kokemuksia 320 cdi:n lastuttamisesta
kokemuksia 320 cdi:n lastuttamisesta
Kaipaisin kokemuksia 320 cdi:stä joka on lastutettu. ( w210)
Mittaa ens alkuun 60-90 ja 60-120 kolmosella,tosin hiukka hankalaa kun meinaa tarjota kakkosta ja pito katoaa. Oma ennen lastutusta noin 3s ja tuo pitempi veto noin 7.5s.
Samat ajat lastutuksen jälkeenkin!!
Eroa tosin vuosi,joko imusarja niin tukkeessa tai sitten oli lastutettu jo aiemmin. Tosin tuo mittausväli ei lainkaan hyvä mittaamaan suorituskykyä,ensimmäinen lähtee liian alhaalta ja tossa pidemmässä alkaa kolmosen vetoalue olla rajoilla sadassa kahdessa kympissä. Tuntuma kyllä sellainen että vetää ihan mukavasti,lähemmäs pari sataa tulee äkkiä suljetulla alueella. Mitä näin talvella voinut kokeilla.
Ennen ohjelmointia tyrkkäs mustaa kun polkaisi,nyt tuntus olevan musta hukassa eli ois paremmin säädöissään.
MUTTA,mikä parasta! Kulutus pieneni huomattavasti,just äsken kävin tankilla ja ennätys jälleen,500km tieajoa talvirajoituksilla ja 150km pätkäajoa kaupungilla. Näistä summautui kulutus 6.76l/100km!!
Ennen vuodenvaihdetta ts. ohjelmointia meni noin 8l/100km,ylikin näin talvella. Kesälläkään ei koskaan ole mennyt mitatulla tankillisella alle 7l/100km.
Eroa näin talvella noin litra,tosin termostaatin vaihto ajoittui myöskin näihin aikoihin eikä sen merkitystä voi väheksyä koska nyt kone käy talvellakin optimilämmöillä .
Ohjelmia oli 4 erilaista saatavilla,omaan tuli medium versio jolla pitäisi irrota 235hv ja vajaa 600Nm. Rajuin 265hv...Toista ääripäätä kulutuksen optimointi ohjelma,silläkin tulee tosin lisää tehoa että vääntöä.
Ohjelmoija väsää parhaillaan kotisivuja kun on tuore firma(muttei kokematon),voin laittaa yv:llä puhelin numeroa mikäli kiinnostaa.
Samat ajat lastutuksen jälkeenkin!!
Eroa tosin vuosi,joko imusarja niin tukkeessa tai sitten oli lastutettu jo aiemmin. Tosin tuo mittausväli ei lainkaan hyvä mittaamaan suorituskykyä,ensimmäinen lähtee liian alhaalta ja tossa pidemmässä alkaa kolmosen vetoalue olla rajoilla sadassa kahdessa kympissä. Tuntuma kyllä sellainen että vetää ihan mukavasti,lähemmäs pari sataa tulee äkkiä suljetulla alueella. Mitä näin talvella voinut kokeilla.
Ennen ohjelmointia tyrkkäs mustaa kun polkaisi,nyt tuntus olevan musta hukassa eli ois paremmin säädöissään.
MUTTA,mikä parasta! Kulutus pieneni huomattavasti,just äsken kävin tankilla ja ennätys jälleen,500km tieajoa talvirajoituksilla ja 150km pätkäajoa kaupungilla. Näistä summautui kulutus 6.76l/100km!!
Ennen vuodenvaihdetta ts. ohjelmointia meni noin 8l/100km,ylikin näin talvella. Kesälläkään ei koskaan ole mennyt mitatulla tankillisella alle 7l/100km.
Eroa näin talvella noin litra,tosin termostaatin vaihto ajoittui myöskin näihin aikoihin eikä sen merkitystä voi väheksyä koska nyt kone käy talvellakin optimilämmöillä .
Ohjelmia oli 4 erilaista saatavilla,omaan tuli medium versio jolla pitäisi irrota 235hv ja vajaa 600Nm. Rajuin 265hv...Toista ääripäätä kulutuksen optimointi ohjelma,silläkin tulee tosin lisää tehoa että vääntöä.
Ohjelmoija väsää parhaillaan kotisivuja kun on tuore firma(muttei kokematon),voin laittaa yv:llä puhelin numeroa mikäli kiinnostaa.
Täytyy koittaa mitata kuukauden parin päästä. Tähän asti on toi keltainen kolmio ruvennut vilkkumaan ja hidastamaan menoa.
Tällähetkellä tuo keskimääräinen kulutus on pyörinyt 8 l paikkeilla, maantiellä cruise päällä ja rajoitusten mukaan ajaessa vähän yli 7l. Kesäkulutusta en ole vielä päässyt mittaamaan.
Kiitos, jos voit laittaa yv:n.
Tällähetkellä tuo keskimääräinen kulutus on pyörinyt 8 l paikkeilla, maantiellä cruise päällä ja rajoitusten mukaan ajaessa vähän yli 7l. Kesäkulutusta en ole vielä päässyt mittaamaan.
Kiitos, jos voit laittaa yv:n.