan ja taas konttorin nurkan takana vähä lisää jerkkua.
Bosio tohon tekee hiukan parempia suuttimia. Hämeen diisel, tai vakiovaruste, tai mistä vaan.
Sitten hiukan suurempi ahdin. Vaikkapa turbo-eemeliltä.
Lopuksi yhdistelmään sopiva ohjelmanpätkä, vaikkapa tuolta.http://www.turbotec.com
Tehot tulee varmaan lähelle kahtasataa, ja pelaa paremmin, kun pelkkä vastuskikkailu.
Niillä tehoilla moottori vastaa näitä "nykyaikaisempia" vielä pitkän aikaa.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
JooMika.T kirjoitti:Eipä ole kyllä henk, koht, moitteita tuon tuning boxin toiminnasta, Vaikka olen noin 5000km ajanut ko. rinttereillä. Tosin henkilöautoissa voi käyttäytyä erilailla mutta en usko.
Esim vakio kuntosen cdi väykyn ja rintterin kaasu toimii paljon töksähtelevämmin.
Mika, anna hyvä mies nyt sitten niiden herneiden olla...
Moottorin toimintaperiaatteen kannalta osien vaihtaminen on parempi ratkaisu.
Toki säätövastuskin lisää tehoa ja toimii niiltä osin.
Vastasin vaihteeksi kysymykseen, jota ei esitetty.
Siitä saa lisäpisteitä.

Toiminnan kannalta on kuitenkin huomioitava, että vaikka vastus tosiaan toimisikin (siis lisää tehoa), niin alkuperäiseen järjestelmään lisätty, siihen kulumaton osa, ei ainakaan paranna sen toimintaa, tai toimi, niiikuin valmistaja on sen eri tilanteissa ajatellut toimivan.
Jos alkuperäistä järjestelmää uudelleenohjelmoidaan, niin ohjemoijasta riippuen, joidenkin osa-alueiden toimintaa voidaan jopa parantaa.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kuka tässä niitä herneitä oikei syö?
Kumma vain jos puhutaan jonkin boxin laitosta niin tulee samantien kommenttia että tee kunnolla... Joka maksaa muutaman tonnin.. boxilla saa lähes saman tehon ja maksaa noin 500e.
Ei ole ensimmäinen tällainen topicci.
Tuo tuningboxi tuo reilulle syötölle säädettynä perstuntumalta rintteriin (ja miksi ei myös 290 väyryseen) varmasti yli 400nm väännön. Kierroksia se ei lisää joten vakion turbo riittää normaali ajossa ihan hyvin. HUOM Normaali
Tietenkin jos tehoja aletaan käyttämään jatkuvasti ja käytetään kovia kierroksia niin pieneksihän se jää... ei siitä mihinkään pääse.
Ja polttoaine taloudellisuus on varmasti parempi jos koneeseen vaihdetaan suuttimet, turbo, moottorinohjaus, jne jne...
Mites tuon ikäiseen esim turbon vaihto. Mitä siitä seuraa jos se huomataan jossakin Esim katsastuksessa.
Tai mikäs siinä jos on pistää muutama tonni rahaa auton moottoriohjaukseen ja turboon. Itellä ei ole. Eikä varmasti kaikilla muillakaan

Kumma vain jos puhutaan jonkin boxin laitosta niin tulee samantien kommenttia että tee kunnolla... Joka maksaa muutaman tonnin.. boxilla saa lähes saman tehon ja maksaa noin 500e.

Ei ole ensimmäinen tällainen topicci.

Tuo tuningboxi tuo reilulle syötölle säädettynä perstuntumalta rintteriin (ja miksi ei myös 290 väyryseen) varmasti yli 400nm väännön. Kierroksia se ei lisää joten vakion turbo riittää normaali ajossa ihan hyvin. HUOM Normaali

Tietenkin jos tehoja aletaan käyttämään jatkuvasti ja käytetään kovia kierroksia niin pieneksihän se jää... ei siitä mihinkään pääse.

Mites tuon ikäiseen esim turbon vaihto. Mitä siitä seuraa jos se huomataan jossakin Esim katsastuksessa.

Tai mikäs siinä jos on pistää muutama tonni rahaa auton moottoriohjaukseen ja turboon. Itellä ei ole. Eikä varmasti kaikilla muillakaan

Viimeksi muokannut Mika.T, La 25.02.2006 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Isännällä on ollut D4D hiacessa kohta pari vuotta tuollainen tuning boxi. Lisäähän se kyllä vetoja aika reilusti ja paljon terävemmin reagoi kaasuun.
3eri teho valintaa tuossa on ja täysillehän se tietenkin heti laitettiin. Satunnaisesti tuo on kuitenkin nyt alkanut menemään tilttiin. Ensin alkaa mittaristossa välkkymään valot ja sitten auto sammuu kuin saunalyhty. Tähän ei auta kuin boxin irroitus. N 10kertaa kahden vuoden aikana tehnyt tuon.
Siihenhän nuo perustuu että ne antaa moottorin ohjaimelle väärää tietoa antureilta ja ohjain sitten antaa lisää ruokaa jne. Tuon vikatilan tullessa ohjain saa ilmeisesti niin väärät arvot että sillä menee "järki". Eikä tuo riipu ajotilanteesta, kuun asennosta...

3eri teho valintaa tuossa on ja täysillehän se tietenkin heti laitettiin. Satunnaisesti tuo on kuitenkin nyt alkanut menemään tilttiin. Ensin alkaa mittaristossa välkkymään valot ja sitten auto sammuu kuin saunalyhty. Tähän ei auta kuin boxin irroitus. N 10kertaa kahden vuoden aikana tehnyt tuon.
Siihenhän nuo perustuu että ne antaa moottorin ohjaimelle väärää tietoa antureilta ja ohjain sitten antaa lisää ruokaa jne. Tuon vikatilan tullessa ohjain saa ilmeisesti niin väärät arvot että sillä menee "järki". Eikä tuo riipu ajotilanteesta, kuun asennosta...


C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Onkohan mulla väärää tietoa, mutta korjatkaa ihmeessä jos on!
Nämä tuning boxit (tai miksi niitä johtojen väliin tulevia härpäkkeitä itsekukin kutsuu) huijaavat auton omaa moottorin ohjausjärjestelmää niin että se se lisää polttoaineen syöttöä läpi kierosalueen?
Kumminkaan nämä boxit ei esim. nosta ahtopainetta tai muuta ajotusta minnekkään.
Mutta tuo "kunnon työ" josta Tuikku jo tuolla ylempänä mainitsikin, siis auton oman järjestelmän uudelleen ohjelmointi on parempi vaihtoehto. Siinä sovitetaan kaikki kohdalleen. Siis ajoitukset, lisätään polttoaineen syöttöä (optimaalisesti kullekkin kierosalueelle sopivasti) ja hitunen lisää ahtopainetta. (käsitykseni mukaan esim. CDI:ssä lisäys oli n. 0.3 bar).
Onhan tuo ohjelmointi kalliimpi (CDI:hin 800 egee) mutta kyllä se on sen arvoistakin.
Pelaa hyvin.
Ja miten nämä boxit? vaikuttaako ne esim. pakokaasun takasin kierrätykseen? Mielestäni virityksen yhteydessä pakopaine nousee -> jos pakokaasun takaisin kierrätystä ei muutella on se sekaisin.
Mun mielestä tuo ohjelmointi on just se oikee juttu, tietää että se toimii ainakin kunnolleen kun se ohjelma on just optimoitu kyseiselle koneelle. Toki voi nuo boxit toimia ihan hyvin kanssa, en tiiä.
Tämä oli puhtaasti tällainen "mielipide" kirjotus, eli ei kannata kenenkään suuttua.
Nämä tuning boxit (tai miksi niitä johtojen väliin tulevia härpäkkeitä itsekukin kutsuu) huijaavat auton omaa moottorin ohjausjärjestelmää niin että se se lisää polttoaineen syöttöä läpi kierosalueen?
Kumminkaan nämä boxit ei esim. nosta ahtopainetta tai muuta ajotusta minnekkään.
Mutta tuo "kunnon työ" josta Tuikku jo tuolla ylempänä mainitsikin, siis auton oman järjestelmän uudelleen ohjelmointi on parempi vaihtoehto. Siinä sovitetaan kaikki kohdalleen. Siis ajoitukset, lisätään polttoaineen syöttöä (optimaalisesti kullekkin kierosalueelle sopivasti) ja hitunen lisää ahtopainetta. (käsitykseni mukaan esim. CDI:ssä lisäys oli n. 0.3 bar).
Onhan tuo ohjelmointi kalliimpi (CDI:hin 800 egee) mutta kyllä se on sen arvoistakin.
Pelaa hyvin.
Ja miten nämä boxit? vaikuttaako ne esim. pakokaasun takasin kierrätykseen? Mielestäni virityksen yhteydessä pakopaine nousee -> jos pakokaasun takaisin kierrätystä ei muutella on se sekaisin.
Mun mielestä tuo ohjelmointi on just se oikee juttu, tietää että se toimii ainakin kunnolleen kun se ohjelma on just optimoitu kyseiselle koneelle. Toki voi nuo boxit toimia ihan hyvin kanssa, en tiiä.
Tämä oli puhtaasti tällainen "mielipide" kirjotus, eli ei kannata kenenkään suuttua.
No juurikin tuota tekee... Mulle tarjottiin menneellä viikolla boksia 1300ekulla,nou tänks! Halvemmalla laitetaan uusi ohjelma,näissä bokseissa kun tahtoo olla näitä sekoamistaipumuksia/tyhjäkäynnissä häikkää tms. Eikä ole kyseessä yhdestä eikä edes kahdesta moottorista ihan tuttavapiirissä.Mika.T kirjoitti:Itellä ei tiedossa ole kuin yhden traktorin temppuilu
Ja sekin toimi hyvin mutta tyhjäkäynti oli aavistuksen epätasainen.
CDI sprintteriin saa ihan oikean "optimi"ohjelman esim. Digituning firmasta,hinnasta ja sen edullisuudesta tiedä kun en tiedä näiden boksien hintoja mitä esim. sprintteriin laitetaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: La 13.11.2004 11:30
kaverillani on BMW 330D:ssä ollut ko.boxi. vakiona oli 204hv ja 410nm.
boxilla 272hv ja 560nm.luvattiin vain 240hv ja 490nm.eli mahdollinen kaksoismassa vahtipyörän pohjaaminen otettu huomioon.mitattu luonnollisesti karalalla.parasta oli väännön määrä koko vetoalueen.siinä oli 3 eri steppiä vetoalueella=boxi teki jotain.vielä 4000rpm:ssä oli jäljellä 450nm:iä.
tyrkkäsi tuolla autolla 13.9 vartilla 169 loppunopeus.sitkeysarvot olivat myös aikas hyvät.
boxilla 272hv ja 560nm.luvattiin vain 240hv ja 490nm.eli mahdollinen kaksoismassa vahtipyörän pohjaaminen otettu huomioon.mitattu luonnollisesti karalalla.parasta oli väännön määrä koko vetoalueen.siinä oli 3 eri steppiä vetoalueella=boxi teki jotain.vielä 4000rpm:ssä oli jäljellä 450nm:iä.
tyrkkäsi tuolla autolla 13.9 vartilla 169 loppunopeus.sitkeysarvot olivat myös aikas hyvät.
Mulla oli Tuningbox Volkkarin Caravellessä (102 hp TDI). Toimi hienosti, vedot löyty paljon alempaa, juuri niin kuin olin ajatellut ja hinta 400 egee.
Mielestäni puhutaan kahdesta ihan eri asiasta kun puhutaan boxeista ja ohjelmoinneista.
Boxilla saa halvalla ja helpolla lisätehoa monelle ihan riittävissä määrin ja boxi on helppo poistaa (0 egee) jos niin haluaa ja sen voi myydä eteenpäin esim. auton vaihdon yhteydessä.
Ohjelmointi on taas enemmän viritystä ja pysyvämpää toimintaa. Jos lähtee ohjelmoimaan niin kannattaa varmaan vaihtaa hieman isompi turbo, välijäähdytin ja pakoputkisto. Hinta ja tehot ovat tämän jälkeen ihan eriluokaa kuin boxilla.
Jokaisen pitää itse päättää paljonko haluaa lisää potkua, jos 20 % riittää niin ehdottomasti boxi. Siitä ylöspäin ei oikeastaan ole sitten vaihtoehtoja.
Mielestäni puhutaan kahdesta ihan eri asiasta kun puhutaan boxeista ja ohjelmoinneista.
Boxilla saa halvalla ja helpolla lisätehoa monelle ihan riittävissä määrin ja boxi on helppo poistaa (0 egee) jos niin haluaa ja sen voi myydä eteenpäin esim. auton vaihdon yhteydessä.
Ohjelmointi on taas enemmän viritystä ja pysyvämpää toimintaa. Jos lähtee ohjelmoimaan niin kannattaa varmaan vaihtaa hieman isompi turbo, välijäähdytin ja pakoputkisto. Hinta ja tehot ovat tämän jälkeen ihan eriluokaa kuin boxilla.
Jokaisen pitää itse päättää paljonko haluaa lisää potkua, jos 20 % riittää niin ehdottomasti boxi. Siitä ylöspäin ei oikeastaan ole sitten vaihtoehtoja.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Ne vastus kikkailut ei ole sama asia kun noi boksit ainakin sillä J&Techhin myymällä poksilla on saatu ihmeitä aikaan vanhemman mallin BMW 2.5 diiselissä ei voi moittia ja vastus hommiakin on testailtu...ja se ei ole sama asia ....mut toi uusi ohjelma orkkis boksiin on loppu pelissä paras varsinkin jos penkissä säädetään....
Itse tein ja säästin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
kivasti tuo maitopurkki vetiMika.T kirjoitti:Kaveri kauppaa myös noita tuning boxeja. Kahdella kaverilla taas on 2.9 sprintterissä tuning boxi. Vetoja saa säädettyä boxixsta uskomattoman paljon.Reilusti yli tuon luvatun.
312D rintterinki saa kulkemaan kuormattuna, 2500kg umpitraileri perässä ja ralliauto kyytissä yli 140 km/hEikä hyydy ylämäkiin. Kulutuskin on pysynyt ralli reissuilla maltillisena noin 11l/100km.
Jos boxilla saa saman vaikutuksen henkilömallin 290seen niin hyvä keksintö.
Ja mikä paraasta. Tunnetusti rumasti käyvä 290nen alkaa käymään erittäin siististi.
yllätyin!!!!!!
www.thaiklupi.fi
Mulla on kans psi-boksi kakssatasessa. Ostin sen käytettynä (270e) Teho kasvoi merkittävästi boksin avulla. ns halpoja heppoja
lisänä tuossa on mahdollisuus itse muokata polttoaineen syöttöä. Kick-down:in tehokkuuden voi myös määrittää. Nämä säädöt auttanu kovasti siihen et tehon kasvun myötä saanu ton automaatti vaihteiston vaihtamaan lähes oikealla hetkellä.
imusarjan läpät pitäs vielä kytkeä pois kummittelemasta.

lisänä tuossa on mahdollisuus itse muokata polttoaineen syöttöä. Kick-down:in tehokkuuden voi myös määrittää. Nämä säädöt auttanu kovasti siihen et tehon kasvun myötä saanu ton automaatti vaihteiston vaihtamaan lähes oikealla hetkellä.
imusarjan läpät pitäs vielä kytkeä pois kummittelemasta.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98