Vikakoodi D7

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Vikakoodi D7

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Vikakoodi D7 oli muistissa mutta ei aktiivinen tarkistushetkellä.
Tuo ilmeisesti viittaa sytytyspuolaan?
Olisiko tuo syynä korkeisiin päästöihin CO=0,5 ja HC=140?
Auto on C280 (W202) -96.

Vikamuisti nollattiin joten pitänee tsekata tuleeko uudelleen. Auto käy ja toimii omasta mielestä hyvin mutta ei mene päästöistä läpi.

Nollautuuko muuten vikakoodit jos akku on irti 15 min?
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Katsoin yhdestä taulukosta ja sen mukaan DTC 7 (OEM 007) olisi IAT sensor (B17) open circuit eli oliskohan tuo imuilman lämpöanturi.

Kuva
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Ohjainlaitediagnoosi Mercedes Benz HFM (VDO) vikamuisti
D7 Kosketuskulman (ensiöajan) säätö säätövasteessa

Tuollasta koodia se antoi. Ei kyllä sano minulle mitään tuo. Imuilman lämpötila-anturin vikahan sopisi kyllä päästöarvoihin vai?
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

kyllä puola vaikuttaa paljon enempi arvoihin kun nuo yllä olevat
RED POWER IHC DT-358
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Tuossahan on noita puolia kolme kappaletta tulppien päällä ja yheltä menee aina sen alla olevan lisäksi toiselle tulpalle vielä.

Yksi puola on jo vajaa vuosi sitten mennyt tuosta. Onko nuo kulutustavaraa että kannattaa vaihtaa kaikki?
Tarvikkeena noin 80e/kpl vai olisko parempi olla originaali?
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

joltcola kirjoitti:Tuossahan on noita puolia kolme kappaletta tulppien päällä ja yheltä menee aina sen alla olevan lisäksi toiselle tulpalle vielä.

Yksi puola on jo vajaa vuosi sitten mennyt tuosta. Onko nuo kulutustavaraa että kannattaa vaihtaa kaikki?
Tarvikkeena noin 80e/kpl vai olisko parempi olla originaali?
Miten ne puolille menevät sähköjohdot?
Onko kuinka pahasti kovettuneet/halkeilleet?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Jube kirjoitti:Miten ne puolille menevät sähköjohdot?
Onko kuinka pahasti kovettuneet/halkeilleet?
Viime keväänä kun oli se puolan vaihto niin en huomannut että olisi huonossa kunnossa. Täytyy tänään tai huomenna kattoa miltä näyttää. Voisko tulppien väristä tai kunnosta jotain sanoa jos joku puola kränää?
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

PM kirjoitti:Katsoin yhdestä taulukosta ja sen mukaan DTC 7 (OEM 007) olisi IAT sensor (B17) open circuit eli oliskohan tuo imuilman lämpöanturi.
Joo, taisit sanoa koodin ihan oikein. Asentelin Mersun WIS:in ja sen mukaan koodi 007 on Intake air temperature sensor (B17) open circuit. Tuo minun kertoma koodi (D7) on saatu Boschin vikadiagnostiikalla. Siinä varmaankin menee koodit erilailla..?
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Tänään alkoi sitten näkyvät ongelmat. Vedättäessä pienilläkin kierroksilla sillon tällön alkaa pieni nykiminen. Esiintyy kone kylmänä ja lämpösenä. Tyhjäkäynti seilaa myös sillon tällön mutta se on aika vähäistä (noin 100 rpm).
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Vastaa Viestiin