ohjaustehostimen öljyt ulos!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

ohjaustehostimen öljyt ulos!!!

Viesti Kirjoittaja Ranex »

Mikähän mersua 300d-88 rupes vaivaamaan kun ohjaus meni jäykäksi keskellä suoraa, katoin tehostimen oljypumpunsäiliötä ja se oli tyhjä, ite tehostin on märkä ja selvää vuoto kohtaa en pääsetutkimaan ennen kuin jostain saan öljyä. varmaan ilman öljyä ei kannata ajella ainakin järki sanoo niin.
Arvoisat tietäjät mitä epäilisitte vian aiheuttajaksi ja mitä pitää korjata??

Käykö hätätilassa synteettinen moottoriöljy tehostimessa, sitä meinaan ois.
Avatar
Jake87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 204
Liittynyt: Ti 12.07.2005 19:50
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jake87 »

meiltä laukes 124:sen ohjaustehostajasta joku tiiviste sieltä alhaalta. Korjaus makso töineen vissiin 70€.
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

ei kannata ajaa , ei edes käynnissä pitää , jos ei ota hihnaa pois , silloin ei pyöri vesipumppukaan . tehostajan pumppu on kuiva jos kerran öljyt tulleet kartanolle ja senhän arvaa miten siinä käy jos kuivana pyörittää sellaista missä kuuluu olla öljy . :)
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Viesti Kirjoittaja Ranex »

vika löydetty:paluupuolenletkun saumassa reikä. kun sain öljyä ja pistinkäyntiin niin vika heti paljastui, eikun vaan uusi letku paikoilleen, niin vuoto loppui ja tehostin taas pelaa. täytyy vaan huomenna ostaa parempilaatuista letkua ettei vika uusisi.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Paluupuolen letku posahti omastanikin pari talvea sitten.
Ajoin kovalla (>-30) pakkasella töihin ja varttitunnin pysäyksen jälkeen liikkeelle lähtiessä laukesi.
Ajelin parit työreissut tyhjällä säiliöllä eikä ainakaan toistaiseksi ole mitään häikkää pumpussa ilmennyt.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
howitzer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 19.07.2004 23:26
Paikkakunta: Oulu

Paluuletkun halkaisija

Viesti Kirjoittaja howitzer »

Omassa ohjaustehostimen paluuletku tihkuu hieman öljyä läpi, vaihtaahan tuon joutaisi. Mutta pakkasella kynnys on kova mennä avaamaan liitos ja mittaamaan sisähalkaisija uuden ostoa varten. Löytyisikö joltain tieto niin saisi vain kävellä kauppaan ja selviäisi yhdellä konepeiton avaamisella?
Avatar
howitzer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 19.07.2004 23:26
Paikkakunta: Oulu

Ohjaustehostimen paluuletku

Viesti Kirjoittaja howitzer »

Itse itselleni vastaten: Ohjaustehostimen paluuletkun sisähalkaisija on 10mm.

Aamulla pakkasta mittarissa -18C Meinasi hieman latistaa avokattoisessa tallissa tapahtuvaa operaatiota. :?
Nyt on letku vaihdettu ja samalla öljyt systeemiin uusittu, aika paskaiset oli vanhat öljyt. Ohjaus tuntui kevenevän uusien öljyjen myötä. :)
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Mun pitäis myös öljyt vaihtaa. Aika sakkaiselta ja likaselta näyttää. Mitenhän tyhjennys käy parhaiten? En ole vielä yhtään perehtynyt siihen säiliöön, muutenkuie eilen illalla fikkarin valossa tarkistin. Kavari vaan sanoi, että ohjaus pykältää hieman, kun ulkoa päin katsoi..
Avatar
howitzer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 19.07.2004 23:26
Paikkakunta: Oulu

Ohjaustehostimen öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja howitzer »

Aika kivuttomasti omaani vaihtui kun imaisi säiliön tyhjäksi, löysäsi paluuletkun säiliöstä irti ja kiinnitti uuden letkun säiliöön. Letkun puristin umpeen lukkopihdeillä. Tämän jälkeen säiliöön uudet öljyt.
Sitten vain vanha letku jäteastiaan joka makasi kivasti pohjapanssarin päällä.

Kone tulille ja rattia laidasta laitaan, samaan aikaan kaveri oli luottohommissa öljypurkin kanssa ja piti tehostimen öljysäiliön täynnä uutta öljyä. Muutaman ratinkäännön jälkeen systeemistä tuleva öljy muuttui puhtaaksi ja homma seis. Vanha letku pois ja uusi kiinni toisestakin päästä. Säiliö täyteen ja ajoa.
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Vaihtakaa suodatin samalla, siihen kupin pohjalle.
Vastaa Viestiin