ohjaustehostimen öljyt ulos!!!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
ohjaustehostimen öljyt ulos!!!
Mikähän mersua 300d-88 rupes vaivaamaan kun ohjaus meni jäykäksi keskellä suoraa, katoin tehostimen oljypumpunsäiliötä ja se oli tyhjä, ite tehostin on märkä ja selvää vuoto kohtaa en pääsetutkimaan ennen kuin jostain saan öljyä. varmaan ilman öljyä ei kannata ajella ainakin järki sanoo niin.
Arvoisat tietäjät mitä epäilisitte vian aiheuttajaksi ja mitä pitää korjata??
Käykö hätätilassa synteettinen moottoriöljy tehostimessa, sitä meinaan ois.
Arvoisat tietäjät mitä epäilisitte vian aiheuttajaksi ja mitä pitää korjata??
Käykö hätätilassa synteettinen moottoriöljy tehostimessa, sitä meinaan ois.
ei kannata ajaa , ei edes käynnissä pitää , jos ei ota hihnaa pois , silloin ei pyöri vesipumppukaan . tehostajan pumppu on kuiva jos kerran öljyt tulleet kartanolle ja senhän arvaa miten siinä käy jos kuivana pyörittää sellaista missä kuuluu olla öljy . 

s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Paluupuolen letku posahti omastanikin pari talvea sitten.
Ajoin kovalla (>-30) pakkasella töihin ja varttitunnin pysäyksen jälkeen liikkeelle lähtiessä laukesi.
Ajelin parit työreissut tyhjällä säiliöllä eikä ainakaan toistaiseksi ole mitään häikkää pumpussa ilmennyt.
Ajoin kovalla (>-30) pakkasella töihin ja varttitunnin pysäyksen jälkeen liikkeelle lähtiessä laukesi.
Ajelin parit työreissut tyhjällä säiliöllä eikä ainakaan toistaiseksi ole mitään häikkää pumpussa ilmennyt.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Paluuletkun halkaisija
Omassa ohjaustehostimen paluuletku tihkuu hieman öljyä läpi, vaihtaahan tuon joutaisi. Mutta pakkasella kynnys on kova mennä avaamaan liitos ja mittaamaan sisähalkaisija uuden ostoa varten. Löytyisikö joltain tieto niin saisi vain kävellä kauppaan ja selviäisi yhdellä konepeiton avaamisella?
Ohjaustehostimen paluuletku
Itse itselleni vastaten: Ohjaustehostimen paluuletkun sisähalkaisija on 10mm.
Aamulla pakkasta mittarissa -18C Meinasi hieman latistaa avokattoisessa tallissa tapahtuvaa operaatiota.
Nyt on letku vaihdettu ja samalla öljyt systeemiin uusittu, aika paskaiset oli vanhat öljyt. Ohjaus tuntui kevenevän uusien öljyjen myötä.
Aamulla pakkasta mittarissa -18C Meinasi hieman latistaa avokattoisessa tallissa tapahtuvaa operaatiota.

Nyt on letku vaihdettu ja samalla öljyt systeemiin uusittu, aika paskaiset oli vanhat öljyt. Ohjaus tuntui kevenevän uusien öljyjen myötä.

Ohjaustehostimen öljyn vaihto
Aika kivuttomasti omaani vaihtui kun imaisi säiliön tyhjäksi, löysäsi paluuletkun säiliöstä irti ja kiinnitti uuden letkun säiliöön. Letkun puristin umpeen lukkopihdeillä. Tämän jälkeen säiliöön uudet öljyt.
Sitten vain vanha letku jäteastiaan joka makasi kivasti pohjapanssarin päällä.
Kone tulille ja rattia laidasta laitaan, samaan aikaan kaveri oli luottohommissa öljypurkin kanssa ja piti tehostimen öljysäiliön täynnä uutta öljyä. Muutaman ratinkäännön jälkeen systeemistä tuleva öljy muuttui puhtaaksi ja homma seis. Vanha letku pois ja uusi kiinni toisestakin päästä. Säiliö täyteen ja ajoa.
Sitten vain vanha letku jäteastiaan joka makasi kivasti pohjapanssarin päällä.
Kone tulille ja rattia laidasta laitaan, samaan aikaan kaveri oli luottohommissa öljypurkin kanssa ja piti tehostimen öljysäiliön täynnä uutta öljyä. Muutaman ratinkäännön jälkeen systeemistä tuleva öljy muuttui puhtaaksi ja homma seis. Vanha letku pois ja uusi kiinni toisestakin päästä. Säiliö täyteen ja ajoa.