Tuossa kovilla pakkasilla alkoi auton sammuttaminen takkuilla. Auto on -93 200d w124. Ensin sammui viiveellä ja sitten ei ollenkaan. Lämpötilan taas noustessa vika hävisi. Sama juttu toistui useamman kerran (eli kovalla pakkasella ei sammu ja lämpimässä sammuu)...
Nyt on vika jäänyt pysyväksi. En ole löytänyt alipainevuotoa mistään, vaikka saattaa toki olla jäänyt huomaamattakin. Alipainepumppu on kesällä vaihdettu. Mistä hakea vikaa ja miten kokeilla onko vika alipaineissa vai kenties jossain venttiileissä. Yritin irroittaa virtalukonpohjaa mutta en saanut sitä vedetyksi tarpeeksi ulos.. Lieneekö voimanpuutetta vai tarvitseeko jotain muuta purkaa tieltä pois? Allekirjoittanut on kiitollinen neuvoista.
Missä vika? 200d
Onko manuaali vai automaattilaatikolla?
Mulla oli alipainevuoto siinä laatikon kylkeen tulevassa ~3cm mittaisessa letkunpätkässä ja teki jotakuinkin samalla lailla...
Edit: Sammuuko autosi paremmin jos se on ajettu kunnolla lämpimäksi vai eikö sammu enää ollenkaan oli kylmä tai lämmin?
Mulla oli alipainevuoto siinä laatikon kylkeen tulevassa ~3cm mittaisessa letkunpätkässä ja teki jotakuinkin samalla lailla...
Edit: Sammuuko autosi paremmin jos se on ajettu kunnolla lämpimäksi vai eikö sammu enää ollenkaan oli kylmä tai lämmin?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Manuaali on. Nyt ei ole siis merkitystä enää onko kone kylmä tai lämmin tai onko auto kylmä tai lämmin... Alipaineletkuja risteilee koneessa kilometreittäin ja hankalissa paikoissa joten ei ole helppoa tutkia jokaista letkua juurta jaksain. Mietin sitä että kun virrat kääntää pois niin millä mekanismilla pumpun sammutinventtiili toimii. Onko pelkästään alipaineella koko hoito vai onko myös magneettiventtiiliä matkanvarrella? Saisikohan sammutinventtiilin/ lukonpohjan venttiilin testattua miten? Huoh..
Kokeileppas sammuuko imaisemalla sammuttimen alipainekellolle menevästä letkusta?Salonen kirjoitti:Manuaali on. Nyt ei ole siis merkitystä enää onko kone kylmä tai lämmin tai onko auto kylmä tai lämmin... Alipaineletkuja risteilee koneessa kilometreittäin ja hankalissa paikoissa joten ei ole helppoa tutkia jokaista letkua juurta jaksain. Mietin sitä että kun virrat kääntää pois niin millä mekanismilla pumpun sammutinventtiili toimii. Onko pelkästään alipaineella koko hoito vai onko myös magneettiventtiiliä matkanvarrella? Saisikohan sammutinventtiilin/ lukonpohjan venttiilin testattua miten? Huoh..
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mulla oli samantyylinen ongelma jonka syynä oli alipaineletkun murtuminen ihan siittä sammutuskellon liitoksesta, se oli vielä murtunut sillein pöljästi ettei sitä silmällä nähnyt ollenkaan, sormilla vasta kun tunnustelin ja olin jo ennen sitä kerennyt käymään jokaisen letkun läpi
Toimiiko sulla ajovalojen säätö? Yleensä se alipainevuoto löytyy juurikin lamppujen säätimistä. hmm. seuraava lause on MUTUA: jos laittaa lamput ihan ala-asentoon, niin ei minun mielestä lampuille pitäisi mennä alipainetta ollenkaan ja näin ollen sammutinkin pitäisi toimia mikäli vuoto on lampuissa.
Mutta tuo ongelma, että kun ensin sammuu viivellä, ja sen jälkeen ei ollenkaan. Tuntuu juuri siltä että ensin ollut letkussa pieni murtuma, ja se on ruvennut laajenemaan. Ihan samanlailla se minullakin oireili.
Sammutuskellon voi testata siten että ottaa letkun irti ja imee itse letkusta,
-risto


Toimiiko sulla ajovalojen säätö? Yleensä se alipainevuoto löytyy juurikin lamppujen säätimistä. hmm. seuraava lause on MUTUA: jos laittaa lamput ihan ala-asentoon, niin ei minun mielestä lampuille pitäisi mennä alipainetta ollenkaan ja näin ollen sammutinkin pitäisi toimia mikäli vuoto on lampuissa.
Mutta tuo ongelma, että kun ensin sammuu viivellä, ja sen jälkeen ei ollenkaan. Tuntuu juuri siltä että ensin ollut letkussa pieni murtuma, ja se on ruvennut laajenemaan. Ihan samanlailla se minullakin oireili.
Sammutuskellon voi testata siten että ottaa letkun irti ja imee itse letkusta,
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Vika löytyi. Sammutuskellohan se oli. Tähän autoon sitä ei kolmessa minuutissa vaihda neekerikään. Siinä kellon päällä oli joku toinen isompi "kello" ja en saanut sitä irti mitenkään. Sammutuskellon toinen ruuvi oli pahasti sen toisen peltipurkin alla ja sain sen auki vasta tehtyäni 90 asteen mutkan kiintolenkkiin ja sitten milli kerrallaan sormet verillä auki. Toisen ruuvin sai räikällä jatkoineen. No vika jokatapauksessa korjattu. Kiitos neuvoista.