Kuka tekisi kannentiivisteen vaihdon E 280 vm 93 M104 kone ?
Kuka tekisi kannentiivisteen vaihdon E 280 vm 93 M104 kone ?
Foorumilaisista varmaan joku on vaihdattanut kyseiseen kutoskoneeseen kannentiivisteen öljyvuodon takia. Löytyisikö korjaamo kohtuullisen matkan päästä Kotkasta? esim. HKI kävisi hyvin. Muutamaan paikkaan soitin Kotkassa ja täällä ei haluttu asiaa alkaa opiskelemaan. Veholle en ole varallisuuteni tai lähinnä sen puutteen vuoksi vielä soittanut.
W124 280 TE vm-93
Tere
Mulla E220 -94(M111?) vuoti kanssa ja siihen tehtiin vain niiden joidenkin "tehdaslöysien" kuusiokolopulttien kiristely ja ainakin toistaiseksi öljyvuoto on loppunut(ajettu korjauksen jälkeen n.4 tkm). Tosin hovikorjaaja sanoi, että mahkut on fifty/sixty että alkaa vuotaa uudelleen ja silloin täytyy kansipahvi vaihtaa ja oikaista kansi(kustannusarvio n. 1000 e ). Tältä herralta voit kysellä hommasta.
Rite 0400-312369
Mulla E220 -94(M111?) vuoti kanssa ja siihen tehtiin vain niiden joidenkin "tehdaslöysien" kuusiokolopulttien kiristely ja ainakin toistaiseksi öljyvuoto on loppunut(ajettu korjauksen jälkeen n.4 tkm). Tosin hovikorjaaja sanoi, että mahkut on fifty/sixty että alkaa vuotaa uudelleen ja silloin täytyy kansipahvi vaihtaa ja oikaista kansi(kustannusarvio n. 1000 e ). Tältä herralta voit kysellä hommasta.
Rite 0400-312369
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Kiitos vastauksesta, mutta ottaen huomioon, että kysymys on Mersun bensakoneiden tyyppiviasta niin vastauksia on tullut tosi vähän tai sitten kaikki bensamersut öljyävät maanteitä oikein urakalla, koska kannet ovat korjaamatta. Voihan tietysti olla, että muut osaavat kutoskoneen kannen vaihtaa itse.
Eli jos muillakin on kokemusta niin antakaa korjaamoista vinkkejä vaan reilusti.
Eli jos muillakin on kokemusta niin antakaa korjaamoista vinkkejä vaan reilusti.
W124 280 TE vm-93
"Vuotaahan toi minullakin mutta koska vuoto on pientä ei sitä kannata alkaa isolla rahalla korjauttamaan. Vika on lähinnä kosmeettinen eikä öljyä tule niin paljoa että maahan jäisi tippoja tms."
Vuoto oli mullakin aluksi tosi pientä. Öljynvaihtovälillä (15tkm) hävisi max/min merkkiväliltä ehkä 1/4 osa, mutta sitten yks kaks se alko vuotaa oikeen kunnolla(silloin mittarissa 205 tkm) eli öljyä sai lisäillä säännöllisesti. Jos olisin aikanaan hankkiessa(120 tkm) tiennyt tuosta "löysät ruuvit" tyyppiviasta,, olisi kiristellyt ne saman tien, silloin kuulemma ongelmasta selviää huomattavasti helpommin/varmemmin, verrattuna, että jää odottelemaan isompaa vuotoa. Tosin en tiedä onko M104 kutvossa kyse tuosta samasta "löysät ruuvit" ongelmasta vai jostain muusta?, tietääkö joku asiantuntija?, kiinnostaa, koska itseltäkin löytyy myös tuo M104 113 tkm ajettuna, eikä vuoda vielä yhtään.
Vielä loppukaneettina pitää vain ihmetellä, että miten voi mersulla olla niin vaikeaa tehdä pensamosa, joka ei vuoda öljyä???
Vuoto oli mullakin aluksi tosi pientä. Öljynvaihtovälillä (15tkm) hävisi max/min merkkiväliltä ehkä 1/4 osa, mutta sitten yks kaks se alko vuotaa oikeen kunnolla(silloin mittarissa 205 tkm) eli öljyä sai lisäillä säännöllisesti. Jos olisin aikanaan hankkiessa(120 tkm) tiennyt tuosta "löysät ruuvit" tyyppiviasta,, olisi kiristellyt ne saman tien, silloin kuulemma ongelmasta selviää huomattavasti helpommin/varmemmin, verrattuna, että jää odottelemaan isompaa vuotoa. Tosin en tiedä onko M104 kutvossa kyse tuosta samasta "löysät ruuvit" ongelmasta vai jostain muusta?, tietääkö joku asiantuntija?, kiinnostaa, koska itseltäkin löytyy myös tuo M104 113 tkm ajettuna, eikä vuoda vielä yhtään.
Vielä loppukaneettina pitää vain ihmetellä, että miten voi mersulla olla niin vaikeaa tehdä pensamosa, joka ei vuoda öljyä???
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Löysistä kansipulteista!
Nehän pitäisi kiriä jonkin ajankuluttua, kun on kannentiiviste vaihdettu!
"Nehän pitäisi kiriä jonkin ajankuluttua, kun on kannentiiviste vaihdettu!"
Siis nämä "löysät ruuvit" mitä minä tarkotin ja mitkä minun M111 nelkussa oli löysällä eivät ole mitään varsinaisia kannen kiristyspultteja vaan jotain muita "kevyempiä" "kuusiokolopultteja", en tiedä tarkemmin mitä virkaa ne toimittaa, mutta tyyppivikana on ollut, että ne löystyy ajanoloon tai ovat jääneet jo tehtaalla löysälle ja sitä kautta öljyvuoto kannen etupäästä alkaa. Omassanikin ne olivat ihan sormin pyöriteltävissä.
Siis nämä "löysät ruuvit" mitä minä tarkotin ja mitkä minun M111 nelkussa oli löysällä eivät ole mitään varsinaisia kannen kiristyspultteja vaan jotain muita "kevyempiä" "kuusiokolopultteja", en tiedä tarkemmin mitä virkaa ne toimittaa, mutta tyyppivikana on ollut, että ne löystyy ajanoloon tai ovat jääneet jo tehtaalla löysälle ja sitä kautta öljyvuoto kannen etupäästä alkaa. Omassanikin ne olivat ihan sormin pyöriteltävissä.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Tiivistytin öljyvuodon takia ensin paikallisella Veholla (Acumen autot) jonkun moottorin etuosassa olevan "jakopään" kopan ja siinä yhteydessä kysäisin voisivatko samalla kiristää kannen pultit. Väittivät niiden olevan jotain kerralla kiristyviä, joiden tiukkailu ei hyödytä tai joita ei oi enää kiristää lisää. Nyt joka tapauksessa vuotaa selvästi kannentiivisteestä eikä kai muu auta kuin etsiä korjaamoa. Autolla on muuten körötelty 211 tkm eikä motti vuotanut kuin hiukan 160 tkm kohdalla auton ostaessani.
W124 280 TE vm-93
"Tiivistytin öljyvuodon takia ensin paikallisella Veholla (Acumen autot) jonkun moottorin etuosassa olevan "jakopään" kopan"
Luultavasti mulle tehtiin juuri tuo sama operaatio. Kun en ole varsinainen asiaa tunteva niin en varmaksi voi sanoa, mutta jotain "jakopään koppaan" liittyviä pultteja ne taisi olla. Kuten aiemmin mainitsin, niin mulla öljyvuoto kyllä lakkasi(ainakin toistaiseksi) tuon operaation jälkeen.
Pitäiskö jonkun asiantuntijan heittää joku selventävä kommentti tähän soppaan, mitä pirun pultteja ne siinä jakopään kinttailla on ja onko M111 ja M104 kuinkakin samanlaisia tältä osin eli onko öljyvuotojen syyt samat molemmissa mosamalleissa, Tiileri?, Jack? ja ketä niitä nyt kaikkia on...?
Luultavasti mulle tehtiin juuri tuo sama operaatio. Kun en ole varsinainen asiaa tunteva niin en varmaksi voi sanoa, mutta jotain "jakopään koppaan" liittyviä pultteja ne taisi olla. Kuten aiemmin mainitsin, niin mulla öljyvuoto kyllä lakkasi(ainakin toistaiseksi) tuon operaation jälkeen.
Pitäiskö jonkun asiantuntijan heittää joku selventävä kommentti tähän soppaan, mitä pirun pultteja ne siinä jakopään kinttailla on ja onko M111 ja M104 kuinkakin samanlaisia tältä osin eli onko öljyvuotojen syyt samat molemmissa mosamalleissa, Tiileri?, Jack? ja ketä niitä nyt kaikkia on...?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
kiristys hommasta
Mulle kiristyksen ohjeen antoi luotettava heppu, joka on tehnyt autonkorjaus hommia 35 vuotta! Ja kun sanoo, että merkkiliikkeessä sanovat, että ei niitä tarvii kiriä! Saa vastaukseksi vain räkäsen naurun!
M104:ssä on alkuperäisenä tiiviste joka hajoaa tyyppivikana käsittääkseni kaikista ko. koneista (2,8, 3,0, 3,2). Ensin alkaa vuotamaan öljyä ulospäin vähän, sitten vähän enemmän ja lopulta öljyä saa kaataa koneeseen yhtä soittoa ja silloin sitä näkyi jo jäähdytysnesteessäkin. Minulle ainakin laitettiin tiiviste, joka on jo vahvistettua mallia eikä pitäisi enää hajota yhtä helposti. Tyypillisesti vuoto alkaa kannen etupäästä repsikan puolelta. Mutta kone voi myös vuotaa lisäksi nokkaketjun kotelon puoliskojen välisestäkin tiivisteestä, kuten allekirjoittaneella. En usko että kannen pulttien kiristeleminen kovin hirveästi auttaa, kun alkuperäisestä tiivisteestä käytännössä puuttuu pala öljykanavan ja ulkoreunan välistä...
No sitten kun kannentiivistettä vaihdetaan, pitää toki kannen yläpuoliset sytkän johdot siirtää sivuun, eli johtoja pitää taivutella. Ja siitä puolestaan seuraa sellaisia ongelmia, mitä varmaan M104:n omistajat voivat arvailla
No sitten kun kannentiivistettä vaihdetaan, pitää toki kannen yläpuoliset sytkän johdot siirtää sivuun, eli johtoja pitää taivutella. Ja siitä puolestaan seuraa sellaisia ongelmia, mitä varmaan M104:n omistajat voivat arvailla
Sain kannentiivisteen viimeinkin vaihdatettua. Acumen autot (virallinen Kotkan MB huolto) ei suostunut antamaan edes tarjousta tiivisteen vaihdosta, vaikka yritin kolme kertaa kolmen viikon aikana tiedustella sitä. Luvattiin aina laskea muttei koskaan tullut tulosta. Etsin siis toisen korjaamon soittelemalla alueen korjaamot läpi. Eipä meinannut löytyä halukkaita tekijöitä. Sain aina edellisestä korjaamosta vinkin seuraavaan soittoon kunnes yksi korjaamo suostui hommaan.
Osat maksoivat KL:ssä 233 euroa eli yläpään tiivistesarja, pultit ja venttiilinvarren kumitiivisteet. Tiivisteen vaihdon yhteydessä kansi oikaistiin ja venttiilit hiottiin. Hakiessani autoa korjaamolta sanoivat, että auto oli ensimmäinen ja viimeinen 6 syl. 24 venttiilinen Mersu, jonka he korjaavat. Aikaa meni yksi päivä purkamiseen ja tuplasti kasaamiseen. Osia olivat purkaneet 4 hyllymetriä. Osa letkuista ym. johdoista oli pitänyt kytkeä sokkona jossain koneen takana jne. Olin ottanut heille avuksi korjaamokäsikirjan kopiot netistä, jossa näytettiin työ vaihe vaiheelta ja tarvittavat momentit pulttien kiristykseen. Kannen pultit ovat kerran kiristettäviä, joten niiden tiukkailu ei myöhemmin auta, jos ne on oikeaan kireyteen käännelty alunperin.
Työt kaikkine venttiilin hiontoineen maksoivat 1000 euroa eli koko remontin kustannukset olivat 1233 euroa + 50 euroa öljynvaihto. Auto on pelittänyt remontin jälkeen hyvin ja ehkäpä käyntiäänikin on pehmeämpi venttiilin hionnan ansiosta. Jos nyt pääsisi seuraavat 200 tkm ilman tiivistevuotoa.
Osat maksoivat KL:ssä 233 euroa eli yläpään tiivistesarja, pultit ja venttiilinvarren kumitiivisteet. Tiivisteen vaihdon yhteydessä kansi oikaistiin ja venttiilit hiottiin. Hakiessani autoa korjaamolta sanoivat, että auto oli ensimmäinen ja viimeinen 6 syl. 24 venttiilinen Mersu, jonka he korjaavat. Aikaa meni yksi päivä purkamiseen ja tuplasti kasaamiseen. Osia olivat purkaneet 4 hyllymetriä. Osa letkuista ym. johdoista oli pitänyt kytkeä sokkona jossain koneen takana jne. Olin ottanut heille avuksi korjaamokäsikirjan kopiot netistä, jossa näytettiin työ vaihe vaiheelta ja tarvittavat momentit pulttien kiristykseen. Kannen pultit ovat kerran kiristettäviä, joten niiden tiukkailu ei myöhemmin auta, jos ne on oikeaan kireyteen käännelty alunperin.
Työt kaikkine venttiilin hiontoineen maksoivat 1000 euroa eli koko remontin kustannukset olivat 1233 euroa + 50 euroa öljynvaihto. Auto on pelittänyt remontin jälkeen hyvin ja ehkäpä käyntiäänikin on pehmeämpi venttiilin hionnan ansiosta. Jos nyt pääsisi seuraavat 200 tkm ilman tiivistevuotoa.
W124 280 TE vm-93
Ne oppaat löytyivät tämän tekniikka osion stickynä olevasta thredistä ilmaiset korjausoppaat verkosta. Ovat vielä englanniksi eikä saksaksi, joten ymmärrystä on helpompi löytää myös korjaamoista. Tulostin sieltä itselleni sopivat osat kannentiivisteen vaihtoon ja vähän muuhunkin. Ohjeista olisi voinut kuvitella homman olevan jotenkin yksinkertaisen, mutta niinhän kaikki näyttää räjäytyskuvissa, joissa ei ole ahtaita konetiloja tai juuttuneita pultteja. Omassa kannessani oli kuulemma jumittunut joku ohjuritappi, joka porattiin pois ja tilattiin uusi tilalle.rei7pir8 kirjoitti:Mistä osoitteesta sait sen korjaamokäsikirjan?
Näyttäs mullakin vuotavan vähän öljyä kannen takapäästä.
Kannentiiviste vuoti jo näkyvästi eli kasteli alleen pihalla seistessään. Muutoin kone kävi hyvin. Pelotti vain se tilanne, että menee vedet ja öljyt sekaisin.
W124 280 TE vm-93
Toi etupään vuoto voipi johtua myös nokkaketjun ajoitinkotelon tyyppiviasta. Korjautin omasta koneestani sen ensin Acumen autossa. Maksoi 300 euroa ja venttiilikopan tiiviste 99 euroa. Hukkaan menivät rahat, koska vuoto oli myös kannentiivisteessä. Tuo ajoitinkoppa tiivistetään myös kannentiivisteen vaihdon yhteydessä. Törkeän hinnan Veho nappasi venttiilikopan kuminauhatiivisteestä. Maksaapi tasan puolet vähemmän KL:ssä. Masokistina kysyin hinnan sieltä maksettuani ensin 99 e Veholle. Acumen yritti rokottaa työstä 500 e, mutta olin sopinut hintakatoksi 300 e, johon he hammasta purren suostuivat. Eivät olleet kuulemma hintaa ilmoittaessaan tienneet mikä kone 280 TE:ssä on. Kukas sen tietää jos merkkikorjaamo ei tiedä ?Timppa kirjoitti:Kannentiivisteen vaihto meikäläiselläkin edessä, on vuotanut öljyä hiljalleen jo pidemmän aikaa moottorin etupäästä, mutta nyt tämän talven aikana on vuoto lisääntynyt jo niin paljon että huomaa jo öljyn kulutuksessa.
Oh well...
W124 280 TE vm-93
Koskeeko kaikkia vuosimalleja M104 suoran kutosen pannuja?m4rcuz kirjoitti:M104:ssä on alkuperäisenä tiiviste joka hajoaa tyyppivikana käsittääkseni kaikista ko. koneista (2,8, 3,0, 3,2).
Itellä ei kyllä vie öljyä ollenkaan mutta venttiilikoppa on kyllä joskus avattu.
Onkohan tuohon avaamiseen jotain muuta syytä vai olisko käyty kiristelemässä jotain?
Olis pitäny tuoda diisselimese niin kestäis isältä pojalle eikä olis mitään sytytyspuolen ongelmiakaan
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
MB E-class owner's biblen mukaan ainakin kaikkia M104 koneita, jotka on E-malliin (124) istutettu.joltcola kirjoitti:Koskeeko kaikkia vuosimalleja M104 suoran kutosen pannuja?m4rcuz kirjoitti:M104:ssä on alkuperäisenä tiiviste joka hajoaa tyyppivikana käsittääkseni kaikista ko. koneista (2,8, 3,0, 3,2).
Itellä ei kyllä vie öljyä ollenkaan mutta venttiilikoppa on kyllä joskus avattu.
W124 280 TE vm-93
Jep, tästä varoitettiin Owner's biblessä. Öljy jäähdytysnesteen seassa syö kuulemma letkut ja sakkauttaa putket. Jäähdytysjärjestelmä pitäisi kirjan mukaan huuhtoa jollain erikoisaineella kannentiivisteen vaihdon jälkeen.Manu300cea24 kirjoitti:Kanspahvin vaihto on mullakin edessä.
Vuotaa aika reippaasti nykyään kun laskettiin forte läpi koneesta.
Tihmii jo jäähdytysnesteen puolelle öljyä mutta onnex ei mene öljyn sekaan nestettä.
W124 280 TE vm-93
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Moi !
Sytytysjohtojen vaurioituminen on todennäköistä jos johtoja joutuu taivuttelemaan
sytkäkopan sisältä. Jos puolan linjat menee oikosulkuun keskenään menee ruiskunohjausyksikkö vaihtoon. Se ei ole ihan halpa luokkaa 2100euroa.
Joten jos vaihdat kansipahvin vaihda puolien ohjausjohdot uusiin.
Pelkkä johtojen halkeilu aiheuttaa läpilyöntiä ensiöpuolella >> joka meinaa sitä että kone ei välttämättä käy kaikilla.
Täältä kuvia, kohdasta M104 johtosarja remppa
Sytytysjohtojen vaurioituminen on todennäköistä jos johtoja joutuu taivuttelemaan
sytkäkopan sisältä. Jos puolan linjat menee oikosulkuun keskenään menee ruiskunohjausyksikkö vaihtoon. Se ei ole ihan halpa luokkaa 2100euroa.
Joten jos vaihdat kansipahvin vaihda puolien ohjausjohdot uusiin.
Pelkkä johtojen halkeilu aiheuttaa läpilyöntiä ensiöpuolella >> joka meinaa sitä että kone ei välttämättä käy kaikilla.
Täältä kuvia, kohdasta M104 johtosarja remppa
No niin... nyt on kannentiiviste vaihdettu, jopas alkoi pysymään öljyt koneen sisäpuolella
Tiivisteessä oli n. senttiä leveä kohta koneen etuosassa, josta öljyä valui pitkin moottoria ja oikeastaan koko auton alustaan...
Kallis työhän se oli, pari tonnia yhteensä, mutta tulihan siinä tehtyä sitten samalla täysi kansiremontti. Toivottavasti tällä korjauksella pääsee taas ainakin saman verran kuin tähän saakka.
Tiivisteessä oli n. senttiä leveä kohta koneen etuosassa, josta öljyä valui pitkin moottoria ja oikeastaan koko auton alustaan...
Kallis työhän se oli, pari tonnia yhteensä, mutta tulihan siinä tehtyä sitten samalla täysi kansiremontti. Toivottavasti tällä korjauksella pääsee taas ainakin saman verran kuin tähän saakka.
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mites onko johdot vaihdettu, jos oikari tulee puolan piuhoissa, menee ohjausyksikkö ja taas palaa yli 2keuroa remppaan + vielä palovaara. Puolan ohjausjohdot menee vielä akun alta joten oikosulku voi sytyttää akkukaasut ja roihu on valmis.
Tarkista johtojen kunto leikkaamalla puolan ohjausjohtojen ylin eristekerros pois.
Jos johdot on krakkautuneet niin johdot tulee vaihtaa pikimmiten.
Tarkista johtojen kunto leikkaamalla puolan ohjausjohtojen ylin eristekerros pois.
Jos johdot on krakkautuneet niin johdot tulee vaihtaa pikimmiten.
Kyllä menee korjaamoalalla hyvin suomessa kun ei maksettu työ saatana kelpaa. Ihme pelleilyä. Ja Acumen autoon ei todella kannata viedä autoa huoltoon muuten kuin pakon edessä. Yhdelläkään kerralla kaikkea sovittua ei tehty ja huollon yhteydessä auton kuntoa ei tarkasteta lainkaan varsinaisen huolto-ohjelman osien ulkopuolelta.Hakiessani autoa korjaamolta sanoivat, että auto oli ensimmäinen ja viimeinen 6 syl. 24 venttiilinen Mersu, jonka he korjaavat. Aikaa meni yksi päivä purkamiseen ja tuplasti kasaamiseen. Osia olivat purkaneet 4 hyllymetriä. Osa letkuista ym. johdoista oli pitänyt kytkeä sokkona jossain koneen takana jne
Vie auto Auto-Suniin lappeenrantaan, Muukka laittaa mersusi siellä kuntoon.
Johdot on vielä uudenveroisessa kunnnossa.
Akun alta Akku on tavarasäiliön alla auton takanacapriceman kirjoitti:Mites onko johdot vaihdettu, jos oikari tulee puolan piuhoissa, menee ohjausyksikkö ja taas palaa yli 2keuroa remppaan + vielä palovaara. Puolan ohjausjohdot menee vielä akun alta joten oikosulku voi sytyttää akkukaasut ja roihu on valmis.
Tarkista johtojen kunto leikkaamalla puolan ohjausjohtojen ylin eristekerros pois.
Jos johdot on krakkautuneet niin johdot tulee vaihtaa pikimmiten.
Tuo kertoo ainoastaan ammattitaidottomasta korjaamosta, vie auto enskerralla jonnekkin muualle.tikkanen kirjoitti: Hakiessani autoa korjaamolta sanoivat, että auto oli ensimmäinen ja viimeinen 6 syl. 24 venttiilinen Mersu, jonka he korjaavat.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Mulla vuotaa kans öljyä ja auto on w210 e280 -96/-97 ilmeisesti kansitiiviste vuotaa! Kyllähän se harmittaa kun se vuotaa mut minkäs teet! Jotkut sanovat että sitä ei kannata vaihtaa että se tulee pian takaisin!!! No ajellaan niin kauan kun tapahtuu jotain enemmän! Tietysti sen tiivisteen vois vaihtaa mutta aika kallis remppahan siitä tulee!!!
Ja myös auto käy huonosti eli ei käy kaikilla pytyillä joten huomenna pitäis alkaa tutkimaan missäs vika voisi olla!!!
Ja myös auto käy huonosti eli ei käy kaikilla pytyillä joten huomenna pitäis alkaa tutkimaan missäs vika voisi olla!!!
Re:
Tyhmä kysymys varmaan, mutta missä ne kuusiokolopultit sijaitsee?Ari V. kirjoitti:"Nehän pitäisi kiriä jonkin ajankuluttua, kun on kannentiiviste vaihdettu!"
Siis nämä "löysät ruuvit" mitä minä tarkotin ja mitkä minun M111 nelkussa oli löysällä eivät ole mitään varsinaisia kannen kiristyspultteja vaan jotain muita "kevyempiä" "kuusiokolopultteja", en tiedä tarkemmin mitä virkaa ne toimittaa, mutta tyyppivikana on ollut, että ne löystyy ajanoloon tai ovat jääneet jo tehtaalla löysälle ja sitä kautta öljyvuoto kannen etupäästä alkaa. Omassanikin ne olivat ihan sormin pyöriteltävissä.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: Kuka tekisi kannentiivisteen vaihdon E 280 vm 93 M104 ko
Venttiilikopan otat pois niin jatkokeskustelussa ja koneen etupään kopan välistä näkyy kaksi kuusiokolo pulttia ...m111koneessa siihen ei oikein päässyt kunnolla toiseen kuin pitkällä l-avaimella eli ei niitä kovin tiukkaan saanut ja tässä tapauksessa ne oli ihan löysällä...kuutosesta tai sitten ottaa kiristimen pois ja rattaat niin siirtää ketjua ja saa tällöin kiristyä tarpeeksi noita pultteja .
Voi ola että pitkä kuusiovarrella oleva hylsy menee hyvin tosta välistä suoraan ilman purkua,
Voi ola että pitkä kuusiovarrella oleva hylsy menee hyvin tosta välistä suoraan ilman purkua,
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-