Ei lähde käyntiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Prkl!
Tänä aamuna ei Mersu sitten suostunut lähtemään käyntiin. Pyörittää kyllä mukavasti, mutta ei käynnisty millään. Bensapumppu "surisee" niinkuin ennenkin. Akku ja sulakkeet on ok. Tuntuu ettei saa bensaa tjsp. :? Eilen toimi aivan normaalisti...
Onko vinkkejä vai pitääkö hinauttaa korjaamolle. :(

Ja autohan oli W126 300SE -88
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Itse olin kerran vastaavassa tilanteessa, kunnes huomasin, että pykälä oli jäänyt vahingossa D-asentoon :roll: .
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

SEV8 kirjoitti:Itse olin kerran vastaavassa tilanteessa, kunnes huomasin, että pykälä oli jäänyt vahingossa D-asentoon :roll: .
Tunnustan,käynyt myös omalla kohdallani :oops:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
peterpan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 05.11.2003 13:31
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja peterpan »

starttaako automaattilaatikolla oleva edes jos on jääny keppi D-asentoon.
itellä ei ainakaan vanha oldssin delta88 ei startannut kun oli vaihde päällä,tiedä sitten mersuista,ei ole tullu koitettua.
1985 W201 2.0D+aut.
1987 W124 300E
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

peterpan kirjoitti:starttaako automaattilaatikolla oleva edes jos on jääny keppi D-asentoon.
itellä ei ainakaan vanha oldssin delta88 ei startannut kun oli vaihde päällä,tiedä sitten mersuista,ei ole tullu koitettua.
Kepin pitää olla N- tai P-pykälässä. Muuten ei starttaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Ainakin vanhemmissa kutosissa oli konetilassa kuskinpuolella muutama iso keraaminen sulake/vastus, niiden "meno" aiheutti päänraaputusta muutaman kerran. Kaikki vaikutti olevan ok mutta auto ei lähtenyt käymään. Muistaakseni liittyy sytytykseen nämä vastukset. Ne ovat kiinni konetilan laidasssa.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Omana vastaavana kokemuksena on, kun M102 koneessa oli tyhjäkäynnin ilmaletku pullahtanut irti ilmamäärämittarin pohjasta.
Eli työnnä käsi imusarjan alle jakajan kohdalle ja kokeile onko siellä irrallinen lekunpää. Jos on, niin sieltä pohjasta löytyy sille liitin.
Tuossa käy niin, että käynnistettäessä kone horii "tyhjää", eikä ilmamäärämittarin läppä liiku ja nosta jakajan mäntää, jotta kone saisi polttoainetta.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vähän vierestä (420SE)

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heips!

Kysäisen tässä samalla, jotta löytyykö kokemuksia nykivästä käynnistä. Eli, tuo 420:nen kyllä lähtee hyvin käyntiin, mutta käydessä on havaittavissa selvää nypytystä sekä tyhjäkäynnillä kuin myös tasakaasulla ajettaessa. Nykiminen tuntuu myös varovaisessa kiihdytyksessä.

Tämän nykimisen ilmaantuessa bensa alkoi myös haista sammutuksen jälkeen.

Kokeilin jo veden poistoa bensasta, eli lorottelin puoleen tankkiin litran tenttua, muttei se auttanut. Tänään meinaan hakea bensasuodattimen, jos vaikka tuo entinen olisi täynnänsä sakasalaista mömmöä => automatiikka yrittää seossäädöllä korjata tilannetta huonoin tuloksin.

Onko muilla vastaavia kokemuksia, saatikka ehdotuksia korjaamimseksi.

nimim. dieselpowerilla töihin.

PS. Nyt taas 123D kulkee kuin uusi. Säädin viikonloppuna laatikon paineita ja täyskaasuvaihdot ovat hieman mittarin vaihtomerkkien yläpuolella 8)
Terveisin
Tero
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Pe 25.04.2003 09:55
Paikkakunta: Oulu

Virtaboxin maadoitus

Viesti Kirjoittaja Rise »

Yksi mahdollisuus on sytytysboxin maadoitus. Se alumiinen rasia kuljettajan puoleisessa sisälokasuojassa konetilassa.
MB 280 SE:ssä oli samantyylinen vika.
Rasian pohja oli hapettunut valkoiseksi, samoin kiinnitysruuvit lokasuojaan.

Uuden boxin asennusohjeissa suositellaan laitettavaksi jotain johtavaa
mönjää rasian alle lokasuojaa vasten.

Rise
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Re: Vähän vierestä (420SE)

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

flosse kirjoitti:Heips!

Kysäisen tässä samalla, jotta löytyykö kokemuksia nykivästä käynnistä. Eli, tuo 420:nen kyllä lähtee hyvin käyntiin, mutta käydessä on havaittavissa selvää nypytystä sekä tyhjäkäynnillä kuin myös tasakaasulla ajettaessa. Nykiminen tuntuu myös varovaisessa kiihdytyksessä.

Tämän nykimisen ilmaantuessa bensa alkoi myös haista sammutuksen jälkeen.

Kokeilin jo veden poistoa bensasta, eli lorottelin puoleen tankkiin litran tenttua, muttei se auttanut. Tänään meinaan hakea bensasuodattimen, jos vaikka tuo entinen olisi täynnänsä sakasalaista mömmöä => automatiikka yrittää seossäädöllä korjata tilannetta huonoin tuloksin.

Onko muilla vastaavia kokemuksia, saatikka ehdotuksia korjaamimseksi.

nimim. dieselpowerilla töihin.

PS. Nyt taas 123D kulkee kuin uusi. Säädin viikonloppuna laatikon paineita ja täyskaasuvaihdot ovat hieman mittarin vaihtomerkkien yläpuolella 8)

Itseasiassa tuo Astra oireili samoin, ja viimein vika korjaantui uusilla tulpanjohdoilla. Nyt kuulemma auto taas nykii, syynä tällä kertaa lienee emännän ajotyyli, täytynee pöläyttää karstat ulos jossain vaiheessa.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Vähän vierestä (420SE)

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

flosse kirjoitti:
Tämän nykimisen ilmaantuessa bensa alkoi myös haista sammutuksen jälkeen.
Bemaripuolelta sen verran kokemusta että tuo liitettiin jossakin tapauksessa vuotaviin suuttimiin :roll:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vähän vierestä (420SE)

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Mauri H. kirjoitti: Itseasiassa tuo Astra oireili samoin, ja viimein vika korjaantui uusilla tulpanjohdoilla. Nyt kuulemma auto taas nykii, syynä tällä kertaa lienee emännän ajotyyli, täytynee pöläyttää karstat ulos jossain vaiheessa.
Tulipa vietyä ässä pajalle seoksen tarkistukseen. Parin tunnin päästä tuli soitto, jotta 8-pytty ei paljon sytyttele. Tulpanjohto pimeä ja virranjakajan kannesta ko. pytyn lähtö palanut pois.

Noh, Bosch:laiset johdot tilaukseen (194€) ja vanha virranjakajan kansi takakontista...

Samalla sain kuulla, jotta Motonetista hankkimaani virranjakajan kantta (nyt mallia 7-pytty) ei voi suositella kenellekään. On aitoa italiaano-osaamista...

Tulpanjohdoissa pätee sama, ei Motonetin kamaa. Ovat ainakin kasikoneessa niin lähellä pakosarjaa, että pitää olla kunnon lämpösuojaukset.

Noh, huomenna pitäisi saada johdot paikalleen ja seokset säätöön. Eipä silti, kyllä tuo hyvin kulkee seitsämälläkin 8) Mitä nyt vähän värisee tyhjäkäynnillä...
Tosi katti ei oikein tykkää, kun raakaa kamaa pumpataan sinne...
Terveisin
Tero
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Vähän vierestä (420SE)

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

flosse kirjoitti: Tosin katti ei oikein tykkää, kun raakaa kamaa pumpataan sinne...
En tykkäisi minäkään.... :oops: No jos kuitenkin asiaa sivuaa, niin onhan kasissa yhden pytyn huilivuoro aika huonosti havaittavissa, varsinkin tomaatin kanssa ja leppeässä ajossa. Eikös ainakin Caddy taannoin kokeillut sellaistakin järjestelmää, notta pientä tehoa tarvittaessa pa-syöttö katkaistiin ensin kahdelta ja oikein pintakaasulla jopa neljältä pytyltä.
Tuosta käynnistyksestä vielä. Jenkit ovat vieneet manuaaleissakin turva-ajattelun aika pitkälle. Esim. oma Transu ei tyytynyt siihen, että keppi oli vapaalla. Piti vielä painaa kytkin pohjaan, että startti suostui pyörähtämään. Amerikanautoilijan kyseessä ollen tuon kyllä ymmärtää :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Vähän vierestä (420SE)

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jukka N. kirjoitti:Eikös ainakin Caddy taannoin kokeillut sellaistakin järjestelmää, notta pientä tehoa tarvittaessa pa-syöttö katkaistiin ensin kahdelta ja oikein pintakaasulla jopa neljältä pytyltä.
Tuosta käynnistyksestä vielä. Jenkit ovat vieneet manuaaleissakin turva-ajattelun aika pitkälle. Esim. oma Transu ei tyytynyt siihen, että keppi oli vapaalla. Piti vielä painaa kytkin pohjaan, että startti suostui pyörähtämään. Amerikanautoilijan kyseessä ollen tuon kyllä ymmärtää :shock:
Samanlainen systeemi -kytkin pohjaan ja tarttaa vasta - on muuten Hyundaissakin. Nimimerkillä "viikon Elantralla ajellut ja se selittääkin kaiken.."

Muistelisin, että myös MB harkitsi lepuuttamistoimintoa kasikoneissaan jo joskus 70-80-luvuilla. Taisi jäädä protoasteelle, kuka muistaa enemmän?!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: Vähän vierestä (420SE)

Viesti Kirjoittaja Leka »

Aku P kirjoitti:Muistelisin, että myös MB harkitsi lepuuttamistoimintoa kasikoneissaan jo joskus 70-80-luvuilla. Taisi jäädä protoasteelle, kuka muistaa enemmän?!
Lepuuttamistoiminto tuli tämän nykyisen W220 korimallin myötä saataville S500:een lisähinnasta. Neljää pyttyä lepuuttelee tilanteen mukaan.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Lepuutus poistettu

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heips!

Nyt on 420:seen uusittu tulpan johdot. Käynti tasottui kummasti...

Lopullinen seossäätö jäi vielä odottamaan, sillä tuo 'läpivirtaussylinteri' on hieman karstottanut lamda-anturin pintaa, eikä näin ollen luotettavaa seoksen säätöoutputtia saada. Nyt poltellaan karstoja hetken aikaa ja sitten voipi käydä uudemman kerran mittarin jatkona.

Toisaalta, jo muutaman kymmenen kilometrin ajon jälkeen tuntui tuo tyhjäkäynti tasaisemmalta kuin ennen kasisylinterin pimenemistä. Tunne siitä, että välillä jäisi yhden pytyn sytytys välistä, on poissa.

Siispä suljen tämän stoorin tällä kertaa... 8)

PS. Aamun tankkaus antoi uuden kulutusennätyksen 13,22. Ei kuitenkaan paha, kun huomioi, että yksi sylinteri on vain pumpannut bensaa pakoputkeen ja sytytysvirrasta puolet on jäänyt tulpanjohtoihin.
Terveisin
Tero
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Noniin, nyt hyrrää. 8)
Virranjakaja meni uusiksi...

Kiitoksia vastauksista kaikille!
Vastaa Viestiin