Vinkeejä kaivataan kytkinsylintereitten....
-
Ranex
- Vakiokalustoa

Vinkeejä kaivataan kytkinsylintereitten....
Niin se vaan pääs käymään että pystärin kytkinsydeemi ei toiminutkaan kun meinasin talven pakollisen ajon tehdä. polin oli pohjassa ja ei pelittänny, otin säilytystallissa siis kylmässä ladossa työ ja pääsylinterin pois vaihdoin kumit ja nyt pitäs pistää paikoilleen, onkos vinkkejä pääsylinterin letkun liittämiseksi sylinteriin kun näyttää olevan aika hankala paikka ja saakos ilmattua yksin valuttamalla vai tarvitaanko polkija kaveriksi, kun ei oo näitä nestekytkin vehkeita ennen tarvinna räplätä
Ei muuta työsylinterin ruuvi auki ja kaataa nesteet sisään ja antaa nesteen laskeutua ja ruuvi kiinni...saattaa jopa heti alkaa pelaan..... ja jos ei pelaa niin kirkas letku työsylinteriltä jarruneste säiliöön ja ruuvi auki ja pumppailee niin kauan että ei liiku letkussa ilmaa....ja jos ei sekään auta niin painaan kirkkaasta letkusta vaikka kompuralla työsylinterille nestettä niin johan alkaa pelaan....ja jos ei sekään auta niin jarruneste säilioon pienestä korkissa olevasta kompuralla painetta niin se painaa nestettä poljin sylinterille (työsylinterin ruuvia pitää aukaista) siellä saattaa olla ilma tasku mikä ei lähde minnekkään...Joskus olen taistellut tuon kanssa hieman kauemminkin...

Itse tein ja säästin
Kyllä se ilmaa itte ittensä... antaa täyden säiliöllisen yön yli olla... ja ei ongelmia.
Omalla kohdalla; Ensin vaihdoin työsylinterin (tympee homma, todella ahdas paikka kytkinkopan vieressä). Sit halkaisin hylsyn, jotta ei riko liittimiä kytkinkopan ylivievän putken toisesta päästä... ku ei meinannu aueta liitosket.
Toinen kerta...ja ei paljoa myöhempää, vaihdoin pääsylinterin kumit.... ja edelleen yksin. Ei siihen kaveria tartte... yön yli järjestelmä ilmaa ite ittensä.
Omalla kohdalla; Ensin vaihdoin työsylinterin (tympee homma, todella ahdas paikka kytkinkopan vieressä). Sit halkaisin hylsyn, jotta ei riko liittimiä kytkinkopan ylivievän putken toisesta päästä... ku ei meinannu aueta liitosket.
Toinen kerta...ja ei paljoa myöhempää, vaihdoin pääsylinterin kumit.... ja edelleen yksin. Ei siihen kaveria tartte... yön yli järjestelmä ilmaa ite ittensä.
---
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Jos järjestelmä ilmaa itse itsensä ilman ilmausruuvin avaamista on siinä jossain vuoto. Se voi olla hyvinkin minimaalinen mutta kuitenkin. Paras tapa on kaverin kanssa myös paineilmaa on tullut käytettyä. Kannattaa vaan olla tarkka ettei räjäytä säiliötä liiala painella.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Tietty jarrunestesäiliön korkki auki... sillon pääsee ilmat omalla paineellee hissukseen nousemaan ylös.kekka kirjoitti:Jos järjestelmä ilmaa itse itsensä ilman ilmausruuvin avaamista on siinä jossain vuoto. Se voi olla hyvinkin minimaalinen mutta kuitenkin. Paras tapa on kaverin kanssa myös paineilmaa on tullut käytettyä. Kannattaa vaan olla tarkka ettei räjäytä säiliötä liiala painella.
Mut mä mitään tiedä tekniikasta, kunhan löpisen jos oon jonkin asian huoltanu/korjannu omatoimisesti (ja niitä kohteita kuitenkin on jokunen ollut vanhan mersun kanssa). Ja mm. kytkinsylintereiden kanssa ei tarvinnut ilmailla... kysyin ennen purkamista neuvot _asian_tuntijoilta_ ja tuollaisella vastauksella homma toimi ihan ok.
edittiä: njaa... tää oliki oldtimers osasto. Oma vanhus ei ollu yli 25v, mut pitkälti samat palikat siellä on kyseessä.
---
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
simos
X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Eipä oo asiasta kokemusta. Yleensä niin kiire ottaa "savuja" ettei oo vuorokautta aikaa. Ihmetyttää vaan miten se ilma tulee pääsylinterin "ohi" säiliöön.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463