MB w 123 Turbo Dieselin (om617) tehot?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Core
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 01.05.2005 11:45
Paikkakunta: Iisalmi

MB w 123 Turbo Dieselin (om617) tehot?

Viesti Kirjoittaja Core »

Lueskelin foorumia ja kokeilin haullakin, mutta en löytänyt faktaa 5-sylinterisen (om617?) "viritettyjen mallien" tehoista. Paljon löytyy kylläkin luettavaa 6-sylinterisistä, mutta näyttänee nämä vanhat jääneen unholaan... :oops:
Siis onko joku mitannut "rullilla" 7 mm tapeilla (esim. Mynä-Dieselin / PP-Dieselin säätämällä pumpulla), coolerilla ja mahdollisesti isommalla turbolla, että minkälaisia arvoja koneesta saa ?

Myöskin hypoteettiset arvot tervetulleita.

Miksi ko. moottorityyppiä ei näy juurikaan "viritys" käytössä? ->Tekeekö pelkästään ikä, mallien vähäisyys verrattuna w 124:seen ym. ominaisuudet sen, että se ei ole "virittäjien" suosiossa?
Toivon myös tästä hyvää keskustelua...

Nimim. "Vasemman käden trasselia"
-Real men drive Mercedes-
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ei taida olla oikein otollinen virityskohde tuo vanhan mallin kone. Kansi ei ilmeisesti virtaa kovinkaan hyvin, joten tehot jäävät uudempia moottoreita alhaisemmiksi. Olisikohan Rehtijiillä ollut joskus muinoin noin 200heppaa w123:ssa tuolla moottorilla?
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Tuo kansi kai tuossa suurin syypää on miksei oo suosiossa, se kun ei virtaa niin ei tehoja tuu. Alavääntöjähän noihin tulee ihan mukavasti 7mm elementeillä ja muutenki aika hyvä vetoinen tulee, muttei voi kuitenkaan ollenkaan verrata vielä "superturboihin" lähinnä sen vuoksi kai että yläkierroksilla ei paukkuja riitä. Onhan näitä nyt muutama kumminkin rakenteilla, ens kesänä joskus varmaan taas tietää vähä enemmän ku linttaracing ja toivon mukaan myös minä saadaan paketit valmiiksi(tosin mun pitäis vielä löytää ite kone aihioks :D, muuten alkaa ollaki osia jo haalittuna )

Omaan projektiin alustavasti tulossa isommat pakovenat, muokatut kanavat, muokattu nokka, Garrett GT40, uudet putkistot, isommat elementit ym. Hiljalleen oon alkanu putkistoja nyt rakennella, varmaan laittelen tänne sitte jotain juttua ku vähä enempi edistyy...Tulevat tehot on kysymysmerkki, sitte näkee mitä tulee. Kieltämättä superturboraja kiiltelee silmissä, mutta realiteetit on hyvin tiedossa...kuitenkin 200 heppaa odotan saavani rikki. Eniten kai nuo tehot riippuu miten tuon kannen kans onnistuu ku ite koitan saada mahollisimman paljo tehtyä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vastaa Viestiin