W124 200E vm 1989 aj 256 tkm

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

W124 200E vm 1989 aj 256 tkm

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Tervehdys,

Olen uusi vanhan mersun omistaja, ja lueskelin tätä foorumia etsiessäni tietoa ko ajopelistä - tuntuu olevan asiallinen paikka !

Olen löytänyt mieltäni askarruttavaan asiaan liittyviä topicceja muitakin, mutta mikäli vain jaksatte laittaa tuoreinta uutta (mikäli sellaista on ...) niin seuraavassa pohdintoja:
- mottorin lämpötilamittari nousee hitaassa ajossa tahi paikallaan ollessa ylös aina 120C hujakoille + "seilaa" elikkä heilahtelee herkästi - onko kyseessä oikea ylilämpö vai mittarivirhe ? Flekti pyörii hitaanlaisesti, yläletku kuuma ja alaletku kylmä. Syylärin yläosa on kostea (vettä puskenut ulos?), muutoin vettä on ok määrä, sekä kone muuten hieman öljyinen päältä eli kennetiivisteen(?) kohdalta

Luin joistain että flektin voi koittaa suoraan että kytkeekö, miten tämä kytkentä mehdetaan tehdä noin "rautalangasta vääntämällä" ?

Terveisin,
Markus
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm

ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
ugly finn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:45
Paikkakunta: Zatakunta

Viesti Kirjoittaja ugly finn »

Tervetuloa forumille ja onnittelut uudesta autosta.
Jos se lämpömittari nousee ja laskee nopeasti, siis ihan yht' äkkiä niin sitten se kuulostaa maadoitusvialta mittaritaulussa. Voi tosin olla mittarikin sökö, mutta mittariin taitaa se vika jäädä.

Pete
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Mmm. Se vain tuntuu toimivan "normaalisti" kun lähtee kylmänä ajamaan, nousee hieman päälle 80C, sitten kun seisahtuu tai ajaa hiljaa alkaa tämä nousu ylemmäksi ja pomppiminen. Ja mitenkäs tämä syylarin käyttäytyminen, onko se normaalin rajoissa ?
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm

ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jäähdyttimen ylä vesi letku on luonnollisesti kuuma ja alavesi letku kylmä kun vesi menee ylhäältä jäähdyttimeen... Ei huolta... Ja tuo lämpömittarin heiluminen voi johtua tosiaan mittariston huonista maadoituksesta.

Oma 190E (samalla koneella) nostaa myös lämmöt kun ajaa kaupungissa tai jää parkkiin.
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 721
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

2 vkoa sitten tuli vaihdettua kansipahvi ihan eri peliin kuin mersuun mutta saksalaiseen kuitenkin. Kansipahvissa olematon vuoto ettei tuu öljyä veteen eikä toisinpäin,ei huohota,vain paisuntasäiliön ylimääräinen paine(norm. 0.3bar,oli hiukan enemmän että sylkäisi kun aukaisi säiliön) ja lämpömittarin seilaaminen sekä lämmityslaite puhalsi vain kylmää pienillä kierroksilla.

Tuo lämpömittarin seilaaminen johtui omassa tapauksessa siitä että painetta pääsi väärälle puolelle termaria,paikallaan lämmöt nousi normaalia korkeammalle ja putosi heti kun nosti kierroksia riittävästi.

Että ehkä vika tuossa,kerrohan mistä vika löytyi kun löytyy!
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Pajalla tuumasivat että mittarivika, mutta koska eivät saaneet flektiä käymään vaihtavat flektin anturin. Meinasin että jos samalla vaihtaisi varmuuden vuoksi mittarin anturinkin...
Samalla huomattiin että jäähdyttimen yläletkun kiinnityskohta on aikoinaan rikkoutunut ja enää kiinni pieneltä osalta letkua => hutero kiinnitys. Varmistukseksi laittoivat kuormalenkin ja ehdottivat jäähdyttimen vaihtoa, uutta tai käytettyä. Näytti vaihtojäähdyttimien hinnat olevan luokkaa 60 - 100e, onko kohtuullinen hinta ? Kone siis 2 litrainen bensa ilman ilmastointia.
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm

ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Vastaa Viestiin