W126 jaksaa vain vaivoin käynnistyä. Ajossa latausvalo tai muutkaan varoitusvalot eivät pala, mutta kaikki sähköheebelit ovat hitaalla vaihteella: sähköpenkki, sähkölasit, sulka toimivat kaikki kovin rauhallisesti.
Mittasin akun napajännitteen: 12.3V eli melkein tyhjä. Starttasin, lähti vielä käyntiin ja latausjännite akun navoilta sama 12.3V eli käytännössä laturi ei lataa mitään.
Akku on vain pari viikkoa vanha ja piuhat akun napoihin hyvin kiinni.
Missä on maapiuha? Tarkistan ensin että se saa kunnon kontaktin koriin.
Jos tuo on ok, lienee syytä kurkata laturiin, ainakin hiilet. Onko laturin irroitus ja hiilien vaihto hankala operaatio? Tehdään ulkona parkkiksella katulyhdyn alla, raikkaassa pakkassäässä.
Maadoitus, hiilet... mitä muuta kannattaa tarkistaa?
Niin, ja onko nuo Motonetin varaosat laturiin kuranttia kamaa?
W126 laturissa häikkää?
W126 laturissa häikkää?
- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86
Hiilipaketista aloittataisin . Mutta kannattaa mitata akusta jännite tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Tyhjäkäyntijännite pitää olla kuitenkin se noin 14 volttia. On järkevää mitata jännite akun navoista ja akun napakengistä erikseen.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Re: W126 laturissa häikkää?
Yleensä nuo hiilet jännitteensäätimineen pystyy vaihtamaan laturin ollessa paikallaan. Tarvii lyhyen ruuvimeisselin jolla pääsee irroittamaan laturin takaa pari ruuvi. Voi päästa vaihtaan yläkauttakin.Tomi L. kirjoitti:W126 jaksaa vain vaivoin käynnistyä.
Jos tuo on ok, lienee syytä kurkata laturiin, ainakin hiilet. Onko laturin irroitus ja hiilien vaihto hankala operaatio? Tehdään ulkona parkkiksella katulyhdyn alla, raikkaassa pakkassäässä.
?
Hiilethän ne on yleensä loppu kun lopettaa latauksen. Saattaa tehdä noinkin että nostaa jännitettä vain sen verran että ei lataa akkua mutta latauksen merkkivalo ei silti syty.
Vika selvisi ja auto tuli kuntoon. Syynä tosiaankin oli lopussa olevat hiilet kuten foorumilla oikein arveltiin. Samalla vaihdettiin koko jännitteensäädin, en tiedä olisiko tuohon edes erikseen saanut tinattua hiiliä kiinni? Tarvikeosa ei maksanut kuin 12 euroa.
Lisää juttua Hyvissä huolloissa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=34574
Lisää juttua Hyvissä huolloissa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=34574
- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86