Mosselman-setti 601:een

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
WEE201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 28.01.2006 02:33
Paikkakunta: SJK

Mosselman-setti 601:een

Viesti Kirjoittaja WEE201 »

Olen tässä nyt parin kuukauden ajan seuraillu ja imenyt tietoa täältä turbo-puolelta kuola suupielistä valuen.
Esson-baarin kaffi pöydässäki asiasta horissut ja kävi ilmi, että kaverin isällä olis irrallaan tollanen Mosselmanin turbo-setti 2.0d:hen, sisältäen: Pakosarjan, turbon ja pumpun? Kaikki tämä ja ihan törkeen halvalla...
Eniten kiinnostaa, että mikähän tuo pumppu mahtaa olla miehiään, vai onko k.o. paja edes tehnyt 601:een jälkiasennus turbo-sarjaa... :?:
Kannattaiskohan ostaa pois kuleksimasta, vai suunnitella suosiolla 300td pakosarja ja turbo/pumppu pajalle kombinaatiota?
Super-turbosta en haaveile, koska harraste Opelit on erikseen kiusattavana...ööö, kuinkas se menikää se nälkä kasvaa juttu... :wink:
[img]http://www.kolumbus.fi/cee-man/Mersulogo.gif[/img] [b]*Kaikkea sitä näkee, kun nuorena pysyy*[/b]
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei muutaku osta pois ja bolt-on! Kyllä se sitten selviää oliko hyvä!
Joku mersupurkaamo??
Avatar
WEE201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 28.01.2006 02:33
Paikkakunta: SJK

Viesti Kirjoittaja WEE201 »

Joo toi bolt-on siinä säväyttääki, ei jaksas ton kanssa hirveesti kikkailla, ku noi nooppelit kyllä jaksaa teettää...mut vetoja pitäis saada marsuun...
Mut tosiaan, mahtaakohan siinä "Mosselman"pumpussa olla isommat patit tai jotain, ku on kuulemma sen sarjan mukana tullu...?
[img]http://www.kolumbus.fi/cee-man/Mersulogo.gif[/img] [b]*Kaikkea sitä näkee, kun nuorena pysyy*[/b]
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

ei varmasti ole isoimpia "patteja", eli elementtejä jos sitä tarkoitit.

ainoa mitä mieleeni tulee, miksi siinä olisi erillinen pumppu, olisi se että tämä kyseinen pumppu voisi olla varustettu "turbo mallin" savutuksen esto piirillä. eli suomeks, ahtopaineen mukaan syöttöä lisäävä järjestelmä.

omien kokemusten perusteella kannattaa katsoa pakopaineiden ahdistukseen viittaavat asiat kuntoon. esim turbon turbiini puoli koko, ja ennenkaikkea "downpipen" riittävyys. eli kannattaa ehdottomasti tehdä se ainakin isommaksi, kuin mikä alkuperäinen on. esim.2.5 tuumaista.
Avatar
WEE201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 28.01.2006 02:33
Paikkakunta: SJK

Viesti Kirjoittaja WEE201 »

dansku kirjoitti:ei varmasti ole isoimpia "patteja", eli elementtejä jos sitä tarkoitit.
Juu, niitäpä hyvinkin (Elementti = patruuna = pati, monikossa patit...sori, tuli tätä meidän puhekieltä vahingossa sekaan...)

Tuo savutuksen esto-piiri kuulostaa kyllä järkevältä, jos näin on niin onko se hyvä/huono juttu, kehityskelponen yksilö? (PP:lle tai Mynälle "hoitoon")
Downpipeä, saatikka muuta pakoputkistoa, eikä myöskään ahtoputkia kuuluisi kauppaan, hävitetty kuulemma. Nooh tuo asia ei ole ongelma, saapahan sovellettua coolerinki kivasti sinne väliin...
Ahtimen mallista tai pesien koosta ei ole tietoa...vielä, mutta luulempa että haen "pojan" kotiin ja katsotaan sitten mikä se on, jos on mikään...
[img]http://www.kolumbus.fi/cee-man/Mersulogo.gif[/img] [b]*Kaikkea sitä näkee, kun nuorena pysyy*[/b]
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

savutuksenestopiiri on kyllä aika välttämätön, jos haluaa hyvin toimivan paketin. kyllähän se toimii muutenkin, mutta sillä estetään juuri se, että normaalissa "kadunkulma ajelussa" ei koko ajan savuta, kun kosket kaasupolkimeen.

eli mitä enemmän saat ahtopainetta koneeseen, niin sitä enemmän rupee pumppu syöttämään polttoainetta mukaan.

downpipen voit vaikka hommaa käytettynä täältä foorumista joltain, eli esim 300turbodieselin alkuperäinen putki riittää 200D:hen hyvin.
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Katos joo, onpas tutunnäköinen talli. Eikai tuo vaan oo photosoppikuva tuosta mersusta? Vai ootko ottanu siitäkin jouset pois?
Avatar
WEE201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: La 28.01.2006 02:33
Paikkakunta: SJK

Viesti Kirjoittaja WEE201 »

P. Lanttola kirjoitti:Eikai tuo vaan oo photosoppikuva tuosta mersusta?
Juuei...tai sitte??? :roll:

Katoppa toi
[img]http://www.kolumbus.fi/cee-man/Mersulogo.gif[/img] [b]*Kaikkea sitä näkee, kun nuorena pysyy*[/b]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

110 D Vitosta saa siihen mukavan pumpun, jollei halua teettää niitä 7 mm elementtejä. On muuten Mynässäkin vähän ruuhkaa, saattaa nyt tilattu pumppu olla valmis vasta toukokuussa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Niin onkos tässä 110-mallissa valmiina savutuksenesto? Sehän on sitten oikein passeli aihio. Näyttää vain tarjonta purkamoilla olevan aika niukkaa, tasan 2 kpl löysin netistä ja hinnat 330-800 euroa.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

hmm.. mitenkähän tuomonen viton kutiteltu 2.3 turboD jaksaa kiskoa 190 mursua? tai.. jaksaahan se kun kulkee vakio 200d koneellaki =) mutta paljon siitä on mahollista järkevästi ottaa tehoa
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Mika.T kirjoitti:hmm.. mitenkähän tuomonen viton kutiteltu 2.3 turboD jaksaa kiskoa 190 mursua? tai.. jaksaahan se kun kulkee vakio 200d koneellaki =) mutta paljon siitä on mahollista järkevästi ottaa tehoa
250+ :wink:
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

taitaa olla siinä (turbon) orkkis pumpussa 5.5mm elementit :idea:
www.thaiklupi.fi
Vastaa Viestiin