
Pakokaasun kierrätys
Pakokaasun kierrätys
Mitenkäs se pakokaasun kierrätys poistetaan käytöstä.Nokinen näytti tuo imusarja olevan 

Re: Pakokaasun kierrätys
Hakusanalla EGR löytyy jo mukavasti juttua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=egr
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=egr
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=egr
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=egr
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=egr
Luonnollisesti hieman olisi mukava tietää mistä autosta on kyse
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=egr
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=egr
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=egr
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=egr
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=egr
Luonnollisesti hieman olisi mukava tietää mistä autosta on kyse

Lisää tietoa: www.skg.fi
Pakokaasun kierrätys
220D vm97 202 malli,riittääkö alipaineletkun sulku vai pitääkö imuilmaläppä jättää auki.Mitens se vaikuttaa kun on automaatti,olen sitä miettinyt kaupunkiajossa kiertääkö kaasut koko ajan.Sakot sain viikko sitten kun yritin polttaa "karstoja".
Avasin just imusarjan ja niin lohkonpuoleisessa päässä paskaa niin ,että lusikalla sai pistellä.Kannen aukoissa 1 ja 3 pyttyyn menevissä imuaikoissa oikein kunnon kakut . Sai hetken aikaa kravata enneku putket alko kirkastuun. Kyllä se nyt pakokaasujen kierrätys loppuu tuossa myllyssä tähän . 6mm sokkolaippa terästä tuohon venttiilin jatkeeseen .Olipa joku laittanu 2 Euron kolikon,mutta oli sulanu pois. Laippa siksi ettei pakokaasun paine pääse avaamaan venttiiliä. Pelkkä hauli imuputkessa ei riitä. 

Lues toijoltcola kirjoitti:Onnistuuko samanlailla E-mallin 290TD -96:ssa?mopo kirjoitti:Ei vaikuta mihinkään ei päästöihin eikä automaattiin,laita 6mm haulit tai tangon pätkät niihin kahteen alipaine letkuihin,siihen imu ilma hässäkkään.mopo
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Jep. Mulla ihan tavallinen E200D -94 ja 540 tuh. ajettu. Empä tuota muutoin ois varman kattonukka ,mutta kun meni alipainepumpun vuoristorata ja pumpun käyttövipuvarsi katkes nii tuli kopeloitua sit totaki.
Täytyy sanoo ,et en ois uskonu miten täynnä tuo imusarja oli sitä nokipaskaa
ja just varsin siinä kohtia misä nuo venttiilikopan huohotinputket yhtyy imusarjaan.
Ykkös ja kolmospytyn imureikä ei ollu juurilaan keskiisormee suurempi.
vaihdoin samalla jakoketjun ja kumma kyllä niin vanhan kuin uudenkin ketjun kohdalla syöttöpumpun lukema oli molemmissa sama , 17-18 ast jykk .
säädin pumpun 13-14 väliin.
En arvannu ruveta pumppua muutoin rukkaamaan ,kun siinä päällä on niin monenlaista alipaineputkee ja härpäkkeliä ,et ei ole ollenkaan sen näkönen mikä oli vanhassa 200D -86.
Täytyy sanoo ,et en ois uskonu miten täynnä tuo imusarja oli sitä nokipaskaa
ja just varsin siinä kohtia misä nuo venttiilikopan huohotinputket yhtyy imusarjaan.
Ykkös ja kolmospytyn imureikä ei ollu juurilaan keskiisormee suurempi.
vaihdoin samalla jakoketjun ja kumma kyllä niin vanhan kuin uudenkin ketjun kohdalla syöttöpumpun lukema oli molemmissa sama , 17-18 ast jykk .
säädin pumpun 13-14 väliin.
En arvannu ruveta pumppua muutoin rukkaamaan ,kun siinä päällä on niin monenlaista alipaineputkee ja härpäkkeliä ,et ei ole ollenkaan sen näkönen mikä oli vanhassa 200D -86.