Kylkilistojen irroitus?
Kylkilistojen irroitus?
Päissä näyttää olevan ruuvit, mutta taitaa olla joitakin muoviklipsejä siinä välillä. Saako listan irti rikkomatta kiinnikkeitä, ja onko mahdollisesti jotain erityisesti huomioitavaa, kun alkaa irroittelemaan?
Mitäköhän listoja tarkoitat? Ylempiä vai alempia? Ja kapeakylkilistainen on ilmeisesti kyseessä.
Ylemmässä listassa on itsessään kiini "tapit", joidenka päissä on sellainen pampula. Ovessa olevassa reiässä on taas punainen muoviholkki (saa Veholta, KL:sta, Motonetistä...) Lista on kiinni vain painamalla, joten irroitettaessa ei pysty aiheuttamaan vahinkoa, jos maltilla repii. Listaa ei kannata taivuttaa, sillä se on tehty ohuen alumiiniprofiilin päälle, joka on erittäin vaikea oikaista. Aloita esim. B-pilarin päästä, kannattaa olla joku lasta tms. millä kampeaa.
Ylemmässä listassa on itsessään kiini "tapit", joidenka päissä on sellainen pampula. Ovessa olevassa reiässä on taas punainen muoviholkki (saa Veholta, KL:sta, Motonetistä...) Lista on kiinni vain painamalla, joten irroitettaessa ei pysty aiheuttamaan vahinkoa, jos maltilla repii. Listaa ei kannata taivuttaa, sillä se on tehty ohuen alumiiniprofiilin päälle, joka on erittäin vaikea oikaista. Aloita esim. B-pilarin päästä, kannattaa olla joku lasta tms. millä kampeaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Noissa punaisissa reiìssä on ollut eroja. Tarvikkeena ostetut olivat ainakin joskus niin kovaa muovia, että listoja takaisin laitettaessa joutui listaa painamaan voimalla ja pahimmassa tapauksessa pelti saattoi lommahtaa. Auttaa vähän kun listaa painaessa liikuttaa sitä ylös alas. Liukastusaine ei tässäkään puuhassa ole pahitteeksi.Timo L. kirjoitti: Ovessa olevassa reiässä on taas punainen muoviholkki (saa Veholta, KL:sta, Motonetistä...)
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Joo, liukuvoide varmaan auttaa!an55 kirjoitti: Noissa punaisissa reiìssä on ollut eroja. Tarvikkeena ostetut olivat ainakin joskus niin kovaa muovia, että listoja takaisin laitettaessa joutui listaa painamaan voimalla ja pahimmassa tapauksessa pelti saattoi lommahtaa. Auttaa vähän kun listaa painaessa liikuttaa sitä ylös alas. Liukastusaine ei tässäkään puuhassa ole pahitteeksi.

Myös esilämmitystä voi koettaa, niin tavara on pehmeämpää.
Tuuppaavat nuo uudet olla tiukempia kuin vanhat ja käytetyt.
Hyvin kun kohtelee niin vanhempiakin voi käyttää uudemman kerran.
Itsekin kun panin uusia paikolleen niin tarvitsi hieman voimaa.
(

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
..
Joo, se ruuvi pois sieltä päästä ja sitten liikuttaa listaa sivusuunnassa ja oho, se irtoaa. Esim. oikeasta takaovesta se irtoaa, kun avaa etuoven ja työntää sitä takaoven listaa eteenpäin...Moppe kirjoitti:Joo, tarkennetaan vähän. Niin tarkoitan sitä noin 5 cm leveetä listaa joka on
hieman puolivälin alapuolella.
Kapealistaisiahan nämä vanhukset ovat.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Joo, auttaa silloin kun asentaa reiän lämpimänä paikalleen. Muuten siinä voi käydä myös niin kuin usein muovien kanssa, jäähdyttyään lämmityksen jälkeen ne ovat entistä kovempia.Leka kirjoitti:Kannattaa kylvettää niitä "punasia reikiä" lämpimässä vedessä ennen asentamista. "Reiät" pehmittyvät ja ongelmilta vältytään.
Tein joskus työkalun punaisten reikien asennukseen: pienehkö ruuvimeisseli poikki siten, että vartta jäi jäljelle sentin verran. Kun tekee reikiä asennettaessa samalla pientä ympyrän muotoista liikettä, ne menevät helpommin paikoilleen maalia rikkomatta ja samalla reikä vähän suurenee, jolloin lista asentuu pienemmällä voimalla.
Jatketaan aiheesta mutta vaihdetaan korimallia
W126 omaa leveät ovilistat oven alareunassa. Onko forumilaisilla kokemusta kuinka paljon tuonne listojen väliin menee kuraa, ts. kannattaisiko juuri hankitusta vanhuksesta ottaa listat irti ja kurkata niiden alle? Mikä on ruosteenlöytymisen mahdollisuus, kori on muuten loistokunnossa eli ei ruostetta.
Millainen kiinnitysmekanismi noissa W126-listoissa on?

W126 omaa leveät ovilistat oven alareunassa. Onko forumilaisilla kokemusta kuinka paljon tuonne listojen väliin menee kuraa, ts. kannattaisiko juuri hankitusta vanhuksesta ottaa listat irti ja kurkata niiden alle? Mikä on ruosteenlöytymisen mahdollisuus, kori on muuten loistokunnossa eli ei ruostetta.
Millainen kiinnitysmekanismi noissa W126-listoissa on?
- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86