Tervehdys,
Olen uusi vanhan mersun omistaja, ja lueskelin tätä foorumia etsiessäni tietoa ko ajopelistä - tuntuu olevan asiallinen paikka !
Olen löytänyt mieltäni askarruttavaan asiaan liittyviä topicceja muitakin, mutta mikäli vain jaksatte laittaa tuoreinta uutta (mikäli sellaista on ...) niin seuraavassa pohdintoja:
- mottorin lämpötilamittari nousee hitaassa ajossa tahi paikallaan ollessa ylös aina 120C hujakoille + "seilaa" elikkä heilahtelee herkästi - onko kyseessä oikea ylilämpö vai mittarivirhe ? Flekti pyörii hitaanlaisesti, yläletku kuuma ja alaletku kylmä. Syylärin yläosa on kostea (vettä puskenut ulos?), muutoin vettä on ok määrä, sekä kone muuten hieman öljyinen päältä eli kennetiivisteen(?) kohdalta
Luin joistain että flektin voi koittaa suoraan että kytkeekö, miten tämä kytkentä mehdetaan tehdä noin "rautalangasta vääntämällä" ?
Terveisin,
Markus
W124 200E vm 1989 aj 256 tkm
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
W124 200E vm 1989 aj 256 tkm
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Mmm. Se vain tuntuu toimivan "normaalisti" kun lähtee kylmänä ajamaan, nousee hieman päälle 80C, sitten kun seisahtuu tai ajaa hiljaa alkaa tämä nousu ylemmäksi ja pomppiminen. Ja mitenkäs tämä syylarin käyttäytyminen, onko se normaalin rajoissa ?
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Jäähdyttimen ylä vesi letku on luonnollisesti kuuma ja alavesi letku kylmä kun vesi menee ylhäältä jäähdyttimeen... Ei huolta... Ja tuo lämpömittarin heiluminen voi johtua tosiaan mittariston huonista maadoituksesta.
Oma 190E (samalla koneella) nostaa myös lämmöt kun ajaa kaupungissa tai jää parkkiin.
Oma 190E (samalla koneella) nostaa myös lämmöt kun ajaa kaupungissa tai jää parkkiin.
2 vkoa sitten tuli vaihdettua kansipahvi ihan eri peliin kuin mersuun mutta saksalaiseen kuitenkin. Kansipahvissa olematon vuoto ettei tuu öljyä veteen eikä toisinpäin,ei huohota,vain paisuntasäiliön ylimääräinen paine(norm. 0.3bar,oli hiukan enemmän että sylkäisi kun aukaisi säiliön) ja lämpömittarin seilaaminen sekä lämmityslaite puhalsi vain kylmää pienillä kierroksilla.
Tuo lämpömittarin seilaaminen johtui omassa tapauksessa siitä että painetta pääsi väärälle puolelle termaria,paikallaan lämmöt nousi normaalia korkeammalle ja putosi heti kun nosti kierroksia riittävästi.
Että ehkä vika tuossa,kerrohan mistä vika löytyi kun löytyy!
Tuo lämpömittarin seilaaminen johtui omassa tapauksessa siitä että painetta pääsi väärälle puolelle termaria,paikallaan lämmöt nousi normaalia korkeammalle ja putosi heti kun nosti kierroksia riittävästi.
Että ehkä vika tuossa,kerrohan mistä vika löytyi kun löytyy!
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Pajalla tuumasivat että mittarivika, mutta koska eivät saaneet flektiä käymään vaihtavat flektin anturin. Meinasin että jos samalla vaihtaisi varmuuden vuoksi mittarin anturinkin...
Samalla huomattiin että jäähdyttimen yläletkun kiinnityskohta on aikoinaan rikkoutunut ja enää kiinni pieneltä osalta letkua => hutero kiinnitys. Varmistukseksi laittoivat kuormalenkin ja ehdottivat jäähdyttimen vaihtoa, uutta tai käytettyä. Näytti vaihtojäähdyttimien hinnat olevan luokkaa 60 - 100e, onko kohtuullinen hinta ? Kone siis 2 litrainen bensa ilman ilmastointia.
Samalla huomattiin että jäähdyttimen yläletkun kiinnityskohta on aikoinaan rikkoutunut ja enää kiinni pieneltä osalta letkua => hutero kiinnitys. Varmistukseksi laittoivat kuormalenkin ja ehdottivat jäähdyttimen vaihtoa, uutta tai käytettyä. Näytti vaihtojäähdyttimien hinnat olevan luokkaa 60 - 100e, onko kohtuullinen hinta ? Kone siis 2 litrainen bensa ilman ilmastointia.
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm
ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90