Vetokoukun piuhat
Vetokoukun piuhat
Autoni on 2000 väyrynen johon tekisi mieleni laittaa vetokoukku.
Mitä mieltä olette siitä jos käyttää releitä ennen pistoketta joita ohjataan vilkuilta, jarrusta ja parkeista rosvoliittimellä suoraan takavalojen läheltä.
Päävirta sulakkeen varmistamana penkin alta akusta.
Kysymys on siitä, että häiritseekö älyboksia releen käämin ottama virta.
-Arska-
Mitä mieltä olette siitä jos käyttää releitä ennen pistoketta joita ohjataan vilkuilta, jarrusta ja parkeista rosvoliittimellä suoraan takavalojen läheltä.
Päävirta sulakkeen varmistamana penkin alta akusta.
Kysymys on siitä, että häiritseekö älyboksia releen käämin ottama virta.
-Arska-
Voi olla että puhun vastoin parempaa tietoa mutta uskon että se on niin herkkä että herjaa polttimovikaa. Esimerkiksi jos laittaa vääränlaisen parkkipolttimon eteen tulee vikailmoitus heti, pitää olla 6 w halogeeni. Normaali 5 W ei kelpaa.
Mulla on orkkiskoukku irrotettava ja piuhat tulee jostain edestä luultavasti pääsulakerasiasta.
Mulla on orkkiskoukku irrotettava ja piuhat tulee jostain edestä luultavasti pääsulakerasiasta.
sellainen on tehty johonkin vm -97.
Tosin herätteisiin johdot etsittiin sieltä takapenkin alta kulkevista nipuista ja liitos ilman rosvoja. Releet riviin ja sulakesuojaukset muiden sähkölaitteiden viereen. Ainoastaan peräkokun moninapajohto tarvitsi vetää taakse.
(muistelen ettei vilkuille laitettu relettä, ainoastaan valot 2 x ja jarru)
Tosin herätteisiin johdot etsittiin sieltä takapenkin alta kulkevista nipuista ja liitos ilman rosvoja. Releet riviin ja sulakesuojaukset muiden sähkölaitteiden viereen. Ainoastaan peräkokun moninapajohto tarvitsi vetää taakse.
(muistelen ettei vilkuille laitettu relettä, ainoastaan valot 2 x ja jarru)
autodidakti
kärryn piuhat
Eikös riittäisi takavaloille jos vetäisi yhteen releeseen ja panisi diodit väliin kuten joskus volvoissa tehtiin vikavalon syttymisen estämiseksi.
Miksiköhän vilkku ei tarvitsisi relettä..Ei kait niistä haittakaan olisi.
Meinaatko että mesen oma vilkkurele ei lisäkuormasta välitä. Eikö vilkkuvalon särkyminen aiheuta vikavalon syttymistä.
-Arska-
Miksiköhän vilkku ei tarvitsisi relettä..Ei kait niistä haittakaan olisi.
Meinaatko että mesen oma vilkkurele ei lisäkuormasta välitä. Eikö vilkkuvalon särkyminen aiheuta vikavalon syttymistä.
-Arska-
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
kärryn valot
Myydään orkkis sarjoja . Tiedän. Maksaa maltaita.
Merkiliike asentaa myös. tiedän (950€).
Johtosarja maksaa saman kuin koukku. Kaveri laittoi bemariin relettämällä ja pelaa. Eihän 4 releen laittaminen muovilätyskään ja johdottaminen ole iso asia. Releet yhteensä 4€ ja vakio johtosarja vajaan 9€. Tulee ihan mukava tuntipalkka parin tunnin näpräyksestä (200€).
Ihmettelen ettei jo tehtaalla laiteta uusiin autoihin vastaavaa relejuttua valmiiksi. Ei olis kummonen homma ja älyboksit turvassa. Jos perinteisissä piuhoituksissa jokin paikka menee oikoseen niin aina on tiedossa ongelmia. Tässä vain releistöön menevä sulake kärähtää eikä rasita millään lailla mitään perinteistä piuhotusta eikä auton omaa releistöä.
Pistän tietoa kunhan homma on toiminnassa. Koukun joudun tilaan joten menee hetki..
Edellisessä väyrysessä oli alkuperäinen koukku piuhoineen. Kärryssä antoi jostain syystä vilkku jarruvaloon jännitteen. Oli mukava ajella kun vilkun aikana motti kävi tyhjäkäyniä.lähde siinä sitten risteyksestä ripeästi.
Kokeilpaa ajaa tasakaasulla ja painakaa sen verran jarrua että jarruvalo syttyy. Kone pudottaa heti tehot pois. Releistön kanssa ei voi käydä em. tavalla.
-Arska-
Merkiliike asentaa myös. tiedän (950€).
Johtosarja maksaa saman kuin koukku. Kaveri laittoi bemariin relettämällä ja pelaa. Eihän 4 releen laittaminen muovilätyskään ja johdottaminen ole iso asia. Releet yhteensä 4€ ja vakio johtosarja vajaan 9€. Tulee ihan mukava tuntipalkka parin tunnin näpräyksestä (200€).
Ihmettelen ettei jo tehtaalla laiteta uusiin autoihin vastaavaa relejuttua valmiiksi. Ei olis kummonen homma ja älyboksit turvassa. Jos perinteisissä piuhoituksissa jokin paikka menee oikoseen niin aina on tiedossa ongelmia. Tässä vain releistöön menevä sulake kärähtää eikä rasita millään lailla mitään perinteistä piuhotusta eikä auton omaa releistöä.
Pistän tietoa kunhan homma on toiminnassa. Koukun joudun tilaan joten menee hetki..
Edellisessä väyrysessä oli alkuperäinen koukku piuhoineen. Kärryssä antoi jostain syystä vilkku jarruvaloon jännitteen. Oli mukava ajella kun vilkun aikana motti kävi tyhjäkäyniä.lähde siinä sitten risteyksestä ripeästi.
Kokeilpaa ajaa tasakaasulla ja painakaa sen verran jarrua että jarruvalo syttyy. Kone pudottaa heti tehot pois. Releistön kanssa ei voi käydä em. tavalla.
-Arska-
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
vetokoukun piuhat
No niin nyt on koukku piuhoineen paikalla. Ostin myös johtosarjan kun peloteltiin omilla virityksillä olevan auton boksien kanssa ongelmia. Valmistin kylläkin jo valmiin releboksin valmiiksi joka nyt turhana kaapissa odottaa käyttäjää.
Koukun mukana tullut johtosarja oli tehty samanalisella releisiin perustuvalla menetelmällä kuin itse tein ja rosvoliittimillä suoraan takalamppujen läheltä ohjaukset kuten ajattelin tehdä. Pitäisi vain uskoa että ihmiset ne kaupan tavaratkin tekee ja suunnittelee.
No seuraavaksi tutkimaan miksi webasto ei toimi. Onhan senkin tehnyt vain ihminen........
-Arska-
Koukun mukana tullut johtosarja oli tehty samanalisella releisiin perustuvalla menetelmällä kuin itse tein ja rosvoliittimillä suoraan takalamppujen läheltä ohjaukset kuten ajattelin tehdä. Pitäisi vain uskoa että ihmiset ne kaupan tavaratkin tekee ja suunnittelee.
No seuraavaksi tutkimaan miksi webasto ei toimi. Onhan senkin tehnyt vain ihminen........
-Arska-