ei tuntunu haittaavan kovat pakkaset w126 500 -85:sta. tänäkin aamuna 23 astetta pakkasta ja äiten 740 volvo ei käyntiin vaikka piuha kiinni, tosin en tiä olisko vastus kärvähtäny, mutta tultiin kyytiä kyseleen töihin ja kun ei ollu pihas ku mersu jolla ei paljo o tullu ajettua niin kokeilimpa käyntiin.
ei ollu ollu piuhan pääs eikä tarvinnu ku avainta näyttää ni jo hörähti käyntiin.
saipahan taas olla ylpeä mersun omistaja. tosin automaatti ei heti vaihteita käyttäny normaalisti mutta eipä sekään kauaa renkannu. ja kun vielä tuntuu lämpenevän aika nopeasti verrattuna tohon golffiin mikä ny enemmänki käyttöautona on.
käyntiin ku palmun alta!
Ei käynyt ihan yhtä hyvä tuuri, seinässä ollut ajastinkello ei toiminut, ja auto oli aamulla jäässä. Pakkasesta en tiedä, ehkä jotain -15 tai enemmän. Hehkutti pirun kauan, eikä pahemmin pyörittää jaksanut. Kuitenkin sunnuntain -19 pakkasella lähti hienosti käymään ilman johtoa, tiedä sitten missä vika.
Noh, asiassa on hyviä puolia, soitto töihin, että tulen kun ehdin, auto lämpiämään / lataamaan ja tunnin torkut.
Noh, asiassa on hyviä puolia, soitto töihin, että tulen kun ehdin, auto lämpiämään / lataamaan ja tunnin torkut.

Ex.123 300d '84
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Dieseleissä käynnistyminen on aikalailla akun kunnosta kiinni. Akulta vaaditaan pitkää kestoa (hehkutus, starttaus) sekä kovaa hetkittäistä purkausta (starttaus).
Joskus pelkästään yhden elementin puuttuminen: lohkolämmitys, varaustila alussa estää käynnistymisen. Dieselpolttoaine tarvitsee palaakseen tietyn paineen. Jos varaus on alhainen niin liian hitaasti pyörittävä startti ei sellaista ehdi tuottamaan, tähän tarvitaan kovaa piikkivirtaa.
Joskus pelkästään yhden elementin puuttuminen: lohkolämmitys, varaustila alussa estää käynnistymisen. Dieselpolttoaine tarvitsee palaakseen tietyn paineen. Jos varaus on alhainen niin liian hitaasti pyörittävä startti ei sellaista ehdi tuottamaan, tähän tarvitaan kovaa piikkivirtaa.
Sydämestä ihan otti, kun jouduin eilen aamulla kääntämään tuon nokilekan käyntiin ilman mitään esilämmitystä, elohopea lojui -26 asteen kohdalla. Kakkosauto oli ollut tolpassa jo 2h, mutta eipä Ford innostunut töihin lähdöstä...
Vaan eipä hätää. Hehkuvalo paloi niin pitkään, että tuli mieleen jo käydä juomassa toinenkin kupillinen kahvia. Kun valo viimein sammui, niin kääntö avaimesta ja heti lähti nafta palamaan. Syntiset Helix Ultrat taitavat asiansa ajaa aika hyvin, koska öljynpaineet nousi käytännössä heti. Eikä konekaan sen kummempaa ääntä pitänyt kuin "normaalisti" aamuisin.
Hyvinpä tuntuu edelleen ponsi riittävän tuossa 72Ah korean niemimaalta kotoisin olevassa germaaniakussa, vaikka Seon nurkkapöydässä jo sen tuomitsivat vaihdettavaksi jo elokuun puolen välin jälkeen.

Vaan eipä hätää. Hehkuvalo paloi niin pitkään, että tuli mieleen jo käydä juomassa toinenkin kupillinen kahvia. Kun valo viimein sammui, niin kääntö avaimesta ja heti lähti nafta palamaan. Syntiset Helix Ultrat taitavat asiansa ajaa aika hyvin, koska öljynpaineet nousi käytännössä heti. Eikä konekaan sen kummempaa ääntä pitänyt kuin "normaalisti" aamuisin.
Hyvinpä tuntuu edelleen ponsi riittävän tuossa 72Ah korean niemimaalta kotoisin olevassa germaaniakussa, vaikka Seon nurkkapöydässä jo sen tuomitsivat vaihdettavaksi jo elokuun puolen välin jälkeen.
Suomalainen häviää aina!