Vetokoukun piuhat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-Arska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 12.08.2004 13:53
Paikkakunta: Kokkola

Vetokoukun piuhat

Viesti Kirjoittaja -Arska- »

Autoni on 2000 väyrynen johon tekisi mieleni laittaa vetokoukku.
Mitä mieltä olette siitä jos käyttää releitä ennen pistoketta joita ohjataan vilkuilta, jarrusta ja parkeista rosvoliittimellä suoraan takavalojen läheltä.
Päävirta sulakkeen varmistamana penkin alta akusta.
Kysymys on siitä, että häiritseekö älyboksia releen käämin ottama virta.
-Arska-
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Voi olla että puhun vastoin parempaa tietoa mutta uskon että se on niin herkkä että herjaa polttimovikaa. Esimerkiksi jos laittaa vääränlaisen parkkipolttimon eteen tulee vikailmoitus heti, pitää olla 6 w halogeeni. Normaali 5 W ei kelpaa.
Mulla on orkkiskoukku irrotettava ja piuhat tulee jostain edestä luultavasti pääsulakerasiasta.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

sellainen on tehty johonkin vm -97.
Tosin herätteisiin johdot etsittiin sieltä takapenkin alta kulkevista nipuista ja liitos ilman rosvoja. Releet riviin ja sulakesuojaukset muiden sähkölaitteiden viereen. Ainoastaan peräkokun moninapajohto tarvitsi vetää taakse.
(muistelen ettei vilkuille laitettu relettä, ainoastaan valot 2 x ja jarru)
autodidakti
-Arska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 12.08.2004 13:53
Paikkakunta: Kokkola

kärryn piuhat

Viesti Kirjoittaja -Arska- »

Eikös riittäisi takavaloille jos vetäisi yhteen releeseen ja panisi diodit väliin kuten joskus volvoissa tehtiin vikavalon syttymisen estämiseksi.
Miksiköhän vilkku ei tarvitsisi relettä..Ei kait niistä haittakaan olisi.
Meinaatko että mesen oma vilkkurele ei lisäkuormasta välitä. Eikö vilkkuvalon särkyminen aiheuta vikavalon syttymistä.
-Arska-
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Kui ei vedä johtoja edestä valokatkaisimelta ja sulakerasialta ym niin ei tartte ihmetellä ja viritellä. On nähty kaikennäköisiä rele virityksiä, mutta kysymys kuuluu miksi niin vaikeasti täytyy tuo toteuttaa ???
RED POWER IHC DT-358
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Orggisjohtosarja valokatkaisijalta lähtien on helppo ja nopea asentaa, kulkee kuskin puolen kynnyskotelossa kätevästi koko matkan. Suosittelen.
mbe220d
-Arska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 12.08.2004 13:53
Paikkakunta: Kokkola

kärryn valot

Viesti Kirjoittaja -Arska- »

Myydään orkkis sarjoja . Tiedän. Maksaa maltaita.
Merkiliike asentaa myös. tiedän (950€).
Johtosarja maksaa saman kuin koukku. Kaveri laittoi bemariin relettämällä ja pelaa. Eihän 4 releen laittaminen muovilätyskään ja johdottaminen ole iso asia. Releet yhteensä 4€ ja vakio johtosarja vajaan 9€. Tulee ihan mukava tuntipalkka parin tunnin näpräyksestä (200€).
Ihmettelen ettei jo tehtaalla laiteta uusiin autoihin vastaavaa relejuttua valmiiksi. Ei olis kummonen homma ja älyboksit turvassa. Jos perinteisissä piuhoituksissa jokin paikka menee oikoseen niin aina on tiedossa ongelmia. Tässä vain releistöön menevä sulake kärähtää eikä rasita millään lailla mitään perinteistä piuhotusta eikä auton omaa releistöä.
Pistän tietoa kunhan homma on toiminnassa. Koukun joudun tilaan joten menee hetki..
Edellisessä väyrysessä oli alkuperäinen koukku piuhoineen. Kärryssä antoi jostain syystä vilkku jarruvaloon jännitteen. Oli mukava ajella kun vilkun aikana motti kävi tyhjäkäyniä.lähde siinä sitten risteyksestä ripeästi.
Kokeilpaa ajaa tasakaasulla ja painakaa sen verran jarrua että jarruvalo syttyy. Kone pudottaa heti tehot pois. Releistön kanssa ei voi käydä em. tavalla.
-Arska-
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

onhan 70 mm reikäsaha käytössä?
Sellaiset reiät joutuu takalistoihin kairaamaan :!:
autodidakti
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Ei tartte erikoista johtosarjaa. Pistorasian ja 7 napasta johtoa ,että riittää takaa eteen. Se on sitten siinä
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

Laitoin 2001 väyryseen releillä ja hyvin toimii. Vilkut sai muistaakseni laittaa suoraan ja ei sytytä vikavaloa.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
-Arska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 12.08.2004 13:53
Paikkakunta: Kokkola

vetokoukun piuhat

Viesti Kirjoittaja -Arska- »

No niin nyt on koukku piuhoineen paikalla. Ostin myös johtosarjan kun peloteltiin omilla virityksillä olevan auton boksien kanssa ongelmia. Valmistin kylläkin jo valmiin releboksin valmiiksi joka nyt turhana kaapissa odottaa käyttäjää.
Koukun mukana tullut johtosarja oli tehty samanalisella releisiin perustuvalla menetelmällä kuin itse tein ja rosvoliittimillä suoraan takalamppujen läheltä ohjaukset kuten ajattelin tehdä. Pitäisi vain uskoa että ihmiset ne kaupan tavaratkin tekee ja suunnittelee.
No seuraavaksi tutkimaan miksi webasto ei toimi. Onhan senkin tehnyt vain ihminen........
-Arska-
Vastaa Viestiin