Tervehdys kaikille ! Aurinkoinen ilma tänään pilasi viikonloppuni Huomasin tossa aiemmin iltapäivällä, että mersuni 202 kukkii taas Auto on -99 ja koko ajan käsinpesty, vahattu, ruostesuojattu itse ylitäydellisesti huollettu Ajettu on vain n.110000 km ja tällä kertaa ruoste puskee kylkilistojen alta esiin Olin edelliskerran asian tiimoilta yhteydessä Silberauto Eesti ( myyjäliike= muuttoauto) ja Tynninharjun autohuoltoon Lohjalle, tulos molemmissa oli Fucking, että olisi itse pitänyt puolet maksaa 2200€urosta kaveri korjasi hintaan 50 urpoa Kysymys kuuluukin että mihin Vehoon ja keneen siellä minun tulisi nyt yhteyttä ottaa, ettei tarvii raastupaan mennä, näiden ruostumisien kanssa Oikeusturva vakuutus kyllä löytyy, mutta jos kokeilisi vielä kerran hyvällä Muuten loppuu huumorintaju lopullisesti tässä asiassa vatvoessa
eikös se oo ihan se ja sama, että mihin vehoon sen asian kanssa menee? ku mercedes-benz on antanu autoilleen rustevapaa takuun ja veho on mersujen myyjä suamessa, niin luulisin, että meetpä sitten mihin vehoon tahansa, niin ne kyllä tietää.
pera8x kirjoitti:eikös se oo ihan se ja sama, että mihin vehoon sen asian kanssa menee? ku mercedes-benz on antanu autoilleen rustevapaa takuun ja veho on mersujen myyjä suamessa, niin luulisin, että meetpä sitten mihin vehoon tahansa, niin ne kyllä tietää.
Niinpä! Ei ne oikeasti mitään tiedä, joka ikisesssä Vehossa toimitaan eri tavalla Toisille korvataan ja toisille taas ei, johtuen mistä Todella syvältä on koko toiminta VEHOLLA, ellei ensi viikolla ala tyyli muuttumaan
kleitos kirjoitti:Niinpä! Ei ne oikeasti mitään tiedä, joka ikisesssä Vehossa toimitaan eri tavalla Toisille korvataan ja toisille taas ei, johtuen mistä Todella syvältä on koko toiminta VEHOLLA, ellei ensi viikolla ala tyyli muuttumaan
On totta että ruoste asioiden käsittely ja korvausmenettelyt kustannuksineen ovat hyvinkin poikkeavia eri merkkiliikkeillä Osa vaatii huoltokirjaa, osa ei, osa korvaa lokasuojat samalla kuin ovet, osa taas sanoo että lokasuojien ruosteet ovat "normaalia kulumista", jne.
Mielestäni kaikki nämä ruoste asiat kannattaa selvittää maahantuojan kautta (on sitten kyseessä C- tai E-sarja). Olisi tietenkin hyvä jos olisi näyttää toteen, että jollain muulla ko. ruosteet on korjattu täysin (kustannuksitta) maahantuojan/merkkiliikkeen kautta.
Teoriassa kyllä Vehon pitäisi ottaa koppi tuosta hommasta. Pelkään kuitenkin
että vastaus on jotain "normaalia kulumista" jne. Mun -98 W210 lähti kukkimaan vasemman puolen pyöräkotelon reunasta, ilmeisesti kiveniskemä tms.
Väyrysissä on kuuleman mukaan ollut oviruosteongelma jota tehdas on korjannut jopa kahdeksanvuotiaisiin E-sarjalaisiin saakka, ainakin auton myyjän (Veho) kertoman mukaan.
Näyttäisi kuitenkin siltä että 8 vuotta on jo liikaa nykyajan mersuille, alkavat ruostua vääjämättä. Ainakin täällä kehäkolmosen suolasumussa...
simpauttaja kirjoitti:Väyrysissä on kuuleman mukaan ollut oviruosteongelma jota tehdas on korjannut jopa kahdeksanvuotiaisiin E-sarjalaisiin saakka, ainakin auton myyjän (Veho) kertoman mukaan.
Mun tuonti -97 S210 korjattiin tehdastakuulla vuosi sitten (kaikki ovet ja takaluukku).
Ei veho niitä korjauksia päätä vain korjaa, päätökset tulee korkeammalta taholta. Eikä mikään liike lupaa semmoisia takuita että joutuu itse maksamaan. Ei veho ole mersuja suunnitellut eikä valmistanut.
Tiedän myös tapauksen että auton omistaja meni Suutarilan veholle näyttämään pikkurillin kynnen kokoista ruostekukkaa. Oli täydellinen huoltokirja, mutta auto oli muutaman viikon yli 8v. vanha. Eli jos olisi mennyt näyttämään esim. kk aikaisemmin auto olisi ollut vain 7v. vanha.
Kertoivat että 8v. on se raja mihin asti voi saada 100% korvauksen. 1.5kk odottelu ja päätös Saksasta oli saapunut. Tässä tapauksessa korvaussumma olisi ollut 50% ja korvausarvio n.700€. Eli tuon kokoisen kukan korjaamisesta ei kannata maksaa 350€:a. Kukka oli oven tiivisteen alla. Korjauksessa olisi kuulema hiekkapuhallettu vain se ruostekohta tiivisteen alta ja maalattu. Kovat on korjauksien hinnat .
Omakohtainen korjaus jäi maksamaan 0€ kun tykötarpeet oli jo omasta takaa kuulemma. Että näin...
Kuten nöykkis kertoi ja on äärettömän tärkeätä reklamoida kirjallisesti heti kun huomaa virheen tuotteessa, mikäli virheestä ei ole reklamoitu tuotteen myyjälle ei myyjällä ole vastuuta virheen laajenemisesta jne.
Aina kirjallinen reklamaatio ja kysytään vastaus, mikäli vastau sei mielytä otetaan yhteys kuluttajaneuvojaan tai -suojaan.
Minun 202:ssa, vm. 2000, korjattiin reilu vuosi sitten kuskin ovi ja takaluukku ilman kuluja, ja taas huomasin, että kuskin oven alareunassa on 5 x 5 milliä oleva pullistuma. Kävin kysymyssä asiaa Suutarilan Vehossa, käskivät tulemaan ensi kuussa uudestaan. Minulla on kyllä odotukset sellaiset, että ilmainen korjaus täytyy tulla, varsinkin kun löytyy huollosta Vehon leimat. muuten tulee automerkin vaihto ajankohtatseksi.
Aivan näin, maahantuoja ja myyjä vastaa aina _suomessa_ myydystä tuotteesta, kokonaan toinen asia on, onko tuotteessa valmistusvika kun se ruostuu 7 vuoden iässä suomen suolaisilla teillä. On kuitenkin todennettu, että ovien saumoissa on valmistusvirhe, joista monet ruosteongelmat saavat alkunsa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ovienkaan saumoilla on ikuinen "ruostumattomuustakuu".
Valitettavaa vain on, että esimerkiksi omassa autossani sen aikainen omistaja ei älynnyt reklamoida kun vika oli esillä noin 150 tkm kohdalla, nyt kun mittarissa on 230 tkm ja koko takaluukku on mätä on aivan turha enää valittaa.