Mikä mättää mersussa, lohkolämmitimmen laiton jälkeen? C280

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Repe^
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 10.12.2005 17:09
Paikkakunta: Järvenpää

Mikä mättää mersussa, lohkolämmitimmen laiton jälkeen? C280

Viesti Kirjoittaja Repe^ »

Elikkäs: C280 En muista oliko bensa vai diesel. -97.

Autoon laitettiin uusi lohkolämmitin, (defa) kun auto on ollut lohkolämmittimessä vaikka 30min ja yrittää startata ei toivoakaan että hörähtäisi käyntiin.

Mutta ilman lämmitintä, lähtee hienosti. Jos on ollut vaikka 15min niin toimii ok.

Voisiko nyt joku lämpötila-anturi kettuilla? Että joku paikka on lämpimämpi kun toinen. Niin ei käytä rikastinta ym :?: En ole tälläiseen ikinä törmännyt. Kertokaahan mistä voisi johtua. Veholle en ajattelut ekana sännätä. (ei ole edes minun auto). Vikakoodien luku?
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Onko kyseessä lohkolämmitin joka asennettu lohkoon vai vesiletkuun tuleva lämmitin? Olen kuullut että nuo vesiletkuun tulevat mallit saattavat kettuilla enemmän kuin lohkoon asennetut...
MB C180 vm -95
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: Mikä mättää mersussa, lohkolämmitimmen laiton jälkeen? C

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Repe^ kirjoitti:Elikkäs: C280 En muista oliko bensa vai diesel. -97.

Autoon laitettiin uusi lohkolämmitin, (defa) kun auto on ollut lohkolämmittimessä vaikka 30min ja yrittää startata ei toivoakaan että hörähtäisi käyntiin.

Mutta ilman lämmitintä, lähtee hienosti. Jos on ollut vaikka 15min niin toimii ok.

Voisiko nyt joku lämpötila-anturi kettuilla? Että joku paikka on lämpimämpi kun toinen. Niin ei käytä rikastinta ym :?: En ole tälläiseen ikinä törmännyt. Kertokaahan mistä voisi johtua. Veholle en ajattelut ekana sännätä. (ei ole edes minun auto). Vikakoodien luku?
:roll: Tervehdys! Käynnistyykö auto ajolämpöisenä normaalisti :?: Tulihan kaikki mahdollisesti irroitetut letkut/ piuhat takaisin paikoilleen? Jos auto on bensakoneella käytä ylhäällä olevaa haku toiminnetta= hakusanaksi esim. lämpötila-anturi :roll:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kyllä ne bensat reistaa juuri noin kun ovat vajaa lämpöisiä. 15min poi lämmittimestä ja lähtee normaalisti kun vaan lämmöt tasaantuu. Audeissa v-6 versioissa on juuri tuollainen ongelma, on laitettu kiertovesi pumppu pyörimään samalla et tasaisesti lämpee :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

Morjens Repe

Mulla on samanlainen peli vuosimallia -94
olen huomannut samanlaista probleemaa.... eli auto käynnistyy tavallaan pytty kerrallaan eikä aina eka startista. Auto on bensamallinen suora kuutonen eli lämmitintä ei laitettu letkuun.

Syytä käynnistysongelmaan en tiedä, mutta jotenkin lämmitysaika ja -lämpötila koneessa voi vaikuttaa käynnistymiseen, kuten ylläkin mainittiin.

Mutta kylmänä lähtee, lämpimänä lähtee, välimalli ei pelaa. Lämmitä kunnolla tai jätä lämmittämättä, muuta en osaa sanoa.

Muuten jos käynnistys ei onnistu, paukkuu putkessa... voi olla että ei kannata käynnistäessä painaa kaasua vaan anna startata ilman.

Mike66
maukku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Pe 08.10.2004 19:15
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja maukku »

Sama ilmiö täällä, huonommin lähtee käyntiin piuhan päästä. Taitaa ECU:lle mennä ristiriitaista tietoa imulämpö ja jäähd.neste antureilta :)
MB 500SE-92
MB 600SL -93
MB 500S -02
MB GL 320 CDI -08
hirvikuja2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 17.06.2004 15:04

Viesti Kirjoittaja hirvikuja2 »

mike66 kirjoitti:Morjens Repe

Mulla on samanlainen peli vuosimallia -94
olen huomannut samanlaista probleemaa.... eli auto käynnistyy tavallaan pytty kerrallaan eikä aina eka startista. Auto on bensamallinen suora kuutonen eli lämmitintä ei laitettu letkuun.

Syytä käynnistysongelmaan en tiedä, mutta jotenkin lämmitysaika ja -lämpötila koneessa voi vaikuttaa käynnistymiseen, kuten ylläkin mainittiin.

Mutta kylmänä lähtee, lämpimänä lähtee, välimalli ei pelaa. Lämmitä kunnolla tai jätä lämmittämättä, muuta en osaa sanoa.

Muuten jos käynnistys ei onnistu, paukkuu putkessa... voi olla että ei kannata käynnistäessä painaa kaasua vaan anna startata ilman.

Mike66

Saman olen huomannut C280 -94 mallissa, eli jos on pakkasella roikannokassa pahinmoilleen alle tunnin, niin joskus saa jauhattaa useampaankin kertaan. Kyllä se käyntiin lähtee lopulta...ja bensa haisee, eli annostelee liikaa. Jos taasen on roikassa kunnolla (esim 8 h työpaikalla), niin hyvin starttaa ja moottorilämmötkin on valmiiksi ~60c. Nestepinta tosin joskus ymmärrettävästi vaeltuu, kun joutuukin olemaan nuinkin pitkän ajan roikassa.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

täytyy ostaa uusi lämpötila-anturi ja teipata vanhan viereen irti lohkosta...ja liittää kylmäkäynnistyksessä kiinni. :lol: on muuten paha tilanne tommonen, ei taida ratketa kun asentamalla webasto tai ohituskytkin anturille.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joissakin saa asettumaan moottorin uudelleen ohjelmoinnilla...
Joku mersupurkaamo??
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Juu, itellä on ollut samaa ongelmaa.. Eli noin -10 astetta kun on pakkasta ja pitää roikassa vähän pitempään niin lähtee huonosti käyntiin. Mutta kokeilin sitten kun oli n.-15 astetta pakkasta, että en lämmitä ollenkaan niin hörähti käyntiin paremmin kuin kesähelteellä.. :shock: Aika kiusallinen ongelma vaikka ei kovin vakava.
PS: mikä on se johto joka lähtee lämmitysroikasta ja menee jonnekkin imupuolelle??
-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Meillä kans laitettiin tuohon w202 220bensaan lohkolämppäri ja huonommin lähtee käyntiin roikasta, mutta samapa tuo vaikka huonommin lähteeki...

Eli pidän silti roikassa :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Enpä ole ite huomannut vastaavaa omassa autossa (C280 -96). Tosin tulee kyllä pidettyä lämmityksessä pitkään tai ei ollenkaan. Täytyypä kokeilla mitä se tuumaa kun lämmittää lyhyemmän aikaa.

Defan lohkolämmitin tuli syksytalvesta ja hyvin on aina lähtenyt käyntiin. Akun sai vaihtaa -30 pakkasilla. MB:n orkkisakun tilalle Vartan 100Ah Blue Dynamic missä käynnistysvirtaa irtoaa 800A. En tiedä oliko paras valinta mutta käyntiin on lähtenyt aina heti kerrasta.
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä mättää mersussa, lohkolämmitimmen laiton jälkeen? C

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Repe^ kirjoitti:Elikkäs: C280 En muista oliko bensa vai diesel. -97.

Autoon laitettiin uusi lohkolämmitin, (defa) kun auto on ollut lohkolämmittimessä vaikka 30min ja yrittää startata ei toivoakaan että hörähtäisi käyntiin.

Mutta ilman lämmitintä, lähtee hienosti. Jos on ollut vaikka 15min niin toimii ok.

Voisiko nyt joku lämpötila-anturi kettuilla? Että joku paikka on lämpimämpi kun toinen. Niin ei käytä rikastinta ym :?: En ole tälläiseen ikinä törmännyt. Kertokaahan mistä voisi johtua. Veholle en ajattelut ekana sännätä. (ei ole edes minun auto). Vikakoodien luku?
Ihan sama ominaisuus oli S124:ssa M104-koneella. Ilmeisesti moottorin lämpötila-anturi menee lämppäristä sekaisin ja seoksen säätö mene pieleen.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
ftw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 22.01.2005 19:43

Re: Mikä mättää mersussa, lohkolämmitimmen laiton jälkeen? C

Viesti Kirjoittaja ftw »

[quote="Repe^"]Elikkäs: C280 En muista oliko bensa vai diesel. -97.

Autoon laitettiin uusi lohkolämmitin, (defa) kun auto on ollut lohkolämmittimessä vaikka 30min ja yrittää startata ei toivoakaan että hörähtäisi käyntiin.

Ei taida c-koppaan olla 280 tehty kun besalla korjatkaa jos ollen väärässä...Asiaan en ole 280 bensassa vm.95 huomannut roikan kanssa ongelmia mutta lämpösennä jos ei ekalla startilla käynnisty (lopettaa avaimen käännön"llianaikaisin"...)sitten saa starttikyytiä ja kun suorakuutonen rupee heräämään,niin kyllä bensa haisee.tuntuu myös ettei ihan heti ole edes kaikki pytyt pelissä.En ymmärrä mistä moinen rykiminen johtuu,akku on syytäpitää mielummin liian hyvänä kun että kyllä sillä vielä tänkesän ajaa...omakohtaisia kokemuksia :oops: jäi meinaa mieleen kun tuo edm.syystä starttasin akuntyhjäks. ystävällinen autoilija antoi virtaa,jaa tuumas sillä tietyllä äänensävyllä:"KOMIA PELI TÄMMÖNEN MERSU,TÄYTYSHÄN TÄMMÖSEN VEHKEEN KÄYNISTYÄ JO SIINÄ VAIHEESSSA KUN AVAIMET KAIVAA TASKUSTA...niinpä 100ah exide takakonttiin ja ei ole tarvinnu kaapeleilla starttailla oli kylmä tai kuuma!
Vastaa Viestiin