Temponee perässään 1550kg vaunua heleposti, vaiko eikö?
Mitenhän automaatti loota, saapikohan körötellä 5:lla vaiko pitäiskö pysyä nelosella.
Olisko kokemuksia vetoautona pidosta CDI E270 T A?
Jos, joo kuinka suurta vaunua on perässä vedetty ja miten on mennyt?
Ja näitä asioita kyselee kohta ehkä karavaanari, joka uskoo että 1550kg vaunu tulee perässä helposti.
vetoautoksi e270 cdi stw
- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
Re: vetoautoksi e270 cdi stw
Helposti.tupajumi kirjoitti:Temponee perässään 1550kg vaunua heleposti, vaiko eikö?
Mutta eroja tietenkin eri vaunujen ja vaunutyyppien kanssa on, josta lisää jäljempänä.
Itse olen 300TDT:llä pidätellyt nelosella.tupajumi kirjoitti:Mitenhän automaatti loota, saapikohan körötellä 5:lla vaiko pitäiskö pysyä nelosella.
Asiasta kun en itsekään tiedä, niin olen pelannut ns. "varman päälle".
Eipä tuo ole haitannutkaan, kun ei Suomessa saa (lue: saisi) vetää vaunua 80 km/h lujempaa....
300TDT:llä (joka vastannee ehkä lähelle E270:tä) on nyt jonkin verran vedetty vaunua niin kesällä kuin talvellakin.tupajumi kirjoitti:Olisko kokemuksia vetoautona pidosta CDI E270 T A?
Jos, joo kuinka suurta vaunua on perässä vedetty ja miten on mennyt?
Ja näitä asioita kyselee kohta ehkä karavaanari, joka uskoo että 1550kg vaunu tulee perässä helposti.
Vaunuina ollut Solifer Finlandia 620 teli ja Kabe Ametist KingSize (KS eli leveä) yksiakselisena.
Finlandia tuli perässä mukavammin, vaikka oli painavampi ja pidempi, mutta oli kapea.
Kabe taas leveänä versiona ottaa selvästi enemmän tuulta vastaan, eikä ole niin "huoleton" vedettävä, varsinkaan kun pitää vielä sen lisäksi ottaa huomioon leveys.
Finlandian kanssa talvella kovissakin pakkasissa meni polttoainetta saman verran, kuin leveällä Kabella kesähelteillä.
Eli... kerropa millaista vaunua aiot sillä E270 CDI:llä vedellä, niin mietitään lisää....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
No höh!
Ihan mukavasti pitäisi vaunu perässä tulla. Itse en toki ole kyseisellä mootorimallilla vaunua kiskonut, mutta paljon kesymmillä vehkeillä kylläkin.
Auto on massaltaan riittävä ("häntä ei heiluta koiraa..."). Koneen vääntö ja teho laillisin nopeuksiin kohdallaan. Nelonen taitaa olla se oikea välitys tienpäällä.
Toi aikaisempi huomautus vaunumalleista on asiaa. Paino ei ole kuin osatotuus vaunun kulussa. Jo pelkkä rengastus vaikuttaa vaunun rullaamiseen ja käyttäytymiseen huomattavan paljon.
Ihan mukavasti pitäisi vaunu perässä tulla. Itse en toki ole kyseisellä mootorimallilla vaunua kiskonut, mutta paljon kesymmillä vehkeillä kylläkin.

Auto on massaltaan riittävä ("häntä ei heiluta koiraa..."). Koneen vääntö ja teho laillisin nopeuksiin kohdallaan. Nelonen taitaa olla se oikea välitys tienpäällä.
Toi aikaisempi huomautus vaunumalleista on asiaa. Paino ei ole kuin osatotuus vaunun kulussa. Jo pelkkä rengastus vaikuttaa vaunun rullaamiseen ja käyttäytymiseen huomattavan paljon.

W210 290TD T
tuskimpa ongelmia vetojen suhteen tulee, itsellä vajaa 7metrinen as.auto jossa 2.8tdi ducato alustana, eikä ole voima keske loppunut. edellisessä as.autossa oli 2.5D vapari, silläkin pärjäsi jos ei kiirettä pitäny.
automaatissa vissiin olis tärkeintä ajaa sellaisella alueella jossa tomaatin ei koko aikaa tarvitse vaihtaa edestakaisin vaihdetta, eli en itse käyttäisi välttämättä suurinta vaihdetta.
automaatissa vissiin olis tärkeintä ajaa sellaisella alueella jossa tomaatin ei koko aikaa tarvitse vaihtaa edestakaisin vaihdetta, eli en itse käyttäisi välttämättä suurinta vaihdetta.
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
- Ari66
- Valvoja
- Viesti:
Re: vaunu
Eiköhän se sillä liikahda.... varo ylinopeuksiatupajumi kirjoitti:se olisi Solifer Finlandia 600 se vaunu jota havittelen

* Adria Twin 600 SF *